News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Unbridled Fury

Started by strangefellow, 03 November, 2011, 16:05:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

strangefellow

Nu har jeg i længere tid siddet og kigget VSF afdelingen igennem, og må indrømme at jeg altid har haft en stor stor svaghed for den setting.

Det jeg dog har haft svært ved at gennemskue er; Er der nogen form for consensus omkring hvilket regelsæt der spilles efter? Det virker nemlig, for den udeforstående, som om at folk bygger alle de super fede modeller, man kan se i sub-forumet, og derefter passer dem ind i X regelsæt, med hjemmegjorte profiler osv. Er det nogenlunde korrekt forstået?

Jeg faldt over regelsættet "unbridled fury" for noget tid siden og har leget lidt med tanken om hvorvidt det kunne bruges i denne sammenhæng.

Det fede ved UF, som jeg ser det er;

• Det er gratis til download

• Det er designet så det ikke har nogen setting what so ever, så det er helt op til spillerne hvad det skal bruges til

• Alle modeller kan designes ud fra en meget lang list over attributes, hvorudfra points cost så udregnes. Dette vil så sige at selvom man bygger   den vilde tank/aeronef/et-eller-andet så kan den meget hurtigt gøres spilbar inden for det fælles regelsystem.

• Det kan bruges til alt lige fra fantasy til 40k-ish sci-fi (og derfor også til VSF)

• Man kan designe alle modeller fra bunden, og kan derfor lave nogle meget personlige hære, og ikke være bundet af en specifik armylist hvis man f.eks pludselig mener at Preussen selvfølgelig da skal kunne stille en dinosaur-tank-walker-kanon-hybrid så er det også muligt. (måske lidt fjollet men ellers)

Det kan findes her :
http://unbridledfury.net/core-downloads/

Hvad syntes folket? er jeg helt bag om dansen?

[/list][/list]

Sadomator

Det lyder til at det sagtens vil kunne bruges.

Lige pt får jeg ikke spillet meget VSF, men jeg maler da stadig på mine figurer, nu og da.

Jeg tror det sidste vi har snakket om i vores spilgruppe, var at bruge nogle hjemmereviderede Starship Troopers regler, men det ligger vist lidt på is med det for tiden.

Det vigtigste i VSF er ofte en god fortælling og setting, så er det ofte lidt mere sekundært med reglerne, hvilket gør at mange generiske regelsæt kan bruges, hvis man så gider bruge tid på selv at skabe en setting og et godt scenarie.

strangefellow

Jeg er helt og aldeles enig med dig, langt hen ad vejen er "omstændighederne" det primære. Er så småt gået i gang med at lege med et par figur profiler og "hærlister" i forhold til systemet, bare for at se om reglerne virker fornuftige i forhold til det VSF-Feel jeg leder efter.

Starship troopers virker også som et glimrende udgangspunkt, det regelsæt var super fedt. I øvrigt synd det gik ned   :-\

Taoregorn

Jeg er selv igang med at skrive et regelsæt, men jeg har ikke så meget tid så det tager rimeligt lang tid. Billeder af malede sager, baggrund og How To Build ting er dog meget vigtigere end regler. Jeg satser på at have et større VSF spil klar til Horisont næste år, men nu må vi jo se.. ;D

Jeg har tænkt længe over hva' jeg synes mine VSF spil skal være og er kommet frem til at det simpeltheni kke giver mening at nøjes med 1 regelsæt. Jeg vil hellere bruge 1 til skirmish og 1 til store slag.
Jeg tror som sådan ikke, at der findes nogen regelsæt der ikke kan bruges!