News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Swede violators!

Started by Septimus, 15 October, 2011, 14:59:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Septimus

Link til alle listerne, nu fordelt på respektive hold:

http://tok.sverok.net/bsk/signup.php?action=showAll

Og hold sorteret efter komp:

Sorterat efter komp.

Lag Ostbil (8)

Vilja, Våld och Vaselin (11)
griniga gubbar (11)
Koprofesters orkester (11)

Tecnicos (12)
Rocco goes to Borås (14)

Skjorta, kavaj och röda byxor (15)
Lag OBK (15)
Team Fantasy (15)

Team WG (16)
Vi vinner iaf i Baren (16)
Nåt jävla lag (16)
Gött Mos! (16)

Blargh (17)
bob och co (17)
Timelaw (17)
HI-5 Hitmen (17)
Never Gonna Give You Up (17)
Death or Glory Boys (17)
Idjut Boys (17)

Det är spanjorens fel (18)
Jimmys Boys (18)
Papa Ds Nemesis (18)
RoffeArmé (18)
Waltis Hjältar (18)
the mean green warmachine (18)

Tre glada amatörer och Kapten Blom! (19)
In Riot we trust (19)
Claras muntra män...och Clara (19)
Generals in Black (GiB) (19)
Fin Kuk (19)
Snake Eyes Denmark (19)

x4 Eyes (20)
Håkans Bitches! (20)
Fyra nyanser av Brunt (20)
Rudos (20)
NOS:arna (20)
Pernicious Pebble Psychos (20)
Team Permobil (20)

Crew Shaken (21)
DimYenJCteam (21)

Flör Dä Lii (22)
Benmannen och tre döskallar (22)

Sunshine Mongoloids (23)
Mean Mountain Maniacs (23)

Nörderi och dekaden (24)
Papa D and the fantastic three (24)
WH40k30+ (24)
Zero Boys (24)
halv 30+ med lite m.a.t (26)

Hvilket vil sige at vi kommer til at møde et af de her hold i første runde:

Tecnicos (12)
Skjorta, kavaj och röda byxor (15)
Lag OBK (15)
Team Fantasy (15)

Sandsynligvis Technicos... how to pair?  :)

Grey Knights (Komp: 20)

- GREY KNIGHTS -

HQ

Coteaz 100p -9

ELITE

5 Purifiers 140p -6
- 4x Falchions

TROOPS

10 Grey Knight Strike Squad 240p -8
- 2x Psycannon, Psybolt ammunition

Warband 103p -3
- 1x Jokaero, 4x Acolyter m Stormbolter, 2x Psyker

Chimera 56p -4
- Searchlight

Warband 50p -4
- 3x Servitors m Multimelta, 2x Psyker

Chimera 56p -4
- Searchlight

Warband 24p -1
- 1x Acolyte, 2x Psyker

Warband 28p -1
- 2x Acolyte, 2x Psyker

Warband 18p -1
- 2x Acolyte, 1x Psyker

FAST

10 Grey Knight Interceptor Squad 300p -9
- 2x Psycannon, Psybolt ammunition

HEAVY

Dreadnought 135p -7
- 2x AC, Psybolt ammunition

Dreadnought 135p -10

Dreadnought 135p -10

--------------------------------------------------------------------------------
Space Wolves (Komp: 23.5)

- SPACE WOLVES -

HQ

Wolf Lord 220p -11
- Thunderwolf, Runic Armour, Wolf Claw, Stormshield, Wolf Tail Talisman

Wolf Lord 230p -13
- Thunderwolf, Runic Armour, Thunder Hammer, Stormshield, Wolf Tail Talisman

ELITE

Dreadnought 105p -3
- Multimelta

Dreadnought 125p -3
- 2x Autocannon

Wolfguards i squads

TROOPS

6 Grey Hunters 148p -7
- Standard, Meltagun, WG: C-melta, Powerfist

Rhino 40p -3
- Dozerblades

6 Grey Hunters 148p -7

Rhino 40p -3
- Dozerblades

5 Blood Claws 138p -4
- WG: Terminator Armour, Powerweapon, Cyclone Missile Launcher

FAST

5 Fenrisian Wolves 40p -5

HEAVY

5 Longfangs 133p -6
- 4x Missile Launcher, WG

5 Longfangs 133p -7,5

--------------------------------------------------------------------------------
Imperial Guard (Komp: 41.5)

- IMPERIAL GUARDS -

HQ

Company Command Squad 120p -5
- Lascannon, Plasmagun, Regimental Standard

Chimera 70p -3
- Auto cannon, Heavy Stubber

TROOPS

Veteran squad 120 -4
- Lascannon, 3x meltagun

Chimera 70p -3

Platoon Command Squad 60p -1,5
- Lascannon, 2x Flamer

Chimera 70p -3

Infantry Squad 70p -1
- Missile launcher, Grenade Launcher

Infantry Squad 70p -1
- Missile launcher, Grenade Launcher

Heavy Weapon Team 75p -2
- 3x Autocannon

Heavy Weapon Team 75p -2
- 3x Autocannon

FAST

2 Scoutsentinells 100p -2
- 2x Lascannon

2 Scoutsentinells 100p -2
- 2x Lascannon

HEAVY

Leman Russ Battle Tank 170p -8
- Heavy Bolter Sponsons

Leman Russ Battle Tank 170p -8
- Heavy Bolter Sponsons

Leman Russ Exterminator 180p -6
- Heavy Bolter Sponsons, Heavy Stubber

Tyranids (Komp: 30.5)

- TYRANIDS -

HQ

Hive Tyrant 280p -11 -12
- Heavy Venom Cannon, Regeneration, Armoured Shell, Old Adversary, Leech, Paroxysm

3x Tyrant Guards 180p -12
- 1x lashwhip

Prime 105p -4
- Lashwhip, Bone Sword, Regeneration

ELITE

2 Hive Guards 100p -8

2 Hive Guards 100p -9

TROOPS

10 Termaguants 50p -1

Tervigon 205p -17
- Catalyst, Regeneration

2524 Hormagaunts 150p 144p -3,5

2524 Hormagaunts 150p 144p -3,5

5 Genestealers 90p 70p -2

3 Ripperswarm 30 +0.5

HEAVY

2 Biovores 90p -1
Min blog: Best served cold http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=299.0

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Septimus

Der er godt nok mange nidder  :P

Der skulle vist heller ikke have været streger over de nederste nid choices.

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Mortic

Quote from: Septimus on 03 November, 2011, 19:01:49
Desværre ja, eller... altså jeg har endnu ikke betalt - og svenske pis penge er jo alligevel intet værd.
Plejer at holde ved Best Western hotellet.

Så overnatter i måske også der?

Hvilke hold skal man måske kaste et ekstra blik på. Listerne siger jo ikke alt.

Septimus

Yeps, 2 af os gør i hvert fald.

Lag OBK, Jimmy's gossar, Papa D and the fantastic three og Papa D's nemesis er dem svenskerne regner med at se i toppen - men de har jo ikke taget højde for invasionen af alpha-skandinaver...  :P

Honsou

QuoteHQ

Wolf Lord 220p -11
- Thunderwolf, Runic Armour, Wolf Claw, Stormshield, Wolf Tail Talisman

Wolf Lord 230p -13
- Thunderwolf, Runic Armour, Thunder Hammer, Stormshield, Wolf Tail Talisman

ELITE

Dreadnought 105p -3
- Multimelta

Dreadnought 125p -3
- 2x Autocannon

Wolfguards i squads

TROOPS

6 Grey Hunters 148p -7

Rhino 40p -3
- Dozerblades

6 Grey Hunters 148p -7

Rhino 40p -3
- Dozerblades

5 Blood Claws 138p -4
- WG: Terminator Armour, Powerweapon, Cyclone Missile Launcher

FAST

5 Fenrisian Wolves 40p -5

HEAVY

5 Longfangs 133p -6

5 Longfangs 133p -7,5

Im sorry, all I see is....

Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Septimus

Ahh Erik... c'mon - jeg ville gerne have mødt den ulve hær næst efter nidderne. Sådan gik det desværre ikke.

Bortset fra det fløj SW hærene lige igennem et hul i kompmallen på størrelse med Jupiter. Eller er det bare mig, der synes det er mærkeligt at man kan få den vildeste ulve lord til ca. -10 i komp kontra Mephiston til -25...!

Anyways, invationsstyrken er hjemvendt fra Sverige - og endte efter komp justering på en 14. plads ud af 50 hold.
Havde det ikke været for komp justering havde vi fået en 11. plads.

Bedste placering vi har fået i de 3 år jeg har deltaget, 2009 var også en 14. plads - men der var der "kun" 32 hold.

Vi løb desværre ind i en del uheld, og kom dårligt fra start - meget dårligt. Det er lige som om at så snart vi kører over broen til svensker land så bliver vi infused med fail  ::)

Dog ikke lige så meget fail som en sagesløs guard svensker Stefan vold rapede i 5. spil - han havde deltaget i 8 år, og kun vundet 2 kampe ... like ever. Ud af ialt 40 spil  :)

De hold vi mødte var:

Technicos (dommerholdet, hvilket gav en smule problemer)
Skjorta, kavaj og röda byxor
Never gonna give you up
Fin kuk
Göt mos!!

Technicos endte på en 15. plads - JUSTICE!
Skjorta, kavaj og röda byxor 4. plads.
Never gonna give you up 49. plads.
Fin kuk 36. plads.
Göt mos!! 30 plads.

Alle resultater kan ses her:
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=47&t=5009&sid=c89b574a3882234e6a6ea83e77f30dde

Første runde gik alt hvad der kunne gå galt MEGA galt.

Som sagt var det jo dommerholdet, og da vi ankom 18:30 til præsentation havde vi ikke nået aftensmad af nogen art. Dommerholdet var så også forsinket da de stod for various stuff, så der gik en halv time inden de var klar.

De vandt så pairing rullet, og tvang os til at være A-holdet - A-holdet vælger flest borde, B-holdet kan counter 2 lister. Derfor kom Jesper til at spille mod SW, Stefan fik nids som jeg skulle have haft, Peter fik IG (han skulle have haft GK, hvis det stod til os) og jeg fik GK.

Den halve time kostede os en god håndfuld point, da Peter's spil sluttede en tur for tidligt, og det derfor blev til et draw selvom han sagtens havde kunnet nå hen og conteste svenskens objective og holdt sit eget.

Stefan og Peter's modstandere var vist fine nok - jeg tror dog godt at Jesper og jeg kan blive enige om at vi var klar til at introducerer vores respektive modstanderes pander til vores knæskaller.

Stefan var desværre meget uheldig i hans game, mistede fx halvdelen af sin deathstar til dangerous terrain i et hug.   
Tervigons løb aldrig tør for termagants, og den ene lagde ud med at klække 15 æg... 

Peter's spil sluttede en tur for tidligt, pga. tiden løb ud.

Jesper var lige så uheldig som Stefan - 10 terminators kunne ikke finde ud af at lægge de 2 ulve lords ned.

I mit eget spil gik alt også galt, men mere om det når jeg kommer til batreps.

Fuck it, det var i det mindste en stor tilfredstillelse at se at dommerholdet lå under os i det samlede resultat  :)

Anden runde var lige så fucked up, der var heldigvis ikke nogen dickheads på det hold. Det var faktisk kun de 2 af dommerne, der var det ud af alle dem vi mødte.

I 3 runde har vi ligget helt i bund, som i 45-50 stykker vil jeg gætte på - for efter runde 3 hvor krigslykken endelig vendte, lå vi nummer 34.

Efter runde 4 havde vi kæmpet os op på en 27. plads, og endte jo så på en 14. plads.

Jeg synes det er flot come back efter alt det fail vi løb ind i, i starten - godt kæmpet drenge!  :)

De samlede point hver af vores hære hentede hjem blev:

Jesper's DA: 50
Stefan's Codex marines: 51
Chris' DE: 58
Peter's IG: 63

Det siger desværre ikke så meget om match ups, nogle af os har fået flere favorable end andre - og Jesper var også uheldig i spil 4 og 5.
I spil 4 nægtede en lesser daemon at dø til 5 terminators, og i den anden ende af bordet failede han et terrain rul for den anden terminator unit (for at komme i cc med en anden lesser daemon unit).

I spil 5 får Jesper's eldar modstander først sine 2x 3 jetbikes ind i tur 5... og den ene bike i det ene squad nægter at dø til al Jesper's shooting - og der var stadig en del tilbage på bordet.

Stefan havde også et uheldigt spil i 3. runde, hvor der kun er Celestine og 1 immobilized rhino tilbage på bordet. Han har stadig sin deathstar, 1 pred og et fuldt bike squad tilbage ... men spillet stopper i tur 5 og den immobiliserede rhino contester.

Jeg var tilgengæld heldig at passe en LD7 test i 5. runde, som vendte et draw til et win - men efter 3 fulde ture med massivt dark glance fail og hans hav af 6'ere på run og repair moves så synes jeg et eller andet sted at det var fair nok  :)

Det er selvfølgelig ikke terningernes skyld alt sammen, men så mange ting der bliver afgjort på et terningslag er altså "lettere" uheldigt.

Hvad lærte vi så i år?

Jesper, Peter og Stefan havde lige i underkanten af anti-horde weapons med. Stefan's liste havde også en anelse for mange "anti-hære", så næste år dropper vi nok deathstar listen.

Min egen liste? Current nemesis GK ... hvorfor? Fordi samtlige dark glances og heatlances epic failer spektakulært så snart de sigter på shiny armour.   

Mødte en GK/Coteaz liste med 3 dreads i første spil, og GK med 2 dreads i andet - statistisk set laver min liste nok pen's til at tage dem ud relativt hurtigt ... men når man ikke kan ramme, og de få hits man får ikke kan lave andet end glances eller shaken/stun på pens, så er det altså op af bakke.

Det var lige et overview af weekenden. Batreps incoming some day soon.

3-2 til Danmark, hvis vi nøjes med at se på vundne runder  :)

Honsou

Kun en 14. plads.... jeg er skuffet! :)

QuoteDen halve time kostede os en god håndfuld point, da Peter's spil sluttede en tur for tidligt, og det derfor blev til et draw selvom han sagtens havde kunnet nå hen og conteste svenskens objective og holdt sit eget.
Det lyder GODT nok fesent hvis dommerne er skyld i forsinkelsen som giver dem en fordel, men hvis 2 af dommerne var røvhuller, så forventer man vel heller ikke de giver ved dørene. Der kommer vel detaljer om de dommere? ;)

Vi venter spændt på mere....

Septimus

Quote from: Honsou on 09 November, 2011, 08:46:42
Kun en 14. plads.... jeg er skuffet! :)

Hvis vi nu lover at dræbe flere svenskere næste år, er vi så tilgivet?  :P

Quote from: Honsou on 09 November, 2011, 08:46:42
QuoteDen halve time kostede os en god håndfuld point, da Peter's spil sluttede en tur for tidligt, og det derfor blev til et draw selvom han sagtens havde kunnet nå hen og conteste svenskens objective og holdt sit eget.
Det lyder GODT nok fesent hvis dommerne er skyld i forsinkelsen som giver dem en fordel, men hvis 2 af dommerne var røvhuller, så forventer man vel heller ikke de giver ved dørene. Der kommer vel detaljer om de dommere? ;)

Vi venter spændt på mere....

Ja, for det var desværre ikke det eneste fail vi blev udsat for af det hold... it's coming, men skal lige have sorteret i billederne først.

Honsou

Ja, men kun HVIS!!

Altså skal du/I bruge 2 uger på at smide nogle billeder op?! Kom NUUUUUU!!!! :)

Septimus

Game 1

Rocco goes to Borås vs. Technicos

Missions
Primary mission: 2 Objectives, see point 2 below.

Secondary mission: Each time you get a Kill Point, place a marker by the
unit that got the KP for you. When a unit with a marker later is eliminated, the
unit that kills them gets their marker, as well as the marker they usually would
get for killing the unit.
The player with the most markers at the end wins the secondary mission.

Vi fik hentet lidt forsyninger, og ventede derefter yderligere et kvarter på at dommerholdet blev klar.

Til præsentationen sagde de at skove skulle spilles som ETC skove, altså 5+ cover til vehicles - fair enough, da nogle borde havde "normale" skove og andre kun havde et par kviste.

De vandt rullet om hvem der kunne bestemme om de ville være A eller B holdet. De valgte B, så de kunne counter 2 af vores lister.

Så vi fik lige præcis alle de matches vi ikke ønskede.

Min første prioritet havde været nids, og derefter SW listen.

Vi ønskede ikke noget guard og guard action, da de ofte ender i minor wins, draws eller losses - og man er nødt til at suge så mange point ud af en modstander som muligtm, for at vinde en traditionel battle point turnering.

Nå, men jeg fik altså GK - passede mig okay, den liste havde jo kun 3 long range units, hvilket er langt færre end jeg er vant til at spille imod.

GK listen kan ses et par posts længere oppe...

Og det var Dawn of war.

Han vandt roll-off, og tvang selvfølgelig mig til at starte - jeg valgte at komme ind med alt i tur 1, så han deployede en chimera med et henchmen squad med MM's.

Her er mit deployment:

Mit objective ses lige mellem en Ravager og Venom midt i billedet - hans er placeret øverst til venstre, mellem de 2 skove og ruinen.

DE deployment left flank:

Scourges har neglet et pain token fra min Haemonculus, Trueborn til højre er embarked i Raider. Alt er sat op så det hurtigt kan nå hele bordet, da jeg ikke ved hvor han kommer ind - bortset fra den enlige Chimera.

Alt har fløjet hurtigt, undtagen Raider og Ravager nederst til venstre - de prøvede at få øje på Chimera'en, men failede.

GK turn 1:

Han valgte at komme ind med dreads, og Chimera i tur 1, og holdt alle sine foot henchmen, 10 GK (som combat squad'ede) og 5 Purifiers i reserve.

Det her er efter shooting i min tur 2 - hey, det går da meget godt, no? 1 destroyed Chimera og 1 destroyed jerk-nought.

DE turn 2, left flank:

FNP Scourges er tæt på at være inden for melta range, et jump mere - og så skulle de gerne kunne zappe en dread (eller Chimera med Coteaz, Jokaero og rending storm bolters).

DE turn 2, midfield:

Jeg er ikke interesseret i at han DS ned i midfield, og fylder godt op derinde.

DE turn 2, midfield right:

GK turn 2, midfield right:

Et combat squad kommer ned bag mine linier, og stunner en Venom.

En Ravager downed.

GK turn 2, left flank:

Raider bliver sat ud af spillet.

DE turn 3, midfield:

Haemonculus ruller 6'er for AP, laver 5 wounds - alle saved.

22 splinter shots og 3 dark light skud senere, er der stadig 2 GK tilbage.

Bakken er bare en bakke, ikke area terrain, men han claimede alligevel cover mod alle 3 dark light skud.

GK turn 3, midfield:

Han fik både Purifiers og et par henchmen squads ind.

Han missede kun 2 gange med alle hans templates fra henchmen, og de 2 "misses" scatterede hen på noget andet, eller slog så lavt at det ikke gjorde nogen forskel.

Han fejlede heller ikke en eneste psychic test i hele spillet, og han lavede mindst 5 i de fleste af hans ture.

DE turn 3, left flank:

Hvad laver mine fnp Scourges nu dernede?

Jeg jumper mellem skov og Chimera, de 2 heat lances kunne lige være der - men efter jeg havde jumped dem hen mellem skov og Chimera sagde han så at de ikke kunne nå uden at en af dem ville lande i terrain.

Chimera er destroyed, så jeg må godt være inden for 1" - og eftersom den Chimera holdt 12" inde er det rimeligt tydeligt at det godt kan lade sig gøre at hoppe derhen. Det var så lidt svært at bevise in-game efter jeg havde flyttet dem...  

1 lander altså i terrain, slår en 1'er, dør - jeg tager LD test, failer LD9 og går derfor glip af 2 melta skud på hans dread.

DE turn 4? 5? Left flank:

Alle mine dark glance skud misser eller bouncer - først i min sidste tur lykkes det at immobilize Coteaz' ride.

Jeg lavede i snit 2-3 wounds med hver Venom eller tilsvarende hele spillet igennem.

Heatlances fra det andet Scourge squad rullede begge snake eyes på to-wound. Turen inden gav de dækning til en Ravager ... men pludselig spillede vi efter ETC regler, hvor vinger åbenbart ikke giver cover.

Altså spiller vi efter TLOS, som der står i regelbogen eller ej? Ikke at det havde ændret noget, det er mere princippet i det.

De blå terninger ved de 2 dreads er iøvrigt ikke damage dice, det er de markers de har "høstet" gennem spillet.

End game:

Multi-laser pløkkede en Scourge mere, 4+ efterfulgt af FNP kunne jeg heller ikke redde - så de blev ved med at flygte.

End game:

Purifiers nakkede Raider, Haemonculus blev pinned. Den flamer kunne jeg ellers ikke have brugt til noget særligt...

Flere GK er kommet ned, og de har en ny special rule: un-killable  ::)

End game:

GK nakker de sidste Warriors.

Endgame:

Scourges og et Warrior squad blev charged af Interceptors - og her havde jeg så rent faktisk et godt rul, lavede 6 wounds inden han fik lov til at slå ... alle saved.

End of fail story, han vandt 19-1.

Hvad kunne jeg have gjort anderledes?

Holdt alt i reserve, og risikerer først at komme ind sent - for sent - til at kunne fjerne ham fra objevctives, og samtidig med at der er et Interceptor squad som kan shunte 30"?

Not an option.

Holde alt uden for dread range i tur 2?

Det kunne jeg da godt, men same same, så DS han jo bare ned sent i spillet - og shunter hen og contester mit objective.

Beklager iøvrigt at min hær ligner pis, men havde ikke lige forventet at det ville tage 5 gange så lang tid at male DE som alle andre figurer...  :P

Septimus

Jesper vs. SW dickhead first round:

Tror nok de 2 terninger på rhinos betyder smoke:

Pludselig kan Rhinos kun bruge deres searchlight, hvis de kører op til 6" - og ikke over, da det tilsyneladende kræver at man bruger et våben samtidig med at man anvender searchlight reglen... wut  ???

Så derfor kunne Jesper ikke skyde på SW i første tur. Det må da være dejligt når man spiller med 2 mega dyre ulve lords...  ::)

Peter vs. IG first round:

Hans fly er ikke skudt ned, han har bare glemt sine flyer stands i DK  :)

Nu jeg tænker over det var hans modstander også et dickhead, det var ham der skyndte sig at sige at klokken havde lyt, og at det betød man derfor skulle spille runden færdig - og så stoppede spillet uanset hvilken tur man var i.

Det var så efter han lige havde givet sig tid til at se hvordan han stod på bordet. Draw i tur 4, auto-win til Peter i tur 5... thanx you're Swede!

Især da vi sagtens kunne have været klar til kl. 19 hvor første runde startede - de vidste de ville blive mindst 20 minutter forsinket, det var derfor vi "fik lov til" at hente forsyninger.

Og de var så først klar 19:40...

Peter vs. IG deployment:

Stefan vs. nids, first round:

I starten af spillet mistede Stefan 3 mand (inkl. Apothecary) i sin deathstar til dangerous terrain, og derefter holder sølle 3 gaunts resten af hans deathstar i cc så nid dødsstjernen kan nå frem.

Jesper vs. SW:

De 2 ulve lords når uskadt frem.

Jeg kan sagtens leve med at tabe, det kan være frustrerende in-game hvis intet virker - ligemeget hvad man gør ... det har alle andre sikkert også prøvet, men at tabe til næsten et helt hold af dickheads gjorde os en smule mismodige.

Okay, ret skal være ret - Jesper og jeg var PISSED! Ikke pga. spillet, men fordi deres attitude var WAAC "that guy" dickheads.

Septimus

Cool Mycetic spore, faktisk den sejeste jeg nogensinde har set:

Og resten af den nid hær:

Nåårh det er sådan man maler DE hurtigt... - lige nu har jeg bare lyst til at smide alle mine DE ud og starte helt forfra med dem:

Utraditionelt, men flot malet ork hær:

Flere DE:

Belial

Fåårk man. Den Nid hær er dælme cool.  :o

Bedre held næsten år.

MVH

Belial

merlin

Jeps, jeg blev også helt våd i bukserne, da jeg så den Nid hær. :P

Septimus

Vi var lige ved at "komme til" at tage dem med til Danmark... svenskerne burde vel egentlig også betale Danegæld, ik?  :P

Mortic

Det med vinger ikke tæller som cover står i den svenske FAQ. Som ellers virker uddateret da den bla nævner daemonhunters mange steder.

Det med tiden nævnte de til briefing, og nævnte også som en vigtig ting, man ville få 5 strafpoint ved at inrappoterer for sent ind, man havde 15min efter kampen. Så kan da godt forstå dommerne selv ikke ville gå på kompromi med den regel. Selvom det virker som en lummer måde at gøre det på.

Vi havde kun 1 modstander i de første 4 kampe som var et fjols (døbt Dunderklumpen), sidste kamp var så en anden snak.

Det var en rigtig fed tyranid hær, men det kunne ikke opveje for det meget lave maleniveau, og utroligt dårlige "Count as" model typer der var. Minotaurer som Blood Crushers, malet i fantasy farver sat på famingoplader!!!!.

Septimus

Yea, jeg har set det med vingerne i Swedish FAQ - men så skal man ikke begynde at fortælle at vi spiller efter ETC FAQ ... det kan da godt være at de har den samme ruling på lige netop den regel - men hvad så med alle de andre?

Ændrede ikke noget. Jeg klarede 2 FF/cover saves i det spil.

Det med tiden er fint nok, hvis det ikke lige var fordi de selv var 40 minutter forsinket - vi var der 18:30 til præsentation, og stod ved bordene før 19:00, ifølge reglerne havde vi vundet første match 80-0 da de alle sammen kom mere end 20 minutter for sent. Vi sagde "fair nok" til at de skulle bruge "lidt tid", er det så rimeligt at Peter ikke får tur 5 med, som havde taget 15 minutter...?

Det her var det eneste hold med dickheads, alle de andre vi mødte var fine nok at spille med.

Jeg så ikke nogen dårlige "counts as" i de hære vi spillede imod, dårlig maling hist og her - ja, men det kom jeg desværre også selv til grundet tidsmangel (jeg havde kun et par uger at male i pga. mit arbejde).

Minotaurer som Blood crushers... flamingoplader...  ???

Eww...!

Hvad var der da med "Dunderklumpen" og sidste kamp?

Havde I ellers en god tur derovre?

joakim balsgaard

http://www.youtube.com/watch?v=zwdjSiIFyJE

ja ak den sj?lden sette Dundreklumpen.

Men som i andre ogs? bem?rker, s? var der nogle tudse grimme h?re fra svenskernes side ( vi sk?ner sep her )
Nu er den eneste anden turnering, jeg har deltaget til, GF hvor "alle" h?re var p?ne

Det var ikke s?rligt ophidsende at st? overfor noget der lignede noget en 5 ?rig havde fingermalet malet. her t?nker jeg is?r p? "Dunderklumpens" Death wingh?r i r?de gr?nne og bl? farver.

havde dog ogs? en kedelig modstander i sidste kamp, der to gange blev bedt af sin holdkaptajn om at tage den med ro, noget med at alt var impassable fordi han spillede mod demons, og hans attitude efter kampen, han endte med at vinde 20-0 fordi jeg glemte et vigtigt assault og han kunne p? ingen m?de t?nke sig at lade mig g?re det, Jeg havde 4 crushers st?ende 1 tomme fra hans longfangs.
men det er vel bare en huske kage til mig selv i fremtiden agtigt. 
MVH Joakim Balsgaard

Snake eyes warhammer i Hillerød

Septimus

Game II

Rocco goes to Borås vs. Skjorta, kavaj och röda byxor

Mission
Primary mission: Kill Points
Secondary mission: Control Quarters

Deployment: Pitched battle

Deres lister:

Eldar (Komp: 51)

Farseer - 143 Pts
-Fortune -4
-Doom -5
-Spirit Stones
-Runes of Witnessing
-Singing Spear

8+1+1 Harlequins - 254 Pts -3
-Harlequins Kiss x5 -1
-Shadowseer w. Harlequins Kiss -2
-Troupe Master w. Power Weapon

5+1 Fire Dragons - 121 Pts -3
Exarch w. Crack Shot & Firepike

6 Fire Dragons - 96 Pts -3

10 Guardian Defenders - 95 Pts -1
-Scatter Laser

-Scatter Laser

-Scatter Laser

-Scatter Laser

2 War Walkers - 120 Pts -1
-Scatter Lasers x4 -4

Falcon - 195 Pts -5
-Spirit Stones
-Star Engines
-Holo-fields -6
-Eldar Missile Launcher

Falcon - 190 Pts -5
-Spirit Stones
-Star Engines
-Holo-fields -6
-Scatter Laser

Tau Empire (Komp: 23)

Commander Shasel - 82 Pts -4
-Flamer
-TL Missile Pod
-Hard-wired drone controller
-1 Gun Drone

1 Crisis Battlesuit - 47 Pts -3
-Flamer
-TL Missile Pod

2 Crisis Battlesuits - 94 Pts -6
-Flamer x2
-TL Missile Pod x2

2 Crisis Battlesuits - 94 Pts -7
-Flamer x2
-TL Missile Pod x2

6 Fire Warriors - 60 Pts -1

Devilfish - 120 Pts -2
-Disruption Pod -2
-Targeting Array
-Multi-tracker
-Smart Missile System -1

Devilfish - 120 Pts -2
-Disruption Pod -2
-Targeting Array
-Multi-tracker
-Smart Missile System -1

6 Pathfinders - 72 Pts -4
Devilfish - 120 Pts -2
-Disruption Pod -2
-Targeting Array
-Multi-tracker
-Smart Missile System -1

Hammerhead - 170 Pts -5
-Disruption Pod -4
-Multi-tracker
-Target Lock
-Railgun -3
-Burst Cannon x2

Hammerhead - 170 Pts -5
-Disruption Pod -4
-Multi-tracker
-Target Lock
-Railgun -3
-Burst Cannon x2

Hammerhead - 170 Pts -5
-Disruption Pod -4
-Multi-tracker
-Target Lock
-Railgun -3
-Burst Cannon x2

Dark Angels (Komp: 49)

HQ
Sammael - 205 Pts    -7
-Land Speeder

Belial - 130 Pts    -4
-Thunder Hammer & Storm Shield

Troops
3+1 Ravenwing Bikes - 195 Pts   -4
-Meltagun x2    -2
-Attack Bike w. Multi-Melta    -2
-Sergeant w. Melta-Bombs

3+1 Ravenwing Bikes - 195 Pts   -2
-Meltagun x2    -2
-Sergeant w. Melta-Bombs

3+1 Ravenwing Bikes - 195 Pts   -2
-Meltagun x2    -2
-Sergeant w. Melta-Bombs

6+1 Ravenwing Bikes - 320 Pts   -2
-Flamer x2
-Apothecary    -2
-Sergeant w. Power Fist    -3

5 Deathwing Terminators - 260 Pts   -6
-Thunder Hammer & Storm Shield x5   -6
-Cyclone Missile Launcher    -2
-Company Standard    -1

Grey Knights (Komp: 22)

HQ
Ordo Hereticus Inquisitor - 68 Pts
-Psyoculum    -1
-Power Armour
-Power Weapon

Troops
9+1 Grey Knight Strikes - 250 Pts   -3
-Daemon Hammer x1 (not on Justicar)   -1
-Psycannon x2    -3
-Psybolt Ammunition    -2

Rhino - 40 Pts    -3,5

-Daemon Hammer x1 (not on Justicar)   -1
-Psycannon x2    -3

Rhino - 40 Pts    -3,5

-Daemon Hammer x1 (on Justicar)   -3
-Psycannon x2    -3

Rhino - 40 Pts    -3,5

-Daemon Hammer x1 (on Justicar)   -3
-Psycannon x2    -3

Rhino - 40 Pts    -3,5

Heavy Support
Dreadnought - 135 Pts    -3
-Psybolt Ammunition
-TL Autocannon x2    -4

Dreadnought - 135 Pts    -3
-Psybolt Ammunition
-TL Autocannon x2    -7

De vandt hold A/B rullet, og derfor endte matches med at blive Stefan vs. Eldar, Peter vs. DA, Jesper vs. Tau og jeg fik så fornøjelsen af GK igen.

Han vandt roll-off, og valgte at starte.

GK, kun 2 dreads? Altså jeg er vandt til at spille mod nearly dobbel antal vehicles og 3-4 gange flere long range AT units... så det burde være et okay fint match - bortset fra at Primary er KP, DE nemesis missionen.

Jeg valgte at stjæle initiativet  :)

DE deployment right flank:

Jeg har sat op på højre flanke for at få cover mod dreads, og for at undgå halvdelen af hans GK horde.

Jeg fik smadret en dread, og 1 rhino immobilised.

GK turn 1:

Raider længst til venstre har fløjet hurtigt.

GK turn 1, left flank:

Dreaden kommer ud, og GK shuffler lidt tættere på.

GK White knights!

Der røg vist også et våben på den Rhino, der blev immobilized - den med terningen.

Han 'splodede en Ravager med Dreaden, og et par psycannons splashede Raider på højre flanke.

DE turn 2:

Jeg cirkler rundt på højre flanke, og smadrer 2 Rhinos - så Venoms kan nu komme på arbejde  :)

Raider på min venstre flanke flyver jeg ind mellem de 2 huse, for at blokkere for Rhinos.

DE turn 2, left flank:

2 Ravagers failer igenigen, de kan ikke lægge dreaden ned.

GK turn 2, midfield:

Han mister tålmodigheden, og disembarker 10 knights fra deres Rhino.

De knights, der står længst til højre i pic, mistede 6-7 mand til mine 8082 splinter skud.

GK turn 2, left flank:

Flere knights hopper ud af deres ride, for at shoote Ravagers.

Overview:

Nu er der ikke rigtig råd til flere fail-ture.

DE turn 3:

Det tog lidt for meget shooting at få fjernet de par GK, der var tilbage i skoven - resten gik all-in på det squad, der lige var jumped ud af deres Rhino i midten.

1 psycannon GK undslap desværre min darklight/heatlance/splinter blizzard.

GK turn 3:

Yeps, han hoppede ind i hans Rhino. Bastard.

DE turn 4, left flank:

Han fortsætter stilen med at hitte med alt det vigtige, og slå højt på damage rul - så der røg en Ravager og Venom mere.

Min sidste Ravager får smadret en Rhino.

Resten af hæren immobilizer og stunner den Rhino som den enlige GK jumpede ind i.

Heatlance fra Scourges kunne heller ikke 'splode det pis - planen var ellers at 'splode/charge ham væk.

Det viste sig at være katastrofalt at den Rhino var udødelig.

GK turn 4, left flank:

Den enlige psycannon knight kommer ud igen, og 'sploder min Raider med sine 2 skud. Sigh.

Det tog så også lige en Trueborn og 3 Warriors med i faldet.

GK turn 5, midfield:

Raider blev poof'ed, Ravager nederst i billedet blev shaken i tur 3, og destroyed i tur 4.

Endgame:

Spillet fortsatte til tur 7, og 2 Trueborn squads, Haemonculus og 2 depleted Warrior squads måtte charge ind i Inq og 1 GK ... de fik dem, men jeg var jo allerede langt bagud på KP, så jeg gik efter at vinde secondary.

Det kunne desværre ikke lade sig gøre da samtlige dark light skud blev ved med at bounce på dreaden, og den derfor endte med at conteste mit quarter øverst til højre på bordet.

GK vinder 14-6.

Jesper fik vist en sejr mod Tau, Peter tabte sit spil mod RW/DW og Stefan tabte mod Eldar.

Septimus

Quote from: joakim balsgaard on 10 November, 2011, 10:18:57
havde dog også en kedelig modstander i sidste kamp, der to gange blev bedt af sin holdkaptajn om at tage den med ro, noget med at alt var impassable fordi han spillede mod demons, og hans attitude efter kampen, han endte med at vinde 20-0 fordi jeg glemte et vigtigt assault og han kunne på ingen måde tænke sig at lade mig gøre det, Jeg havde 4 crushers stående 1 tomme fra hans longfangs.
men det er vel bare en huske kage til mig selv i fremtiden agtigt. 

I kaldte ikke på en dommer?

Altså det er jo ikke skak... jeg har også været ude for en enkelt gang (en anden turnering) at der var en der mente at når man havde sluppet sin figur, så fangede bordet.
Så spurgte jeg ham om han ville være venlig at finde den regel i regelbogen, for så skulle jeg da nok spille efter det.

Plat at du ikke fik lov til at charge.

Synd at I løb ind i sådan en. De andre år jeg har været med har jeg kun haft flinke modstandere.

Nummer 2 GK spiller var også fin - selvom jeg tabte var jeg ikke i dårligt humør bagefter, det var da ærgeligt at tabe, men det sker ret tit i KP missioner og han havde ikke travlt med at rub my face in it - han vidste godt at han havde været heldig. Især efter jeg nappede initiativet  :)

Septimus

Peter vs. RW/DW anden runde:

Jesper vs. Tau:

Pink og sorte tau... wtf?!

Eww!

Honsou

Det er derfor jeg aldrig skal med til sådanne turneringer, den ene store idiot efter den anden. Kun 2 af dem hvis man er heldig..... spild af tid, plus jeg bliver fængslet for at have 2 svenskeres tænder med hjem over broen i en pose.

Godt at se billeder og beskrivelser kommet på! :)

Fanme en lækker Nidhær.

QuoteDet med tiden nævnte de til briefing, og nævnte også som en vigtig ting, man ville få 5 strafpoint ved at inrappoterer for sent ind, man havde 15min efter kampen. Så kan da godt forstå dommerne selv ikke ville gå på kompromi med den regel. Selvom det virker som en lummer måde at gøre det på.
Hvis dommerne selv er skyld i at I starter 15 min for sent....  :-X

Septimus

Det er første gang jeg er løbet ind i dickheads derovre - og jeg har jo sådan set kun mødt 1. At resten af mit hold desværre også løber ind i et par stykker samtidig er jo bare ærgeligt.

Næste gang giver vi ikke ved dørene, hvis vi møder dem igen.

Der var mindst 200 deltagere, så det er ikke til at undgå at der er en enkelt eller 2 - men overordnet set har det været en fed turnering hver gang og jeg vil bestemt ikke sige at der er den ene store idiot efter den anden.

De 4 andre jeg mødte var flinke nok, og så vidt jeg ved havde resten af holdet heller ikke noget at udsætte på deres modstandere i resten af turneringen.

Septimus

15 minutter? Nej, det var 40 minutter efter game start at de mødte op - så 40 minutter forsinket.

Jeppe Sejer

Fuck røv det lyder som en træls start med de dommere. Frusterende.

Ellers lyder det som om i har haft det sjovt og ret godt comeback i laver fra bunden til lige under top-ti.

Lækre battlereps og armypics.

En enkelt ting:

Quote from: Septimus on 09 November, 2011, 15:15:38
Pludselig kan Rhinos kun bruge deres searchlight, hvis de kører op til 6" - og ikke over, da det tilsyneladende kræver at man bruger et våben samtidig med at man anvender searchlight reglen... wut  ???

Searchlight kræver, at man kan pick a target - en enemy unit, så den kan vel godt fortolkes som de spiller den.
Selvom jeg nu nok vil mene at reglen hentyder til, at det er searchlightet, som skal 'pick a target,' og den er jo ikke et våben men bare et stykke wargear.
Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.