News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Feedback

Started by Stephan, 30 October, 2011, 16:59:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Stephan

Tak for en god turnering :)

Her er der mulighed for at komme med feedback om turneringen :)

Vi kommer med en officiel opfølgning efterfølgende :)
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

Tun

Ingen anmærkninger fra min side. Lokation var glimrende, sodavand var billige, toasts var fine.. manglede måske noget at drikke uden brus i, og måske var der lidt for meget ventetid mellem spil? Jeg endte dog med at spille over tid i det ene spil, så dunno :)

Ellers er der kun at sige, at det var en skam, der ikke var flere som støttede op omkring turneringen. Mon ikke der kommer flere næste gang, nu da første omgang var en succes. Specielt Fantasy var en kende sølle, men så trak Warmachine en masse folk, hvilket var god stil :)

Så tak for en hyggelig turnering, vi ses næste gang I afholder en!

Mads O

Kommer sikkert med en mere uddybende tilbagemelding senere, men en stor hånd skal da gå til Charif og Stephan for at stå for det hele og få det hele til at flyde.  

Godt arbejde, drenge. :)
IRL: Mads Ole Gaardsted, medlem af FROB.
Tjek min Beastmen blog lige her: klik på mig!

Frobbe

Quote from: Mads O on 30 October, 2011, 17:55:22
Kommer sikkert med en mere uddybende tilbagemelding senere, men en stor hånd skal da gå til Charif og Stephan for at stå for det hele og få det hele til at flyde.  

Nu skal du altså ikke overse morten der også har lagt et stort arbejde i at få det op og køre.

Personligt var det en fed oplevelse og der var god styr på tingene, Stephan er fantastisk til at råbe højt og folk adlød faktisk ordrer. ser frem til at hjælpe til næste gang.

plus der var faktisk gevinster, noget jeg IKKE havde regnet med!

Stephan

Quote from: Frobbe on 30 October, 2011, 18:00:25
Stephan er fantastisk til at råbe højt

Det må jeg heller skrive i mit CV ;)
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

Lamoron

Der kunne godt have været lidt bedre skiltning (eller skiltning i det hele taget) omkring toiletterne (hvilke man måtte bruge), for jeg var cirka 0.001 sekund fra at bruge et lokum uden papir ;D

Et stabilt flow af kaffe ville også have været fedt, men ellers synes jeg lokalerne var rigtig gode, luften derinde var fin, varmen var fin (en smule køligt til tider, men så kan man jo bare tage mere tøj på), og skolen ligger godt ift. til busser og parkering.

/Laurents

Mads O

Quote from: Frobbe on 30 October, 2011, 18:00:25
Quote from: Mads O on 30 October, 2011, 17:55:22

Nu skal du altså ikke overse morten der også har lagt et stort arbejde i at få det op og køre.

Hvem var Morten?  ???
For mig at se var der da kun Stephan og Charif der stod for alt det praktiske...
IRL: Mads Ole Gaardsted, medlem af FROB.
Tjek min Beastmen blog lige her: klik på mig!

Norx

Altså som ikke deltager er datoen, det eneste der har holdt mig væk. 2 turneringer er max for migi en måned, og Nifcon+GF er godt nok hård konkurrence. Slut november-start december ville være fedt, da der næsten aldrig ligger nogen der.

Mvh Nikolaj
Basballen's private gulvklud

Pino

Det fungerede rigtigt fint, set med 40k brillerne på. Missionerne var sjove, og synes det fungerede ok... Dog var point tildelingen meget one-sided... Det endte stort set altid 24-0 eller 12-12. Man kunne måske finde på noget sjovere?... hmm...

En skam med fantasy fremmødet, men mistænker lidt den korte tilmeldingsperiode, eller advarsel om der var et spil.

Det eneste var synes der virkelig manglede var bedst malet konkurrence..! FAAAAAIIIIL Morten, og jeg havde endda tilbudt at stå for det hvis jeg fik et budget på 200 bobs... faaaaaaiiiil! Men når der nu ikke var malekrav overlever jeg... lige...!

Tak for en god og hyggelig weekend.

-Pino

PS. Mads... Morten var hovedarrangøren, de andre stod for spil systemer.

Hamsterjoe

Det er så mig :P
- Initiativtageren og ham der samlede trådene. Jeg spillede med i 40k, så var ikke så synlig.

Stephan og Charif gjorde et kanon stykke arbejde med håndteringen af alt det praktiske i forhold til afviklingen af matches og generelt med kiosken også. :) De er sgu dygtige ;)

Mine tanker:
Senere spiltider så vi kan sove lidt mere.
Fastsat klokkeslæt for hvornår dørene bliver låst.
Aftensmad måske?

Jeg synes 3 spil lørdag og 2 søndag var meget passende. I sær hvis man har overnattet fra fredag.
40k missionerne var lidt af det samme i hvert spil. Der var bare byttet om på om det var kill points eller objektiver der var primær. Den sidste mission skal altså formuleres bedre og reglerne for counters skal være mere simple.
Det var fint at prøve, men ja de var lidt one sided, som Kasper skriver.
Whine is Coming: FoW blog
Instagram: @whineiscoming

Val

Ja tak for en god turnering drenge.

Først det positive:

Super lokaler. Skovvangsskolen er sgu for fed med den gigantiske aula. Jeg tror det kunne være sjovt at stille borde på niveau 3 og 2 og så have de højest placerede i hvert system spille højest oppe. Det kunne være lidt frækt.

Engagerede arrangører der gjorde et rigtigt fint stykke arbejde.

Generel hyggelig turneringsstemning, komplet med sovende nørder og ølånde :)

Og så det lidt mere triste:

Turneringen var efter min mening alt for dyr. Jeg følte ikke rigtigt at jeg fik noget ud af mine penge fordi morgenmaden var altså, uanset hvordan man ser på det, ikke rigtigt noget at råbe hurra for.
Der var ingen lille frugt forfriskning, der var ikke hele tiden frisk kaffe og et aftenmåltid havde altså være guld værd  fordi spisetiden bringer dejlig hygge og alt det der.
Det meste grunder i at der ikke var nok arrangørere, Stephan og Charif gjorde det rigtigt godt, men der skulle nok have været et par stykker mere der kunne køre ud og hente lidt frugt ... eller en is måske, eller sørge for at der i det mindste hele tiden var kaffe til de tørstende horder.
Jeg synes helt sikkert det var en god turnering, men 200 kr pr. næse var virkeligt pebret.

For få spil. Den går til Charif denne her. Jeg synes sagtens der kunne have været et par spil mere i WM/H turneringen. Måske allerede et friskt aftenspil fredag, 4 lørdag og 2 søndag. Det tager jo trods alt meget kortere tid at spille WM end hammer og jeg synes slet ikke jeg er mæt af spillet endnu :)
Jeg ved godt der var et hyggescenarie lørdag aften, meeeen man spiller jo turnering, så er det lidt et turn-off med hyggespil, uanset hvor godt scenariet så er, synes jeg.

Alt i alt synes jeg der er rigtigt mange ting at tage fat i så det bliver endnu bedre næste år, og jeg kommer selvfølgelig for Einhejerne kan sagtens blive en turnering der leger med med de store og det skal den sgu da også :)

Så tillykke til arrangørerne med jeres lille ny, nu er den startet, så er det bare at stramme op og gøre den legen ... wait for it ... dary, til næste gang.

Vi ses derude!
Check min warhammer blog på http://stephangarmark.blogspot.com/

Ni

Tak for spillet!

Generelt var det rigtigt godt, men det er jo moderne at lave bullets.

Godt:

- det var i århus!
- gode og venlige modstandere
- missionerne generelt gode, den sidste havde dog en del "kluntede" regler - jeg fandt i hvert fald ud af at den blev spillet forskelligt bordene imellem!
- prisen var fin, jeg kan kun støtte om at en turnering skal have bygget lidt kapital op så den bliver bedre fra år til år

Skidt:

- totalt kollaps af warhammer fantasy, det kunne ikke undgå at afspejle sig på resten af turnerningen rent stemningsmæssigt
- for få deltagere

Ses næste år.
TourneyKeeper.net - hjulpet spillere med at holde styr på deres lort siden 2013

Nygren

Som fantasy spiller, må jeg sige at jeg har haft en utrolig hyggelig weekend.
Det er desværre ærgeligt når vi er så få spillere og der er folk der ikke dukker op osv - men jeg fik fem hyggelige spil mod fem flinke modstandere, og kombineret med Aarhus, billige øl og sovelejlighed på skolen, så synes jeg faktisk at det var en succes, som jeg gerne vender tilbage til næste år. Derudover var stemningen god i vores lille fantasy gruppe - sikkert fordi vi var så få og derfor ikke tog det voldsomt seriøst  :)

I burde nok overveje at benytte restriktioner næste år - det vil helt sikkert lokke flere fantasy spillere til.

Mini Munchkin

Quote from: Oestergaard on 31 October, 2011, 11:24:47
Som fantasy spiller, må jeg sige at jeg har haft en utrolig hyggelig weekend.
Det er desværre ærgeligt når vi er så få spillere og der er folk der ikke dukker op osv - men jeg fik fem hyggelige spil mod fem flinke modstandere, og kombineret med Aarhus, billige øl og sovelejlighed på skolen, så synes jeg faktisk at det var en succes, som jeg gerne vender tilbage til næste år. Derudover var stemningen god i vores lille fantasy gruppe - sikkert fordi vi var så få og derfor ikke tog det voldsomt seriøst  :)

I burde nok overveje at benytte restriktioner næste år - det vil helt sikkert lokke flere fantasy spillere til.

+1, jeg kan ikke sige så meget andet, end at når flere deltagere ikke møder op af den ene eller anden grund, så kan man jo ikke gøre noget som arrangør. Synes derimod I var gode til at å det til at køre alligevel :)

Alt omkring lokaler, mulighed for at gå i byen osv.. fik vi vist snakket om i løbet af weekenden, så synes I var large selv os stive mennesker, der måske var lidt svære at overtale :)

mvh Mads Hammer

Egern

Hey!

Havde også helt sikkert en super hygge turnering... første af slagsen for mig men vil da helt sikkert komme igen næste gang!...

Var sgu ikk noget prob for mig vi var så få... ærgeligt hvis det var for konkurrencen selvfølgelig men jeg fik jo ikk engang spillet mod dem allesammen så har da et par jeg ser frem til at spille mod ved næste lejlighed :)

Tak for sjov og hygge fantasy-gruppe!

Mvh. Mikkel/Egern

Pino

Her er lidt feedback til Morten... Hvor er de billeder?!? Vil sgu se dem.  :D

Hamsterjoe

Er på arbejde, bums :P De kommer nok måske i aften.
Whine is Coming: FoW blog
Instagram: @whineiscoming

El Rey

Quote from: Oestergaard on 31 October, 2011, 11:24:47

Enig. Nu hvor Polle fik hans vilje med ingen AS, hvorfor spillede han så ikke selv Warhammer?

Valtiel

Her er lidt feedback fra stand-in'en i 40k.

Syntes der blev gjort et fantastisk stykke arbejde. Stort tak til arrangørerne for at få det stykket sammen. Også tak til alle deltagerne. Det blev til nogle rigtigt hyggelige spil og var ret glad for den store variation i hærene der var trappet op.

Ville dog ønske at der havde været mere kaffe (kage), muligvis aftensmad. Ellers synes jeg at det helt klart er noget der kan gentages til en anden god gang.

Næste gang skal jeg bare selv deltage. Kæmpe brøler jeg ikke var blevet skrevet op... :(

Lamoron

Quote from: Val on 30 October, 2011, 19:19:03For få spil. Den går til Charif denne her. Jeg synes sagtens der kunne have været et par spil mere i WM/H turneringen. Måske allerede et friskt aftenspil fredag, 4 lørdag og 2 søndag. Det tager jo trods alt meget kortere tid at spille WM end hammer og jeg synes slet ikke jeg er mæt af spillet endnu :)
Synes lige det er værd at nævne, at Charif ikke har skylden for antallet af spil. Vi havde en afstemning om det.

Twilight

Til at starte med, jeg syntes det er super fedt at der er folk der gider arrangere turneringer.
og det er endnu mere fedt at det er i århus :)

jeg havde gode spil med mine modstandere, osv.

Der er dog enkelte ting jeg gerne vil nævne.

I skal være nogle flere til at arrangere det. det virker ikke ret godt at begge arrangører spiller med i turneringen, så der aldrig er nogen til at håndtere praktiske ting, som lavning af toasts, og salg af sodavand.
Det ville også gøre at der var nogen til at hente kaffefiltre, når i løber tør.
Det er sikkert småting, men det er den slags der sætter præg på en turnering.

Derudover er det unfair at smide en masse praktisk arbejde over på Charif, som "bare" var med som dommer for warmachine.

Den anden ting er prisen.
200 kr for en turnering, hvor der kun serveres morgenmad er for meget efter min mening.

Laver man regnestykket, med 40 deltagere, får i 8.000 ind på adgang.
Skolen koster så vidt jeg erindrer 3000, morgenmaden vel en 500, og så lidt ekstra. det giver en profit til jer på 4000. Det er min sidste anke. jeg bryder mig ikke om turneringer der arrangeres for at tjene penge.

Specielt ikke når vi så som warmachine spillere får nej til at indkøbe de traditionelle Coins vi bruger som premier. de koster ca 150 kr.

Fantasy-spillernes opførsel var af en anden verden, men det lagde vi heldigvis ikke meget mærke til ovre ved WM bordene.

Med håb om at i arrangerer en endnu større turnering næste år !

/Kristoffer
Kristoffer Nicolajsen, Århus.

Gabriel

Bob bob, profit og profit. Selv hvis det kun koster 3000 at leje skolen og der er brugt 1000 på mad, så er det jo ikke de eneste udgifter til at arrangere en turnering. Plader, terræn, mad og andet skal fragtes til og væk fra skolen. Der er måske brug for ekstra rengøringsartikler eller betaling for rengøring af skolen. Der er vedligeholdelse af terræn så det er pænt inden turneringen (og til at udbedre eventuelle skader opstået til turneringen), eventuelt supplering af ekstra. De forskellige indkøb skal også fragtes fra forhandleren til skolen osv., osv. og der sker ALTID et eller andet uforudset - og i de fleste tilfælde koster det også penge.

Jeg skal ærligt tilstå at jeg ikke kender prisniveauet i Århus, men jeg antager, at det forholder sig nogenlunde på samme måde som her i København hvor de ting jeg lige hurtigt har remset op koster penge. Penge som enten skal komme fra arrangørernes private lommer eller fra deltagernes billetpriser.

Jeg kan kun opfordre alle de økonomikyndige til at følge Asgers udmærkede forslag og selv arrangere noget billigere. Vi er et par turneringsarrangører rundt om i landet der gerne vil lytte til erfaringer når I bagefter deler ud af jeres visdom.

Gabriel
Battle Brother
Lord Inquisitor of Ordo Ritus, Lord Castellan
Emperor's Pride

Emperor's Pride FAQ

Twilight

QuoteJeg kan kun opfordre alle de økonomikyndige til at følge Asgers udmærkede forslag og selv arrangere noget billigere. Vi er et par turneringsarrangører rundt om i landet der gerne vil lytte til erfaringer når I bagefter deler ud af jeres visdom.

Med andre ord, hvis ikke selv du arrangerer noget, må du ikke kritisere.  

Jeg er MEGET enig i asgers post. som tidligere arrangør af god knows hvor meget 40K erindrer jeg selv den mængde af pis man skulle stå på mål for, efter arrangementer.
Jeg kunne næsten fristes til at sige at den lettere passiv-agressive tone i din afsluttende kommentar, faktisk er noget af det der er med til at gøre debatten om turneringer så tung.

Desværre har jeg ikke længere udholdenheden selv til at arrangere ting, skrive missioner osv.

Anyways, den rigtige pointe her er : jeg giver udtryk for min mening. hvis ikke du er enig, er det også ok. hvis folk vil arrangere turneringer der giver nok overskud til at de kan købe en slidt Audi A4 bagefter er det sku også ok. det er deres valg.

Min post er ikke et angreb. det er feedback. Og jeg står altid gerne til rådighed med den erfaring jeg har fra at arrangere ting, til næste gang.

Hvis arrangørene af turneringen ser det som et angreb undskylder jeg. Jeg er, som jeg startede min post med at sige, glad for jeres indsats, og at i er med til at lave turneringsmiljø i århus. Dette overskygger naturligt enhver anke jeg har. Feedbacken er der fordi jeg tror på at den næste turnering kan blive endnu bedre.

Kristoffer
Kristoffer Nicolajsen, Århus.

Gabriel

Quote from: Twilight on 04 November, 2011, 00:39:18
QuoteJeg kan kun opfordre alle de økonomikyndige til at følge Asgers udmærkede forslag og selv arrangere noget billigere. Vi er et par turneringsarrangører rundt om i landet der gerne vil lytte til erfaringer når I bagefter deler ud af jeres visdom.

Med andre ord, hvis ikke selv du arrangerer noget, må du ikke kritisere.

Det skrev jeg vist ikke nogen steder, vel? Min pointe er, hvis man mener produktet er for dyrt, kan man fravælge det. Der kommer forskellige tilbud, sammensat af forskellige personer/teams og med forskelligt sigte/målgruppe for øje. Det er så op til den enkelte at vælge, om man vil deltage på de præmisser der lagt frem. Synes man det ser ud til at ramme ens behov/krav kan man vælge at deltage, synes man ikke det virker til at ramme selvsamme behov/krav kan man fravælge arrangementet. Der er mig bekendt ikke krav om deltagelse i de tilbud der kommer til miljøet, endnu i hvert fald.

Hvis du selv har arrangeret større ting undrer det mig mildest talt at du kun regner med udgifter til lokaleleje og mad, især når det fremstilles som om de der har knoklet for at tilbyde en turnering udelukkende har gjort det med profit for øje, endda en profit der nærmest fremstilles som personlig vinding:
Quote from: Twilight on 04 November, 2011, 00:01:04
det giver en profit til jer på 4000. Det er min sidste anke. jeg bryder mig ikke om turneringer der arrangeres for at tjene penge.

Det er ikke feedback i min bog. Det er brok og anklager af den skuffe der ikke fremmer lysten til at lave noget. Havde du holdt dig til den konstruktive tone du har i starten af dit indlæg (omkring antallet af arrangører), havde det været en helt anden snak.

Gabriel
Battle Brother
Lord Inquisitor of Ordo Ritus, Lord Castellan
Emperor's Pride

Emperor's Pride FAQ

Nygren

200 kr. for en hel weekends hobby-underholdning er altså BILLIGT uanset hvordan man vender og drejer det!