News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Vakuum kammer

Started by Wolfboy, 28 November, 2011, 21:17:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wolfboy

Hejsa,

Jeg søger et vakuum kammer til at kunne støbe noget resin i. Det må gerne være til at betale, men min google foo er svag pga nymåne....

Nogen der kender noget til dette eller måske nogen der har et til salg... eller kan bygge et....

Jesper

chrjensen

Tja, jeg tror ikke det er voldsomt besværligt at bygge. Et PVC kloarkrør på 10-15 cm med tykke vægge med en slangestuds i siden og to tykke plexiglasplader som top og bund skulle kunne grer det. Du skal nok bruge en eller anden form for gummipakning mellem pladerne og enderne på røret for at holde det tæt. Jeg ville ikke gøre plexiglaspladerne fast, men bare satse på at undertrykket 'suger' dem ind til pakningen - så er den også nem at skille ad.

Det sværeste er nok at få fat i er nok en vakuumpumpe, men jeg har set dem brugt til 3-400 kr.

Skal det være rigtigt billigt, kan du eksperimenterer med at vende stemplet om i en cykelpumpe. Men så kræver det også lidt arbejde.
Selvom man er diagnosticeret paranoid skitzofren, kan man stadig godt være forfulgt!

Min blog

Morten

Problemet med et vakuum kammer til resin støbning er at man skal bruge en meget kraftig vakuum pumpe, en støvsuger er som regel ikke nok så en cykel pumpe er helt sikkert et no go
Rigtige mænd leger med små dukker.

Any problem on Earth can be solved with the careful application of high explosives.

The Pandas are comming!

Se min blog

Wolfboy

Det behøver heller ikke være billigt, men bare indenfor et par tusinde eller tre.

chrjensen

Måske kan nogle af disse pumper også købes i europa:

http://www.nextag.com/vacuum-pump/stores-html
Selvom man er diagnosticeret paranoid skitzofren, kan man stadig godt være forfulgt!

Min blog

Mortic

http://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_sb_noss?url=search-alias%3Daps&field-keywords=vacuum+pump

dvs fra england uden told og post.dk straf gebyr.

Det samme kan sikkert opnås med ebay.co.uk - der er masser af nettbutikkerne der forhandler gennem disse sider nu.

Morten

Rigtige mænd leger med små dukker.

Any problem on Earth can be solved with the careful application of high explosives.

The Pandas are comming!

Se min blog

Wolfboy

Har også luret på den. Så mangler jeg kun et kammer.

Gerne et hvor der kan stå flere forme i samtidig i en slags skuffe system. Men det sker nok aldrig.
Dem jeg kan se er runde med en indvendig diameter på 22 cm. Der kan ikke stå mange forme + jeg har forme som ikke ville kulle være i dem.