News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Retribution of Scyrah II

Started by Anaxagorax, 28 January, 2012, 17:28:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Anaxagorax

De kommer skam stadig frem en gang imellem når lysten melder sig, det er bare et stykke tid siden jeg har fået malet noget nyt til dem. Nu er der dog ved at have oparbejdet sig en kritisk masse af ninjaer, Myrmidons og en solo eller to, som gør at jeg nok snart må få klasket noget maling på et eller andet. Nu må vi se, der er jo også en masse Hell Dorado og, som altid, Cryx der gerne vil males.

Det er dog stadig hard mode med Retribution, selvom det er blevet markant bedre med et par af de nye udgivelser (Thane og Imperatus!). De har dog bare ikke noget der gør at de stabilt kan lege med helt oppe i toppen hvor alle mkI-spøgelserne lurer og hvor man må forvente at alle ens fancy tricks er kendte i forvejen, det er først og fremmest det der gør at jeg plejer at fravælge dem til andet end hyggespilleri.

Dillermænderne er i det mindste hårdføre nok til at de bare kan forsøge at tanke sig vej igennem, selv når det ser allerværst ud. Plan B består her oftest bare af at mase 15 diller med så mange ARM-buffs og Tough man kan skrabe sammen i ansigtet på modstanderen, genoplive dem hen ad vejen og så gribe chancen når den byder sig. Det er lidt af en dårlig plan B med små tynde og bløde elverkroppe og så begynder man ofte at give væk scenarie-points, fordi man ikke har adgang til noget der kan tanke eller jamme ordentligt.
QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Nixon

Halbardiers er vel en udemærket jammer. De holder dog ikke så længe.
Frygtede lidt at ROS stadig er i den svage ende. Lidt ærgerligt når nu jeg havde tænkt mig at vende tilbage til tureringscenen med netop dem. På den anden side så er det jo godt med lidt udfordringer og jeg taber jo nok alligevel. Det gjorde jeg med Cryx og det gjorde jeg især med Troldene.
Synes nu ROS er ret sjove at spille og det må lige nu være det vigtigste.

Men godt at høre de ikke helt er lagt på hylden.

Anaxagorax

I weekeenden skal jeg til Invasion i Kristiansand og af en eller anden grund har jeg fundet ud af at jeg vil spille Retribution. Eftersom jeg anser Retribution for at være den svageste hær i spillet, så har jeg ikke de store forventninger, men nu ser jeg bare hvordan det går og tager enhver sejr som en glædelig overraskelse.

Så skulle jeg jo have malet et par ting:

Honsou

Quote from: Anaxagorax on 03 September, 2015, 22:06:03
af en eller anden grund har jeg fundet ud af at jeg vil spille Retribution.

Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Nixon

Fedt at du smider elverne på bordet. Men er de virkeligt så svage?
Ved godt de fleste turnerings spillere stiller med tier lister.
Glæder mig til at se hvad du kan klemme ud af hæren.

Anaxagorax

Thornfall Alliance er spillets absolut svageste liste, men når man taler faction er de Minions og så hiver Blindwater dem op over Retribution igen.

Retribution har et par theme lists der kan være succesfulde mod nogle ting, men når alt kommer til alt er det bare gimmicks. Der er Force Wall, som har sine egne problemer med den ekstreme begræsning på det den kan og hvad den kan indeholde. Epic Vyros havde sin tid, men er nu en svag skygge af hvad Bradigus kan gøre med Synergy og lider under at alle andre må tage højde for netop Bradigus når de laver lister. Ravyn, som ellers i min optik altid har været den generelt mest brugbare Warcaster, er med den så efterfølgende genfundne theme list stadig ikke nogen trussel mod nogen der er ligeglade med skydning eller POW 10 en masse. Issyria er brugbar, men har een tur at vinde på og hvis det ikke går, så synker skuden. Rahn og Ossyan er brugbare, men med deres snævre fokus er de sårbare over for alt der ikke tillader dem at gøre deres ting.*

Hæren har ingen holdbarhed, hverken i form af ekstreme mængder ARM og wounds eller specielle regler som fx 4+ no knockdown Tough eller ekstreme mængder genbrug (eller lidt af det hele, hej Maelok), så den kan ikke spille på udmattelse og har svært ved at holde terræn i scenarier. Warcasters er skrøbelige og har få eller ingen måder at beskytte sig på, feats er generelt halvfesne udgaver af andres normale buffs (førnævnte Ravyns feat er en dårligere udgave af Deadeye, der koster 2 FOC!) og der er en udpræget mangel på egentligt brugbare spells. Når folk taler positivt om at have en så ligegyldig spell som fårking Rift på sin Warcasters kort, så er den helt gal.

De enkelte modeller og enheder er ganske gode, i nogen tilfælde endda rigtig gode, men de skal klare det meste selv uden megen hjælp eller vanvittige komboer som findes alle andre steder. Prøv at forestille dig modeller som Strike Force, Banshees eller Assassins med hvad de kan få tilgang til i en hvilken som helst anden hær. Problemet er bare at der findes lige så gode modeller i de andre hære, som netop har tilgang til de ting og så blegner de lidt.

'God' er bare ikke godt nok i WM/H, når alle andre opererer på et helt andet niveau når fløjlshandskerne tages af. Hvis man møder Retribution til en turnering er det lidt en gratis tur er min normale oplevelse af at spille andre hære, for der er ikke ret meget at være bange for når man spiller næsten hvadsomhelst andet og tænker sig lidt om. Desværre.

*For lige at gøre det hele lidt mere spændende, så vil jeg ikke engang spille nogen af disse.

Johan B.

Hårdere ord - jeg ka li det ;)

/Johan B.
Johan B.

Nixon

Ja det er hårde ord og jeg er slet ikke kompetent nok til at vide om det holder. Jeg kan dog, nu hvor jeg har spillet Ret i et års tid, sagtens følge en del af dine pointer. kender bare ikke de andre factions godt nok til at sammenligne. På verdens plan er der dog spillere der opnår fine resultater, fordi de er dygtige. Det er en trøst!
Og så må jeg bare forundres over at være så god til at vælge den dårligste hær gang på gang. :)

Anaxagorax

Og jeg er ikke engang kommet til de vulgære fraser endnu!

Men det er selvfølgelig ikke helt og aldeles håbløst, ellers var der ikke megen grund til at ville tage dem med til en turnering overhovedet.

Men for at kunne det må alt være malet, så her er de sidste par ting, der gør elvernes liv en lille smule nemmere. Deriblandt Epic Eiryss, en rigtig fin figur, beskæmmet af en ræddelig scenisk base. Det er nu blevet fikset.

Så skulle alt være på plads.

Nixon

Det ser jo dejligt ud. På nær Imperatus, han er da ikke helt færdig?

Anaxagorax

Selvfølgelig er han da det. Du må bare forestille dig at der er noget lilla på, din pædagog.

Honsou

Han ligner lidt mere en hård ridder end et fjollet tau suit nu. :)

Nixon

Quote from: Anaxagorax on 04 September, 2015, 14:46:33
Selvfølgelig er han da det. Du må bare forestille dig at der er noget lilla på, din pædagog.
Haha... Lilla glow. Du er så sød når du bidder.

Anaxagorax

Det gik nogenlunde. Tre sejre og to nederlag, det ene på terninger (dobbelt 1 på Kiss of Lyliss er en dårlig måde at starte et assassination run på viser det sig og derfra gik det bare ned af bakke) og det andet på en massiv hjerneblødning, der omgående forvandlede et ellers udemærket matchup og en kamp under kontrol til et clusterfårk. Ups.

Men så kommer et plot twist: Retribution vandt turneringen! En habil spiller med Ravyns theme force høvlede sig vej gennem al modstand og undgik akkurat at dø til Hellmouth i finalen. Så der er skam håb forude, Nicolai! Du skal bare lige male 33 Strike Force, spille det perfekt og have en anden liste der kan tage sig af ting med for høj ARM.

Anaxagorax

Og så skal jeg da også lige have postet hende her, som jeg fik færdiggjort sideløbende med turneringsmalepanikken:

Nixon

Planen døde da du skrev 33 Strike Force.
Tillykke med de 3 sejre!
Og flot Issyria, hvordan har du lavet hendes ben?

Anaxagorax

De er fra en Spell Martyr, de passer ret godt. Koncepttegningen så meget bedre ud end den endelige figur til hende, så måtte gøre et eller andet.

Generelt en lidt dårligt sculpt synes jeg. Hendes hår er en mærkelig glat klump, så det skulle også skiftes ud.

Anaxagorax

Overhamsteren

Altid fornøjeligt at kigge med. :)
Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0

Honsou

Quote from: Nixon on 07 September, 2015, 10:28:48
Er det Mage Hunter Strike Force der er tale om?

Nixon

Quote from: Honsou on 09 September, 2015, 21:09:24
Quote from: Nixon on 07 September, 2015, 10:28:48
Er det Mage Hunter Strike Force der er tale om?
Den eneste ene.. Eller noget.

Anaxagorax

Den der følelse man får når ens Mage Hunter Assassin one-shotter en heavy.

Overhamsteren

Bortgives:
Mennesketusindben. Stort set ubrugeligt. Larmer. Savler. Kræver mad konstant.
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56662.0