News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Goats for the slaugther! - GF15

Started by Jamand, 17 January, 2012, 11:10:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jamand

Goats for the Slaugther

Nu bliver det bestialt - en beastmen blog! Det tredje hjul i min hordes of chaos ondskabsakse. Slut med tung armor og wardsaves - nu skal der toughness og rerolls-to-hit på bordet. Og flak, mmm masser af flak til at pille enhver glæde ved spillet ud af modstanderen og sørge for at alting forgår på mine præmisser og enhver fjendlig char skal babysittes af en stor bunke core tropper for at undgå at blive løber over ende af en olm gris eller en karet eller et par vrisne harpies.

Beastmen er som jeg ser det de mindst dedikerede tilbedere af chaosguderne, og derfor også mit sidste valg i den boldgade. Men khorne skinner nu ret tydeligt igennem hæren med alt det frenzy og gå-amok-vikinge-style - især bloodgreed må jo være en regel skrevet af khorne himself. Og så lugter BoC også bare af slaneesh - var der nogen der sagde satyre? Tryllegeder har jeg svært ved at se for mig, samme gælder for syge-geder (selvom den nok godt kunne gå).

Jeg har altid godt kunne lide beastmen, men da jeg er en ussel powerplayer har meta'et afholdt mig for at tømme mit dankort i deres retning. Men nu da det ser ud til at der er ved at være etableret en konsensus om meget hård comping i DK, kan jeg endelig gå på kompromis tilfredsstille min indre nederdrægtige turneringsspiller, og få beastmen i folden (høhø).

Hvad kan beastmen så? Ja det ved jeg faktisk ret lidt om. Jeg har spillet imod dem en gang, og spillet med dem en gang (og så har jeg set en milliard battlereports). Jeg er jo en theoryhammerist, og har brugt en del overskydende hjernekapacitet på at regne på hvad man kan forvente at vride ud af BoC hæren. Først og fremmest er det jo flak der skinner igennem, dernæst mulighed for solidt magiovretag igennem herdstone, dernæst voldsomme nærkamps chars. Hæren ser ud til at være rimelig resistent over for skydning, og kan med rerolls vidst også få et glimragende output. Leadership kan blive et problem, det samme kan manglen på tung armor. Jeg regner med at skrive mere udførligt om de forskellige tropper, når jeg får nogle flere spil ind under huden.

Beastmen er min fjerde hær, og jeg kan mærke at interessen for æstetik spirrer. Dermed ikke sagt at jeg har nogen evner overhoved i den retning (jeg stinker faktisk til at male/converte osv), kun lidt fantasi. Jeg kunne godt tænke mig at denne hær bliver unik og anderledes, og derfor kom jeg på idéen om Demonic Beastmen. I praksis betyder det bare, at der kommer til at blive brugt en stor mængde modeller og bits fra min dæmonhær, og et koherænt farveskema, conversions og unitfillers til at binde det hele sammen. På den måde kan jeg også fixe min skepsis over for bæsternes halvlunke commitment til chaos guderne, ved at lave noget meget fremmede for mig - en fluffet hær  :o (Ja ok ikke fluffet i opbygning, bare i tema. No worries  :P).

Så det er planen. Første mål er at få hæren klar til Brande om halvanden måned. Da jeg indtil videre har malet én tester (khornegor/bloodgor/bestiletter), og mangler halvdelen af dukkerne, ser det ud til at jeg har en spændende februar foran mig.

Velkommen til og god læsning!

casper h

Da jeg lige har købt mig en fin pink beastmenhær, vil jeg følge grundigt med her og forhåbenlig lære lidt om, hvordan den kan spilles  ;D

Dnic

Lyder til at blive spændende læsning :)
Ingen er for store til at vise venlighed og høflighed, men nogle er for små.

Jamand

Så er der geder i stalden! Maleræset begynder snarest!

Jamand

Den æstetiske plan

Ja ikke den taktiske plan, men planen for hvordan hæren skal se ud! Jeg fylder løbende på når jeg har fundet på detaljerne. Folk må gerne komme med forslag de steder der er tågede. Temaet er jo en dæmonisk beastmen hær.

Doombull
Modellen som den er, malet rødligt.

Beastlord
Noget Khorne

Shamans
Noget Slaneesh/shadowy

BSB
???

Gor
Her skal gors blandes sammen med demonettes for at give et satyrinspireret slaneesh tema. Ud over denne tematiske sammenhæng, så synes jeg også demonettes og gors er meget ens på slagmarken, da de kendetegnes ved mange lav-strength angreb igennem AHW. Jeg forestiller mig ca 40% gors, 30% demonettes og 30% unitfillers hvor demonettes og gors bringes sammen. Farverne bliver en hvid med nuancer af rødbrun, og ellers sort, blodrød og måske lidt gul på tøj osv. Bleached bone på horn.

Ungor
Skal laves som de er fra pakken, i samme farvetema som gors. Samles med buer.

Bestigors
Inspirationen her er selvfølgelig khorne. Letters og bestigors er også meget ens i deres roller som kavaleri/monster bashers. Enhederne skal udgøres af 33% unitfillers, 33% rene bestigors og bloodletters og 33% bestiletters hvor jeg kombinere bitsene fra dem. Unitfillerne har jeg store planer med. Jeg regner med at bruge 1 æske bestigors og 1 æske letters til at bygge 4 kæmpemutererede bestiletters på monsterbaser. Disse skal således også kunne bruges som ghorgons! Farvetemaet på letters er rød med en twist af hvid, og ellers bleached bone og lidt guld. Farvetema på bestigors er rødt og hvidt og bleached bone. Sandsynligvis hvid hud og rød rustning.

Harpies
Bruger rød-hvide furies med sort hår.

Razorgors
Olme grise skriger bare af khorne, og derfor bruger jeg Juggernaughts uden riders. De skal males i klassisk rødt khorne tema. Det kunne være jeg bruger overskydende horn til at give dem et mere gedefeel, eller måske bare laver nogle ud af GS. 

Tuskgor chariots
Her har jeg tænkt mig at bruge TK chariots som fundament. Trækdyret bliver nok en chaos warhound konverteret til fleshound igennem en collar of khorne og et rødligt paintjob. På toppen skal stå en satyr-slaneesh ged og en bestiletter af en art.

Ghorgons
Se Bestigors. Bruger unitfillers fra den enhed.

Herdstone
Den skal laves som en statue af en gede-dæmon gud, evt selv scratchbuildet af diverse demons og overskydende gede bits. Basen skal så måske også have en blodsgryde al a cauldron of blood og nogle satyrer til at røre i suppen.

Overhamsteren

Bliver spændende at se, husk man også tit kan bruge buer som horn.
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Belerophon709

Hvad er problemet med Herdstonen? Ingen idéer til hvordan?

Marcus

Jamand

Quote from: casper h on 17 January, 2012, 13:17:44
Da jeg lige har købt mig en fin pink beastmenhær, vil jeg følge grundigt med her og forhåbenlig lære lidt om, hvordan den kan spilles  ;D

Jeg kan godt huske den hær fra SOW.  Der gik det vidst ikke helt så godt, så vi må håbe du kan styre den mod nye højder  ;)

Quote from: Dnic on 17 January, 2012, 13:29:41
Lyder til at blive spændende læsning :)

Jamen det håber jeg da også  ;)

Quote from: Overhamsteren on 24 January, 2012, 16:42:28
Bliver spændende at se, husk man også tit kan bruge buer som horn.

God idé! Det vil jeg prøve at se på.

Quote from: Belerophon709 on 24 January, 2012, 17:15:08
Hvad er problemet med Herdstonen? Ingen idéer til hvordan?

Lige præcis. Den skal være 3x3 men ellers aner jeg ikke hvad det skal være. Det er jo en afsindig vigtig centerpiece, som gerne må indkapsle hærens essens.

Belerophon709

Stor sten med dæmoniske runer, der lyser indefra med helvedesild?

Marcus

Overhamsteren

Quote from: Belerophon709 on 24 January, 2012, 18:07:05
Stor sten med dæmoniske runer, der lyser indefra med helvedesild

Ja det kan man da aldrig gå helt galt med. ;D

Og eventuelt nogle trofæer og bannere.
Bortgives:

Jamand

Ja men en sten er jo også meget konventionelt (og i overenstemmelse med fluffet  :P ). Jeg kunne godt tænke mig at lave noget alter-agtigt noget. Men nu må vi se hvor kreativ jeg føler mig på det tidspunkt. Den skal jo være klar til Brande om en måned.

Overhamsteren

Kunne også have nogle demonettes med vinger til at flyver rundt oppe over/om den.

Eller i tråd med trofæerne have et offer bundet fast på den med kæder.
Bortgives:

Belerophon709

Du kan jo også stjæle Peters dildo, male den med lyserød latex - og så sørge for at fjernbetjeningen virker.

Very Slaanesh'y...

Marcus

The rasmus

Ellers er der noget i fluffet omkring hvordan de korrupterer træer til at anvende som en slags herd stone. Dette gørs vist ved at grave nogle lig og kaos tingel tangel ned træernes rod. Så tænker et gw træ eller to med et ondt træ ansigt på og som er blevet muteret lidt. Plus man på basen kan lave nogle grave.
Rasmus Budde

JanusHedemann

Jeg tænker en ordentli' syg blodindsmurt forkrøblet/muteret/indsunken Gedemand med en stor rusten økse stå på en stor rituel sten, hvor der rundt om ham er en masse smadrede lig af forskellig karakter, blod og halløj all-over, og malede chaos symboler med blod på nogle obelisker mm...
Sådan en god klassisk blot.

/J

Jamand

Alle (undtagen Magnus): Tak for de gode forslag  ;D

Quote from: Overhamsteren on 24 January, 2012, 18:35:20
Kunne også have nogle demonettes med vinger til at flyver rundt oppe over/om den.

Eller i tråd med trofæerne have et offer bundet fast på den med kæder.

Ja det er ikke dumt, selvom jeg tvivler på mine evner rækker til flyvende demonettes  ;)

Quote from: Belerophon709 on 24 January, 2012, 20:21:50
Du kan jo også stjæle Peters dildo, male den med lyserød latex - og så sørge for at fjernbetjeningen virker.

Very Slaanesh'y...

Fint forslag, desværre har vi ikke haft omtalte dildo til rådighed siden den forsvandt op i din mor.

Quote from: The rasmus on 24 January, 2012, 20:24:05
Ellers er der noget i fluffet omkring hvordan de korrupterer træer til at anvende som en slags herd stone. Dette gørs vist ved at grave nogle lig og kaos tingel tangel ned træernes rod. Så tænker et gw træ eller to med et ondt træ ansigt på og som er blevet muteret lidt. Plus man på basen kan lave nogle grave.

Egentlig også en sjov idé :)

Quote from: JanusHedemann on 24 January, 2012, 20:41:11
Jeg tænker en ordentli' syg blodindsmurt forkrøblet/muteret/indsunken Gedemand med en stor rusten økse stå på en stor rituel sten, hvor der rundt om ham er en masse smadrede lig af forskellig karakter, blod og halløj all-over, og malede chaos symboler med blod på nogle obelisker mm...
Sådan en god klassisk blot.

Kunne være sejt, men det skal være tydeligt at den ikke kan slås den ged, da det jo spilmæssigt bare er en sten :P Så skal han måske være bundet fast...

JanusHedemann

Du kunne også bare undlade ham.

En stor rituel sten, masser af små sten/obelisker omkring den, indsmurt i chaos symboler malet med blod.
Ordentli' syg mange døde omkring dem i forskelligt forfald.

Sådan en god gammeldags offerplads slash gravplads slash open-air indianer style :)

The rasmus

Gedemanden kan vel bare laves som statue. Så kan det være op til folk selv at tænke hvad der er sket. Måske er den blevet levende pga ritualet derudføres, måske er det en guardian for herdstonen osv.
Rasmus Budde

Belerophon709

Anders, nu huskede I vel at trykke på pantknappen?

Marcus

Belerophon709

Noget helt andet:

Hvad med en Ghorgon/Cygor-model, malet som statue (sten) med tingeltangel (lianer, mos osv.) på?

Marcus

Jamand

Quote from: JanusHedemann on 24 January, 2012, 21:10:23
Du kunne også bare undlade ham.

En stor rituel sten, masser af små sten/obelisker omkring den, indsmurt i chaos symboler malet med blod.
Ordentli' syg mange døde omkring dem i forskelligt forfald.

Sådan en god gammeldags offerplads slash gravplads slash open-air indianer style :)

Ja men så bliver den lidt for konventionel synes jeg. Vil gerne væk fra stenen-med-splat-omkring. Tror jeg... Men der må meget gerne være splat! Gerne kvalmt meget. Men ikke en stor sten. Det skal være mere dynamisk og give plads til farver. Det må heller ikke være for åbent, da den skal gælde for impassable og blokke for kanonkugler og BS skydning i hovedet på min ungor char bunker  :P

Quote from: The rasmus on 24 January, 2012, 21:14:52
Gedemanden kan vel bare laves som statue. Så kan det være op til folk selv at tænke hvad der er sket. Måske er den blevet levende pga ritualet derudføres, måske er det en guardian for herdstonen osv.

Det er faktisk også en ret sjov idé! Den vil jeg lige tænke lidt over. Der må ihvertald gerne være en ged på den. Jeg er også lidt ovre i nogle cauldron of blood-agtige tanker. Skidt med om det er i tråd med det oprindelige BoC fluff - det skal bare være fedt og passe til dæmon-temaet. Sådan en gryde med en statue af en dæmon-beastman gud bagved kunne passe rigtig godt ind synes jeg! Og så nogle satyrer der rører i suppen.

Quote from: Belerophon709 on 24 January, 2012, 21:18:11
Anders, nu huskede I vel at trykke på pantknappen?

Min eksamenspressede hjerne kan simpelthen ikke deducere humoren i dit indlæg til andet end at din mor er en flaskepant maskine?

Jamand

Quote from: Belerophon709 on 24 January, 2012, 21:26:28
Noget helt andet:

Hvad med en Ghorgon/Cygor-model, malet som statue (sten) med tingeltangel (lianer, mos osv.) på?

Se Rasmus svar + mit svar til ham :)

Jeg kan faktisk godt lide den idé. Jeg kan bare lave en ekstra af de hjemmelavede bestiletter-monster-ghorgon mutanter, male ham grå og så smække ham sammen med noget andet lir og en masse splat!

Det kunne faktisk bliver rigtig godt.

Overhamsteren

Synes ikke det er et problem at der er noget på basen der måske kunne slås. Du propper jo også Gorgons i dine bestigors. :)

Tror sagtens du kunne klare at give deamonettes tyranid gargoyle vinger. :-*

Ellers har denne her gamezone harpie en fed pose til at komme flyvende skråt opad bag en sten.

Bortgives:

Belerophon709

Quote from: Jamand on 24 January, 2012, 21:27:27
Min eksamenspressede hjerne kan simpelthen ikke deducere humoren i dit indlæg til andet end at din mor er en flaskepant maskine?

*suk*

Anyways, havde fuldkommen overset Buddes indlæg. Synes det er en fin idé... Måske GWs Ghorgon er lidt for livagtig dog.
Måske du kunne finde en dukke, der ikke er helt så "livagtig"?

Har Reaper ikke lavet nogen store statue-agtige dimser?

Vedr. harpies: Jeg kan kun støtte op om Hamsterens forslag om gargoyle-vinger + daemonettes... Ellers er en billigere løsning den som Asger har brugt på sine harpies (i øvrigt også med daemonettes), hvor han bruger papirclips og malertape. :)

Marcus

Bom

Quote from: Jamand on 24 January, 2012, 21:27:27

... Det må heller ikke være for åbent, da den skal gælde for impassable og blokke for kanonkugler og BS skydning i hovedet på min ungor char bunker  :P

... Skidt med om det er i tråd med det oprindelige BoC fluff ...

Hvad med en pap plade hvorpå der står; "Herdstone, sut mine +3 Power Dice!" og "1+ ward mod kanoner!"