News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Vejby's Imperie

Started by vejby, 23 March, 2012, 21:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

vejby

Quote from: Omalley69 on 11 September, 2014, 08:45:36
Billeder :P

Gerne, der skal bare lige lægges "lidt" arbejde i dukker og maling først ;D

Jeg ved godt, det er internettet og meta og alle mulige forbehold, men den her post er altså lidt sexet:

http://thetyranidhive.proboards.com/thread/47686/tyranids-competitive-close-combat-seriously

Jeg bliver næsten helt glad indeni  :D
Maling 2023: 28/41 modeller

princelarming

Quote from: vejby on 12 September, 2014, 11:30:47
Jeg ved godt, det er internettet og meta og alle mulige forbehold, men den her post er altså lidt sexet:

http://thetyranidhive.proboards.com/thread/47686/tyranids-competitive-close-combat-seriously

Jeg bliver næsten helt glad indeni  :D

Jeg er enig i at det er sjov læsning - og fedt at folk derude stadigvæk har overskud til at lave den slags erfaringer med 'Nidz...

Tilfreds med dine indkøbte vinger?
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Quote from: princelarming on 12 September, 2014, 13:34:33
Jeg er enig i at det er sjov læsning - og fedt at folk derude stadigvæk har overskud til at lave den slags erfaringer med 'Nidz...

Ja, og det giver lyst til at prøve at tænke udenfor boksen med dem, hvilket er en god ting.

Quote from: princelarming on 12 September, 2014, 13:34:33
Tilfreds med dine indkøbte vinger?

De er ikke umiddelbart så passende (se nedenfor) som Forgeworld's, MEN de passer i størrelsen, de ser ud til at være af temmelig høj kvalitet og til prisen, som kun er lidt mere end halvdelen af FW's, så kan jeg ikke klage. Jeg har ikke kigget dem efter i sømmene endnu, men jeg tror det kan blive temmelig godt, alt afhængigt af, hvor meget og hvor godt jeg er i stand til at konvertere nogle warriors.

Maxmini's vinger lægger op til, at man laver nogle shrikes, der flyver horisontalt, mens FW's efter min mening bare kan plonkes på en normal opretstående stående warrior og så er man færdig uden at det er spektakulært. Så derfor, hvis jeg er heldig bliver det ski'egodt, hvis jeg er fummelfingret bliver det dårligt. Der skal klippes og klistres noget mere, men så skal jeg nok smide billede op af en shrike før lim, så man kan få et indtryk af planen.

Edit: Os gå kunne jeg godt tænke mig at lave hovederne ligesom ham her, har gjort: http://www.modernsynthesist.com/2013/03/cheap-n-easy-shrikes.html

Det er bare mere tilskæring, dvs. flere muligheder for at ødelægge det hele. Oh well, warrior kittet koster jo heller ikke ret meget, vel.

vejby

Her kan man måske se lidt af ideen:

Nu jeg kigger på det, så skal den vist have vingerne i det nederste sæt arme og våben op i det øverste. Der er rending claws på fødderne og de skulle helst komme til at ligne en fugl tilnærmesesvist. Derudover er halen cuttet og vendt nedad for at den ikke strittet op som et halebor.

vejby

Jeg har byttet om på magneterne, så de sidder i de øverste slots og så kommer vingerne i de nederste. Det ser en del bedre ud - billeder skal nok følge.

Nu skal jeg bare have samlet arme i stor stil så jeg har til i hvert fald scything talons, devourer og deathspitter og eventuelt boneswords. Det giver dog to problemer. De fine sværd fra Maxmini er støbt uden en hånd. Skal jeg så klippe/klistre med en eksisterende hånd eller forsøge mig med greenstuff? Det første bliver noget møg, tror jeg, for sværdene er næsten for tynde til at pinne, men hvordan hulen modellerer man en hånd? Nogen der har et bud?

Og så er der selvfølgelig lash whips, men der tror jeg, at jeg tyer til et bits-site og køber GW's egne, for det kan jeg slet ikke overskue. Jeg lavede selv nogle af en deathspitterarm og en ripper engang, men de ser...ikke så kønne ud.

Og så er jeg totalt forbløffet over antallet af views. Udover dem, der engang imellem svarer, så må der være en del andre, der skimmer med. Jeg siger mange tak for interessen!

vejby

Så er der bestilt lash whips i massevis (kunne jo være, warrriors blev gode engang) så der er til gården og gaden. Det er et tysk site, så der burde ikke gå så længe. Så skal de bare magnetiseres og så kan jeg få grundet den første shrike.

Det har også taget lang tid, men de første skridt er som altid svære. De andre op til 9stk. (hvis jeg gider) burde kunne masseproduceres lidt hurtigere, nu hvor jeg har styr på at skære benene op og den slags.

Jeg har også monteret et sværd på en arm, men det ser stadig dumt ud, når jeg ikke har modelleret en hånd på. Jeg tror stadig på projektet, men ellers må jeg jo gå til bitz-sitet igen.

vejby

Så er der billeder af den første shrike. Jeg droppede BS og pisken da den i forvejen har rending claws på fødderne. Det må være nok. Jeg er jævnt hen tilfreds, men vingerne kan give problemer, fandt jeg ud af. Det er ikke så tydeligt her, men underkroppen sidder i en unaturlig vinkel da der ikke var plads for vingerne, men det blev først opdaget efter de sad med pins og GS. Enough talk:

Skydevåben er magnetiseret så det kun er den forresten del, i.e. keglen fra en devourer, der skiftes på samme arm, men det hele kan komme af, så der kan komme talons på dyret.

Malingen er vist lidt ujævn, hmm, men det bliver ikke lavet om!

Så har jeg malet, hvad... 2 modeller i år :-[

vejby

Så er man kommet sig over al festivitassen og hverdagen har meldt sig. Sidste år bød på en stor skuffelse i form af et lunkent codex og jeg fik malet hele 4 modeller, inklusiv en bastion og en tactical marine (+ exocrine og en shrike).

Det nye år skulle gerne indeholde flere malede modeller: 1-2 flyrants, flere shrikes, flere biovores og måske endda nogle gaunts og raveners eller ripper swarms. Der er nok at gå i gang med.

På spilsiden vil jeg se, om ikke jeg kan tage mig sammen til at komme mindst 6 gange i Stronghold i Skive - flinke mennesker - og så er FastaWar også et mål, med hvad det nu kræver af malede modeller og andet godt.

Watch this space for (ir)regular updates!

Gorlak

Du skal da kigge forbi Århus til noget Krig og Kage en torsdag :D
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

vejby

Quote from: Gorlak on 07 January, 2015, 16:01:20

Skidegod ide, men måske ikke 100% praktisk, når man arbejder på Mors. Hvad tid plejer det at være?

Jeg kan også lige høre konen: "Du vil til Århus og spise kage og lege med figurer en torsdag aften, så du kommer træt hjem og STINKER af KAGE midt i min SLANKEKUR og forventer at JEG skal passe begge DINE børn??"

Min kone er meget sød og det er også hendes børn, men jeg er ikke sikker på, om forståelsen vil række helt i det her tilfælde ;D

Ho-hum, der må kunne arbejdes på det lidt på sigt, eventuelt noget med nogle blomster og chokol, ups, parfume som oplæg...

princelarming

Quote from: vejby on 08 January, 2015, 08:56:48
Quote from: Gorlak on 07 January, 2015, 16:01:20

Skidegod ide, men måske ikke 100% praktisk, når man arbejder på Mors. Hvad tid plejer det at være?

Jeg kan også lige høre konen: "Du vil til Århus og spise kage og lege med figurer en torsdag aften, så du kommer træt hjem og STINKER af KAGE midt i min SLANKEKUR og forventer at JEG skal passe begge DINE børn??"

Min kone er meget sød og det er også hendes børn, men jeg er ikke sikker på, om forståelsen vil række helt i det her tilfælde ;D

Ho-hum, der må kunne arbejdes på det lidt på sigt, eventuelt noget med nogle blomster og chokol, ups, parfume som oplæg...

Det er en af de bedste måder at sige: "Jeg tror sgu det bliver vanskeligt, men..." på, som jeg nogensinde har læst!

Vi hamrer i Spejderspilleren nogenlunde fra 17-23 om torsdagen - nogle af os kommer først efter ungerne derhjemme er fodret af og gjort klar til at sove, omkring klokken 19...

Men der er kage!
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Quote from: princelarming on 08 January, 2015, 14:40:51
Det er en af de bedste måder at sige: "Jeg tror sgu det bliver vanskeligt, men..." på, som jeg nogensinde har læst!

Vi hamrer i Spejderspilleren nogenlunde fra 17-23 om torsdagen - nogle af os kommer først efter ungerne derhjemme er fodret af og gjort klar til at sove, omkring klokken 19...

Men der er kage!

Jeg har eventuelt lidt restferie, der skal afholdes de næste par måneder, så hvis jeg lægger det torsdag/fredag i en uge, kan det muligvis godt hænge sammen uden alt for meget tovtrækkeri. Jeg har trods alt 1½ time i bil fra Skive til Århus, så jeg ville ikke være meget værd på arbejde, hvis jeg først kom afsted mod hjemmet klokken 23:00. Jeg er jo gammel og magelig :D

princelarming

Man kan jo planlægge en kamp mod en af bisserne, og blive pillet af banen på en times tid, og så er man hjemme før cinderella-time ;)

vejby

Quote from: princelarming on 08 January, 2015, 15:09:56
Man kan jo planlægge en kamp mod en af bisserne, og blive pillet af banen på en times tid, og så er man hjemme før cinderella-time ;)

Ahr, tre timers kørsel for en omgang rape-tabling? Så hellere bare tage pensler med og æde kage med farvelade ;D
Anyway, jeg hiver lige fat I en af jer spejderspillere, hvis jeg kan få det til at passe sammen.

vejby

Hmm, der bliver tænkt liste til Fastawar:

Flyrant: 2 x TL devourer, haywire flamer
Tyranid Prime: Flesh hooks, toxin sacs, adrenal glands, maw claws

3 x zoanthrope
2 x hive guard

3 x warriors, 1 x barbed strangler
9 x genestealer + brood lord med scything talons
3 x ripper swarm med DS
3 x ripper swarm med DS

Hive Crone

Exocrine
2 x carnifex med 2 x TL devourer hver

Tyrannocyte

Ændringer kan forekomme alt afhængigt af, hvad jeg når og, nok især, IKKE når at male. Jeg kommer klart til at spille i hyggedelen af turneringen, men det skulle også gerne blive godt :D Tror den kan blive sjov, da den har lidt af det hele uden at gå all in på noget eller blive træls på anden måde.

princelarming

Interessant - hvad tænker du at putte i Tyrranocyte?

Omalley69

Quote from: princelarming on 23 January, 2015, 10:49:35

3 rippers med deep strike!

...MEHR NIDS!
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

vejby

Genestealers med prime eller zoanthropes, hvis der er noget AV 13/14, der skal forsøges et selvmordsskud på. Eventuelt kunne det også blive exocrinen, hvis der er noget 2+ save uden et alt for godt invul. Der er mange muligheder :D

Egentlig glæder jeg mig mest til at se, om primen rent faktisk kan noget for den har en ret god stat-line, hvis man kan få den frem.

vejby

Quote from: Omalley69 on 23 January, 2015, 10:54:16

3 rippers med deep strike!

...MEHR NIDS!

Yo dawg, I put rippers in some tyrannocytes in your tyrannocytes, so you could tyrannocyte your 'cytes... eller noget i den retning - gider ikke grave billedet frem på nettet ;)

vejby

Så er der starten på en maw claw of et eller andet:

Den burde være forskellig nok fra en almindelig rending claw til at den skiller sig ud samtidig med at man stadig kan se, det er en rending claw. Burde være godt nok til at lave en relic-rending claw.

Den anden hånd skal have et eller andet tentakelværk eller nogle flesh hooks, der kommer ud af håndfladen til at være assimilatordelen, så den skal jeg have helt åbnet.

vejby

BØH:

Primen er gammel, men armene er nye og basen nymalet. Der mangler lidt greenstuff og maling, men ideen burde være klar.

Derudover har jeg fået malet baser på 9 genestealers samt lavet baser til 6 ripper swarms (og malet den ene, men ingen foto før der er mindst tre klar). Der er stadig lang vej til Fastawar...

princelarming

De ser sgu fede ud, de kløer der!

Godt at se at der kommer til at vælte med Tyranids til Fastawar, selvom de retteligt er lidt hårdt ramt af AS'et...

vejby

Quote from: princelarming on 01 February, 2015, 13:00:27
De ser sgu fede ud, de kløer der!

Tak. Det bliver forhåbentlig helt fedt, når der er farver på.

Quote from: princelarming on 01 February, 2015, 13:00:27
Godt at se at der kommer til at vælte med Tyranids til Fastawar, selvom de retteligt er lidt hårdt ramt af AS'et...

Kan jeg citere dig for det, når jeg har tabt de første 4 kampe  ;D

princelarming

vejby

Quote from: princelarming on 02 February, 2015, 08:52:07
Så ses vi i bunden! ;)

Det vil jeg glæde mig til ;D

I mellemtiden er jubeloptimisten i mit hoved begyndt at fortælle mig, at jeg sagtens kan nå at male meget mere inden Fasta. Det vil sige, carnifexer og eventuelt exocrinen udskiftes med 5 shrikes (3 med rending claws og talons og to med sværd, pisk og talons og så alle de biomorphs, der kan læsses på dem) samt 15 gargoyles. Jeg har 10 gargoyles og 1 shrike klar.

Hmm... det er måske mere jubelidiot end jubeloptimist, men tanken om en lille FA-fløj med Crone, shrikes og gargoyles tiltaler mig. Og de er jo ikke bløde som vådt pap overhovedet :D