Blood Angels Vs. Nurgle Marines v.2 - 2nd Edition Battle Report

Started by Sadomator, 18 January, 2012, 20:30:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sadomator

En lille teaser  ;D Battle Report følger lidt senere i aften... Men som i kan se er billederne lidt bedre denne gang  8)

Sadomator

Det blev hurtigt indset at kaos truslen i Aulum sektoren var større end ventet, den lille patrulje som var sendt ned til Aulum Prime, for at rekognoscere, havde langt fra været stor nok til at imødegå antallet og styrken af fjenderne.

Det blev bestemt at sende Imperiets rum flåde ind og bombe hele planeten, befolkningen var tydeligvis allerede overrendt af de kaotiske horder.

Men imens flåden gjorde sig klar blev flere kaos rumkrydsere set forlade planeten, men da der var kraftige warpstorme i området måtte de stadig befinde sig i Aulum sektoren.

Igen sendte Blod Englene tropper ud for at finde ud af hvor kaos tropperne nu befandt sig.... og på Aulum Secundus mødte de igen stærk modstand fra forræderne.

Et oversigtsbillede over slagmarken.

Da marinerne var klar over at kaos styrkerne havde hjælp af en magtfuld troldkarl tog de selv en mægtig bibliotekar, i terminator rustning, med.

En terminator squad var også taget med (Det var de godt nok også sidst, men da så vi ikke meget til dem).

Det varede ikke længe før de første pestbefængte forrædere sprang frem fra deres skjul.

Og en gammel kending var heller ikke bange for at hilse på Englene igen.

Flere korrumperede tropper gør sig klar til kamp.

Englene avancerer ufortrødent, de har et opgør fra sidst at hævne.

I den anden side af slagmarken bevæger terminatorne sig ind igennem kløfterne, for at møde kaos dreadnoughten.

Vores heltemodige rum marine kaptajn giver ordre til tropperne om at give ild.

Nugles udvalgte tager imod ilden med overraskende heltemod og ignorerer alle sår og skrammer.

Her ser vi heksemesteren fra kaos, endelig har han taget et skridt for meget i retning af mørket og bliver revet væk i en kaos malmstrøm. Men er det mon det sidste vi ser til ham?

Marinerne avancerer videre over slagmarken.

Men til deres fortrydelse bliver de mødt af en sky af fluer og råddenskab, som pludselig manifesterer en flok personificeret råddenskab lige for næsen af dem.

Den ærværdige bibliotekar bruger sine kræfter og sender en vortex af ren energi direkte imod dreadnoughten, men han fejlbedømmer afstanden og energien planter sig næsten for hans fødder.

Termiantor enheden er ikke overdrevet lykkelige for den vortex som pludselig viser sig foran dem.

Endnu mindre glade er de, da de efter at være blevet stormet af en kaos herre pludselig står overfor en kæmpe dæmon skabt af råddent kød og sygdom.

Dreadnougten vil også være med, men når ikke helt frem.

Den uberegnelige vortex beslutter sig for at ændre retning og æder dæmonen, men desværre tager den også næsten hele terminator enheden med sig.

Tilbage til højre flanke, her har marinerne fået gjort godt indhug i modstanderne, men de døjer stadig med pestbærerne.

At marine kaptajnen har taget kamp stoffer og kastet sig ind i slaget har ikke hjulpet dem meget.

En enlig terminator sergeant skærmer heroisk bibliotekaren mod frontalt angreb fra dreadnougten.

Endnu flere pestbærere viser sig og flår løs i marinerne.

Slaget ser ud til at være tabt igen for marinerne...

Men det viser sig at kaos tropperne er blevet demoraliseret af tabet af deres mager, deres kaos herre og ærkedæmonen. De vælger at vende snuden væk fra slaget og sende angreb mod dårlige forsvarede egne af Imperiet.

VP:
Kaos: 10 - Imperiet: 11

Der var blevet lidt rod i kameraet, så det er ikke helt sikkert at billederne ligger i rigtig rækkefølge og nogle ting blev der ikke taget billeder af, lader det til.

Endnu en underholdende omgang 2nd edition, som igen viser hvor random det hele kan være.

;D

Frede

Fedt, fedt, fedt!

Godt at se at Chaos magikeren endnu en gang leverer en pragtpræstation. ;D
Måske det er de spraglede farver? Thorbjørn må hyre en ny tryllert som ikke glemmer sine powers og bliver overfaldet af demoner.

- F -

Grobut

Se mine mini's på: christianbech.dk

Quote from: Daniel aka FatherNurgle d. 28 august 2007
Jeg er simpelhen for ordinær

Landbooster

Jeg bliver helt nostalgisk af at læse 2nd edition Battle Report ;)

Waaargh

De marines, det terræn og de kort. Det er bare lækkert. Er ret imponeret over hvor god stand alting er i. Jeg tror jeg drøende med Dark Millenium ud for en del år siden (sammen med WFB Battlemagic til både 4. og 5. udgave).
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

Taoregorn

Quote from: Frede on 18 January, 2012, 22:00:44
Godt at se at Chaos magikeren endnu en gang leverer en pragtpræstation. ;D
Måske det er de spraglede farver? Thorbjørn må hyre en ny tryllert som ikke glemmer sine powers og bliver overfaldet af demoner.

Ja jeg må vist hellere få malet en rigtig Nurgle tryllert. Eller også skal jeg male nogen tusind sønner han den spraglede kan følges med.

Belial

Man får squ helt lyst til at prøve 2nd edition igen. Ser rigtig sjovt ud. :)

MVH

Belial

mobo

Jeg synes det fede var alt wargear og valgmuligheder for units.

Faktisk lidt det jeg også synes er fedt ved AE Bounty  8)
Blood Bowl turneringer, se her:
http://www.bloodbowl.dk.