News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Goats for the slaugther! - GF15

Started by Jamand, 17 January, 2012, 11:10:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Jamand

Quote from: Belerophon709 on 24 January, 2012, 21:46:58
Quote from: Jamand on 24 January, 2012, 21:27:27
Min eksamenspressede hjerne kan simpelthen ikke deducere humoren i dit indlæg til andet end at din mor er en flaskepant maskine?

*suk*

Anyways, havde fuldkommen overset Buddes indlæg. Synes det er en fin idé... Måske GWs Ghorgon er lidt for livagtig dog.
Måske du kunne finde en dukke, der ikke er helt så "livagtig"?

Har Reaper ikke lavet nogen store statue-agtige dimser?

Vedr. harpies: Jeg kan kun støtte op om Hamsterens forslag om gargoyle-vinger + daemonettes... Ellers er en billigere løsning den som Asger har brugt på sine harpies (i øvrigt også med daemonettes), hvor han bruger papirclips og malertape. :)

Jeg tror jeg selv laver en nu når jeg skal lave unitfillers til bestigors :) Se længere oppe i min æstetik post. Jeg er helt enig i at de nye ghorgons og cygors er alt for dynamiske. 

Til Harpies tænker jeg bare at bruge mine furies. Ihvertfald til en start. Så kan det være jeg kitbasher nogen sejere nogen senere igennem demonettes og gargoyle vinger. Det ville helt klart være et lækkert valg!

Quote from: bom on 24 January, 2012, 22:15:09
Quote from: Jamand on 24 January, 2012, 21:27:27

... Det må heller ikke være for åbent, da den skal gælde for impassable og blokke for kanonkugler og BS skydning i hovedet på min ungor char bunker  :P

... Skidt med om det er i tråd med det oprindelige BoC fluff ...

Hvad med en pap plade hvorpå der står; "Herdstone, sut mine +3 Power Dice!" og "1+ ward mod kanoner!"

Hvis Henrik giver lov  :P

casper h

Quote from: Jamand on 24 January, 2012, 18:00:09
Quote from: casper h on 17 January, 2012, 13:17:44
Da jeg lige har købt mig en fin pink beastmenhær, vil jeg følge grundigt med her og forhåbenlig lære lidt om, hvordan den kan spilles  ;D

Jeg kan godt huske den hær fra SOW.  Der gik det vidst ikke helt så godt, så vi må håbe du kan styre den mod nye højder  ;)
Ved ikke om det var den? har købt den af CNA  :)
Jeg har dog igen idé om hvordan man spiller de kære bæster, så jeg håber der snart kommer noget strategi også  ;)

Jamand

Quote from: casper h on 25 January, 2012, 13:50:31
Quote from: Jamand on 24 January, 2012, 18:00:09
Quote from: casper h on 17 January, 2012, 13:17:44
Da jeg lige har købt mig en fin pink beastmenhær, vil jeg følge grundigt med her og forhåbenlig lære lidt om, hvordan den kan spilles  ;D

Jeg kan godt huske den hær fra SOW.  Der gik det vidst ikke helt så godt, så vi må håbe du kan styre den mod nye højder  ;)
Ved ikke om det var den? har købt den af CNA  :)
Jeg har dog igen idé om hvordan man spiller de kære bæster, så jeg håber der snart kommer noget strategi også  ;)

Så må den have skiftet hænder flere gange :)

Og der skal nok komme noget strategi op så snart jeg har et par spil at have det i ;)

Belerophon709

Den lyserøde hær, som Casper har er ikke den, der var med til SoW...
Den til SoW var malet (og er siden blevet solgt) af Keizer (Johan) fra EP. Den er hovedsageligt malet med hvid grunder og lilla wash... ;)

CNA's gamle hær, derimod, er en flot Slaanesh-tema-hær. :)

Marcus

Jamand

Jamen så lærte jeg også noget idag  :)

Stoffen

Skulle du ikke sidde og svede over en eksamen i stedet for at lege med dukker?

Bortset fra det, så er jeg nede med pap-plade ideen..

Jamand

Quote from: Stoffen on 26 January, 2012, 09:09:05
Skulle du ikke sidde og svede over en eksamen i stedet for at lege med dukker?

Bortset fra det, så er jeg nede med pap-plade ideen..

Eksamen = Done :)

Fik skrabet det sidste 12-tal indenbords igår, og kan se frem til 7 måneders specialesump/ferie  :P

JanusHedemann

Puha, sådan et speciale kan være dejligt  :)
Man kan få malet meget... man kan også have en ordentli' syg dårlig samvittighed ;)

/J

Jamand

Quote from: JanusHedemann on 26 January, 2012, 09:25:26
Puha, sådan et speciale kan være dejligt  :)
Man kan få malet meget... man kan også have en ordentli' syg dårlig samvittighed ;)

/J

Jeg regner med begge del :)

Jeg har dog en makker som må have været sekretær og mor til 8 sønner i sit tidlige liv. Han er ret god til at holde os igang, så vi starter faktisk allerede fra imorgen af. Men jo, jeg glæder mig eddersprøjtme til at komme igang med at behandle de bunker af foliepakkede WH kasser der står og lokker inde på mit kontor!

JanusHedemann

Mit speciale forløb kostede mig:

1 hel IG Mech hær med 14 biler
1 hel BA hoppehær

;)

Fik så malet hele IG hæren og 5 BB hold samtidig, så det var nu ok,

Og så 1 ton ordentli' syg dårlig samvittighed :)

/J

Jamand

Ja gulp det lyder dyrt.

Tror vidst også specialet har kostet Bom en fuld VC og Skaven hær  :P

Jeg må bare prøve at være rigtig omhyggelig så det tager rigtig lang tid. Kæresten brokker sig også allerede over den fjerde hær, så jeg tvivler på jeg for lov at slæbe en femte eller sjette med hjem :)

JanusHedemann

Ja det var sgu lidt pebret, især den IG MEch hær.. puha :)
Hurra for WL :)

I forhold til hvad du får lov til er der kun en ting at sige:

http://www.youtube.com/watch?v=KuVw91D8pH4

/J

Jamand

Quote from: JanusHedemann on 26 January, 2012, 10:19:50
Hurra for WL :)

I forhold til hvad du får lov til er der kun en ting at sige:

http://www.youtube.com/watch?v=KuVw91D8pH4

/J

WL?

Og jeg plejer bare at sige at det var på tilbud det jeg har købt. Er der noget damer kan forstår, relatere til og har sympati for - så er det tilbud!

JanusHedemann

Hehe klart :)

WL = Wayland,

Køber ikke andre steder, det kan simpelthen ikke betale sig.

Sparede næsten 2k bare på min IG hær..

Så plejer bare at sige at det er 30% billigere I england, og derfor ikke så dyrt, det plejer også at virke :)

Desuden synes hun det er fedt med figurspil, og hun maler også gerne..

/J

Jamand

Bestigors

Så er de første 10 bestigors færdige.

Dette kan forhåbentlig også tjene som en advarsel til alle dem der troede at der ville blive malet pænt i denne blog :) Der findes mos på træer med mere kunstnerisk talent end mig.

Dnic

Men du er effektiv  ;D
Hvor lang tid tog det at lave dem?
Ingen er for store til at vise venlighed og høflighed, men nogle er for små.

Jamand

Quote from: Dnic on 28 January, 2012, 12:07:46
Men du er effektiv  ;D
Hvor lang tid tog det at lave dem?

Tog nok en 4-5 timer :)

Men jo. Effektivitet muss sein. Jeg skal jo være klar til Brande om en måned. Så kan jeg altid pimpe dem efterfølgende med highligts, ild i runer og den slags tænker jeg.

Belerophon709

For helvede... Du maler jo grimmere end mig...  :-\

Marcus

Jamand

Quote from: Belerophon709 on 28 January, 2012, 12:14:44
For helvede... Du maler jo grimmere end mig...  :-\

Ja det har der vidst aldrig været tvivl om.

Synes nu egentlig også lyssætningen gør dem endnu grimmere.

Min hær skal nydes på afstand. Med bind for øjnene.

Overhamsteren

Har du malet hud, horn og våbenskæfter på helt samme måde? Tænker det kunne hjælpe med lidt differentiering.
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Jamand

Quote from: Overhamsteren on 28 January, 2012, 12:21:32
Har du malet hud, horn og våbenskæfter på helt samme måde? Tænker det kunne hjælpe med lidt differentiering.

Hud og horn er forskelligt.

Hud er hvid grunder med en ogrynflesh/devlan mud wash. Horn er bleached bone med samme wash.

Våbenskæfte er også bleached bone for at få lidt sammenhæng. Men kunne være jeg skulle gøre dem helt klassisk brune...

Jamand

Kunne egentlig også være jeg bare skulle lade være med at poste billeder for ikke at give folk unødvendig hovedpine  :P

Det er en grund til at det her ikke er en maleblog...

Selvom jeg synes det er sjovt at udtænke en anderledes hær med conversions og den slags, så kommer jeg aldrig til at gøre det specielt veludført. Simpelthen fordi jeg ikke kan finde ud af det og synes selve rugbrødsarbejdet er dødkedeligt. Maling mm bliver nok aldrig andet for mig end et minimumskrav for at dele håndmadder ud til tuneringer :)

Overhamsteren

Synes det er fedt nok med malebilleder, der er trods alt nok mange af os der er mere eller mindre dovne hærmalere, synes da også at kunne huske at du fik ændret et par småting på dine dæmoner der gjorde dem federe.
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

carstone

Fedt du får lavet noget.

Synes dog du skal overveje en mørkere hornfarve, da bleached bone og skull white med Dr. Devlan bliver nogenlunde det samme... Brug en grå eller ligende... Våbenskæfter må gerne få en alm. bestial brown, den går fint med wash nemlig :)

Tror det ville skabe meget mere ro i modellerne, for umildbart bliver det en klump på billedet (men det skyldes nok også primært skarpheden i billedet ;) )

Bom

Quote from: Jamand on 28 January, 2012, 12:23:05
Quote from: Overhamsteren on 28 January, 2012, 12:21:32

Hud og horn er forskelligt.

Hud er hvid grunder med en ogrynflesh/devlan mud wash. Horn er bleached bone med samme wash.

Våbenskæfte er også bleached bone for at få lidt sammenhæng. Men kunne være jeg skulle gøre dem helt klassisk brune...

Jeg tror at det er en dårlig idé at male områder hhv hvid og bleached bone når der males på denne måde, med mindre man tager sig god tid og maler godt så smelter det hele bare sammen til en ensfarvet masse, jeg plejer tit at bruge den grundregel at 2 forskellige områder der grænser op til hinanden skal have markant forskellige farver.

Jeg tror det ville hjælpe meget hvis du malede våbenskæfterne og hornene brune, endda den samme brune farve da de ikke grænser op til hinanden og det letter arbejdet. At male øjnene gule synes jeg også godt at du kan springe over.. det ser lidt underligt ud hvis ikke det er gjort helt perfekt.