News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Intet nyt fra øst fronten, eller hvad?

Started by potte, 02 February, 2012, 23:27:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

potte

"En stilhed lægger sig over de tavse områder ved den tyske østfront.
Obergefreider Helmuth Voss og hans trofaste venner står ved siden af deres MG42, og spejder ud over de golde, ukrainske stepper.
Det er lang tid siden at Operation Baggration blev startet, men dog et stykke tid siden at tyskerne har set noget til Den Røde hær.
Ved siden af deres stilling, står en gruppe Panzer Mk 5, Panther tanks linet op, men en dyb snorken afslører at kattene sover.
Måske havde Ivan alligevel fået nok? måske var det forbi? Måske var den røde bjørn, standset i sit spor og vandret hjem til sin hule for at gå i vinter-hi.
Med et øredøvende brag eksplodere den ene panther tank i et inferno af ild.
Foran den tyske stilling kommer en horde af vilde Sovietiske Infanterister løbende, stødt bakket op af en enorm gruppe T-34 og IS-2 tanks. Bag dem lyses himlen op, af hundrede vis af Katyusha raketter.
Den ene panther drejer tårnet, men en IS-2 færdiggøre dens karrier som kampvogn.
Helmuth ligger såret på jorden og ser Den røde hær, overrende deres stilling.. En kommisær går hen til ham, trækker sin pistol og kigger ned på ham. "Dette land tilhøre Soviet! Dette land tilhøre: General Pottes røde hær!"

Ja ja ,.. jeg ved det... alle jer tyske spillere har solgt jeres hære, og skiftet til Soviet nu... URRAH!

Ej spøg til siden.
Ville give en lille update på, hvad der egentlig sker på min front.

3rd Edition on the way!
Som mange nok ved, er 3rd edition på vej, og glæder mig som et lille barn til den kommer.
Har dog allerede nogle tvivlspørgsmål ved den ny-udgivne "Reference sheet".. Der står at ROF 1-3 køretøjer der køre, får ROF 1... men betyder det så at de ender med at tælle som ROF 1? (så tigers og panthers får 1+ på to hit? )
ellers ser det umiddelbart rigtig godt ud, og glæder mig selvfølgelig til at få fingrene i min egen regelbog.

Nye indkøb til den røde hærs arsenal.
Har jo, som traditionen tro lidt ekstra penge i statskassen.
Dette har medført at jeg har besluttet mig for at kaste penge efter lidt nye ting til mine trofaste Soviet Styrker.
Nogle af pengene er blevet lagt til side, til når 100mm AT guns og de nye 122 og 152mm Reserve artillery guns de kommer (for de sparker fandme røv!)
Men pt er pengene blevet kastet efter et par T-34/85 mere (Fordi som Stalin siger: 20 T-34ere skal man da have!)
Samtidig har jeg osse erhvervet mig et blocking detachment (primært pga Maksims HMG i den pakke er ALT for fede) samt Vasily Zaitsev (fordi jeg vil have figuren!)

potte