News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

The Fallen of Carroburg Castle

Started by Taoregorn, 14 January, 2012, 10:38:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Taoregorn

1. halvdel (Frede poster anden halvdel senere)

Frede og jeg tog et slaw 40k igår.

Scenariet var lige til: Carroburg - en skummel og forladt (troede de) borg, har vist sig at være hjemsted for en flok snublede engle, som Pagtens Vogtere vil have fat i.

Borgen er inddelt i to niveauer. En underjordisk hulesystem og den overliggende borg med fæstningsmure osv.

Kaos tropperne blev ikke stillet på bordet men istedet kom en hel masse counters på som imperiet så gradvist kunne opdage hva' var og hvor.

Der var 5 faldne engle i alt og derudover den hæftige Cypher. Hvis Cypher døde vandt Imperiet irrelevant af alt andet. Eller ville Imperiet vinde ved at tage 3 eller flere engle til fange (og som minimum ha' nogen tropper der kunne tage dem med hjem).

Det startede godt med at et par bæstmænd blev overrasket foran borgen og fik døden at smage.

Herefter teleportede en deling 1. kompagni ned i hulerne og skød med alt hva' de havde. Hvilket viste sig ikke at være ret meget. Autokanonen producerede 2 jams og 1 miss.

En land speeder fes af sted og afslørede forrædernes placeringer

Noget af det første den faldt over var en arrig omgang nurgle drenge!

Foran borgens port blev der optakt til en større omgang bøllebank. Pagtens Vogteres leder gik forest for at vise et godt eksempel....

...på hvordan en Kaos Lord og hans kohorde skulle tages ud.

Alt imens lykkedes det Codicier bibliotekaren at finde den hemmelige indgang til hulerne under borgen. Han klarede en I test og fandt at det store kranie udenfor borgen var en indgang.

Land speederen slettede det meste af nurglenasset

Og Codicieren teleportede lystigt rundt uden at møde nogen anden tryllert til at stoppe ham.

En nurgle melta mand lavede et fantastisk skud på land speederen - og dræbte ham der betjente heavy bolteren... *suk*

*Transmission slutter*

Henneberg

FEDT FEDT FEDT!
Spiller godt nok ikke selv 40k, men hold da op jeg har lyst til det efter dette indslag.
Er det 40k 5th edition i bruger her? - Glæder mig til den spændende afslutning.

- Lækker detalje med counters så tropperne er "skjulte".

Virker helt som en gang rpg, med en spiller og en gamemaster.
Nydeligt terræn også, hvor spiller i?

/Henneberg

Taoregorn

Tak! Vi bruger 2nd ed, 40k reglerne. Det minder meget om Necromunda hvis du kender det. Dog ikke helt så detaljeret (modeller dør og bliver ikke downed).

Jeg tror måske godt man kunne lave noget lignende med 5th ed. Det ville nok kun tage en halv time så dog. ;D

Frede

Part II

Da krigskorespondenten på slagmarken blev ramt af et vildfarent bolterskud. Er resten af reportagen filmet fra et servoskull.

Chaos nurgle generalen gjorde kort process med den ærværdige Chaptermaster Altua og Combat squad Alpha primus, som kom ham til undsætning.

Brother Librarian Astragir teleporterer op på borgmuren. Men det eneste som er i borgen er en rasende Chaos Dreadnought som løber vileløst rundt i borggården.

Combat Squad Alpha Secundus forsøger at tage Chaos generalen ud med deres tunge våben. Eller i det mindste redde Battle Brother Gahris sjæl ved at lade ham falde for kejserens hellige bolter og ikke et ondt Chaos demon våben.

Land Speeder Angelius vælger at tirre den allerede rasende Dreadnought ved at lave en flyby. Da begge våbensystemer er ude af drift vender de hjem til Strike Cruiser Covenant of Terra, som venter i kredsløb om planeten.

Brother Librarian Astragir teleporterer væk fra borgmuren da det nu står klart for ham at de faldne må gemme sig i katakomberne under borgen.

Scout section Gamma er også rykket ned i katakomberne og har lokaliseret de faldne.

Terminator squad Alpha lokaliserer selveste Cypher. Da de ikke kan kontrollere deres had angriber de hovedløst ind i den smalle gang som han står i.

Efterhånden er hele marine styrken rykket ned i katakomberne.

Brother Librarian Astragir teleporterer ind i et rum og fanger den første noget overraskede faldne. I stedet for at dræbe ham som alle hans instinkter skriger på. Fæstner han en teleport homer på den faldne og han bliver straks teleporteret op til den ventende Strike Cruiser Covenant of Terra.

Derefter teleporterer han videre til et nyt rum for at fange flere faldne. Her bliver han dog overmandet.

Scout Section Gamma fanger også en falden.

En af de faldne forsøger at angribe Combat Squad Alpha Secundus, men fbliver dræbt af en luremine som den forsvundne Scout section Alpha må have udlagt.

Chaos Generalen er nu ankommet og gør det af med de sidste Tactical Marines.

Cypher har holdt hovedet koldt og gjort det af med Terminatorene og nu gør han det også af med de sidste scouts.

Imens oppe på borgmuren står en Chaos troldmand og er lidt rundforvirret. Der er som om han skulle noget vigtigt men han kan ikke rigtigt huske noget..

Da Cypher er blevet positivt identificeret på planeten er der blevet givet grønt lys til Exterminatus. Battle Barge Terra Dominus er på vej for at udføre det.

- F -

Frede

Det er nu ganske sjovt at spille second edition. Det er dejligt random.

Man skal lige vende sig til at nærkamp virker helt anderledes. Og noget mere random.

Jeg ved ikke helt hvem der vandt. Godt nok så fik jeg fat i alle de faldne engle, undtaget Cypher, men den eneste marine som overlevede var piloten på Land Speederen. Det kan man vist ikke rigtig kalde en sejr. Technical draw tror jeg det må være. Vi må have et spil mere for at afgøre hvad der sker tror jeg.

Stjernerne i spillet må være Chaos troldmanden, som formåede at glemme begge sine psychic powers. Og min Assault terminator med assault cannon, som teleporterer dybt ind i fjendeland og voldjammer sin assault cannon og derefter fumbler i nærkamp, for så at blivve hugget ned af Cypher.

- F -

P. Regulus

Nå så fik mr. T også lokket dig med på 2nd ed, Frede! Det ser jo godt ud! Men jeg synes jeg savner den fedeste counter af alle: Overwatch!
Praise the Emperor and pass the ammo!

Frede

Hvis du ser godt efter så kan du se den på billederne. Den blev flittigt brugt af de lumske faldne engle i katakomberne.

- F -

Grobut

Fantastisk! Mere af det, få helt lyst til at male nogle metal-eldar til formålet :)
Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

Tulsa Doom

Nais! Det er 1000 år siden (eller sådan føles det i hvert fald) jeg har set 2. ed. sidst.

Jeg er ret begejstret for gangene, er de lavet ved at lime kork "fliser" på pap sektioner?
Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced.

P. Regulus

Jamen der er de jo (overwatch counters). Fedt at se, at der stadig er nogen, der nyder 'kortspils- og pap-countersudgaven' af 40k!  ;)

Det er da også en gevaldig fin spilleplade, I dér har fået lov at lege på. Jeg kan især li' katakomberne. Havde I så 'Tunnels' territories? (nå nej - det er vist kun i Necromunda...)

Det ku' jo være vi også skulle prøve et gang 2nd ed., hva' Frede? (jeg har vist forresten lovet dig en omgang trench warfare i mit hjemmebyggede skyttegravsterræn - vi må ligge se, hvornår jeg slipper ud af min nu efterhånden langvarige arbejdsramthedsperiode...).

Praise the Emperor and pass the ammo!