News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Arabiske inspirerede dværge :D

Started by meller, 30 November, 2011, 23:09:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

meller

Hejsa allesammen derude :D
lige et par ord om mig:
Jeg er fra 1994 så lige nu er jeg 18 år, og min dagligdag finner sted på HTX i frederikshavn på andet år. jeg bor i sæby så jeg spilder en hel del af mit liv i en bus... tænk alle de figure man kunne male på den tid ^^
nå men udover gymnasium så har jeg et arbejde, faktisk hele 3.... jeg arbejde i den lokale fakta, så har jeg et mobilt diskotek med nogle venner og sidst men ikke mindst er jeg ansat ved ungdomskolen som har en live rollespils forening. så fritid er der ikke så meget af, men altså jeg finder den og prøver at udnytte den :D

nok om mig, det jo helst ikke det tråden skal handle om :D

men det tråden skal handle om er ihvertfald Dwarfs, jeg har en dælans masse, og ikke ret mange malet. det skal lige siges jeg ikke har lært reglerne til warhammer endnu, vil gerne, men vil ikke side og læse de bøger der, jeg lære bedst i praktisk tilgang til tingene :D jeg har haft warhammer siden, tja jeg var en 7-8 år, så jeg har "meget" af det, har lidt af hvert inde for fantasy, også en meget lille smule 40k... nå pluder plader igen :D
jeg vil også gerne flette noget terrain ind over det da det er noget jeg har brugt mange timer på til tider... så det kan være jeg smider nogle tips op til det :D
jeg har aldrig leget med greenstuff før, men det er også noget jeg vil prøve at lege med i fremtiden, har en masse space marines der ikke bliver brugt til noget, så mon ikke de kan blive lavet om til noget chaos tosseri :D
tja nu er jeg ikke den mest erfarene inde for at male da det først er for nyligt jeg sådan rigtigt er gået igang, men konstruktiv kritik modtages meget gerne! :D 
og ellers hvis folk har nogle ting de syntes jeg skal prøve så er mine øre åbne, kan dog ikke love noget da jeg er lidt tidspresset til tider, men vil gøre et forsøg :D
og ja så har jeg en masse forskellige hold hvor jeg maler en figur i ny og næ, de kommer da også op :D

men jeg kunne snakke i timehvis.... såe vil smække lidt billeder op, nogle af billederne er lidt dårlige, men hvis det ønskes kan jeg måske presse tid ind engang imellem til at få taget bedre billeder :D

Her er en gammel stegadon :D

20 dwarf miners :D

tja.. så stor er hæren jo ikke endnu :/

en kirke/rådhus et eller andet sammenbryk :D

Her ser vi så et projekt jeg er igang med :D

spørg gerne ;-) for det er første gang jeg laver en blog så ved ikke hvad jeg skal fylde den ud med :D

Mathias

Dullmohawk

Hey Mathias,
dit terræn ser rigtigt godt ud, jeg glæder mig til at se hvordan den dværge-fæstning skrider frem. Hvad har du lavet trappen af?

Hvis det kan lade sig gøre kunne dine dværge godt tåle noget mere lys på de billeder, de er en kende mørke.

meller

trappen er ikke en jeg har lavet, en jeg engang fik for mange år tilbage, så nu tænkte jeg at den lige så godt kunne komme i brug :D
ja jeg har normalt kun tid sent om aftnen til at tage billeder, men kan se om jeg kan få tid imorgen mens der er lyst :D

Kapersfingeren

meller

tak skal du havde :D men der er lang vej til at male lige så godt som en del her inde kan :D men det er jo bare træning :D
jeg mangler lidt en idé til baser, har fortrudt jeg bare har smidt græs på :D så hvis nogle har nogle ideer så modtages de med åbne arme :D

meller

Idag fik jeg noget green stuff i søndagspakke, så har sidet og leget med den en 30-40 minutter, det skal lige siges det er første gang jeg nogen sinde har prøvet at lege med det :D så værktøjerne har bestået af en skalpel og en bunke tandstikker :D
men kunne ikke vente til imorgen med at vise hvor dårlig jeg er :D imorgen vil jeg forsøge at få nogle bedre billeder også gå igang med at male ham :D
jeg er lidt ked af jeg allerede har malet nogle af mine dværge, for selvom jeg ikke er den bedste med green-stuff så kan jeg rigtig godt lide ideen, men nu skal i se hvad jeg snakker om :D

Jeg er åben for at høre jeres mening, og hvad jeg kan gøre anderledes/bedre næste gang  og hvis nogle af jer har nogle intrassandte billeder der kan inspirere mig til noget variation i hæren vil det blive modtaget med kys og kram :D

meller

igår da jeg kom hjem var der meget mørkt, så har taget nogle billeder her til morgen, ikke de bedste billeder men man kan de se hvad der er derpå :D
der er lige kommet nogle ekstra stykker til samlingen :D

der mangler dog stædigt lidt arbejde på nogle af dem, men i burde kunne se hvor jeg vil hen af :D

jeg har prøvet på at give hver enkel figur et eller andet der kendetegner en personlighed fra mit liv, den første og lederen har dog ikke noget endnu, men lederen skal havde en pibe i munden :D

meller

tak tak :D men der er nu stædig meget at arbejde med :D
sider og fifler med nogle nu også :D regner med jeg lige skal lave 10 økse ialt også 10 thunders, har jo sat som mål at få malet 10 denne måned, så de skal lige laves før de kan males :D

carstone

Jeg synes det ser udtil at du er kommet godt fra start - det er blevet rigtig pænt.

Hvis billedet af dine miners ikke snyder, så er du da også en rigtig habil maler, så glæder mig til at se mere fra dig.

Hilsener

meller

Billederne snyder ikke ^^ selvom de self ikke er så detaljeret som de kunne være, så der er nogle små fejl rundt omkring på dem, men det er ikke det helt vilde, så det er også noget jeg arbejder på ^^
nogle der har nogle ideer til hvad våben jeg kan give dværgende? :D bare fordi jeg kan vil jeg gerne ændre lidt på dem :D
har lige givet en en pande som våben (det er så en af de personer som jeg skal havde flettet ind i hæren) er ikke ret tilfreds med panden... så må se hvad jeg kan klare med en fil og en kniv når den er tør :D også har jeg givet en et sværd også ham der er har øl-tønden på ryggen har fået en stor hammer ^^ det er også en af mine venner :D
jeg arbejde jo for ungdomskollen i en rollespilsklub, så det er kollegaer og spiller der skal flættes ind ;D kan være jeg viser dem figurene når jeg er færdig hvis jeg er tilfreds :D

lige nu arbejder jeg også lidt på at finde nogle bunde, men det materiale jeg har fået fat på virker ikke helt som det skal :/ så ender nok med jeg skal bruge noget green-stuff.... også presse en form ned i det så det ligner en vej de går på, men kan ikke lige finde sådan en form.... og det kommer til at koste en del green-stuff....
baserne vil jeg gerne holde simple, så det er dværgende der er midtpunktet og så det ikke ser uoverskueligt ud.... men hvis nogle har ideer vil jeg blive glad :D

meller

så er der lige et overblik over hvor mange dværge jeg har, hvor meget jeg har malet og hvor meget jeg mangler :D
det er også sat ind i første indlæg, der opdateres den når der sker noget nyt :D

Dværge hær´s projekt:
20 miners (malet standart)
10 thunders (malet standart)
1 flame canon (malet)
1 organ canon (malet)
1 slayer (malet)
1 thane gordin (malet)

10 økser (modificeret, mangler malign)

3*10 thunders (mangler)
1½*20 økse (mangler)
10 hammers (mangler
2 organ canon (mangler)
2 thorek (mangler)
1 king alrik (mangler)
2*16 warriors (mangler)
3 slayer (mangler)
3 thane gordin (mangler)

så der er rigeligt at lave :D

ved godt jeg ikke har noget at bruge dem allesammen til og nogle af dem er noget skidt, men altså males det skal de ^^ medmindre nogle gider købe dem, og det tvivler jeg på :D

meller

så for i lige et næsten færdigt bygget billede af de 10 økser som så ikke helt længer kun er økser :D

Frede

Hvis det er første gang du leger med Green Stuff, så er det irriterende godt >:(

- F -

meller

Quote from: Frede on 16 December, 2011, 10:03:10
Hvis det er første gang du leger med Green Stuff, så er det irriterende godt >:(

- F -

det er første gang ^^ men er godt nok selv lidt kritisk over for det jeg har lavet... men tak tak tak :D

meller

så er der lavet thunders, her er de 5 jeg er begyndt at male her idag :D
så må vi se hvornår de er færdige :D

meller

så kommer der lige lidt opdateringer, jeg har fået malet de 5 første thunders, men billeder kommer først når jeg er færdige med de næste 5 ;-)

også er jeg kommet lidt længer med min lille borg ^^
den er dog ikke færdig endnu, men nu vil en af mine venner også starte med lidt terrain, så kan være det sparker lidt gang i mig :D

meller

så har jeg fået lidt nyt maling (så jeg fri for at skulle side og fortynde noget af det op med vand), nogle redskaber til green stuff (så kan det være det blir lidt nemmere og bedre, end istedet for tandstikkerne :p ) også en grudge thrower til hæren ^^
også ikke nok med det dwarf army book, så nu kan jeg komme igang med at læse, burde nok skaffe den rigtige reglbog først og læse den?? den er bare så stoooooor og orker jeg simpelthen ikke ^^ vil hellere lære i praktisk :p
nå men engang imorgen eller iovermorgen kan jeg fremvise 10 stk thunders :D
håber i alle har haft en god jul! :D

Friendlyfanatic

Det ser skisme godt ud der. Især imponeret over dine greenstuff evner :)

Nu siger du at du har fået mere maling så du er fri for at fortynde, vil bare lige nævne at malingen helst skal fortyndes for det bedste resultat alligevel  :D
Min PF traders tråd: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=39733.0

Tingelingelater plastic soldater, finecast matroser bom bom bom, se til højre, se til venstre, hele regimentet swift-reform.

meller

Det maling jeg har kan du presse din finger ned i uden at få maling på fingerne :-p det er vel 5-7 år gammelt, så det hele trænger til at blive byttet ud :p

meller

så blev araberne færdige ^^ der er lidt dårligt lys idag, der er overskyet :(
men håber i kan se figurene :D

meller

så fik jeg lige malet lidt mere :D i skal selvfølgelige havde lidt billeder :D feedback er meget velkommen :D

meller

nogle af jer som kender det der med man kommer til at købe noget over ebay??
jeg er kommet til at købe den her.....

Satarel

Quote from: meller on 02 December, 2011, 16:38:34
tak skal du havde :D men der er lang vej til at male lige så godt som en del her inde kan :D men det er jo bare træning :D
jeg mangler lidt en idé til baser, har fortrudt jeg bare har smidt græs på :D så hvis nogle har nogle ideer så modtages de med åbne arme :D

Efter min mening kommer man langt, hvis der er noget spil i basen. Simpelt men effektivt kunne være at give hele basen sand, og give det en gang sort som grunder.

Herfra kan laves klassikeren i vores omgangskreds: Bestial Brown -> Bubonic Brown highlight -> Bleach Bone highlight. Hertil smides nogle totter af dit græss på hist og her (du kan evt. drybrushe bleach bone oven i græsset ganske forsigtigt når limen er tør. Det tager den værst neon POOOW effekt).

Alternativt: Codex grey -> Fortress Grey -> Let hvid drybrush (hertil er grønt græs måske ikke det bedste bud, sne kunne dog være det).

Leg med lidt forskellige opbygninger og husk du er langt med 3 lags opbygning + græs eller andet til at bryde ensartigheden 8)

I øvrigt stor ros til dit green stuff arbejde. Jeg har hverken evnen eller tålmodigheden  ;D

Jeg håber det kunne give lidt inspiration -> Ses i Mal en handske tråden
Slagelse Figur- og Hobbyforening:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=624.0