Author Topic: 1750 pts Necron  (Read 450 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr. Smiley

• Dreng
  • **
  • Offline Offline
  • Who said ponys cant be cool?
1750 pts Necron
« on: 05 February, 2012, 16:13:58 »
Sad lige og prøvede at se hvad jeg havde af points i min nye necronhær og kom op med denne armylist:

Hq:
Necron overlord:
Resurrection orb, Phaeron…………………………………………………………………………………………………………………140 pts.

Royal court:
Necron lord:
Resurrection orb,Warscythe…………………………………………………………………………………………………….…….….75 pts.
Necron lord:
Resurrection Orb………………………………………………………………………………………………………………..………………65 pts.
1 Cryptek:
Harbringer of despair (Abyssal staff), Veil of darkness……………………………………………………….…………..60 pts.

Troops:
10 Necron Immortals……………………………………………………………………………………………….……………………….170 pts.

10 Necron Immortals……………………………………………………………………………………………….……………………….170 pts..

10 Necron Warriors……………………………………………………………………………………………………..………….………..130 pts.

Elites:
5 Lychguards:
Hyperphase swords and Dispersion shields…………………………………………………………………………………..225 pts.

Fast Attack:
6 Canoptek scarab bases………………………………………………………………………………………………………..………...90 pts.

2 Necron Destroyers:
2 Heavy gauss cannons………………………………………………………………………………………………………….…………..130 pts.

2 Necron Destroyers:
2 Heavy gauss cannons……………………………………………………………………………………………………….…………..130 pts.

Heavy Supports:
Doomsday Ark…………………………………………………………………………………………………………………………..……….175 pts.

Annihilation barge……………………………………………………………………………………………………………………………….90 pts.

Annihilation barge……………………………………………………………………………………………………………………………….90 pts.

Total 1740 pts.

Hæren er som der ses meget all-round både mod anti-tank men også til horde hære hvis man skulle komme op mod dem. Er meget fan i at lave hære man kan sætte op mod stort set alle hære og komme ud med et rimeligt resultat så mener selv det er opnået i denne hær :)
Min ide var at sætte min Overlord sammen med den ene gruppe Immortals og bruge deres Relentless regl til at skyde mens de går.
Min ene Cryptek er i den anden immortals enhed og hopper rundt med veil of time med dem for at give en surprise skudsalve her og der :P
Den ene necronlord med orb sammen med Warriors til at står tilbage eller gå lidt frem efter behov og den sidste Lord med warscythe til mine Lychguards.

Skriv og sig hvad i syntes :)
Proud member of Loftet Production

Kaltenberg

• Høvding
  • Offline Offline
  • Morten
Re: 1750 pts Necron
« Reply #1 on: 05 February, 2012, 19:54:34 »
øhhm for mig ser listen lidt rodet ud.
Du har ikke nok anti tank.
Du har slet ikke nok anti horde (men det kan necrons stort set ikke få)

Men igen det kommer naturligvis an på hvad du skal bruge hæren til
S3?
NAS?
Hyggespil hjemme i kældren.
Hvilke modstandere har du?

prøv at svare på de spørgsmål og så vil det være langt nemmere at hjælpe dig.
Gik godt med to. Den sidste brød i brand og måtte lappes med Greenstuff. Plastic gør rimeligt ondt at røre ved, når der er ild i.

Mr. Smiley

• Dreng
  • **
  • Offline Offline
« Reply #2 on: 05 February, 2012, 20:02:11 »
Hæren er som sagt til hyggespil på loftet og ikke kældren :P
Mine modstandere er meget blandet fra SM, IG, DE, Eldar, Orks og nid så er mod lidt af hvert men regner med hæren skulle kunne gå mod stort set alt den kommer imod :D
Mht til den ikke har nok anti-tank eller anti horde mener jeg selv den har mere end rigeligt til begge uden at være for specifik mod en speciel hær som vil være kedeligt i længen :P

Kaltenberg

• Høvding
  • Offline Offline
  • Morten
« Reply #3 on: 05 February, 2012, 20:56:59 »
Så forstår jeg ikke hvilken slags kommentare du er ude efter?

Gik godt med to. Den sidste brød i brand og måtte lappes med Greenstuff. Plastic gør rimeligt ondt at røre ved, når der er ild i.

Omalley69

• Konge
  • Offline Offline
  • TEAM ADAM JENSEN!
« Reply #4 on: 05 February, 2012, 21:10:53 »
Jeg savner lidt spillets bedste item...solar pulse. Specialt hvis du spiller uden immotek.

Så tror jeg du har regnet dine heavy d forkert ud. Så vidt jeg husker koster en destroyer 40 og plus 20 for heavy goose cannon. Det var vist kun i gamle dage en heavy d kostede 65 =)
Jeg ville nok også cutte dem ned til en mands hold der hopper rundt og leger attackbikes-typhoons. Så det ikke bare er 2-3 wounds bag 12-18 point. Det er et jævnt juicy target for missiler.

5 tomb blades er også sjove, en enkelt med stealth og blast er også sjov at hoppe rundt med og lægge blast ind i tanks der er blevet til craters. suck dem templates. =)

Din hær ville også godt kunne bruge en triarch stalker. Specielt når du ikke har så meget horde control. Stalkeren kan då lægge en template ind på 30 orker hvorefter du har tl imod resten. =)
« Last Edit: 05 February, 2012, 21:14:24 by Omalley69 »
Oh, you think night fight is your ally. But you merely adopted the dark; I was born in it, scarab farming in it. I didn't see the light until early 6. edition, by then it was nothing to me but BLINDING!

Mr. Smiley

• Dreng
  • **
  • Offline Offline
« Reply #5 on: 05 February, 2012, 21:49:46 »
Har også meget i tankerne at købe Stalkerne når de kommer for de er en superfed enhed.
Ja jeg kan lige set jeg har 20 pts tilovers med mine destryoers dem vil jeg flux finde plads til i hæren :P
Tomb blades er også i tankerne men necrons har rigtig meget fast som jeg skal ha før jeg kommer dertil men som sagt det er en hær jeg har fået på benene med de ting der kan købes nu og når stalkers og tomb blades kommer skal de helt klart også købes :D

Min første ide var med 2x3 almindelige destroyers men kom til at se at jeg manglede anti-tank i hæren.

Omalley69

• Konge
  • Offline Offline
  • TEAM ADAM JENSEN!
« Reply #6 on: 06 February, 2012, 09:19:52 »
Jeg ville slet ikek røre destroyers før de får reroll to hit, og der ville jeg nok stadig overveje om jeg ikke helere bare vil have wraiths og scarabs. (im all about the scarab farming  ;D )

Klart. Jeg har proxiet stalkers af dreads på høje baser sat på en oval base. De er super nice i en shooty necron hæær.

Du savner ikek et større court? Jeg synes de necron courts er super fede. Der er 400 items som alle er sjove på en eller anden måde...pånær den der aeostave. Den er bare for svær at få noget ud af. Jeg ville måske smide en chronometron ind i din Veil of Darkenss enhed, hvis du kan finde point til at tage to courts. Så har du et reroll på scatter. Det hjælper virkelig meget på den risiko der er ved at have så mange point deepstrike rundt..
Oh, you think night fight is your ally. But you merely adopted the dark; I was born in it, scarab farming in it. I didn't see the light until early 6. edition, by then it was nothing to me but BLINDING!

Mr. Smiley

• Dreng
  • **
  • Offline Offline
« Reply #7 on: 06 February, 2012, 12:14:18 »
Jeg ville slet ikek røre destroyers før de får reroll to hit, og der ville jeg nok stadig overveje om jeg ikke helere bare vil have wraiths og scarabs. (im all about the scarab farming  ;D )

Klart. Jeg har proxiet stalkers af dreads på høje baser sat på en oval base. De er super nice i en shooty necron hæær.

Du savner ikek et større court? Jeg synes de necron courts er super fede. Der er 400 items som alle er sjove på en eller anden måde...pånær den der aeostave. Den er bare for svær at få noget ud af. Jeg ville måske smide en chronometron ind i din Veil of Darkenss enhed, hvis du kan finde point til at tage to courts. Så har du et reroll på scatter. Det hjælper virkelig meget på den risiko der er ved at have så mange point deepstrike rundt..

Er helt enig med necrons har fået så meget fedt i deres nye codex men man kan ike få alt med i en 1750 pts hør ellers var det gjort :D Jeg prøver stadigvæk at finde ud af hvordan courts virker og når du siger man kan tage en Cryptek med chronometron i en veil of darkness enhed skal jeg til at leje lidt med den ide fremover.
Er helt enig med at destroyers er ikke så meget hver som før (3 stk strg 5 ap 4 skud) men de er blevet en nice anti 3+ enhed men man giver lidt for meget for den Heavy guass end hvis den var twinlinked :P
Min ide i fremtiden er at købe 2 stalkers og evt køre men en destroyer lord med tachyon arrow og mange flere immortals evt en monolith men som det er nu må man venter til finanserne er til det :D

Omalley69

• Konge
  • Offline Offline
  • TEAM ADAM JENSEN!
« Reply #8 on: 06 February, 2012, 12:42:29 »
Gode spillere vil bare altid stille 50% af sine squads i cover, så din ap3 gør at deres save ryger ned på 4+, og det er destroyers ikke billige nok til.  :( derfor er jeg ikke hooked på dem overhovedet.

Jeg går også og leger med en royal court dødstjerne til hyggespil. et par lords med 2+3++, nogle mindschakle scarabs, nogle schytes, orb osv. Synes den kunne være sjov. Problemet er bare mobilitet, men der kunne veil med chronometron være en hjælp.

Mr. Smiley

• Dreng
  • **
  • Offline Offline
« Reply #9 on: 06 February, 2012, 14:10:52 »
Veil kunne blive så meget sjovere hvis man måtte gå i nærkamp efter deep strike. Hvis man ser på stormlord kan han få en gruppe flayed ones til ikke at scatte nær en enhed og hvis man leger med tanken om at assulte efter et deep strike kan necrons blive så meget federe :D

Omalley69

• Konge
  • Offline Offline
  • TEAM ADAM JENSEN!
« Reply #10 on: 06 February, 2012, 16:02:37 »
Hehe bare ærgeligt at flayed ones stinker lige så meget som i sidste dex.  >:(

Minken

• Hirdmand
  • Offline Offline
  • Fear the Power of The Mink!!
« Reply #11 on: 13 May, 2012, 02:50:33 »
Hehe bare ærgeligt at flayed ones stinker lige så meget som i sidste dex.  >:(

De var bedre i det gamle codex. Skal jeg putte dem i min hær har jeg 10 af de gamle :D
It's not who you are, but what you do that makes a hero. Spiller Space Marines (Blood Ravens), Space orks, Necrons, Empire og Daemons of Chaos. Og har nu fundet mine LOTR modeller frem igen (Good forces)