News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Forge World Chaos Dwarf liste i tournaments?

Started by Fredo, 29 September, 2011, 01:44:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bumkarl

Hvis der derudover står det her inde i bogen:
Quote from: Fredo on 01 November, 2011, 12:13:26
Citat fra Throne of Tamurkhan, side 105, nederst: "... As well as All this, also included in this section is a Chaos Dwarf army list for the grim Legion of Azgorh. This should be considered an official army list for Warhammer. "
Så burde den da være ved at være i hus, sku' man synes :)

Corvidae

Syntes det meste af denne debat er kørt på "bare fordi FW siger at det er officielt gør det ikke officielt".

Bumkarl

Nøeh, men altså, jeg har lige købt den idag via GW's hjemmeside. Det bliver vel ikke meget mere officielt GW end at det foregår i GW's univers/regelsæt, er skrevet af GW's datterselskab med GW's velsignelse, at der direkte står i den at den er officiel og at GW selv sælger den?

Ellers synes jeg dæleme det er svært at se hvad der skulle til, i hvert fald :)

Belerophon709

...at den udkommer som en "normal" Army Book, og at hæren fremgår af listen over Warhammer: Armies på deres hjemmeside måske? ;)

Marcus

ticks.ego

På et eller andet plan, er det vel ikke så vigtigt om den er officiel. Det er vel op til den enkelte turneringsarrangør, at vælge om denne Chaos Dwarves-liste må bruges i deres turnering, eller om de bruger en af de andre CD-lister, der findes.

(Var det ikke det, som denne tråd egentlig handlede om: altså om den må bruges i turneringssammenhæng)
Could Jesus microwave a burrito so hot that he himself could not eat it?

Norx

Powerscroll og Teclis er også officielle  :P

Mit bedste bud på fremtiden er der går et års tid på at hæren ligeså stille blive set an, og afprøvet til visse få turneringer.

I løbet af det år vil der brede sig en general konsensus om hvorvidt hæren er over/underpowered. Er den underpowered vil den nok blive tilladt til de fleste efterhånden. Er den derimod på styrkeniveau med Deamons og Dark Elfs, må i nok kigge langt efter at få den tilladt
Basballen's private gulvklud

Bumkarl

Quote from: Belerophon709 on 01 November, 2011, 19:19:15
...at den udkommer som en "normal" Army Book, og at hæren fremgår af listen over Warhammer: Armies på deres hjemmeside måske? ;)

Marcus
Nej da. Den er jo et supplement, som bare "tilfældigvis" indeholder en army list (som der så står sort på hvidt er officiel). Det er ikke hverken første eller sidste gang de udgiver noget sådant. Denne her har så den ekstra blåstempling at GW selv sælger den (som vist var det tidligere rejste krav til om den var "officiel" eller ej).

Det giver, for mig at se, ikke megen mening at sige at ting skal udkomme i to formater før "det gælds". Ud fra den logik var f.eks. "Storm of Chaos" listerne jo heller ikke officielle. Det må vel for uglen i hulen da være tilstrækkeligt at de siger "den er officiel".

Hvad angår listens turneringsegnethed er det selvfølgelig op til arrangørerne (men de kan jo principielt også sagtens banne Wood Elves -det berører bare ikke listens status som officiel).

Norx

Nogen af Storm of Chaos listerne blev jo også hurtigt turneringsforbudt fordi de var lidt for spacy :)
Basballen's private gulvklud

Bumkarl

Quote from: Norx on 01 November, 2011, 19:51:58
Nogen af Storm of Chaos listerne blev jo også hurtigt turneringsforbudt fordi de var lidt for spacy :)
Javist. Men det må man jo selvfølgelig også helt selv styre som turneringsarrangør :)

Belerophon709

Det er det jeg mener, Jeppe... Det afhænger i høj grad af hvad vi hver især opfatter som officielt... Jeg opfatter f.eks. WD-regler som officielle fordi de kommer "direkte" fra GW.
Hvis jeg nu lavede en AB og skrev i den, at den er "officiel" ville det jo ikke gøre det.

Jeg ved godt at FW er en del af GW, men i min opfattelse af GW, er GW =/= FW... Jeg ved at du ved at jeg ved at du ved hvad jeg mener... ;)
Derfor er bogen, i min optik, ikke "officiel", da den ikke kommer "direkte" fra GW, uanset hvad FW så end skriver i deres bog.

Marcus

Dnic

QuoteHvis jeg nu lavede en AB og skrev i den, at den er "officiel" ville det jo ikke gøre det.

Men vis du fik GW til at sælge den på deres hjemme side, ville vel?
Ingen er for store til at vise venlighed og høflighed, men nogle er for små.

Niller

Tamurkhan: Throne of Chaos er en udvidelse til Warhammer skriver de på GW's hjemmeside, så GW har vel givet deres officielle stempel.

Om man vil bruge den eller ej er vel 100% frivilligt og noget man aftaler med de rødder man skal lege med dukker med, ligesom med andre udvidelser (storm of magic, apocalypse, planetstrike, og hvad der ellers findes af udvidelser til deres spilsystemer).

Bumkarl

Jeg synes i hvert fald at det bliver svært hvis det skal være vildere end at GW sælger den direkte. Jeg synes det er svært at komme udenom at det da må være en blåstempling af bogens officielle status, da de derved godkender bogens indhold (herunder sætningen om at listen er officiel).
Man kunne måske ønske sig at de generelt lavede lidt skarpere korrekturlæsning, men man må da formode de godt ved hvad der står i bogen :)

Dermed ikke sagt at jeg har problemer med hvis man synes noget andet. Jeg kan bare ikke selv få det til at betyde andet inde i kraniet :)

Belerophon709

Quote from: Dnic on 01 November, 2011, 21:43:12
QuoteHvis jeg nu lavede en AB og skrev i den, at den er "officiel" ville det jo ikke gøre det.

Men vis du fik GW til at sælge den på deres hjemme side, ville vel?

Næ, det synes jeg faktisk ikke nødvendigvis det ville...

Quote from: Bumkarl on 01 November, 2011, 21:48:05
Jeg synes i hvert fald at det bliver svært hvis det skal være vildere end at GW sælger den direkte. Jeg synes det er svært at komme udenom at det da må være en blåstempling af bogens officielle status, da de derved godkender bogens indhold (herunder sætningen om at listen er officiel).

Én blåstempling ville i min verden være hvis GW udgav bogen selv (og ikke gennem en underafdeling - se min forrige post omkring "GW =/= FW") - og hvis bogen var at finde på listen over "Warhammer Armies".
GW sælger også stadig DoW-modeller - på trods af, at reglerne til DoW er blevet klinisk fjernet...
Sætningen i bogen ser jeg "heller" ikke som officielt "gældende" - da den jo netop er skrevet af FW og ikke GW...

Marcus

Niller

Så at GW skriver på deres hjemmeside at det er en udvidelse til warhammer er ikke godt nok mht til en blåstempling :)

Belerophon709

Storm of Magic er også en expansion - skal man så også som udgangspunkt acceptere de regler...? ;)

Marcus

Niller

Det var det jeg skrev her før:

Quote from: Niller on 01 November, 2011, 21:44:00
Om man vil bruge den eller ej er vel 100% frivilligt og noget man aftaler med de rødder man skal lege med dukker med, ligesom med andre udvidelser (storm of magic, apocalypse, planetstrike, og hvad der ellers findes af udvidelser til deres spilsystemer).

Min sidste post var bare et svar på dit halløj om at bogen ikke var officiel da det var fw der havde skrevet den - så ville bare lige vise der hvor gw skrev at den er god nok, da du måtte have skimmet forbi det på deres hjemmeside :)

Belerophon709

Der er forskel på "det er en udvidelse" og "det er en godkendt army book".

Tag venligst ikke mine indlæg ud af kontekst.
Forhold dig venligst til helheden - eller ingenting, tak. :)

Marcus

Jones

Jeg kan ikke se den overhovedet på deres hjemmeside??
-Slet ikke under listen over Warhammer Armies?

Jeg bruger det her link: http://www.games-workshop.com/gws/catalog/landing.jsp?catId=cat440002a&rootCatGameStyle=wh
Tjek min blog: Jones' Cauldron of Blogs

El Rey

Tror det kommer an på hvad man ligger i ordet officiel. Hvis man ligger at det er alt hvad der kommer fra GW af, ja så er den officiel, ligesom storm of chaos. Ligger man derimod, som jeg gør, at det betyder at det er en army liste du ikke skal spørger din modstander om lov for at få tillades til at bruge. Så er det lidt en anden snak, selvom det ser ud til at være sådan.

Hvad med de andre lister i bogen, er de officielle, eller er det kun CD delen?

Asger

Uanset hvad der blev skrevet i bogen, vil der altid være nogen reaktionære konservative typer, der ville lede efter argumenter så de kan undlade at bruge den. Sådan er det. Hvis der kan rejses den mindste tvivl, vil nogen forsøge at gøre det.

Det er der intet overraskende eller forkert i. Der vil fortsat være turneringer der tillader dem og turneringer der forbyder dem. Med utallige spidsfindige "argumenter" begge veje :)

Asger

Belerophon709

Quote from: Asger on 02 November, 2011, 00:17:26
[...]reaktionære konservative typer[...]

At man ikke nødvendigvis er enig i, at den bør/skal anvendes, behøver ikke at bunde i en reaktionær/konservativ tilgang - at anskue uviljen til at anvende bogen som sådan (ganske stereotypt i øvrigt) vidner snarere om et unuanceret blik på problematikken som helhed. ;)

Marcus

Fredo

Quote from: El Rey on 02 November, 2011, 00:00:52
Tror og det kommer an på hvad man ligger i ordet officiel. Hvis man ligger at det er alt hvad der kommer fra GW af, ja så er den officiel, ligesom storm of chaos. Ligger man derimod, som jeg gør, at det betyder at det er en army liste du ikke skal spørger din modstander om lov for at få tillades til at bruge. Så er det lidt en anden snak, selvom det ser ud til at være sådan.

Hvad med de andre lister i bogen, er de officielle, eller er det kun CD delen?

Det er kun CD delen der "should be considered official" - Ingen notater om de andre ting, da disse vel stadig skal betragtes som FW-ting (ala. Imperial Armour, eller hvad 40k udgaven hedder).

Men ja... Jeg giver op... Nogle folk er sq for bange for at opleve noget nyt ("nyt"). Jeg ser så mange latterlige begrundelser for hvorfor bogen skal boycuttes under alle omstændigheder, og jeg må indrømme at det mest af alt lyder som om, folk bare ikke gider at skulle sætte sig ind i endnu en bog...

Grow up...

Overhamsteren

Jeg vil bare have lov til at spille med en tudsedrage i min lizardh?r, og m?ske med mine skavens.
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Lasse

Grundlæggende er vi vel interesseret i et bredt udvalg af army lists?

Min opfattelse er, at man alligevel ofte kan spille med én eller anden uofficiel CD liste til danske turneringer. Når FW/GW så udgiver en liste, så er den vel kun mere officiel, end diverse fan-pdf´er? Hvis man går op i sin hobby, så køber man vel skidtet alligevel, og hvis ikke, så gør det nok ikke så meget, at man møder en modstander der har en bog man ikke selv har nærlæst.
Pledges 2009-2014: +153/+33/+19/-28/+61/-30
Kommentarer ved køb og salg