News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Battle Report: Showtime

Started by Speaker to Machines, 28 December, 2011, 12:36:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Speaker to Machines

Et par jule-battlereports:  De her hære er mest lavet for at det skulle se episk ud - så hver side havde en 3K "normal" liste med fodfolk og tanks plus en allieret 2K Titan liste:

Jacobs Imperialister:

Stephans Spidsører:

Første spil, deployment:

Spidsørerne kastede håndklædet i ringen efter tur 1; Der var ca ingenting der ville lykkes, halvdelen af hæren nægtede at aktivere og den anden halvdel var broken, den ene titan havde mistet sit holofield og stod bare og ventede på at den anden deathstrike skulle lande, og min Vampire Raider fuld af Fire Dragons var blevet skudt ned... Bah Humbug...

Fordelen ved korte spil er at så kan man nå et mere. Andet spil gik noget bedre til at starte med, ikke mindst fordi dette vilde sats lykkedes:

Fire Dragons lander med kun moderat skade på deres Vampire, udraderer et manticore-batteri og knækker både et mech inf kompagni og en Reaver titan i nærheden.

Med størstedelen af imperiets artilleri sat ud af spillet var det et noget mere lige spil, der endte med desperat manøvrering rundt om objektiver i tur 3.  Det var spændende til det sidste, men desværre lykkedes manøvrerne ikke som de skulle for spidsørerne, så imperiet kunne hive sejren hjem i tur fire.
Stephan Dahl

JacobFrandsen

Tak for en episk aften.

Første spil var ikke rigtig spændende, men det var da interessant, at se en eldarhær disintegrere på 1 tur. Med ulige fordeling af held blev StMs enheder skudt i smadder lige så hurtigt, som de kunne kommer over midterlinjen. Jeg tror, at ca. 2/3 af hæren enten ikke aktiverede eller blev skudt ned i tur 1. Imperiet kunne nøjes med at vinke farvel til to marauder bombers.

En beskeden pris, når man tager de to racers reproduktionsrate i betragtning (og det skal man jo).

Andet spil blev derimod en helt anderledes tæt affære over 4 ture. Alle mine enheder på den venstre halvdel af bordet blev neutraliseret i første tur af en flok fire dragons leveret per vampire raider. Jeg havde på grund af terrænet sat meget koncentreret op, så med flittig brug af clipping og intermingled faldt det hele fra hindanden.

I tur to fik eldarne sneget deres titaner frem i dækning bag lidt bygninger, så de kom tæt nok på til at de kunne bruge deres evil TK våben i tur tre. Samtidig fik de bragt to næsten fuldt opgraderede guardian hosts frem til støtte. Slutningen af tur to gav dog lidt håb til imperiet: Min reaver løb 60 cm om bag den skræmmende D-cannon bevæbnede eldar titan og fangede den i krydsild med et mech. komp., hvilket reducerede eldar titanen til 1 DC.

Imperatoren fulgte op og doublede ind midt i eldarnes angrebsstyrke (de to guardian hosts og de to titaner) og skød den i forvejen skamskudte eldar titan i stykker. Tilgengæld stod den nu foran to eldar guardian hosts fyldt med vrede wraithlords og med en avatar på vej + en evil warlock titan. Nu skulle StM bare vinde initiativet i tur tre og rally den ene af de to guardian warhosts, der var broken.

Heldigvis påvirkede kejserens usynlige hånd tilfældighederns spil, således at guardian warhosten ikke rally'ede og imperiet vandt initiativet i tur tre.

Det blev prompte udnyttet: Den eneste overlevende Leman Russ (hvor det LR kompagni dog bliver ved med at skuffe mig....men figurerne er alt for lækre til, at jeg kan lade være med at bruge dem!) kørte om bag warlocken og gjorde klar til en cross fire med imperatoren. Imperatoren tog en double og skød warlocken ned med en bred margen. Flot og ægte.

Eldarnes avatar angreb derefter imperatoren (ingen turde følge den ind i angrebet af frygt for titanens ugudeligt mange og gode FF angreb). Avataren fik lidt knubs på vej ind, men begyndte så at kravle op ad titanen mod Legatens sæde på broen. Legaten gik i panik og løb afsted for at ryste avataren af. Det lykkedes, men ingen af Kejserens soldater, der så scenene, blev imponerede.

(Imperatoren tabte nærkampen og flygtede 30 cm. mod eldarnes blitz-objektiv).

I tur 4 prøvede eldarnes efterhånden meget få enheder at claime lidt objektiver, men imperiets titaner, fly og et mech. komp. fik knækket et par enheder og taget to objektiver på eldarnes halvdel. Imperiet havde derfor 3 objektiver, hvilket eldarne ikke ville kunne hamle op med.

Et par interessante highlights fra spillet:

IG'ernes HQ knækkede i tur 1 og kom aldrig tilbage. Min øverstkommanderende og hans kommisær stod hele spillet og gemte sig bag en bakke eller flygtede fra den mindste lyd fra eldarne.

IG'erne fik ikke afskudt en eneste indirekte barrage i spillet.

Eldarne brugte deres doom weavers (de der små artilleriflyvere) ekstremt aggressivt: de dobblede frem og poppede op. På den måde kunne de ramme mit artilleri i første tur.

En eldar storm serpent og en IG shadow sword havde en duel over et par ture. De blev begge beskadiget og var begge knækket på et tidspunkt, men ingen af dem døde. Det var sådan lidt super-heavy-sniper-duel-agtigt.

Hjulpet af Imperatorens defense laser havde Imperiets flystøtte en god dag, og det var en fornøjelse at kunne bombe de ellers så flygtige og undvigende eldare i deres små hurtige skimmere, og at kunne forfølge dem, når det var knækket.

Og til sidst: efter tre spil med min imperator, var det her første spil, hvor den virkelig gjorde sig gældende. I tur 1 knækkede den de fire dragons, der var landet med vampiren. I tur to skød den det sidste DC af en eldar titan, mens den i samme moment skød en firestorm ned og knækkede den enhed, som den var en del af. I tur tre skød den en ellers uskadt warlock titan ned, lagde en stak blast markers på en guardian host og tog imod avatarens nærkampsangreb (godt nok måtte titanen så flygte, men det gjorde den direkte mod blitz-objektivet, som den ellers ikke ville kunne nå). I tur 4 var den rallyet og kunne have tage blitzen og skudt mod den sidste guardian host. Men da var vi færdige.

Et af de mest spændende spil epic jeg har haft - og et af de visuelt flotteste med masser af tanks, kanoner og mænd, der myldrede rundt mellem benene på titanerne.

/Jacob

[edit: masser af typos etc. rettet]

elThyge

Godt at se, I med to spil så tæt på hinanden holder gang i Epic. Lidt ærgerligt der ikke er flere billeder fra andet spil, nu Jakob beskriver det som visuelt flot.
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Speaker to Machines

Quote from: elThyge on 29 December, 2011, 19:41:47
Godt at se, I med to spil så tæt på hinanden holder gang i Epic. Lidt ærgerligt der ikke er flere billeder fra andet spil, nu Jakob beskriver det som visuelt flot.
Joh.  Det var så spændende at jeg helt glemte at knipse løs :)
Stephan Dahl