News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Vejby's Imperie

Started by vejby, 23 March, 2012, 21:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vejby

Community-siden, hvor du kan finde FAQ's:

https://www.warhammer-community.com/faqs/

Tyranid-FAQ'en er frisk på siden i dag.
Maling 2023: 28/41 modeller

Skilkoff

Jeg viste ikke at de hade FaQs på Community jeg så på GWs side :)

Damn 4 boneswords er da en joke.

vejby

Tre mere af de grønne :

Så nåede jeg lige 40 modeller i år. Det skal gøres bedre endnu næste år!

vejby

Nyt år og vi starter på fluff-fronten, hvor jeg endelig har taget mig sammen til at Google nogle græske monsternavne til at bruge som hive-fleet navne:

Cetea til de blå. Det er åbenbart et ord for havmonstre, så det er nok meget passende

Echidna til de grønne (altså, mine af dem, der er jo mange efterhånden). Det betyder åbenbart monstermor og skulle være en dameoverkrop på en drageunderditto.

Det er sikkert alt sammen meget symbolsk og in keeping with the naming theme, men vigtigst af alt kan jeg give dem fuldstændigt arbitrære traits fra turnering til turnering da de ikke ligner nogle af GW's fastlagte fleets ;D

PS Jeg har en åndssvag ide om at nå at male 60 dukker i år. Det bliver nok 'year of the gaunt' hvis det skal have nogen som helst form for gang på jord.

vejby

Månedens fangst:

Hold nu op, hvor er der mange detaljer på sådan en magus.

vejby

Så kom der gang i 'nid-meat'et og flyrants er åbenbart stadig det nye sort, krydret med lidt mawlocs og rippers som limen der holder det monotone hus sammen.

Jeg har selv to og kan måske indtil Fastaval nå at male to grønne, så hvad gør man så, som altfortærende galakseæder, når man ikke kan hoppe på vognen?

Satser på kvantitet frem for kvalitet! I dette tilfælde nok carnifexer. En HVC er ikke noget ringe våben længere og en 'fex rammer lige så godt som en flyrant til 60% af prisen, sådan cirka. Jeg har heller ikke til at horde den, så det bliver shooty nids, men forhåbentlig knap så nederen som nogen af de lister, der ryger rundt for øjeblikket.

I et genialt marketing træk fra GW's side er carnifexer og flyrants for øvrigt noget nær umulige at støve op, men det er så en anden side af sagen  :)

vejby

Så blev der 9 mere af de grønne og det er ikke Tuborg vi snakker om:

Så mangler der bare en flyrant før de kan stilles i et spearhead, wuhu.

Biovoren er stadig en spøjst malproportioneret dukke at male i forhold til de andre nidder og hvis jeg følger "reglerne" for dette farveskema bliver de ikke så kønne igen, men altså, når klaveret spiller er det nok ikke det, der bliver lagt mest vægt på.

vejby

:( Jeg kom lak på et par af figurerne og ganske kort efter frostede det helt til. Det var endda påført med pensel for at undgå risikoen for frosting med spraylak udenfor. Lakken er Vallejos matt.

Kan den blive for gammel eller skal den rystes ekstra? Den har haft en tendens til at gøre ting lidt ekstra blålige, men intet der i den grad kunne ødelægge en model. Man kunne ikke se det grønne nedenunder.

Drachmann

Har du tilfældigvis et billede heraf? Det lyder ret voldsomt:S
Drachmanns Dabblings:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=826.0

Dejlig Vanvid...

vejby

Ikke af det første resultat - jeg forsøgte at opløse det dårlige lag med en anden bøtte lak så det kunne tage det værste af frostingen, men nu er det bare grimt  :(

Google er nok min ven i aften, men ellers skal jeg gerne finde et nærbillede.

nu gik det også først ud over en spore mine, hvor carapacet er en begrænset del af overfladen, men jeg gider da ikke se det på en mawloc og de tre biovores skal da helst også lakkes til.

Drachmann

Ville også være træls hvis de skulle have en drinks-billet til:

Drachmanns Dabblings:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=826.0

Dejlig Vanvid...

vejby

Den dag de beder om Arne er den dag jeg nok må holde op med at spille med Århusianerne.

Under en kort pause i dagens dont kunne jeg dog se, at nogle folk foreslår at male Lahmian Medium ovenpå dårlig lak for at mætte det eller sådan noget, så det skal da forsøges.

vejby

Quote from: Drachmann on 28 February, 2018, 08:45:09
Har du tilfældigvis et billede heraf? Det lyder ret voldsomt:S

Jeg ved ikke, om det er lige så tydeligt her, men kanten på carapacet på oversiden af løbet var engang sort, det er ikke bare skæret fra lampen:

Det ser ud som om det er drybrushed gråt, men det er bare mat lak. Kommer jeg til gengæld GW's 'ardcoat på bliver det fint sort, men med genskin. Jeg har også forsøgt at male lahmian medium ovenpå 'ardcoat for at tage genskinnet og det fungerer til dels også, men igen bliver det sorte lidt mere gråt af det.

Hvad hulen foregår der? Jeg synes aldrig, at lakken har reageret på den måde før og siden det er påført med pensel indendøre kan jeg ikke forestille mig, det er noget i luften.

vejby

Så prøver vi med et listeforslag til Fastawar, baseret på potentiel maleformåen i tiden op til og det, jeg allerede har malet:

++ Battalion Detachment +3CP (Tyranids) [65 PL, 1112pts] ++
Hive Fleet: Leviathan

+ Heavy Support +
Biovores [6 PL, 108pts]: 3x Biovore
Exocrine [11 PL, 216pts]
Mawloc [6 PL, 104pts]: Prehensile Pincer Tail

+ HQ +
Hive Tyrant [11 PL, 189pts]: Adrenal Glands, Monstrous Rending Claws, Power: Catalyst, Power: The Horror, The Maw-claws of Thyrax, Two Devourers with Brainleech Worms, Warlord, Warlord Trait: Perfectly Adapted, Wings
Hive Tyrant [11 PL, 189pts]: Adrenal Glands, Monstrous Rending Claws, Power: Psychic Scream, Power: The Horror, Two Devourers with Brainleech Worms, Wings

+ Elites +
Hive Guard [7 PL, 144pts]
. Hive Guard: Impaler Cannon

+ Troops +
Ripper Swarms [2 PL, 33pts]: 3x Ripper Swarm
Termagants [3 PL, 40pts]: 10x Termagant (Fleshborer)
Termagants [6 PL, 56pts]: 14x Termagant (Fleshborer)

++ Outrider Detachment +1CP (Tyranids) [10 PL, 180pts] ++
Hive Fleet: Leviathan

+ HQ +
Neurothrope [4 PL, 70pts]: Power: Psychic Scream
+ Fast Attack +
Gargoyles [3 PL, 60pts]: 10x Gargoyle
Mucolid Spores [1 PL, 20pts]: Mucolid Spore
Spore Mines [2 PL, 30pts]: 3x Spore Mine

++ Spearhead Detachment +1CP (Tyranids) [40 PL, 706pts] ++
Hive Fleet: Kronos

+ Heavy Support +

+ HQ +
Hive Tyrant [11 PL, 195pts]: Heavy Venom Cannon, Monstrous Rending Claws, Power: Catalyst, Power: Psychic Scream, Wings
Hive Tyrant [11 PL, 195pts]: Heavy Venom Cannon, Monstrous Rending Claws, Power: Catalyst, Power: Onslaught, Wings

++ Total: [115 PL, 1998pts] ++

princelarming

Soul Hunger warlord trait er ellers fælt på Flyrants...
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Quote from: princelarming on 05 March, 2018, 13:50:44
Soul Hunger warlord trait er ellers fælt på Flyrants...

Lidt bekymrende, det er din eneste kommentar...

Bortset fra det er der en brainfart med nul synapse til back field leviathan skyde-dyr, så der skal nok rokeres lidt rundt.

Soul hunger er fint ja, mod psykers, men der er da stadig hære uden psykers og et gratis reroll i runden er... gratis.
Desuden har Fastawar tilladt at vælge warlord trait før deployment, selvom man selvfølgelig ikke kan skifte warlord.

Der er også tid til at tænke endnu... Jeg er heller ikke sikker på exo'en fremfor 2 carnifexer.

princelarming

Det er ikke min eneste kommentar, men grundlæggende ser det jo fint ud
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

princelarming

Du har da en Neurothrope til backfield Synapse til Leviathan? og hvis du mente at du mangler Kronos backfield Synapse, så tager du også fejl - du vil gerne have 2-3 nye Kronos dyr du kan placere tæt på modstanderens halløj hver tur - langt hellere end et mortal Wound eller to i runden...

Du burde måske også slå dine Termagant units sammen - så de kan binde ting længere...

princelarming

Og hvis du kører Kronos Flyrant warlord, så er han også OK med quad devourers... hvis/når han så bliver skudt, får man meget valuta for pengene med Stratagem hvor han må skyde igen inden han fjernes...

Måske Adrenal/Toxin på alle Flyrants med kløer?

vejby

Quote from: princelarming on 06 March, 2018, 09:19:08
Du har da en Neurothrope til backfield Synapse til Leviathan? og hvis du mente at du mangler Kronos backfield Synapse, så tager du også fejl - du vil gerne have 2-3 nye Kronos dyr du kan placere tæt på modstanderens halløj hver tur - langt hellere end et mortal Wound eller to i runden...

Du burde måske også slå dine Termagant units sammen - så de kan binde ting længere...

Ja, jeg glemte lige neurothropen et kort øjeblik - det er en ny øvelse at skulle overskue double-hive fleet traits.

Ja til termagants, måske skære dem endnu længere ned for at få adrenal/sacs på de to sidste flyrants. Jeg kan også sparke de 10 gargoyles ud til fordel for tre spore mines mere - de er der alligevel kun for at få +1 CP, men så bliver det en meget tynd blå linje, der adskiller skydedyr fra en verden af smerte.

Jeg kunne selvfølgelig også bytte om på hive fleets så den store del er Kronos, så hive guards og exo også får fordel af reroll 1's to hit når de (alligevel) står stille. Så skulle jeg også sparke en mawloc ud til fordel for en 'fex....

Der kan pudses meget på den liste indtil vi når til dagen.

princelarming

Jeg ville helt sikkert køre både skyde-dyr og Møwlerz som Kronos...

Min erfaring er, at folk der får 4+ Flyrants og 3+ Møwlerz i ansigtet skal synke spyttet mere end en gang for at have overskud til at presse meningsfyldt ind i dit bagland... bevares, lidt light harassment, men ingenting som ikke kan klemmes retur af eksempelvis et par fexes eller en Flyrant der vender om en runde eller to

vejby

Quote from: princelarming on 06 March, 2018, 10:03:40
Min erfaring er,...

Og det er lige netop den, der trumfer al teoretiseren omkring dit og dat. Tak for input.

princelarming

Med forbehold for at andre naturligvis har haft andre oplevelser...

vejby

Quote from: princelarming on 06 March, 2018, 11:21:05
Med forbehold for at andre naturligvis har haft andre oplevelser...

Nej, din erfaring er universel og gælder alt og alle!

vejby

Hvis Fasta kan leve med, at der er forskellige farveskemaer i samme detachment kan det hele stoppes i en brigade med minimal ekstra tax:

++ Brigade Detachment +9CP (Tyranids) [112 PL, 1999pts] ++

+ Heavy Support +
Biovores [4 PL, 72pts]: 2x Biovore
Exocrine [11 PL, 216pts]
Mawloc [6 PL, 109pts]: Adrenal Glands, Biostatic Rattle

+ HQ +
Hive Tyrant [11 PL, 198pts]: 2x Two Devourers with Brainleech Worms, Wings
Hive Tyrant [11 PL, 189pts]: Adrenal Glands, Monstrous Rending Claws, The Maw-claws of Thyrax, Two Devourers with Brainleech Worms, Wings
Hive Tyrant [11 PL, 200pts]: Adrenal Glands, Heavy Venom Cannon, Monstrous Rending Claws, Wings
Hive Tyrant [11 PL, 200pts]: Adrenal Glands, Heavy Venom Cannon, Monstrous Rending Claws, Wings
Neurothrope [4 PL, 70pts]

+ Elites +
Hive Guard [7 PL, 144pts]
Lictor [2 PL, 45pts]: Flesh Hooks, Rending Claws
Lictor [2 PL, 45pts]: Flesh Hooks, Rending Claws

+ Fast Attack +
Mucolid Spores [1 PL, 20pts]: Mucolid Spore

+ Troops +
Termagants [3 PL, 40pts]: 5x Termagant (Fleshborer), 5x Termagant (Spinefists)

++ Total: [112 PL, 1999pts] ++

Flere CP! Eventuelt kan der udskilles en Spearhead detachment for et CP mere, men det bliver nok lidt broget, hvis jeg også skal have forskellige traits på dem, da der så er en grøn ripper swarm i det blå brigade detachment.

Eventuelt kan den lille unit biovores og neurothropen ofres for en carnifex med mere dakka.