News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Review af Skyrim efter 10 dage

Started by zKoTTe, 16 December, 2011, 13:57:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zKoTTe

Skyrim

Nu har jeg spillet Skyrim i 10 dage og må sige jeg er begyndt at blive ret så skuffet over spillet.

Af et Free-roam spil, er der godt nok ikke meget free-roam. Alle Dungeons ligner de er skåret efter 3 skabeloner, der er altid en gemt kiste og måske en bog, en "gåde" som vil have du skal kigge på facitlisten lige op af gåden. Jeg benytter mig voldsomt meget af fast travel, så kan jeg snuppe samtlige quest i et område på ingen tid, det der tager længst tid er alle de skide loading screens.

Ak ja de loading screens! Det er så slemt at der er loading screens til loading screens.

Modsat Fallout 3, så er her næsten alle handlere inde i deres forretninger og de gider som regel aldrig at købe de ting man vil sælge til dem. Hvilket betyder voldsomt mange flere loading screens. I Fallout 3 var folk trods alt kun i byen så man kunne købe og handle som det passede en.

Nu spiller jeg det på Xbox så gider ikke kommenterer grafikken, andet end jeg syntes det en flot verden de har skabt.

Men dragerne derimod, damn jeg hader dem, de er så nødvendige for spil mekanikken men de er bare så bugged og kedelige at slås imod. Jeg har mistet 12 drager ca, på at de ikke ville slås, de bare fløj rundt over mit hoved og brølede, eller også fløj de bare væk fra mig. Det værste var dog da jeg mødte 2 drager på samme tid, hvor den ene fløj væk fra mig.... i Cirkler og den anden laggede og fløj baglæns. Mit sidste eksempel bliver den drage jeg mødte i Riften, den var inde i byen over en Loading Area, men den ville ikke komme ud og lege med mig foran byen, selvom jeg gav den rigeligt med Fireballs.

Jeg er så træt af dragerne, de flyver lidt rundt op i luften og ikke rigtig gør nytte, kan den ikke liiige lande, så bliver den deroppe eller flyver væk. Så får de lyst til at komme til jorden hvis det er muligt, man tager den fra siden osv.

Det er bare ikke interessant.

Jeg tror der er stukket flere drager af end jeg har slået ihjel, det kan godt være man er drage jæger, men siden hvornår har i set en jæger spæne gennem skoven med et ladt gevær, skydende efter en bjørn, bare for at få dens opmærksomhed? For sådan har jeg det med dragerne.

Noget andet der nager mig med spil mekanikken er selve modstanden, jeg oplevede et Siege mod Whiterun tror jeg det var, jeg havde 6 riddere mod mig, og der var ingen andre i mandsminde. Da vi indtager borgen bliver vi mødt af hele 7-9 vagter, som selvfølgelig kommer lidt af gangen. Jeg fik kigget lidt i min Gameguide og den fortæller mig at modstanden stopper efter level 50, så bliver kun sidste bossen Alduin og vagterne bedre med din level. Det kan godt være det er et single player spil, men hvad sjovt er der ved at lave udstyr og en character som er så kraftigt at den eneste der ville kunne give reel modstand er en selv.

Det ser jeg lidt som et problem eftersom den eneste virkelige kæmpe glæde, jeg har haft ved dette spil, er at bygge sit eget udstyr. Jeg har mig nu en level 33 Summoner Orc med 578 i def, der hedder Keith, og han kan bare ikke dø, alt preller af på ham næsten. Og det jo meget sjovt... sådan da, modstanden forsvinder jo som sagt og når man så indser at der stadig er 2-3 stadier endnu man kan udforske, overkill vil nogle nok kalde det, jeg kalder det eksploitering :)

Magien syntes jeg fungerer rigtig godt men.... Hvorfor skal der kun være 3 forskellige magier med 3 niveauer til hver magi gren?

Alt i alt så er Skyrim et sjovt spil i starten, men må sige det mister sin magi alt for hurtigt, havde Obsidian så bare brugt ½ år mere på at finpudse det, så havde det faktisk været et virkelig godt spil.

Ud af 5 Drager får Skyrim:

Morten Juel Søndergaard