News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Nyt projekt: D-Day 40K

Started by JacobFrandsen, 23 October, 2011, 16:51:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JacobFrandsen

Cool. Tag du bare den med. Den er stenhård, men da resten af orkerne i første bølge får en træls dag på arbejdet, så går det jo nok lige op.

/Jacob

Frede

Ja det var også det jeg tænkte.

- F -

Speaker to Machines

Quote from: Frede on 03 April, 2012, 17:34:07
Men vi kan måske begynde at tale lidt om et evt. scenarie. Jeg har ikke helt så mange landgangsbåde, som i det originale scenarie. Jeg har 6 almindelige og 2 hover. Jeg har til gengæld en amfibie Krawla. Mon ikke at den kan gøre op for at der ikke er så mange landgangsbåde? Vi kan jo sige at den ikke kan recycle. Det giver også fin mening Titaner er trods alt lidt sjældne og ikke nogle som angriber i bølger(no pun intended).
Jeg synes da også krawla'en skal have lov at recycle, hvis den vil.  Det giver fin mening i scenariet.

Jeg syntes også at Orkernes landgangsbåde bør have et eller ande skydning, det føles helt forkert at orker har bygget noget som ikke kan skyde. Måske bare en Big Gun. Og så kunne man sætte deres armour ned til 6+ da orker jo bygger lidt mere "ramshackle"
Det lyder rigtigt.

Og så har orkerne jo ikke så meget som kan teleportere ind, for ikke at sige ikke noget. Jeg kan selvfølgelig airlande noget med mine to Landas. Og så leder jeg stadig efter noget jeg kunne bygge Big Koptas ud af. De ville også kunne give lidt til et evt. airborne assault.
Roks?  Men jo, til scenariet passer Landas eller Big Koptas nok bedre end asteroider.  Landas kan jo Planetfall'e hvis du har en Kill Krooza med, og man kan jo sige at til scenariet må den gerne ankomme i tur 1?
Stephan Dahl

JacobFrandsen

ROKS!

(og landas og alt det andet selvfølgelig)

Frede

Jeg må sige a billedet, hvor en ordentlig stak death koptere og big Koptas kommer susende lavt ind over bølgerne mellem landgangsbådene, tænder mig lidt. Jeg har jo også en lille river patrol boat...

Og Kolonel Killgork har hørt om noget om at der er gode bølger på stranden... 8)

- F -

TF Riley

Quote from: Frede on 04 April, 2012, 14:26:10
Jeg må sige a billedet, hvor en ordentlig stak death koptere og big Koptas kommer susende lavt ind over bølgerne mellem landgangsbådene, tænder mig lidt. Jeg har jo også en lille river patrol boat...

Og Kolonel Killgork har hørt om noget om at der er gode bølger på stranden... 8)

- F -

Mens de blaster "Ride of the Cyboars" af Rikork Warghnar ud af deres kustom build speakers!!!

elThyge

Eller Born to be Ork af Steppenorkz.
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Frede

Jeg kan ikke helt finde ud af hvordan jeg skal lave drop roks/kans på en fornuftig måde.

Men til gengæld blev jeg ramt af en anden dum ide - Her er den

Da et D-dags spil jo handler lige så meget om det visuelle, så tænkte jeg det er lidt trist at sende "tomme" både mod stranden og da jeg åbenbart har flere orkmodeller end fornuft, er jeg nu gået i gang med at lave sådan nogle inserts til landgangsbådende, så de kan være fyldt til kanten med orker som bare venter på at storme stranden.

Men ødelægger det lidt illusionen om bådenes transport kapacitet?

- F -

Speaker to Machines

Det ser godt ud, især hvis man gerne vil kunne se forskel på tomme og fyldte både.

Det skal dog siges at da vi spillede scenariet var bådene i praksis altid tomme - de kunne altid nå til stranden og disembarke deres last på et enkelt (double) move.
Stephan Dahl

Taoregorn

Jeg er totalt pro mænd i bådene!

Lad os lege med Epic igen en dag. Og så noget med vand.  8)

Frede

De kan tages ud. De er limet på en plade som passer ned i bådene.

@Thorbjørn. Just say when.

- F -

Frede

Evil Suns, first to hit the beaches - Red ones do go fasta!!

- F -

Frede

Så er to både mere så småt på vej.

- F -

JacobFrandsen

Det ser fantastisk ud. Indsatserne er for lækre.

Jeg har besluttet at opgradere mine IG'ere så de vil kunne trække hele læsset uden at det bliver patetisk.

De af forsvarets styrker, som starter på brættet skal helst ligne noget, der er en 2.grads forsvarsstyrke uden for meget fancy grej. Det vil sige: ingen superheavies, ingen mekaniseret infanteri og ingen kampvognskompagnier.

Reserverne skal derimod have masser af grej skal mere ligne en veludrustet kampgruppe fra en mekaniseret division. Mekaniseret infanteri, kampvogne og superheavies.

Der skal derfor masser af infanteri i begge styrker.

Det kræver heldigvis, at jeg får malet noget mere IG-infanteri...og formentlig, at der bliver indkøbt et kompagni Baneblades...og måske nogle stormtroopers...og måske...og måske....

/Jacob

JacobFrandsen

Jeg bringer lige den her til live igen, da jeg kom til at falde over terrænet på loftet og blev inspireret...

@StM skal vi ikke have en rematch engang? Jeg var vældig godt underholdt sidst og vil gerne prøve igen?

@Frede: hvordan går det med dine skibe og den slags?

/Jacob

Frede

Jeg har malet 4 skibe, men er gået lidt kold i dem. Men de er da ikke pakket længere væk end at de hurtigt kan findes frem igen.

- F -

JacobFrandsen

hmmm....måske har orkerne lige erobret landgangsflåden og derfor ikke nået at orkificere alle skibene? I givet fald vil det være rigeligt, hvis bare enkelte af skibene ser lidt orkagtige ud.

/Jacob

Speaker to Machines

Quote from: JacobFrandsen on 08 August, 2012, 11:17:07
@StM skal vi ikke have en rematch engang? Jeg var vældig godt underholdt sidst og vil gerne prøve igen?

Fin ide!  Skal vi tage en rewind&replay (evt med aktive installationer, nu hvor jeg har regler for dem) eller som e n fortsættelse ("Counterattack on Isola Red")?
Stephan Dahl

JacobFrandsen

Quote from: Speaker to Machines on 08 August, 2012, 12:36:13

Fin ide!  Skal vi tage en rewind&replay (evt med aktive installationer, nu hvor jeg har regler for dem) eller som e n fortsættelse ("Counterattack on Isola Red")?

Anything goes. Rematch, hvor vi har byttet roller, omkamp med aktive installationer eller counterattach on Isola Red. Jeg er frisk på det hele.

Umiddelbart kan jeg ikke lige mærke øget trang til en af løsningerne frem for de andre. Har du et scenarie, som du foretrækker? Ellers skal jeg lige bruge lidt tid til at tænke mig om.

/Jacob

Speaker to Machines

Quote from: JacobFrandsen on 08 August, 2012, 12:49:22
Quote from: Speaker to Machines on 08 August, 2012, 12:36:13

Anything goes. Rematch, hvor vi har byttet roller, omkamp med aktive installationer eller counterattach on Isola Red. Jeg er frisk på det hele.

Umiddelbart kan jeg ikke lige mærke øget trang til en af løsningerne frem for de andre. Har du et scenarie, som du foretrækker? Ellers skal jeg lige bruge lidt tid til at tænke mig om.

Så vil jeg da stemme for en fortsættelse, for great episkhed & win

Scenario: Stemming the Tide

Hvis vi sætter terrænet ca på samme måde, og deployer som flg:

Mechanicus remnants: 50% of total force.  Deploy inland of the river, or within 30cm of Shield Generator, Defence Laser or Auspex Dome.

Imperial first wave: 50% of total force. Deploy within 30cm of beach, or within 30 cm of any Bastion, or within 30 cm of Underground Facility Entrance

Remnants og First Wave deployer normalt (skiftevis).

Mechanicus reinforcements: 50% of total force. Arrive from inland board edge on turn 2.

Imperial reinforcements: 50% of total force. Arrive via landing craft starting turn 1.

Imperial landing craft become available as they return to the spaceship from the beaches after disembarking the first wave.  At the start of each turn, the imperial player gets 1d6 Landing Craft and 1d3 hovercraft. The imperial player may then assign transports to available reserve formations, keeping any leftover transports for the next turn.  Only formations wiht assigned transports may arrive from reserve.

Imperial ground formations  recycle.

Mechanicus installations are slowly coming back online: At the start of each turn, roll D6 for each installation controlled by the Mechanicus player (and not contested by the imperial player); If the roll is equal to or less than the turn number, the installation goes online and can then activate normally.  The imperial player may not target offline installations (they hope to capture them intact).

The space marines that led the assault were airlifted (and teleported) out of the battle as soon as the front stabilized, over the strenuous protest of the Imperial commander on the ground.  The imperial player does not have access to any air assault or teleporting assets.

Victory conditions:

Each installation (including installations destroyed during the game) is an objective.

Controlling more objectives than than the opponent is 1 goal
If the opponent controls no objectives, that is 1 goal
BTS is 1 goal
If the opponent has no unbroken formations on the table, that is 1 goal
If the imperial player has an unbroken formation within 15cm of the inland board edge, that is 1 goal
If the Mechanicus player has at least unbroken, online bastion (recaptured on the beach), that is 1 goal

Most goals (at least 2) at end of turn 4 wins
Stephan Dahl

JacobFrandsen

okey dokey.

jeg foreslår, at den her:

"Imperial landing craft become available as they return to the spaceship from the beaches after disembarking the first wave.  At the start of each turn, the imperial player gets 1d6 Landing Craft and 1d3 hovercraft. The imperial player may then assign transports to available reserve formations, keeping any leftover transports for the next turn.  Only formations wiht assigned transports may arrive from reserve."

Ændres således, at man slår for hvor mange enheder (og muligvis hvilke) der må komme ind per tur.

Eksempelvis et LR kompagni, vil kun uhyre sjældent kunne komme i land med den foreslåede regel.

/Jacob

JacobFrandsen

hvor mange point (mange selvfølgelig, men hvor mange)?

/Jacob

Speaker to Machines

Quote from: JacobFrandsen on 08 August, 2012, 14:54:20
jeg foreslår, at den her:

"Imperial landing craft become available as they return to the spaceship from the beaches after disembarking the first wave.  At the start of each turn, the imperial player gets 1d6 Landing Craft and 1d3 hovercraft. The imperial player may then assign transports to available reserve formations, keeping any leftover transports for the next turn.  Only formations wiht assigned transports may arrive from reserve."

Ændres således, at man slår for hvor mange enheder (og muligvis hvilke) der må komme ind per tur.

Eksempelvis et LR kompagni, vil kun uhyre sjældent kunne komme i land med den foreslåede regel.

Ideen var at man kan "spare op" af de LCs man får - så nej, man får nok ikke et tank kompagni i tur 1, men man kan så gemme LCs så de kan komme ind i tur to.

De 1d6/1d3 per tur skal justeres så det svarer til at man i gennemsnit får nok transports til 1/6 af hæren per tur - så de afhænger også af hvor mange point vi spiller.

Quote from: JacobFrandsen on 08 August, 2012, 14:55:25
hvor mange point (mange selvfølgelig, men hvor mange)?

5000? 6000? Hvor meget Guard kan du stille?  Husk, ingen marines denne gang, Alpha Legion har gjort hvad de kom for og er taget videre...

Hvis vi f.eks. siger 6K point, så skal du kunne lande 1000 point per tur - hvor mange LCs er det?

Forslag til måske unødvendig regel, der kan give lidt ekstra kolorit:

Battered Forces: Formations that start the game on the table are all badly mauled by the earlier fighting.  After deployment, roll D6 for each unit (or DC D6 for War Engines) ; For each '1' rolled, the formation suffers 1 hit with no saves allowed. Such hits does not cause Blast Markers or Critical hits, and can be removed from anywhere in the formation.

Skulle vi ikke også tillade dine luftpudebåde at transportere en enkelt WE op til DC3, så du kan få superheavies i land?  Man kan da godt forestille sig at de vil blive sejlet ind når stranden er sikret...
Stephan Dahl

JacobFrandsen

Quote from: Speaker to Machines on 08 August, 2012, 15:19:06

5000? 6000? Hvor meget Guard kan du stille?  Husk, ingen marines denne gang, Alpha Legion har gjort hvad de kom for og er taget videre...

6000 vil være ok. så kan jeg få malet det sidste inf.co. færdigt.

Hvis vi f.eks. siger 6K point, så skal du kunne lande 1000 point per tur - hvor mange LCs er det?

Så vidt jeg husker kunne jeg lande ca. 2000 point med samtlige skibe. 7 LC og 3-4 HC eller 12 LC skulle kunne gøre det. Jeg kan lige prøve et se lidt nærmere på det.

Battered Forces: Formations that start the game on the table are all badly mauled by the earlier fighting.  After deployment, roll D6 for each unit (or DC D6 for War Engines) ; For each '1' rolled, the formation suffers 1 hit with no saves allowed. Such hits does not cause Blast Markers or Critical hits, and can be removed from anywhere in the formation.

Den er jeg med på. God ide.

Skulle vi ikke også tillade dine luftpudebåde at transportere en enkelt WE op til DC3, så du kan få superheavies i land?  Man kan da godt forestille sig at de vil blive sejlet ind når stranden er sikret...

Jepski. Ellers bliver der langt op til 6000 point IG. De kan jo også starte i land.

Jeg antager, at jeg spiller uden titans og at Deathstrikes ikke kan recycle.

/Jacob

Speaker to Machines

Quote from: JacobFrandsen on 08 August, 2012, 15:53:04

6000 vil være ok. så kan jeg få malet det sidste inf.co. færdigt.
Det er en aftale.

Så vidt jeg husker kunne jeg lande ca. 2000 point med samtlige skibe. 7 LC og 3-4 HC eller 12 LC skulle kunne gøre det. Jeg kan lige prøve et se lidt nærmere på det.
Så hvis vi siger 2D6 LC + 1D6 HC per tur, passer det så?

Man kunne måske også give alle formationer på jorden en Blast Marker til at starte med?  Hvis det skal forestille at være situationen få timer efter vi sluttede sidst, så er soldaterne på jorden måske også lidt rystede stadig.

Man kan tage det endnu længere, og sige at alle de initielle formationer først skal tages ud fra de formationer der stod tilbage sidst vi spillede?  Så kommer der bedre kontinuitet i historien, også.

Den er jeg med på. God ide.

Jepski. Ellers bliver der langt op til 6000 point IG. De kan jo også starte i land.

Jeg antager, at jeg spiller uden titans og at Deathstrikes ikke kan recycle.

Ingen titaner, enig, der er ikke rigtig baggrund i historien for dem.  Og jo, deathstrikes der recycler er nok lidt for godt...
Stephan Dahl