News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Male motivation i Odense

Started by Paaschburg, 21 March, 2012, 16:02:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Paaschburg

Jeg har også brugt Tamiya masking tape som rosenaa linker til, med god erfaring. Kun en enkelt dårlig hvor den trak malingen af, men det var en fejl 40 (resin der ikke var renset ordentligt).

Jeg har også købt noget airbrush masking film, men er aldrig kommet i gang med at bruge det.
Mathias Paaschburg, Odense - Silver SurferMit Galleri - Cadia's Red Eagles  maleblog

King_Cuttuk

Paaschburg

Så er jeg kommet i gang med et gammelt projekt igen.
Jeg er begyndt at få lidt farve på kisterne, og det synes jeg virker meget godt.
Men jeg er godt nok i tvivl, om jeg har ramt en passende guld farve.
Indtil videre gør jeg dog ikke så meget mere ved det.

Jeg overvejer stærk at maske alt guldet med liquid mask, og så spraye top-overfladen igen.
It's the only way to be sure... til dem der forstår sådan en lille en 8)
Jeg kommer aldrig med pensel, til at ramme den gode nuance sort som Chaos Black sprayen giver. Så at rette med pensel, bliver alt for tydeligt.

Mathias Paaschburg, Odense - Silver SurferMit Galleri - Cadia's Red Eagles  maleblog

Jakob

God ide men med liquid masking kan der jo også være lidt usikkerhed. Vent med det til hele basen er færdig! Ellers kan et lille hak eller lignende kræve pensel alligevel
Maler lidt for mig selv og lidt til andre. Kig med- Maleblog: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=742.0
https://www.facebook.com/pinklabelstudio/

Medusa

Det er for tidligt, jeg er ikke klar til at starte på den endnu :)
Det normale er for amatørerne

Marc's Maleblog

Lolkish

Angående næste maledag.

Jeg har ikke styr på hvem der kan hvornår inden for de næste 3 weekender.

Skriv lige hvilke dage i kan og hvilke i ikke kan.

Ulrik:

Lørdag d. 28. nov. - ja
Søndag d. 29. nov. - ja

Lørdag d. 05. dec. - nej
Søndag d. 06. dec. - nej

Lørdag d. 12. dec. - ja
Søndag d. 13. dec. - ja
They preach the supremacy of the company, declare its omnipotence over individual man and predict its eventual domination of all players on the Earth. They are the focus of evil in the modern world.

Paaschburg

Kan ikke 05-06 dec... ellers er jeg på

Medusa

Lørdag d. 28. nov. - ja
Søndag d. 29. nov. - ja

Lørdag d. 05. dec. - ja
Søndag d. 06. dec. - ja

Lørdag d. 12. dec. - Nej
Søndag d. 13. dec. - ja

Marc's Maleblog

mads nibe

Jeg kan ikke weekenden 12. - 13. dec

De andre datoer kan jeg godt. 

Macmouse

Jeg kan 5.-6. Dec. Skal arbejde de to andre weekender :-\.

Mvh. Tobias

Abkold

Lørdag d. 28. nov. - nej
Søndag d. 29. nov. - ja

Lørdag d. 05. dec. - nej
Søndag d. 06. dec. - måske

Lørdag d. 12. dec. - Nej
Søndag d. 13. dec. - måske

Lolkish

Kommende søndag den 29. er næste maledag  ;)
They preach the supremacy of the company, declare its omnipotence over individual man and predict its eventual domination of all players on the Earth. They are the focus of evil in the modern world.

Etchy

Quote from: MaRV on 01 November, 2015, 22:00:08
Fedt, tak for vejledningen !

Jeg skal i gang med nogle større flader, hvor der skal være skarpe buede kanter samt spidser (skæres ud med skarpel/barberblad - tænker jeg), så jeg er på udkig efter nogle ark (der ikke fjerner maling). Og så tænker jeg jo, at du var manden at spørge :)

Er det noget, spm du har haft erfaring med?

Mvh Uffe

Du kan få noget maske-film fra Costom Colors.

Lolkish

Næste maledag bliver nok weekenden 19-20. dec.

Giv lyd om i kan eller ikke kan.

Medusa

Marc's Maleblog

Paaschburg

Helst lørdag for mit vedkommende.

Paaschburg

Har fået min Tiger kampvogn.
I i den forbindelse skal i næsten prøve, at se noget crazy. Dette er en oversigt over alle de sprues, der er med i kittet. Alt der er markeret blåt, skal IKKE bruges.
Det er næsten halvdelen af kittet, der ikke skal bruges! Vildt.

Men kan forstå på nettet, at det er noget, producenten tit gør.

rosenaa

I dag er det sådan -

De som laver sættet skal have den samme pris for det og det er derfor langt billigere at lave flere versioner i samme sæt, end at lave flere udgaver...

Det gjorde man før i tiden, da meget mere blev lavet i hånden. Og du ser det stadigvæk i figurer, hvor de fleste grunddele er de samme - krop, arme og den slags
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Paaschburg

Jeg klager skam heller ikke, blev bare overvældet over alle de muligheder, som for mit meget utrænede øje (når det kommer til historiske modeller) ser meget ens ud hehe.
Men jo det giver bestemt mening. Så lærte jeg også noget nyt i dag  :)

rosenaa

Og ind i mellem, kan man med lidt snilde lave en træklods og to og sætte stumperne på og har så to modeller  ;)
Whiskey ! Single Malt naturligvis...
Tidligere Smith Legetøj og Hobby - H. Wittrock - Dansk Hobby - Rødovre Hobby - Holmberg Hobby

Sarke

2 spørgsmål.

1. Er disse male dage hos Ulrik, invite only? Og i så tilfælde, hvis bagdel skal jeg så kysse for en invitation?

2. Er der eventuelt en af jer, der er skide god til, og kan give intro kurser i NMM + generel blending?
40k Blog : http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=754.0

Look into my eyes try to see what I know
A twisted little journey through the path of psycho

Lolkish

Næste maledag er lørdag d. 19. dec.

Til Lau:
1. Ja - Min. Du kan jo dukke op på lørdag, så må vi se hvor godt du kysser.

2. Ikke mig.

Ulrik

Sarke

Quote from: Lolkish on 14 December, 2015, 15:59:13
Næste maledag er lørdag d. 19. dec.

Til Lau:
1. Ja - Min. Du kan jo dukke op på lørdag, så må vi se hvor godt du kysser.

2. Ikke mig.

Ulrik

Du for et kys senere Ulrik... Jeg tror desværre ikke jeg kan nå det her inden det nye år ;)
40k Blog : http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=754.0

Look into my eyes try to see what I know
A twisted little journey through the path of psycho

Abkold

Det er lang tid siden der er kommet en opdatering. Så jeg vil lige høre hvad folk har gang i?
Mine projekter er:
Fusilier Indigo Bipandra - I gang med at male
PanOceania Support Pack - I gang med a samle
Terræn:
Jeg venter på denne:
Pledge 5-6 og alle custom add-ons fra denne kickstarter:
https://www.kickstarter.com/projects/56924169/mini-duels-tournament-trays-and-28mm-terrain
Det skulle kommer på tirsdag

Abkold

Jeg fik mit terræn samlet. Her er lidt billeder: