News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Nyt projekt: D-Day 40K

Started by JacobFrandsen, 23 October, 2011, 16:51:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JacobFrandsen

Det lyder rigtig fint...men der et spring i historien, når nu - så vidt jeg husker - jeg har fået prygl gennem hele kampagnen og det så viser sig, at du er trængt i knæ.

En Incheon-look alike ville måske have passet bedre til de tæsk jeg har fået. Nå, men jeg nyder at være på the winning team, og det er jo godt skrevet, så jeg er frisk.

/Jacob

Min IG liste:

Imperial guard      3975

inf.komp         250   400
   Ogryns      50   
   Fire suppert      100   

Inf.komp.         250   400
   Ogryns      50   
   Fire suppert      100   

Inf.komp.         250   350
   Fire suppert      100   

Inf.komp.         250   350
   Fire suppert      100   

Tank komp.         650   825
   Hellhound sqd      125   
   Hydra      50   

Bombard bat.         250   250

Rough riders         150   150

Basilisk bat.         250   250

Deathstrikebat         200   200

manticorebat         250   250

Thunderbolt sqd         150   150

Thunderbolt sqd         150   150

Marauder bomber sqd.         250   250

Marines

Space Marines         2000

Tactical marines      275   325

Dreadnought - LR   50   

Tactical marines      275   325
   Dreadnought - SR   50   

Terminator       350   400
   Chaplain   50   
Terminator       350   350

Terminator      350   400
   Captain   50   

Strike cruiser      200   200

/Jacob

JacobFrandsen

Jeg har glemt mine drop pods derhjemme. Vi må forestille os, at mine marines er blevet skudt ud af strike cruiseren individuelt, godt svøbt i puder og dyner.

/Jacob

Speaker to Machines

Quote from: JacobFrandsen on 12 March, 2012, 13:53:28
Jeg har glemt mine drop pods derhjemme. Vi må forestille os, at mine marines er blevet skudt ud af strike cruiseren individuelt, godt svøbt i puder og dyner.

Jeg har lige skrevet "LZ" med guldbogstaver på to baser :)
Stephan Dahl

JacobFrandsen

Jonz

Good luck, the Emperor bless....

Billeder!
/Jonz

- Rigtige mænd leger med 6mm soldater

JacobFrandsen

Quote from: Jonz on 12 March, 2012, 15:39:53
Good luck, the Emperor bless....

Spørgsmålet er så, hvem Kejseren holder med....brugen af Alpha Legion giver måske et lille hint, men jeg vil pege tilbage og sige, at han bruger krabbelignende WE'er. Det er da også lidt skummelt.

Sg. Apone

Herrens (Kejserens) veje er uransagelige. - og ikke altid lige stuerene :)
"Every meal's a banquet. Every paycheck a fortune! Every formation a parade. I LOVE the Corps! "

JacobFrandsen

StM og jeg fik spillet D-Day 40K i går og lidt ind i idag.

Vi fik spillet 4 ture med 5000 point, og det tog 5 timer. Én time per 1000 point passer vist meget godt.

Spillet var virkelig spændende og blev først afgjort med det sidste kast terninger i slutningen af den sidste enheds aktivering i den sidste tur. Super spændende og lige som det skulle være.

Balancen i scenariet var vist også fin. Jeg svinede mine marines væk med manglende fokus (men pyt, det var ikke mine egne Dark Angels, men bare Alpha Legion i grøn og hvid forklædning så who cares?), men var så til gengæld heldig med de indledende assaults på stranden.  Den første bølge tog rigtig mange tab i minerne og ved sustained fire fra de forskansede skitarii, men brød alligevel igennem i tur to (jeg vandt to assault-rul, hvor StM havde +2 begge gange. Det var vist ikke helt efter bogen).

Terrænet fungerede også godt, og vi kunne lave et helt bord næsten uden ruiner, men med masser af intakte bygninger.
Eneste malurt var, at jeg havde lavet hældningen på klitterne lidt for stejl, så det af og til var svært at få de små mænd til at blive stående. Men det gik vist.

Reglerne til skibene var ok. Især luftpudeskibene var gode, fordi de kunne komme op på stranden og landsætte indholdet, hvor det gjaldt. Ellers havde angriberne aldrig nået væk fra stranden. Der blev ikke sænket skibe, men det kunne jo skyldes, at der ikke blev skudt på dem.

Super aften. Glæder mig allerede til næste spil.

/Jacob

Frede

BILLEDER!!! FOR HULAN!!

- F -

JacobFrandsen

Quote from: Frede on 13 March, 2012, 21:09:32
BILLEDER!!! FOR HULAN!!

- F -

Ja, ja for Filan da. Vi har desværre mistet kontakten med den satellit, der fra orbit fulgte slagets gang. Jeg ved ikke, om vi kan genoprette forbindelse til dronen.

Ground Control to Major Tom
Your circuit's dead, there's something wrong
Can you hear me, Major Tom?

/Jacob

Speaker to Machines

Quote from: JacobFrandsen on 13 March, 2012, 21:19:47
Quote from: Frede on 13 March, 2012, 21:09:32
BILLEDER!!! FOR HULAN!!

- F -

Ja, ja for Filan da. Vi har desværre mistet kontakten med den satellit, der fra orbit fulgte slagets gang. Jeg ved ikke, om vi kan genoprette forbindelse til dronen.

Ground Control to Major Tom
Your circuit's dead, there's something wrong
Can you hear me, Major Tom?

/Jacob

There is no pain you are receding
A distant ship's smoke on the horizon
You are the only coming through in waves
Your lips move but I can't hear what you're saying

Aw, srlsly, jeg skal lige have dem klippet til og så'n.  All good things comes to those who wait.
Stephan Dahl

Speaker to Machines

Så er der billeder til folket!

Jeg opdaterede lidt på introen (lidt om hvorfor installationerne ikke virker...):
http://sdahl.net/~sdahl/whepic/legio/DDayIsolaRed.html

Og så er der ellers batrep for resten:
http://sdahl.net/~sdahl/whepic/20120312/index.html

Enjoy!

Tak for spillet til jacob, det har helt klart et af de bedste spiloplevelser jeg har haft.

Debriefing til scenariet:
- Alle de initielle garrisons burde være på Overwatch; Dem på stranden har ikke så meget brug for det, men dem i baglandet manglede det en del.
- Hovercraft på landjorden skal nok præciseres hvad de kan passere og hvad de ikke kan passere; Med speed 20 kunne man faktisk godt bruge dem til at transportere Inf længere ind i land, end hvis de skulle gå selv.
- Vi havde ikke objektiverne der hvor din tegning sagde; Hvis de havde været så langt fremme som vist havde det nok været noget nemmere for dig at vinde...
Stephan Dahl

Frede

Er du så færdig!? Hvor ser det fedt ud! Jeg vil også være med.

Fra nu af belejrer jeg min postkasse og venter på at mine både dukker op.

- F -

Pille

Fedt, fedt slag... Lækkert scenarie, fede modeller, smukt terræn. Det er fantastisk reklame for dette utrolige spil. Lad os håbe det bliver set af mange  :)

JacobFrandsen

Quote from: Speaker to Machines on 14 March, 2012, 00:37:32
Tak for spillet til jacob, det har helt klart et af de bedste spiloplevelser jeg har haft.

Debriefing til scenariet:
- Alle de initielle garrisons burde være på Overwatch; Dem på stranden har ikke så meget brug for det, men dem i baglandet manglede det en del.
- Hovercraft på landjorden skal nok præciseres hvad de kan passere og hvad de ikke kan passere; Med speed 20 kunne man faktisk godt bruge dem til at transportere Inf længere ind i land, end hvis de skulle gå selv.
- Vi havde ikke objektiverne der hvor din tegning sagde; Hvis de havde været så langt fremme som vist havde det nok været noget nemmere for dig at vinde...

Selv tusind tak for spillet, billederne og historien - det ser jo godt ud.

Angående debriefing:
- garnisionen bag stranden var min største bekymring, da 1000 point er meget lidt. Men det skulle være muligt for marinerne at få fodfæste uden at tabe så meget styrke, at forstærkningerne bare kunne løbe dem over ende. Tanken med overwatch var, at tropperne på stranden kunne se bådene komme ind og derfor skulle have mulighed for at reagere...tænk åbningsscenen i Saving Private Ryan. Derimod var der ingen tilsvarende parathed i forhold til luftlandesætningerne, og de første reaktioner fra tyskernes side var ofte alt andet end koordinerede.

Måske er det også lidt hærspecifikt. Dine 1000 point var biler, som er meget sårbare overfor luftlandesætninger. Havde det istedet været ig inf. i befæstninger, så havde det set helt anderledes ud. Den skal nok lige overvejes til næste gang.

- hoovercrafts. Tanken var aldrig at de skulle suse rundt i baglandet, men bare lige op på stranden. Men det kan da godt være, at de skulle kunne gøre det. De fylder bare så meget.

- min tegning tror jeg var lidt galt på den. Byen blev meget mindre, vejen blev meget bredere og objektiverne stod anderledes. Min største anke er faktisk, at vejen var for bred. Der var lidt nemt at rydde selve vejen for modstandere og så bare drøne afsted. Jeg tror, at vejen skal være så smal, at modstandere kan dække den eller gøre den meget smal med ZOC.

Egentlig er jeg glad for, at vi ikke satte objektiverne tættere på stranden. Jeg synes, at det fungerede ok.

@Frede: Som sagt tidligere: du kan bare komme an!

/Jacob

JacobFrandsen

@StM: Vi skal jo også finde ud af, hvad næste skridt i kampagnen bliver.

Jeg fik jo ikke taget broen over floden og du beholdt jo et solidt stykke land på "min" side af floden.

Måske bliver det imperiet (eller chaos' imperielle marionetdukker), der skal se, om de kan bryde ud af brohovedet og over floden, eller måske Mechanicus, der forsøger at knuse brohovedet, eller måske noget helt andet, der foregår senere i forløbet?

/Jacob

Speaker to Machines

Jo, vi skal have spillet et Counterattack. 

Og så er der det der Surprise Attack scenarie jeg har gået og gumlet på, og som nu faktisk har de objektiver der skal bruges...

Og så er der "Taking the Naglfar", men der skal jeg vist lige have bygget en Titan Lander først :)

Det kunne også være fest med et spil BFG, og se om Imperiets forsyningsskibe kan bryde igennem blokaden, når Explorator flåden kommer hjem...

Men jeg er nok lidt arbejdsramt i den nærmeste fremtid, der er travlhed...
Stephan Dahl

JacobFrandsen

Quote from: Speaker to Machines on 14 March, 2012, 19:11:36

Og så er der det der Surprise Attack scenarie jeg har gået og gumlet på, og som nu faktisk har de objektiver der skal bruges...

Og så er der "Taking the Naglfar", men der skal jeg vist lige have bygget en Titan Lander først :)

Det kunne også være fest med et spil BFG, og se om Imperiets forsyningsskibe kan bryde igennem blokaden, når Explorator flåden kommer hjem...

Lutter gode ideer! Vi skal bare vælge og vente.

/Jacob

Nighteye

Quote from: JacobFrandsen on 14 March, 2012, 19:42:00
Quote from: Speaker to Machines on 14 March, 2012, 19:11:36

Lutter gode ideer! Vi skal bare vælge og vente.

/Jacob

Man kunne rent principielt også gå op i 40K skala for et par encounters.

Alt i alt er det rigtig fedt det i har fået stablet på benene. Godt at se og læse om.
Quote from: zKoTTe on 22 November, 2015, 10:30:47
Jeg er personligt træt af døde kendte mennesker

Frede

ORKS AHOY!!!

More to come..

- F -

JacobFrandsen

Gisp! Er du vimmersvej, hvor skal jeg hjem og overveje om det vil være fedest om modstanderen er marines eller ig...

Speaker to Machines

God Ork-stil, dér!

Det er da sefvfølgelig IG'erne der ligger i skyttegravene og venter. Marinerne kommer i sidste øjeblik og redder dagen og scorer laurbærrene.
Stephan Dahl

Frede

Ja jeg det lyder mere som et IG job at ligge i skyttegravene og vente på invasionsflåden. Den slags er ikke noget for pæne og ordentlige mariner.

Men vi kan måske begynde at tale lidt om et evt. scenarie. Jeg har ikke helt så mange landgangsbåde, som i det originale scenarie. Jeg har 6 almindelige og 2 hover. Jeg har til gengæld en amfibie Krawla. Mon ikke at den kan gøre op for at der ikke er så mange landgangsbåde? Vi kan jo sige at den ikke kan recycle. Det giver også fin mening Titaner er trods alt lidt sjældne og ikke nogle som angriber i bølger(no pun intended).

Jeg syntes også at Orkernes landgangsbåde bør have et eller ande skydning, det føles helt forkert at orker har bygget noget som ikke kan skyde. Måske bare en Big Gun. Og så kunne man sætte deres armour ned til 6+ da orker jo bygger lidt mere "ramshackle"

Og så har orkerne jo ikke så meget som kan teleportere ind, for ikke at sige ikke noget. Jeg kan selvfølgelig airlande noget med mine to Landas. Og så leder jeg stadig efter noget jeg kunne bygge Big Koptas ud af. De ville også kunne give lidt til et evt. airborne assault.

- F -

JacobFrandsen

Nå ja, IG it is.

Mht. orkernes transportproblemer, så er der flere løsninger, og måske skal vi tage lidt af dem alle.

1) øge transportkapaciteten for hvert skib. der er altid plads til et par grots og orker mere. Jeg kan jo så bare lade være med at tage MW og TK våben med i klitterne, så de kommer i land.

2) lade krawleren lege med (jeg aner ikke hvad det er for en karl, men den er selvfølgelig velkommen.

3) indskrive lidt skibe, som er nys erobret og som derfor endnu ikke er blevet orkificeret.

'Ere you go, 'ere you go, 'ere you go!!!

Det er bare vigtigt for scenariet, at der ikke kommer mere end 2500-3000 orker i land per bølge, og at de ikke har for mange biler med. Der skal være et tradeoff mellem biler der vil være gode at have med, når der er slået hul, men som fylder meget og infanteri, der er langsomt men kun fylder lidt.

/Jacob

Frede

En Krawla er mere eller mindre en nærkampsorienteret Gargant med transport kapacitet.

WE 20cm 4+ 3+ 4+
2 x Skorcher Turret 30cm Ignore Cover, Forward Arc
2 x Big Gun 45cm 45cm AP4+ / AT6+
2 x Mega-choppa (Base) AP5+ / AT5+ Assault Weapon, EA (+1), AND 45cm MW, TK (D3)AP5+ / AT6+, Fixed Forward Arc

NOTES: DC8, D3+3 Power Fields, Reinforced Armour, Walker, Fearless. Transport (may carry 14 of the following units: Boyz, Nobz,
Kommandos, Stormboyz, Attack Bikes, Buggies, Skorchas, Deth Koptas, Killa Kans, Dreadnoughts. Dreadnoughts and Light Vehicles
(but not Killa Kans) take up two spaces each. In addition it can also carry 6 Grots).
Critical Hit Effect: Shrapnel and exploding munitions fly through the transport compartment killing D3 units of the controlling players
choosing. If the Krawler is not transporting units then the Krawler takes an additional 1 hit and a fire starts as per the Critical Hit
Effect for the Ork Gargant.

- F -