News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Terræn til VSF i Afrika

Started by Sadomator, 12 December, 2011, 22:26:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sadomator

Planket fra LAF, jeg gad ikke lige oversætte i dag....

Since we moved our VSF campaign to Africa I have been wanting to do some terrain, but I didn't realy know how to start.

I have seen the new Empress Rorke's Drift set and I really want it, but I can't find room in the budget for the next many months.

So when I saw Matakishis thread about making his own building from Rorke's Drift I thought I would give et a go too.

I chose some other materials, mostly based on what I had and could use free. Some thick cardboard, some matches, glue and a knife.

I started by doing the exterior shell after Matakishis "how to" but I soon found out that I would want to have interior rooms too, for the games I will be playing.

I found this drawing:



But since I am not going to be gaming Rorke's Drift I decided to alter the layout of the building a bit, and already while following Matakishis instructions I lost the historical correct layout anyway.

So this is what I managed to do today:







If this thread should be in Workbench I hope some admin can move it, I decided to put it here as it will be used for our upcoming VSF gaming in Africa.

Taoregorn

Det bliver fint!

Du bliver jo den nye Mørk inden for papskæring. Jeg skal nok se om jeg kan få en stak med til dig lørdag.

Sadomator

Jeg har ikke skåret helt lige, så taget kommer ikke til at slutte helt tæt over det hele, men jeg gør mit bedste  :)

Hvad gør du normalt ved væggene på sådan et lerklinet hus, eller hvad det hedder? Fliseklæb?

Spicker

Hej Jonas

Fliseklæb er vejen frem. Det giver samme effekt som du kan se på min kirke:


Alt efter hvor fint fleseklæben er, så kan du med god effekt blande (lidt) chinchilla sand i. Tror en liter chinchilla sand stod mig i 25 kroner i den lokale dyrehandel.

Sadomator

Så må jeg vel investere i fliseklæb på et tidspunkt.

Jeg havde en stor pose chinchilla sand, men det blev brugt af vores hamster.

Sadomator

ok, I didn't manage to get more done before the weekend, but I have been working a bit yesterday and today.

This is how far I am now.







I have made doors and windows with matches, but no shutters this time.

Roof is teddybeer fabric and needs glue and paint.

The building has been basecoated black, even though I was advised against it, but I will use some colours in between before I have a go with the final layer of white.

Anyway, this is my first attempt on building anything like this, so I learn as I go along and so far I am mostly satisfied with the result.

Sadomator

I can see Matakishi finished hes houses to a lovely standard, I must see how well I fare, but I am satisfied so far.


The roof has been washed with thinned glue, basecoated and drybrushed. It looks a lot better in real life than on the photos.


The frontside.


The inside, to show how the pen still can be seen through the paint.


Inside.


Front porch.

Next I need to paint the door and window frames and ad some freehand floor boards.

Lot could have been better, but as I am doing the best I can and learning while I go along, I am satisfied with the progress.

Sadomator



I still need to do the floor and highlight the frames and railings.

Sadomator


Taoregorn



Godt arbejde kammerat!

Skulle vi ikke næsten lave en log i Horisont LOG om vores proejkt?

elThyge

- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Belial

Det ser vildt godt ud, men mangler det ikke lidt VSF feel?

Lidt for colonial imo... hvis du forstår.

MVH

Belial

Sadomator

#12
Quote from: Taoregorn on 05 March, 2012, 21:04:26
Skulle vi ikke næsten lave en log i Horisont LOG om vores projekt?

Jo, det kan vi da godt, men der er jo ikke rigtigt noget konkret endnu... Jeg bildte dig forresten noget ind, på vej hjem fra Hamburg. Briterne blev slagtet ved Islawanda og bagefter holdt de stand ved Rorke's Drift, hvor de kun havde meget få tab....

Quote from: Belial on 05 March, 2012, 21:10:46
Det ser vildt godt ud, men mangler det ikke lidt VSF feel?

Lidt for colonial imo... hvis du forstår.

MVH

Belial

Det er som sådan heller ikke et VSF set-up, den her tråd går bare ud på at lave huse/terræn, som kan bruges til VSF i Afrika.

På sigt så er planen at vi skal lave en VSF udgave af Rorke's Drift, hvor briterne mest har almindeligt infanteri (dog også med nogle dampmaskiner og sådan), men hvor de så kæmper imod Starship Troopers bugs i stedet for zuluer.

Jeg tror også, at vores (Thorbjørn og jeg) VSF verden er gået i den retning, at den mest består af Victorian og bliver akkompagneret af forskellige sci-fi ellementer, men hvor sci-fi delen ikke skal være det dominerende.

Selvfølgelig vil briter vs bugs være meget sci-fi og urealistisk, men det jeg mener er, at når vi, f.eks., bygger en VSF hær over den britiske hær, så vil vi have fokus på briter og ikke alt muligt gejl.

Men ellers er er også et par VSF elementer på billedet, dronning Victoria med en shotgun, Isembard Brunell med en kæmpe magneto gun, magiker (Alaister Crowley godt nok, men hvis vi skal have funktionel magi, så er det vel ovre i ikke historiske sager?) og vi har Alan Quatermain :)

Thorbjørn er nok bedre til at forklare hvad det er vi gerne vil med historisk kontra fantastisk ratio.

Edit:
Derudover, så er det jo også bare en brøkdel af mine VSF figurer, som er med på billedet, jeg tog bare mest alm briter, da det var en alm britisk lejr, som jeg havde sat op.

Sadomator

Efter et foreslag på LAF tilføjede jeg nogle hvid kalkede sten.

Jeg havde også lige nogle kasser, som jeg malede lidt mere på, og jeg malede et par bålpladser.




Overhamsteren

Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Belial

Super idé. Så mangler vi bare flagstangen.

Ingen outpost uden union jack (uanset hvilken lille flække majestætens tropper befinder sig i). :)

MVH

Belial

Sadomator

Jeg skal have lavet en flagstang, men det bliver først efter weekenden, i dag er jeg i gang med det her:



I morgen skal jeg spille koncert i Fredericia!

Sadomator

Jeg satte håndklædetag på en kegle og samlede et hus, resultatet var ikke som ønsket....

Når man står ved bordet kan man simpelthen ikke se at det er et hus, man kan bare se taget. Taget rager for langt ud over huset og får skygget for det hele.

Løsningen er enten at lave tagene lidt mindre, eller save nogle nye rør ud i lidt større højde. Der er ikke meget at give af, hvis jeg skal lave tagene mindre, så jeg tror den bedste løsning er at skaffe nogle flere chips rør og lave nogle som er 1 cm højere.

Jeg havde valgt højden efter Britte huset, men på det hus rager taget ikke ud over bygningen og "tager" højden.

Her er et par billeder, men de er ikke rigtigt presentive for en spil-situation, da de er taget i bord højde og ikke fra den vinkel, hvor man normalt ville stå og se dem fra.

Heldigvis er chips ikke så dyre igen og konen har også et rør som hun er ved at tømme :D




Frede

Jeg syntes nu det ser meget fint ud. Hvis jeg skulle bygge en hytte i afrika, så ville jeg også bygge den med ekstra skygge. Du kunne måske stille nogle krukker/skjolde/spyd uden for huset, som ville hjælpe med at få det til at se beboeligt ud.

De hvide sten er koncentreret genialitet. Det er super simpelt, men hold op hvor tilføjer de meget! Bare det var mig som havde fundet på det.

- F -

Sadomator



Torben Kastbjerg

Det ser rigtig godt ud! Kan du ikke bygge mig et par 15mm huse nu du er igang? ;D
Terninger & Tinsoldater, Pladder & Penselstrøg samt Blog for the Blog God - de hippeste nye blogs på Powerfist!

Sadomator


elThyge

Ser rigtig godt ud. Er din Corto Maltese en ny figur, eller har jeg bare ikke bemærket den før?
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Sadomator

Ham har jeg haft længe, men jeg tror ikke rigtigt han har været med i nogen battlerports.