News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Feedback

Started by Stephan, 30 October, 2011, 16:59:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Twilight

QuoteHvis du selv har arrangeret større ting undrer det mig mildest talt at du kun regner med udgifter til lokaleleje og mad, især når det fremstilles som om de der har knoklet for at tilbyde en turnering udelukkende har gjort det med profit for øje, endda en profit der nærmest fremstilles som personlig vinding:

Quote from: Twilight on Today at 00:01:04

det giver en profit til jer på 4000. Det er min sidste anke. jeg bryder mig ikke om turneringer der arrangeres for at tjene penge.

Det er ikke feedback i min bog. Det er brok og anklager af den skuffe der ikke fremmer lysten til at lave noget. Havde du holdt dig til den konstruktive tone du har i starten af dit indlæg (omkring antallet af arrangører), havde det været en helt anden snak.

Du har ret. min vending i kritikken af økonomien i arrangementet er for hård, og kan læses forkert.
Det var derførjeg tilføjede de nederste linjer i min anden post. Det var ikke ment som en anklage af arrangørene, men mere en generel holdning fra mig om at jeg foretrækker arrangementer der er lavet med 0 profit i øje, for at give mest muligt til deltagerne, for de penge de har betalt for arrangementet.

Mit gæt var at de extra penge, hvor mange der så end var, skal gå til den arrangerende forening, og ikke til nogen personligt. jeg har aldrig antaget andet.

Mht til udregning af økonomien bag arrangementer, det meste af det terrain jeg selv var udsat for, var lånt. derfor regnede jeg ikke udgifter til terræn med.
Jeg tillader mig at sammenligne med andre arrangementer, hvor man for samme pris feks får aftensmad med, eller feks den sidste EC turnering jeg var med til, hvor der var mad i lange baner nyt terræn, merchandise osv, for 350 kr. Men der er også en helt anden foreningsopbakning bag de arrangementer.

Jeg håber det klarificerer min holdning og at det kan opfattes i den rette ånd, et ønske om at give mest muligt til deltagerne for deres penge, og en opfordring til arrangørene om at undersøge mulighederne for dette til næste års turnering.

/K
Kristoffer Nicolajsen, Århus.

BlackDog

jeg synes det var sjovt, men som det var min første turnering kan jeg ikk rigtig sammenligne med noget.

er 1750 points standard for turneringer? jeg tænkte på om man kunne reducere det til 1500 points, indføre en tidsbegrænsning på spiller tur, eller bare give mere tid til til hvert spil.
jeg ved godt det vil påvirke nogle hære mere end andre, men når man møder en spiller, der er så langsom og har så meget at flytte på, at man ikk når alle sine ture er det noget bæ. Jeg må indrømme at jeg blev lettere irriteret under pågældende spil, og det har jeg ikke lyst til at blive når jeg er til sådan et arrangement.

ellers var det rigtig fedt, jeg fik mulighed for at møde nogle nye spillere og se nogle rigtig flotte hære, og selvfølgelig spille en masse warhammer, som jo i sidste ende er det det hele handler om. Thumbs up fra mig af.
If you find you are falling into madness... dive!

Odinni

Så må jeg hellere melde mig ind i debatten.
Jeg leverede lokalerne til turneringen (arbejder på skolen) og var selvfølgelig nervøs for hvordan det ville gå.
Jeg er først vendt tilbage til scenen for 4 måneder siden og har haft en pause på 15 år (føler mig MEGET gammel, selvom Peter (space wolves wannabes)  må være ældre), så var meget spændt på min første turnering.
På trods af en enkelt episode med lidt for meget vin (skide københavnere  :) ) var det en meget behagelig oplevelse, og jeg kan sikkert leje lokalerne igen.

Jeg vil faktisk give Twillight (jeg håber fandme ikke det kommer fra de der skodbøger om vampyrtøser) ret i et par ting.
200 kr er dælme ikke meget at betale for en weekend med warhammer, så prisen mener jeg aldrig man kan brokke sig over (så må man selv arrangere noget), men de praktiske ting var ikke på plads.
Som en gammel erfaren lærer lever jeg af kaffe, og det var der en akut mangel på!
Man skal også overveje om dommere/praktiske grise skal deltage i turneringen, nogen skal jo lave de toasts!
Det handler meget om en klar arbejdsfordeling inden arrangementet løber af stablen.
Selvom der klart var plads til forbedring mener jeg ros til Morten (hamsterjoe) er på sin plads. Vi stod trods alt som de sidste på skansen søndag aften.

Personligt vil jeg meget gerne bidrage til at Århus (som burde være hovedstad) bliver en del af warhammer/warmachine scenen i Danmark og måske endda en central del på et tidspunkt.
Der er et stort potentiale i byen og jeg er sikker på at vi kan etablere os som en seriøs turnering i landet.

Derfor regner jeg med indenfor en overskuelig fremtid at sætte mig ned med de to foreninger i Århus og prøve at arrangere et vildere, bedre og større arrangement i det nye år.

Asger

Quote from: Twilight on 04 November, 2011, 14:42:55
Du har ret. min vending i kritikken af økonomien i arrangementet er for hård, og kan læses forkert.
Det var derførjeg tilføjede de nederste linjer i min anden post. Det var ikke ment som en anklage af arrangørene, men mere en generel holdning fra mig om at jeg foretrækker arrangementer der er lavet med 0 profit i øje, for at give mest muligt til deltagerne, for de penge de har betalt for arrangementet.

Du antager at arrangementet ikke er lavet med 0 profit for øje :) Eller præciseret, sådan kan man læse din post, jeg ved ikke om det er sådan den er ment! Det er derfor fedt at se dig præcisere hvad du mener, så arrangørerne kan forstå det rigtigt, og ikke misforstå et løst skud. Spørgsmålet er så også hvilket perspektiv arrangørerne ser et 0 profit mål i. Er det over 1 år af gangen, eller skal de tidligt arbejde på at kickstarte så de kan udbygge? Forhåbentligt er der ikke nogen der forventer at de rent faktisk skal bruge deres egne penge, selvom de har en plan om at udbygge over 3-4 år?

Som Gabriel vil jeg også sige at der er så mange udgifter i et budget der ikke kan regnes med i leje og mad, at det desværre er ærgerligt at så mange tror det forholder sig sådan. :( Giant Fanatic har et budget der er tættere på 100.000kr end på 50.000kr, og alt overskud der kommer er foreningens og investeres i fremtidige år. Desværre var vi f.eks. i år meget tæt på selv at skulle betale ud af egen lomme (Claus og jeg), men blev reddet af et lille bidrag fra Bifrost i 8. time. Bevares vi kan selvfølgelig klippe en hæl og hugge en tå, men så bliver det heller ikke det arrangement vi gerne vil afholde, og mister vi lysten ryger det jo helt... Skulle jeg regne efter på alle udgifter jeg

Lad mig opsummere:
- Det er 100% acceptabelt at man lufter sin mening om hvad man synes er dyrt og billigt. Så kan arrangørerne selv vurdere om den mening er baseret på ønsker om at prioritere anderledes i udgifterne, eller simpelthen manglende viden om dem.

- Man skal tænke sig meget godt om, og gerne være sikker i sin sag, inden man skyder folk i skoene at de gør det for egen vindings skyld, altså profit. Mig bekendt har det kun været tilfældet for butikker, og selv der er profit motivet sikker indirekte for det meste. Uanset om man mener det lidt anderledes, skal man være ekstra varsom i måden man formulerer sig på, når man kommenterer på det, da det let bliver misforstået.

Asger

Twilight

QuoteJeg vil faktisk give Twillight (jeg håber fandme ikke det kommer fra de der skodbøger om vampyrtøser

Jeg hader de bøger.. og de film.. de har ødelagt et ganske fint og brugbart internet handle jeg har haft siden jeg for for første gang Gopherede efter billeder af letpåklædte damer..

Anyways, Asger. ( ingen quote her, frygt for wall of text.)

Generelt kan man jo sige at man skal være varsom om hvad man poster på internettet, det er vi fuldt ud enige om. Og det har aldrig været min intention at beskylde folk for noget, men mere et spørgsmål om hvordan resourcerne bag arrangementet er brugt.

Jeg vil egentligt gerne spørge arrangørene om de har mod på at give indblik i hvad arrangementet har kostet ?
Det ville sætte mange ting på plads, og måske rette på en fejlforståelse jeg har.

Mvh
Kristoffer

Frobbe

Jeg ville ikke vove at påstå at de penge der er i overskud er ren profit, Succesen her regner vi da med at gentage igen næste år og nu er der jo en slat penge på kistebunden til at stable bedre ting på benene. størstedelen af terrænet er for eksempel lånt fra andre foreninger.

og ja, der kommer til at være udgifter til reparation af terræn, det gik ikke helt stille for sig med visse dele af det desværre, og det skal jeg og morten så fedte med at få fikset op igen. mange af de fine bygninger er nemlig ejet af privatmand.

og så til sidst, hvad er præcist problemet med at lave et arrangement for profit?

Gabriel

Hvorfor skal arrangørerne give indblik i hvordan budgettet ser ud? Det giver da ingen mening. I givet fald så skal deltagerne da også give indblik i hvordan deres privatøkonomi ser ud så arrangørerne kan se, om det er berettiget at nogen synes det er for dyrt eller det blot er et røgslør der dækker over nærighed, forkerte økonomiske dispositioner i privatlivet eller andet der ikke kan godkendes som gyldig grund til brokkeriet. I min verden er økonomien omkring afholdelse af turneringer op til arrangørerne mens økonomien omkring mulig deltagelse er op til den enkelte.

Jeg forventer, at enhver turnering er lavet med henblik på som minimum at balancere økonomisk men helst skal give overskud, ellers er der da et arrangørteam, der ikke har gjort deres arbejde godt nok! Det eneste man kan være sikker på ved underskud er, at der ikke kommer en gentagelse, mens et overskud forhåbentligt giver arrangørerne lyst til at gentage successen en anden gang.

Igen, der er altså ingen tvang i forbindelse med de events der tilbydes til det danske Warhammermiljø, der er derimod en masse tilbud som den enkelte kan vælge imellem.

Gabriel
Battle Brother
Lord Inquisitor of Ordo Ritus, Lord Castellan
Emperor's Pride

Emperor's Pride FAQ

Krøldrup

Quote from: Gabriel on 05 November, 2011, 07:00:18
Hvorfor skal arrangørerne give indblik i hvordan budgettet ser ud? Det giver da ingen mening. I givet fald så skal deltagerne da også give indblik i hvordan deres privatøkonomi ser ud så arrangørerne kan se, om det er berettiget at nogen synes det er for dyrt eller det blot er et røgslør der dækker over nærighed, forkerte økonomiske dispositioner i privatlivet eller andet der ikke kan godkendes som gyldig grund til brokkeriet. I min verden er økonomien omkring afholdelse af turneringer op til arrangørerne mens økonomien omkring mulig deltagelse er op til den enkelte.

Jeg forventer, at enhver turnering er lavet med henblik på som minimum at balancere økonomisk men helst skal give overskud, ellers er der da et arrangørteam, der ikke har gjort deres arbejde godt nok! Det eneste man kan være sikker på ved underskud er, at der ikke kommer en gentagelse, mens et overskud forhåbentligt giver arrangørerne lyst til at gentage successen en anden gang.

Igen, der er altså ingen tvang i forbindelse med de events der tilbydes til det danske Warhammermiljø, der er derimod en masse tilbud som den enkelte kan vælge imellem.

Gabriel

Hvorfor skulle de lade være? Hvis man ikke har noget at skjule er det jo ingen skade.

Er dog ligeglad med om de tjener lidt håndører eller ej og helt enig med dig; man kan bare blive væk.

mvh
/Jens
"We're all stories, in the end. Just make it a good one, eh?"
— The Doctor, Season 5, Episode 13

Twilight

QuoteHvorfor skal arrangørerne give indblik i hvordan budgettet ser ud?

Det skal de heller ikke. det var et spørgsmål om de gad, eftersom jeg jo tydeligt er nysgerrig omkring det.

Quoteog så til sidst, hvad er præcist problemet med at lave et arrangement for profit?

Jeg tar den lige en gang til.

I må arrangere turneringer, lige efter de mål i selv ønsker det. profit, personligt underskud, filosofiske retninger, whatever.

Min pointe her, som jeg er overbevist om at jeg har skrevet tidligere, var at det virkede som om resourcerne bag turneringen kunne ha givet endnu mere til deltagerne. Jeg gik ud fra at i som arrangører gerne ville dette.

Jeg har jo i virkeligheden ingen ide om, hvad der er tilfældet, derfor mit spørgsmål om indblik, så jeg kunne få svar.

Det var ikke den formulering jeg startede med, og jeg har specificeret den senere.

Endnu engang, jeg er ikke ude på at angribe nogen, eller ude på at sige at noget som helst er forkert. Jeg har bare tilladt mig at fremføre min mening. det skal stå enhver frit for at være uenig.

/K

Jonesy

Når ønsket om profit kommer i vejen for turneringens kvalitet som f.eks. at der ikke penge til at købe Coins til Warmachine turneringen (de koster 150kr, og er faktisk et fantastisk trækplaster), så er det et problem.

At en udefrakommende dommer skal lave blæksprutte arbejdet for turneringen, da arrangørerne er travle med at spille med i deres egen turnering, så er det et faresignal. Alle der har erfaring med at arrangere Con`er og turneringer ved at der bare ikke er tid til at levere et solidt produkt til deltagerne/kunderne, hvis arrangørerne ikke fritager sig selv som deltagere.

Det er tydeligt at prisen for turneringen ikke står måls med det leverede produkt, og istedet for at kaste jer over kritikken med angreb på spørgerne så burde folk sætte sig ned og evaluere og anerkende når noget ikke er gået som det skal. Det handler ikke om åbne regnskaber, men om noget så simpelt som tilfredshed fra deltagerne ..

Håber I har lært af jeres "rookie"-fejltagelser, ingen får det perfekt første gang, ingen .. bare tag kritik til jer på en god måde, lær af den, og husk den.

Håber vi ses til næste år.

"Will you be my friend Mr. Faceless Creature of Evil?"

Hamsterjoe

Vi mødes på onsdag og snakker om det hele på onsdag, så på torsdag kommer vi med en fælles udmelding, som Stephan har lovet i første post.

Med hensyn til brok vs. feedback så må der gerne lige skrues lidt ned for den diskussion. Folk skal ikke angribes når de kommer med deres tanker om turneringen. Vi vil gerne have folk kommer med deres mening og ikke følger. Men på den anden side skal man ikke komme med brok uden at vide så meget om det.

Men som sagt. Vi kommer med en fælles udmelding senere. Mange af de ting I har nævnt er vi dog godt klar over. Det er jo første gang så vi skal lige have lidt erfaring.

Mvh
Morten
Whine is Coming: FoW blog
Instagram: @whineiscoming

Hjiryon

Hejsa, et par kommentarer herfra.

Turneringen virkede rigtig fint i Warmachine-afdelingen - der var mange nye med, men alle var indstillede på at spille på deres præmisser - og det var også tid til, at det så måske tog et par minutter mere at forklare hvad denne eller hin regel betød.
Regel-spørgsmål blev naturligvis løst af den dertil udpegede ansvarlige - på papiret. I virkeligheden var det noget alle hjalp til med, hvilket fik turneringen til at forløbe meget smertefrit og afslappet. Det var fedt.

Oplevelsen var i mit budget helt sikkert pengene værd, især i betragtning af, at det var første gang Einherjerne afholdt turnering. Jeg kommer helt sikkert igen, hvis der laves noget lignende.

Jeg har dog et par spørgsmål:

Mht. fordeling af ansvar- og arbejdsposter, så var jeg mindre imponeret. Det gjorde ikke meget ved min personlige oplevelse af arrangementet, men det fremstod meget som om der var arrangører, der opførte sig mere som spillere under turneringen end som koordinatorer.
Som gammelt medlem af Einherjerne, der har set dem arrangere ganske mange live scenarier, må jeg undre mig over, at der ikke er blevet trukket på tidligere erfaringer, så arrangørerne har stået for de praktiske opgaver til arrangementet (tommelfingerreglen er som bekendt, at arrangører ganske enkelt ikke har tid til at være spillere).
Var det en bevidst prioritering, at nogle ønskede at spille med?

Coins (+ evt. pokaler) i warmachine: Det virkede ret mærkeligt, at man havde valgt ikke at have disse. Jeg vil virkelig opfordre til, at det er noget der prioriteres næste gang (tag endelig pengene fra præmie-budgettet hvis arrangementet - meget mod forventning - skulle været presset økonomisk.

Warhammer fantasy: Øh... Virkede ekstremt rodet fra mit (givet, lidt fjerne) perspektiv. Der var mange der faldt fra undervejs? Og det virkede som om nogen var kommet lige så meget for at drikke som for at spille warhammer - hvis det er WHFB miljøet der fungerer generelt, så er det vel ok, men når folk begynder at kaste op i deres brandert synes jeg egentlig, at det er blevet lige sjovt nok.
Er jeg bare enormt gammeldags og kedelig?

Oprydning: Der var nogen forvirring under oprydningen, men det er nok svært at undgå, når 3 forskellige foreningers terræn skal sorteres. Det virkede forhåbentlig, og i alt fald hjalp folk til, så det ikke tig alt for lang tid.
Dog, en ting: Der blev bestilt en taxa til at køre nogle af spillepladerne væk - det virker som en meget upraktisk - og dyr - løsning. Det må da kunne gøres bedre?

Jones

QuoteWarhammer fantasy: Øh... Virkede ekstremt rodet fra mit (givet, lidt fjerne) perspektiv. Der var mange der faldt fra undervejs? Og det virkede som om nogen var kommet lige så meget for at drikke som for at spille warhammer - hvis det er WHFB miljøet der fungerer generelt, så er det vel ok, men når folk begynder at kaste op i deres brandert synes jeg egentlig, at det er blevet lige sjovt nok.

Den synes jeg der skal tænkes rigtig godt og grundigt over, drenge.

Jvf. denne tråds indhold.
Tjek min blog: Jones' Cauldron of Blogs

BlackDog

Coins (+ evt. pokaler) i warmachine: Det virkede ret mærkeligt, at man havde valgt ikke at have disse. Jeg vil virkelig opfordre til, at det er noget der prioriteres næste gang (tag endelig pengene fra præmie-budgettet hvis arrangementet - meget mod forventning - skulle været presset økonomisk.

nu er det ikk for at blive uvenner med nogen, men så længe i spiller med umalede hære (jeg synes jeg så meget få malede warmachine modeller), så synes jeg egentlig ikk i har fortjent at få sådan en mønt, men det er selvfølgelig bare min mening. tværtigmod burde præmierne være bestemt ud fra antal tilmeldte til hvert enkelt system, det synes jeg ville være mest fair, især når der var så stor forskel på antal tilmeldte (det er selvfølgelig primært antallet af fantasy spillere jeg hentyder til). Dvs. hvis 50% af spillerne var tilmeldt 40k skulle 50% af præmie summen også gå til 40k.

men det er selvfølgelig op til arrangørerne at bestemme, og i sidste ende var præmierne vist ikke så store alligevel.

og lige en sidste ting, i burde nok ikke have opfordret folk til at drikke under turneringen, det gik vist nok lidt galt. givetvis er i ikke ansvarlige for hvor meget folk vælger at drikke, og hvis folk kan holde det inde for rimelighedens grænser er det da ok, men jeg synes ikk det er noget, der høre hjemme til sådan et arrangement.

Jonesy

Det er iorden Blackdog, du bliver ikke uvenner med nogen. Du har dog tydeligvis ingen ide om hvad de coins er for noget... De færreste warmachine spillere gider præmier, imodsætning til dig tydeligvis, har de slet ikke tænkt over fordeling af penge til præmier. Coins er en Warmachine kuriøsitet og det handler udelukkende om æren, ikke phatloots ...

Umalede/malede hære .. turneringen valgte at sige at umalet var helt iorden, da der var mange nye warmachine spillere der ønskede at deltage .. at de så ikke her "fortjent" coins .. ok det er din mening, jeg er så langt fra enig.
"Will you be my friend Mr. Faceless Creature of Evil?"

Stephan

Mht den kommentar om at præmierne ikke blev fordelt efter hvor mange deltagere der var, så er dette ikke korrekt. Fantasy fik kun 1 præmie til 1. pladsen, mens 40k og WM/H fik 4 præmier
Se good trader ved at trykke på jordkloden <----

Synes godt om alt hvad Asger skriver omkring tonen herinde:)

BlackDog

Quote from: Stephan on 06 November, 2011, 00:09:34
Mht den kommentar om at præmierne ikke blev fordelt efter hvor mange deltagere der var, så er dette ikke korrekt. Fantasy fik kun 1 præmie til 1. pladsen, mens 40k og WM/H fik 4 præmier

muy bien, så bare ignorer min kommentar

Quote from: Jonesy on 05 November, 2011, 23:47:15
Coins er en Warmachine kuriøsitet og det handler udelukkende om æren, ikke phatloots ...

men sådan en er jo netop phat loot, i er tydeligvis mere intereseret i æresbeviset frem for selve æren, så der mister det lidt sin værdi. de ser dog ret cool ud, så jeg kan godt forstå du gerne ville have en. det er da heller ikk fordi jeg har sidet og grublet over fordeling af præmier, jeg var udemærket klar over at jeg ikk ville vinde, eftersom jeg stadig er lidt af en noob til 40k. det var kun fordi i nævnte de mønter et par gange at jeg kom i tanke om det, men det viste sig da at arrangørerne havde tænkt på det i forvejen.

AndersN

Bare en lille reminder fra forumreglerne:

"Gør noget ud af dit indlæg, så andre gider læse det. Sæt punktummer og husk stort begyndelsesbogstav i sætninger."

Tak.
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

Charif

@Blackdog

Jeg synes helt ærlig du skal lade være med at tage den debat, både om malede eller ikke umalede (turneringen var uden malekrav, så kan du jo ikke kræve folk kommer med malede ting ;)) og om hvad Warmachine spillerene vil og ikke vil, da det er tydeligt du ikke har nogen ide om hvad du taler om.
Press Ganger
Medlem af Frob, forum her

BlackDog

Quote from: Charif on 06 November, 2011, 10:20:48
turneringen var uden malekrav, så kan du jo ikke kræve folk kommer med malede ting.

det er jeg udemærket klar over, jeg argumenterede blot for at man ikk kan forvente formelle præmier, når turneringen er så afslappet at der ikke engang er malekrav. dette som en modargument for at op til flere af warmachine spillerne efterlyste omtalte coins. Det ser dog ud til at jeg ikk formulerede mig ordentligt, for det undskylder jeg. At i så beskylder mig for ikke at vide hvad jeg taler om, synes jeg er ret unfair, det er jo ikk ligefrem svært at se at mønterne er warmachines svar på medaljer.
det var ikke min intention at skabe en debat, men blot pointere hvorfor man ikke kunne forvente en formel præmie, turneringens regler taget i betragtning.

over and out.

Charif

Den del med du ikke viste hvad du talte om var møntet på:

Quotemen sådan en er jo netop phat loot, i er tydeligvis mere intereseret i æresbeviset frem for selve æren, så der mister det lidt sin værdi. de ser dog ret cool ud, så jeg kan godt forstå du gerne ville have en. det er da heller ikk fordi jeg har sidet og grublet over fordeling af præmier, jeg var udemærket klar over at jeg ikk ville vinde, eftersom jeg stadig er lidt af en noob til 40k. det var kun fordi i nævnte de mønter et par gange at jeg kom i tanke om det, men det viste sig da at arrangørerne havde tænkt på det i forvejen.

Resten (omkring hvor meget der var malet osv. ved du jo ligeså godt som mig  :)
Press Ganger
Medlem af Frob, forum her

AndersN

Quote from: BlackDog on 06 November, 2011, 18:42:26... blot pointere hvorfor man ikke kunne forvente en formel pr?mie, turneringens regler taget i betragtning.

?h.. hvad.

Du er helt p? herrens mark.

Hvis det er din personlige (og jeg har aldrig set lignende postuleret f?r) mening, s? synes jeg du freml?gger den p? en temmelig uhensigtsm?ssig m?de.
Garm glammer ved Gnipahulen!

Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey. A kiddley divey too, wooden shoe.

Azrael

QuoteDerfor regner jeg med indenfor en overskuelig fremtid at sætte mig ned med de to foreninger i Århus og prøve at arrangere et vildere, bedre og større arrangement i det nye år.

Oh yeah! Bedste post længe  8)

Lamoron

Jeg synes den her feedback tråd (og alle andre diskussioner omkring turneringer den sidste uge), har nået et punkt hvor kommentarerne er direkte ubrugelige. Arrangørerne har fået den relevante information, så hermed en opfordring til at diskutere principielle problemstillinger et andet sted.

Johan B.

De herre, tak for den dejlig turnering. Mine rejsekammerater og jeg hyggede os gevaldigt, med øl, hammer og godt selskab ;) Jeg gennemgår lige et par punkter jeg synes man kunne arbejde lidt med til en fremtidig turnering ;)

Mad: Det er en logistisk kælling, men jeg synes det gør rigtig meget ved stemningen af folk farter ud af huset hver gang der er pause. Jeg synes det er enormt hyggeligt at sidde en flok mænd og snakke warstories over noget mad og nogle øl, det er bare svært når folk går ud og spiser på forskellige tidspunkter forskellige steder. Så en anden gang, fællesspisning er bomben ;)

40k turneringen: Det er her jeg spillede med, og jeg synes det var enormt hyggeligt, trods jeg fik utilgiveligt mange prygl. Jeg havde 5 gode spil mod hyggelig modstander, og det var jo godt. Jyde bisser har fået et plus i min bog, og glæder mig til endnu en tur til jysk turnering næste weekend. Jeg savnede dog at bordene havde lidt mere i højden, nogle ting der blokkede LOS og lignende ville være rart. Samtidig savnede jeg også en fluff quiz, det er altid hyggeligt at sidde og tosse med at huske alle mulige dumme fluff detaljer, jeg skal med glæde hjælpe at lave en;) Missionerne synes jeg var rimelig kedelig, og vil egentlig ikke synge nogle episke sange om dem, de var ensformige as hell. Powerniveauet var jeg lidt urolig for inden jeg tog afsted, og fik egentlig hverken bekræftet eller afkræftet mine tanker om det. Jeg tror stadig et AS vil sikre et mere jævnt powerniveau, og vil støtte op om den hyggelig stemningen jeg havde med mine spil ;)

Det var de hurtige ord. Tak til alle arrangører, hjælper og andre nice guys for et godt arrangement.

/Johan B. aka. ham som slår legandarisk dårligt ;)

PS. Mange tak til Jeppe for at printe min armylist ;)
Johan B.