News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Tale of Dragonfactory

Started by Kragh, 26 October, 2011, 21:45:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

carstone

Quote from: Kragh on 02 January, 2012, 13:11:43
Nogle idéer til hvad man kan bruge, uden man skal lave det selv.

Med fare for at blive politianmeldt for misbrug af kongelig dansk mønt.....

Tag en 50-øre og male den ene side med GW's Liquid Green Stuff... Eller trælim  ;D   Også mal dem... De er mindre, og vil være samme størrelse alle sammen.

Ved godt at det bliver en MEGA ekstra udgift til hæren, men alligevel...... ;)

Miguel

Well, så fik jeg spillet for første gang med min ogres... og nøj, de er sjove... men kan godt se, der er et par ting jeg mangler :) så fat i penslen! Brande restriktionerne er ret så flinke ved mine Ogres :D

Jeg endte med at give Kragh's TK en ordentlig røvfuld!! (en seriøs én) men kun efter terningerne var på min side og at han total fejlede en udnyttelse af min give-away-victory i tur 2 ;) (man er jo et skarn hvis man ikke liiige hoverer bare en lille smule)

Flannov

cool nok!

der er jo intet ved en sejer hvis man ikke kan hovere  ;D

Hvad med næste mandag ??? der er jeg frisk på et spil!

Kragh

Tal for kampen. Og ja, det er lidt svært når man dræber flere af sine egne modeller end modstanderens og man er dårligere i nærkamp...

Tude tude tude  :'( ;)
Thomas Kragh
Se min blog

Flannov

jeg sætter nogle pics ind i løbet af aftenen så vent med at give straf point :P

Miguel

det er en skidt dag :(

må tage en straf!

Flannov

Færdig med 10 mere  ;D projekt baser på omkring 40 modeller bliver færdig gjort i aften!!

rainbowman

QuoteOg så overvejer jeh om alle skal have gutplates. Malede et par hurtige og satte dem på med lærerens tyggegummi/ elefant-snot.
Hvad synes i?

Har glazet de meget markante highlights lidt ned på den sidste Ogre, tak Carstone.

Dine Ushabti/ogres er superfede Kragh, men hvad fanden sker der for at bevæbne Tk figurer med sugerør. Først Marcus, nu dig...

;D

VH Henrik

Flannov

Nogen ud over mig og Brian der kommer i Fraos Lyngby i aften??

plysforever

er jeg den enste der syntes at kragh burde betale 20 kroner til bøde kassen, da han ikke har opdateret stillingen de sidste to gange ::)
Brian Andersen

Miguel

hehe du har ret... men det er blot en enkelt gang... både mig og kragh skal ha en bøde... der skal liiige opdateres... tilgengæld er jeg klar til Mandag med min slaughtermaster update :D

JanusHedemann

Vi glæder os til updates af dine Ogres Miguel :)

/J

Kragh

Min bærbare er død, så alt gøres fra mobil, og det er lidt besværligt at opdatere på mobilen...
Thomas Kragh
Se min blog

Kragh

Thomas Kragh
Se min blog

carstone

Kragh

Opdateret for tre uger. Beklager den sene opdatering.
Den eneste der ikke fik bøde denne gang var Mr. Plys.
Thomas Kragh
Se min blog

Flannov

Her der de pics jeg skulle ha lagt ud igår  :D

Miguel

Puha, bøder! Det er ikke sjovt... havde håbet på at kunne lave hele hæren her total bødefri. Men der er bare rigtig mange ting i mit liv der lige skal falde på plads før dukkerne skal ha min opmærksomhed :D (swtor)

Anyways, jeg lovedet jo at fortælle hvordan jeg lave mine baser. Så her er sidste kapitel i hvordan man gør. Klik tilbage til første del på side 6 af bloggen hvis du vil se hvordan man "bygger baserne"

Well, efter de er hærdet og tørre, grunder man dem først med Armypainters "skeleton bone". Derefter en hurtig tyk wash med GW's Devlan Mud.

Nu skulle det gerne så noget ala sådan her ud når du har lavet Devlan Mudden tørre.

Jeg drybrusher så igen med 2 farver. I dette tilfælde er det 2 P3 malinger som minder meget om GWs bleached bone og skull white. De er dog ikke helt det samme. De hedder "Menoth White Base" og "Menoth White Highlight". På navnet er jeg ikke i tvivl om at de er produceret til at hjælpe hinanden. Først drubrush heftigt med "menoth white base". Derefter når malingen er tør, så drybrusher du med den anden, men denne gang meget let og kun på kanter og store sten.

Resultatet er fantastisk:

Til sidst bruger jeg lidt "Clump Folia" fra Galeforce9 afmærket med "Summer"

En brun kant for at "ramme" basen ind gør de lyse farver meget mere rammene. Jeg er bevidst om at disse baser er meget lyse, men i disse wash tider som godt kan give dystre og mørke modeller (f.eks. min empire hær) ser det helt vildt fantastisk ud med kraftige lyse baser. Skriv endelig hvis i selv prøver det af.

Jeg poster lidt flere projekter iløbet af dagen....

Miguel

Lidt WIP og sneakpeak på min maneaters. Jeg har pt. ikke råd til at købe 4 maneaters... så derfor må jeg igang selv... Det betyder greenstuff som jeg er særdeles dårlig til. Alligevel tænkte jeg at jeg ville prøve det af, og drengene plejer alligevel at grine af mine dukker når f.eks. mine HE's heraldik bliver for meget elver agtigt :D så hvorfor ikke lade dem grine lidt af mine ogres...

Jeg er jo vild med ideen om nogle arabiske ørken ogres, så derfor bliver mine Maneaters i det tema. Der er en del bits tilbage og har købt lidt småt så der kan samles 4 stks.

Her er et lille sneakpeak:

Miguel

Progress pictures fra min Slauthermaster:

golddigger

Det ser sgu godt ud Miguel! Eneste kritik jeg har er, at statue-fragmentet er samme farve som stenene. man ville nok lægge mere mærke til dem, hvis de havde en anden nyance...som så også indikerer, at de er lavet af et andet materiale.

Men det er jo en bagatel  :D

/Thomas L

Miguel

Tak Laurfelt. Kan egentlig godt se det når du nu nævner det. Ideen ved at male den ligesom resten af stenene, var tanken i at statuen, i sin tid var lavet af de sten der var naturligt i området hvor ruinen ligger.

Jeg poster lige starten på mine ironguts... så har jeg uploadet for mandag d. 30/1 allerede nu.

3 stk ironguts til i alt 129 spillepoint :D

Flannov

JanusHedemann

De er fede Miguel :)

Mega, håber at se mere :)

/J

Miguel

Tak drenge, det er sgu den feedback man får herinde (og bøderne) som holder en igang :D så tak for kommentarerne.

Jeg bliver nød til lige at poste mine grundet maneaters. Jeg har fået lavet 4 stk som jeg er ret tilfreds med. Meningen er at de store diamanter du har i deres turban skal blive til en Onyx lignende sten. Så jeg skal lige ha se på hvordan jeg laver mig en flot sort blank sten :)

Lidt ligesom dem her:

Men nu til mine maneaters. Jeg har leget lidt med greenstuff og jeg har meget at lære endnu. F.eks det med at mine fingreaftryk bliver VED med at komme på. Skal lære at lave greenstuff delene i etaper, tror jeg. Og så er det altså meget mere svært end det lige ser ud, syntes jeg.

Men er 4 Maneaters overhovedet nok? hehe