News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Battle Report: Titans Face Off

Started by Speaker to Machines, 20 December, 2011, 23:06:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Speaker to Machines

Hey,

Long time, no batreps - so here's two!

I've never played my Eldar Titans using the Fir Iolarion list, and Jacob has never tried his Mechanicus Titan Legion either - so we agreed to let them meet in the megacity in Vanløse.

Battlefield:

High Noon in the Megacity (this picture, and the two next, needs a soundtrack):

Game one was over fast - a Titan D-Cannon sustaining fire is capable of killing anything in a single shot, including an Imperator Titan.

Game two was much more tense, with a lot more cautious maneuvering on both sides.

Eldar Titans lurk in the side alleys, waiting for the Big Ugly to come forward...

The Imperator Titan died again, but the remaining Reaver and Warhounds killed two eldar Titans in return, and the game ended 2-1 in the Imperial favor on objectives.

A clear moral victory for the Imperium, especially since I actually had 200 points too many (stupid spreadsheet...  Sorry about that, Jacob!)
Stephan Dahl

JacobFrandsen

Tak for to gode spil. Det var skægt at prøve at spille titaner vs. titaner. Næste gang skal der bare også myldre en masse biler og mænd rundt mellem dem. Det kunne være flot (kunne det være temaet for et julespil? (2000 point titaner + 3000 point alm.liste på hver side?).

Det første var det hurtigste spil epic jeg har prøvet.

En eldar titan med et mærkeligt våben løber frem. Jeg tænker, "hmmm...gad vide hvorfor han gør det", hvorefter det mærkelige våben på sustain fire lægger ca. 20 TK hits på min ellers uskadte emperor, hvilket den jo ikke kan holde til. Ahhh...derfor!!

Men så kunne vi jo nå to spil, og i nr. to vidste jeg hvad den lille sneaky git kunne.

Quote from: Speaker to Machines on 20 December, 2011, 23:06:33
The Imperator Titan died again, but the remaining Reaver and Warhounds killed two eldar Titans in return, and the game ended 2-1 in the Imperial favor on objectives.

Det var et klassisk episk opløftende spiløjeblik, som jeg sent vil glemme.

De to første ture havde været grimme, min emperator var (endnu engang) reduceret til skrot af de tre eldar battletitans med lutter TK våben, og min reaver og to warhounds stod nu over for de tre næsten uskadte eldar battle titans.

Jeg var meget tæt på at kaste håndklædet, da jeg kun kunne vende spillet, hvis 1) jeg fik inititativet, min reaver kunne komme i nærkamp med warlock titanen og 3) mine warhounds kunne breake D-cannon monstret.

Det hele klappede og mit sidste uaktiverede fly klarede en 5+ initiativtest og gav StM's bikes på mit blitzobjektiv den ene blastmarker, som skulle til for at få dem til at breake.

Super heldigt og spændende.

De to warhounds fik den ene eldar titan i cross fire. Det ændrede dens 3+/5+ save til et 4+/6+ save, og det gjorde en fantastisk forskel. Kan anbefales til alle, der skal spille mod en eldar titan.

Quote from: Speaker to Machines on 20 December, 2011, 23:06:33
A clear moral victory for the Imperium, especially since I actually had 200 points too many (stupid spreadsheet...  Sorry about that, Jacob!)

Sneaky eldars...det står vel i deres regler, at de skal spille med flere point, hvis det ellers ligner noget, der ellers kunne have været en lige kamp.

Under alle omstændigheder fik jeg brugt min emperator, og det viste sig, at den ikke var så almægtig, som man kunne frygte. Den er nok ok til prisen. Desuden fik jeg forhåbentlig fjernet dens ny-figur-jeg-ikke-har-spillet-med-før-jinx (den nåede at skyde 10 2+ MW (TKd3) skud af. 4 af dem ramte + den døde grimt og hurtigt to gange i træk).

Da den har været i kamp før, hvor jeg ikke har været med, kan man altså konkludere at jinx'en ikke fjernes af andre end ham der har malet den pågældende figur.

/Jacob