News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Horisont III, feedback thread

Started by Spicker, 28 November, 2011, 20:30:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spicker

First of, Thank you everyone for making this year's Horisont a success. Without the cheerful attitude of those attending and the splendid games that you guys brought along, the event simply wouldn't be the same. Also, thank you for the compliments so far! Turning on the computer to find the remarks, gives the boost of energy needed to start again for Horisont IV.
I would also like to thank you for being supportive. Having attendants coming up to one, offering their help, is very motivating. Our time schedule got a little behind Friday, so the extra hands where much appreciated!

As we want every Horisont to be a little better than the previous, we would like your input. Please use this thread to give your remarks on the things you want us to keep doing - but even more importantly, please tell us where to improve!!

Anything from comments on the venue to mentioning that we didn't have nametags or discretely noticing the lack of toasts in the shop is appreciated (you know who you are ;D). Whatever we can do in order to improve will be taken into account (although I can't promise that we can follow through on everything).

We already have a couple of things we need to have your input on:

• We are considering changing the time of the event, pushing it back one week (making it an "third weekend of November" event)
  • It might be necessary to adjust the cost for the food slightly up - would this be acceptable given the menu this year?

Thank you all in advance!

PS: I må meget gerne komme med feedback på engelsk, så vores tyske frænder kan følge lidt med (dog ikke på nogen måde et krav, al respons er velkommen)... jeg linker nemlig til denne post på nogle af de udenlandske fora.

Asger

I would have no issue with a price rise as I've already informed :)

Another idea would be to hang some very simple signs (printed A4 and tape...) with the game systems name, and the expected time that a game would take.

Asger

Torben Kastbjerg

No issue either in regards to any price hike; the food is quite excellent and I know how much effort is put into making it each year.

I like the idea of signs and a rough estimate of game time, it would be a lot easier than having to adhere to time-slots.

Other than that - Horisont III was wonderful, once more! Oh, and keep those mattreses! They really made my Horisont go to eleven! ;)
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

warmaster

Anything he said.....

Name tags for people as well... pretty please :)

Sadomator

I think it is incredible how much time and effort the Lords Assembly people put in to this and I don't think very much could be improved.

It is very nice to be able to concentrate on the games and don't have to worry about food, snacks, cleaning, sleeping accomodation and such. A real luxury.

The food was great and I would have no problem with higher price.

I could make a comment about the choices of beer for sale, I would prefer blue xmas over the white xmas beer  ;D but that is a minor detail.

Also breakfast was a bit early on saturday.

Henrik

I don't have much to add that hasn't been said already. It was a great weekend and I look forward to next year. The food was very good and plentiful, so no complaints there. The venue looked rather large with our limited numbers, but it was not a real problem. I second the thought about signup sheets for games to get it slightly more organised but the free form idea is basically sound.

Henrik
Henrik Jensen
Min figurspilsblog

Taoregorn

If I were to make a single point of critique I think that perhaps the Fridays often fail to pick up speed and get going.  I think, perhaps, a big welcome thing on the Friday would help... uhm.

But we've been over this since H1 I know.

Player1

I'm just throwing it out there, but how about biannual Horisont?

Overhamsteren

How about a Paint Stabber award for people who have never won anything of importance or been a golden demon finalist. :D
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Spicker

Quote from: Player1 on 30 November, 2011, 00:14:30

It has been considered. Would there be enough interest in that? We thought that one trip back and forth a year would be enough for people...

Taoregorn

Quote from: Spicker on 30 November, 2011, 08:35:15

It has been considered. Would there be enough interest in that? We thought that one trip back and forth a year would be enough for people...

I really don't like that idea because I do not see the potential...

Asger

Quote from: Spicker on 30 November, 2011, 08:35:15It has been considered. Would there be enough interest in that? We thought that one trip back and forth a year would be enough for people...

I would try to attend both, though real life schedule as well as money might stop me from time to time. The same can be said for once a year though :)

Asger

warmaster

Quote from: Spicker on 28 November, 2011, 20:30:52
We already have a couple of things we need to have your input on:

• We are considering changing the time of the event, pushing it back one week (making it an "third weekend of November" event)

If you DO decide to move it... please do it soon - and make sure we know of it... Next years Horisont is already in the calendar.. and SWMBO might decide to plan for other stuff around that week-end...

Player1

Quote from: Spicker on 30 November, 2011, 08:35:15

It doesn't take us a whole year to recover from Esbjerg-sickness, if that's what you're asking? I do believe that people can cope with the trip two times a year, given that they do it for their own pleasure.

Maybe it would just be an opportunity for even more people to attend. November is often packed with various other arrangements, be that at work, school or with your friends. A spring/summer Horisont could bring new faces to the con.

Quote from: Taoregorn on 30 November, 2011, 08:40:57I really don't like that idea because I do not see the potential...
Potentail for enough quality games or? I'd guess that there's more than enough potential for guests attending.

The "spring/summer Horisont" could have another focus than the "fall/winter Horisont", which could separate the two from each other. The spring/summer edition would even be able to hold "outside games", barbeques and loads of other stuff we aren't able to do in november.

Do open games, where people bring their own gang of miniatures and are then able to use that same group over different tables and games. That'll just require some already made tables, an easy rule explanation for the given ruleset on the individual table and then a quick group assembly, and then you're pitted againts another attendee with your own miniatures. That way you can try out various rulesets and the game-makers don't have to do miniatures for fifty new games. Just tell us beforehand which games we're able to play if we bring miniatures in the following sizes.

Knudsen

I thought it was wierd that all the painting was happening outside the "main room". I think it would be better to gather everyone in the same hall, especially with such a large room available.

Golf

Personaly I would think that having this event twice a year would be too much, its hard work in the kitchin ;)

TF Riley

Quote from: Knudsen on 30 November, 2011, 12:29:42
I thought it was wierd that all the painting was happening outside the "main room". I think it would be better to gather everyone in the same hall, especially with such a large room available.

We who used the table requested to move the painting table to a warmer room with better lighting.

dijit80

Jeg vil sige bare fra et helt personligt synes punkt at det første weekend i advent er ikke så oplagt ;) Men jeg håber det kan være anderledes næste år.
Jeg er glad for at det ser ud til at har været et stort hit igen.
Duncan

VonPanne

My apologizes for writing this in Danish but I'm lazy just now...  ::)

Jeg har allerede rost jer for at gøre det rigtig godt, så jeg vil lige skrive lidt om hvad jeg godt kunne tænke mig var anderledes næste gang.

Først og fremmest synes jeg at det kunne være svært at få en introduktion til spillene. Det er muligt at mine forventninger sagde at der skulle være en person der skulle stå for introduktionen og jeg i virkeligheden bare kunne have læst de papirer der lå, men det er endnu engang rarere at få fortalt tingene med mulighed for at stille spørgsmål. Faktum var desværre at mange af spillebordene stod tomme hen i lang tid, og jeg anede ikke hvem der stod for dem og hvem jeg skulle spørge. En tilmeldingsliste til hvert spil kunne være en rar ting så man kunne skrive sig op til et tidspunkt eller bare en rækkefølge, med mulighed for om man ville spille sammen med en anden navngiven person eller om en tilfældig modstander ville være fint. Det ville også give mulighed for at prøve de spil der var gang i konstant uden at man skal holde sig til.

En anden ting var at jeg synes at flere spilleborde blev pakket sammen allerede lørdag eftermiddag, hvilket jeg fandt lidt underligt. Muligvis fordi der ikke var nogle deltagere, men jeg gik da glip af et spil fordi det var pakket sammen inden jeg nåede dertil.

Hallens størrelse gjorde desværre at der hele tiden virkede lidt halvtomt, selvom der var flere deltagere end til stort set alle andre danske arrangementer end GF (det er vel i sig selv en succes). Det er selvfølgelig rart at der er plads omkring bordene så man ikke står oveni hinanden, men kombineret med de mange tomme borde som nævnt herover, blev indtrykket bare værre. Jeg tror også at jeg hælder til at man fylder op i bredden af salen og lader den fjerne ende stå tom for borde, så det ikke virker helt så tomt. For hyggens skyld kunne det også være rart hvis malerne og brætspillerne var inde i hallen, men jeg kan godt forstå at de foretrækker de varmere og bedre oplyste lokaler ude foran.

Jeg kunne også godt tænke mig at folk havde navneskilte, og man kunne måske både skrive rigtigt navn og PF nick på.

At flytte den til en weekend tidligere tror jeg er et godt valg. For nogen begynder de første julearrangementer sidst i november, så det er vel kun godt at undgå dem. Hallen var i øvrigt lidt køling, men det gætter jeg på at I ikke kan gøre noget ved. Flytning til lidt tidligere kan måske også hjælpe (meget lidt) på det.

Maden var generelt rigtig god (karryretten kunne måske godt lige have været smagt til), og det er ikke noget problem hvis prisen får en lille hak opad.

Endelig måtte der ind til soverummene gerne hænge en opfordring om lige at sørge for at holde ved døren så den ikke smækker i med et brag.

Som sagt indledningsvist, så har I gjort det rigtig godt, så tak for denne gang. Vi ses til næste år :)

Edit: Hov, der blev vist snakket om at afholde det to gange årligt - jeg vil være bange for at det udvander konceptet, medmindre at man specifikt sørger for at have to forskellige fokus - f.eks. grillfest med udendørsspil om sommeren. Jeg tror dog ikke at jeg vil deltage to gange på et år - det bliver nok for meget for mig.

Spicker

Super, fedt med noget kritik. Det er taget til efterretning og vi vil gøre hvad vi kan for at rette op på det næste år.

Omkring intro af bordene: Det har vi ikke den store kontrol over som arrangører, men fremviserne står alene for dette. Selvfølgeligt kunne vi være bedre til at skabe nogle rammer, så det er lettere for fremvisere og deltagere at se, havd der sker på den enkelte borde. Dette er i støbeskeen og der vil komme et par oplæg her på PF med nogle skabeloner til formålet. Herunder også noget tilmeldingsmulighed, så man netop undgår at opdage, at det spil man gerne ville prøve, lige havde startet sidste fremvisning - uden en.

Navneskilte vil blive til rådighed næste år. Vi vil ikke pådutte det på folk (nogle vil helst være fri), men skiltene skal nok blive en del af konceptet.

Desværre er der nogle, som skal hjem lørdag aften, så de pakkede sammen allerede om eftermiddagen. Vi kan ikke gøre så meget ved det - at der er flere borde, som pakkes sammen lørdag, er i min mening bedre end alternativet (at de slet ikke dukker op).

Omkring hallens indretning: Vi prøvede i år at sprede bordene ud i hele salen. Dette var efter kommentarerne sidste år, hvor den tomme plads i enden af hallen virkede afskrækkende på folk. Vi har ovevejet at få fat på nogle vægge eller skærme vi kan bruge til at dele hallen, så vi ikke har et stort åbent område i synsfeltet hele tiden... i år gik koncentrationen dog på at skaffe nok borde til arrangementet.

Overhamsteren

Quote from: Spicker on 05 December, 2011, 12:30:01Vi kan ikke gøre så meget ved det - at der er flere borde, som pakkes sammen lørdag, er i min mening bedre end alternativet (at de slet ikke dukker op).

Helt sikkert bedre, det er vel bare et spørgsmål om at hænge en seddel op hvor der står hvornår spillet pakkes sammen igen så alle ved det.
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Sadomator

Hvis dele af hallen ikke skal bruges, så synes jeg det lyder som en strålende idé med nogle vægge/skærme, de kunne evt. også bruges til at hænge nogle billeder op fra tidligere års spil.

warmaster

Quote from: Overhamsteren on 05 December, 2011, 12:48:30
Quote from: Spicker on 05 December, 2011, 12:30:01Vi kan ikke gøre så meget ved det - at der er flere borde, som pakkes sammen lørdag, er i min mening bedre end alternativet (at de slet ikke dukker op).

Helt sikkert bedre, det er vel bare et spørgsmål om at hænge en seddel op hvor der står hvornår spillet pakkes sammen igen så alle ved det.

Man kunne også overveje at placere spil der kun er tilstede i kort tid i den bageste del af hallen - så man ikke møder tomme borde så snart man træder ind i hallen. Ikke at de korttidsopstillede borde skal føle sig smidt i skammekrogen - men det er nu en gang federe at se en masse spil være igang end spilborde der måske bliver fyldt/har været fyldt...

Og så lige generelt (kan ikke huske om jeg har fået kommenteret det).

Maden var god og jeg intet mod at betale mere for at få samme kvalitet igen.
Navneskilte - kanon ide...
Mere struktur på spillebordene i forhold til kontakt til demoafholderen - er også en god ide - og jeg skal nok selv forsøge at gøre det bedre næste år (hvis i ikke når at komme med noget).
Madrasser - YAY - keep it up - for halvgamle mænd med dårlig ryg er det klart bedre end ligge underlag.. (ryggen blev stadig smadret... men skidt pyt :) - det kunne have været værre ;))