News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Arabiske inspirerede dværge :D

Started by meller, 30 November, 2011, 23:09:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

meller

det da bare komme igang :-) jeg har til at lave en ekstra, så tror jeg laver en til :-) jeg har en liste med 5 normale og 2 store helikoptere, så der skal laves lidt balloner hvis det er  :o

meller

#126
Jeg er begyndt at gå lidt op i historien, og skal derfor placere hvor mine dværge er fra. Jeg havde regnet med at skulle skrive en hel del selv, men fandt ud af der ligger et "fortabt" strong hold deromkring jeg havde tænkt min placering. Jeg vil nemlig arbejde på alle mine hære skal komme fra samme sted, hvilket gør dette sted endnu mere perfekt! :-) Karak Zorn, der er ingen enligt historie så vidt jeg kan se, dog en masse rygter og citater, af hvad jeg kan finde på nettet, så his nogle har noget så smid gerne et link eller citat her :-) jeg er nemlig igang med at samle sammen :-)
Nå men det jeg "ved" eller det jeg kan bruge indtil nu er:
- strongholdet tror man forlængst er forsmulrede da man ikke har hørt fra dværgende i 8 arhundrede
- det ligger i bjergende men er blevet overtaget af junglen
   * super perfekt da jeg jo har lizardmen, og endnu bedre er at i sydlandende er saurus "fødninger" et sjældent syn og derfor er junglen her domineret af skinks, og jeg elsker skinks og bruger sjældent sauruser.
- der er rygter om både at vampires har forseglet porten med magi og/eller strongholdet er fanget af en vinter pga højden.
   * mine vampires ligner mest tomb kings, og kan det være bedre når dette sted ligger tæt på tomb kings rige, så hvorfor skulle vampiren ikke lige på deres "pilgrimsrejse" havde indtaget andet land og rejst en større hær, nu tomb kings har været så flinke ligefrem at lave templer/pyramider fulde af lig klar til at rejse sig?
   * hvis der skulle være blevet så koldt der er sne, ja så passer mine goblinger jo også perfekt ind, dog menes det ikke grønhuder har den store indflydelse i disse lande, men er set. og jeg regner ikke med en kæmpe hær af disse.
- nogle mener dværgende har indgået en aftale med en slann og derfor arbejder sammen, da de bor et meget rigt sted med mange guld og ædelsten.

Nå men når vi er i junglen hvorfor har dværgende så sand på basserne? tjoe de bliver jo nød til at havde en udgang et sted, hvor skal de ellers få deres øl fra? så lidt usansynligt, men nok ikke helt urealistisk har dværgende gravet gange nordpå igen op imod ørkenen, da dette barske sted er svært at overleve og derfor nemmere at forsvare.



Så mangler vi bare det nyeste skud på stammen, Empire... ved ikke om de skal med, men er de ikke lidt magtliderlige og altid vil udvide deres imperier ? :-)

Ulemper er der dog også lidt af, da Karak Zorn har været isoleret disse mange år menes deres udvikling at være ringe inde for maskiner, eller dette vil sige krudtvåben. Dog menes der de har udviklet langt bedre afstandsvåben, så altså bedre katapulter og balistaer, samt håndholdte skydevåben. En anden ting er man ikke mener de "kender" til den ædle smedeteknink til at fremskaffe gromril armor. Alle disse ting sætter en ret stor begrænsning på hvordan man kan spille dværge hæren. Der er selvfølgelig alternativer til at lave figurene om, såsom jeg nu laver en gyrocopter om til luftballon, hvilket vil passe historien og reglerne godt, men hvordan for man lige lavet en canon uden krudt? og den flamekaster der sider på gyrocopteren?

Fordelle er der også, hvis man må skabe sine egne regler, men ja.... det for man nok sjældent lov til.... Men som ovennævnt menes det deres skydevåben er utroligt udviklet, men det menes også at være gode runesmede, hvilket vil sige der kan være en masse nye kraftfulde runer. Men ja det jo nok som sagt ikke en masse jeg behøves at spekulere på :-)


Osay

Den luftballon er helt vildt sej og flot lavet, meller.

Esben

Jope

Super fin ballon ... godt gået Meller  :)

meller

mange tak begge to :-)
håber snart jeg har tid til at gå igang med nummer 2 :-) har bare ikke lige en idé om hvordan jeg skal lave den anderledes, og hvilken figur der skal stå oppe i midden :-) det ville være lidt synd hvis luftballonerne blev ens :-/

King_Cuttuk

Med den placering er dine dværge stort set deadcenter i Nagashes rige, Nehekara. Lidt risky ;)

Meget flottere billeder du får taget for tiden, og din ballon er mega sej! :)

meller

#132
Ja de lever farligt de små tykke ;-)
Jeg er igang med at læse lizardmens historie, skal havde det hele til at passe sammen, kunne være sjovt at lave et scenarie over det, regner nemlig med at lave et 3D kort over området de har bosat sig i, også får historierne osv til at passe sammen. Men kan ikke bestemme mig om mine dværge skal være bosat i karak Zorn eller de skal havde lavet deres eget strongholde, eller begge dele, begge dele er også en fed mulighed og giver nogle fede muligheder for historie, da "stammen" så er delt op i de nytænkende, og de mere stædige, tilbageblivende dværge der har svoret at beskytte strongholdet for enhver pris.
Nehekara bliver så brugt som et invasionsted for vampires, hvilket vil forklare hvorfor mine vampires ligner tombkings, så i den kan jeg bevæger mig i Nehekara vil Nagashe ikke regere.

Har igen brieliret i paint ;-)
Lyseblå : Lizardmen - lizardmen har desuden et tempel her jeg skal lave noget research på :-)
Rød : Karak Zorn
Lilla : Muligt nyt stronghold? Her ligger det i en passage, hvor det er nemmere at forsvare og kan være grunden til et mindre stronghold som dette ville kunne klare sig.
Grøn : Gobliner, man har ikke skrevet højder på bjergende, men der kunne måske være højde nok på til noget sne? eller skal jeg bare droppe at få dem med? :S




Ninu

Jeg er selv meget inde omkring historie til mine dværge.. Mine dværge hører til i Karak'Azul som ligger længere mod nord.. Der er lidt historie om det men de har også altid være meget isolerede.. de går op i jern.. Derfor har min hær heller ikke noget gul.. maximalt en smule bronze på deres rustninger :) Trinkets, ringe, skægsmykker er alle i jern :)

Historien er hvad du gør den til :) Du kan sagtens bygge et op omkring dette sagnomspundne dværge rige :)

Jeg har selv leget med idéen om at skulle lave en dwarf - Tombkings hær.. Lavet totalt i dværge og netop fra Karak Zorn.. De må alle være døde dernede.. og er så blevet rejst af Tombkings... "The dead watches over the mountain and only the dead shall pass".. :P
"Alone we are rocks but together we stand the strength of a mountain" - The Code of a Dorf..

Malehjørnet kan i finde her

meller

Haha ja okay, så kommer der to historier om karak zorn ;-) en hvor det går dværgende skidt, og en hvor det går dem knap så skidt :-)
mine dværge har så minimalt jern, men utroligt meget guld :-)
kunne være lidt sjovt at lave sin egen regelbog fra området med specielle karaktere osv :-) men det giver lidt arbejde :-)
Fx er der den zeppeliner i den store regelbog med 5 organ guns på, den har en regel der hede high flyer, som gør den kun kan charges af flying units, da den ikke lander mellem sine moves, hvilket man kan sige mine luftballoner heller ikke kan, dog lider luftballonerne jo så af de ikke er lavet af metal som en gyrocopter og måske derfor har et lavere armor save, hvis i det hele taget noget armor save :-)
Men hvis du finder noget info om Karak zorn må du endelig skrive! jeg vil suge til mig som en svamp så ;-)

Ninu

Shiiiit.. Med 5 Organ guns på :| Wow.. Den bliver en led satan!! :)

Der er ikke rigtigt noget historie om dem.. det sidste jeg læste var at man sendte en ekspidition afsted for at finde ud af hvad der er sket med de forskellige Throngs rundt omkring i verden.. nogle har man hørt fra igen.. mens andre er forsvundet.. heriblandt Zorn..

Det er derfor frit og skrive historie for dig.. :)
"Alone we are rocks but together we stand the strength of a mountain" - The Code of a Dorf..

Malehjørnet kan i finde her

meller

Quote from: Ninu on 06 August, 2014, 15:58:18
Shiiiit.. Med 5 Organ guns på :| Wow.. Den bliver en led satan!! :)

Det var bare den i bogen, regner ikke med jeg vil lave noget lignende ;-) men for jo nok aldrig lov til at spille med sådan en.... men kunne være sejt med store slag hvor en kæmpe zeppeliner var med :-)

dem jeg havde tænkt på skulle følge de regler der er for gyrocoptere og gyrobombere :-) da jeg syntes de er rimelig cool :-) men så bare lidt andre stats og special effects ;-)

Ninu

Lad den følge en gyro bomber.. det giver også mest mening.. noget der flyver hen over og kaster noget grumt ned ;)
"Alone we are rocks but together we stand the strength of a mountain" - The Code of a Dorf..

Malehjørnet kan i finde her

meller

Den ballon jeg har lige nu er en copter, men den nye bliver en bomber ;-) han har fået en bombe i hånden også kan han flyve rundt og kaste med dem ;-) regner med den er færdig inden næste tirsdag hvor den måske skal på bordet ;-)

Ninu

Fedt :)

Jeg har fuldt lidt med i din blog undervejs.. :) Du er en ørn til Greenstuff må jeg indrømme :) Det ser sgu godt ud..
"Alone we are rocks but together we stand the strength of a mountain" - The Code of a Dorf..

Malehjørnet kan i finde her

meller

tak skal du havde, jeg er ikke helt selv overrasket over mine greenstuff evner, men det har nok meget med den tid jeg ligger i det :-) men der kommer en figur snart der er greenstuffet mere på end jeg plejer :-)


princelarming

Hvis den bombe havde været i turbanen, havde vi haft endnu en muhammed-krise...  ;)

Fed model!!
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

TeiHar

Quote from: princelarming on 09 August, 2014, 12:51:41
Hvis den bombe havde været i turbanen, havde vi haft endnu en muhammed-krise...  ;)

Det kan nås endnu  :D

Har fuldt projektet på sidelinien - det ser rigtigt godt ud

Teis
Grimfostre, Ulvemætter og Ravneføder - 12.145 pts SpaceWolves

Min traderprofil - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=70953.0

meller

Tak for komentarene! Der skal laves nogle balloner endnu, så kan nok nå at starte endnu en krise ;-)
det faktisk en lille uge siden jeg blev færdig med ballon nummer to, så det vel ved at være på tide med lidt billeder :D










TeiHar

Virkelig fede balloner - glæder mig til at se den tredie

Teis
Grimfostre, Ulvemætter og Ravneføder - 12.145 pts SpaceWolves

Min traderprofil - http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=70953.0

meller

#147
Så er der grafisk opdatering! læs her hvorfor der er gået så længe siden sidst, og om jeg for tid frem over:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=57571.msg1373035#msg1373035

Husk at klik på billederne for at få dem i stor opløsning, der kan derefter også zoomes ind! :-)

og så vil jeg lige benytte lejligheden her til at sige, wow dwarfs nye figure minder mig om 40k o.O hvad sker der for alt det high tech :O de har endda grenad lignende bomber :-/ de kunne godt bruge nogle lufballoner istedet for alle de der flyvemaskiner xD