News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Vejby's Imperie

Started by vejby, 23 March, 2012, 21:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

princelarming

Der er måtter i kredsen - og jeg tror at plane er at de skal med til Hobro sammen med alt det andet terræn i påsken.

De blev købt samlet i en ordre fra USA, arrangeret af Doktorevil herinde, da der ikke dengang var en europæisk forhandler af netop det mærke. Kan ikke huske navnet...
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Hmm, jeg skal lige lure på dem til Fasta så. Jeg havde selv kig på et firma i Litauen, men har aldrig hørt noget om deres måtter, hverken godt eller skidt.
Maling 2023: 28/41 modeller

Gorlak

Vi købte måtter fra Frontline Gaming (som nu har UK shipping). Kan varmt anbefale dem! De er flotte og så er de tykke. Synes specielt de sidste er lækkert, da de ikke folder og glider eller noget. Købte 5 i sin tid og går med planer om at købe 5 flere i fælles ordre med Peter - så hvis du falder for dem på Fastawar kan vi nok finde ud af noget :D
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

vejby

Quote from: princelarming on 15 March, 2015, 18:15:29
Det ville sgu klæde din imponeret malede hær

Mange tak for øvrigt.

Quote from: Gorlak on 15 March, 2015, 20:22:26
Vi købte måtter fra Frontline Gaming (som nu har UK shipping). Kan varmt anbefale dem! De er flotte og så er de tykke. Synes specielt de sidste er lækkert, da de ikke folder og glider eller noget. Købte 5 i sin tid og går med planer om at købe 5 flere i fælles ordre med Peter - så hvis du falder for dem på Fastawar kan vi nok finde ud af noget :D

Lyder dejligt, mange tak. Kan de godt foldes, selvom de er tykke? Det eneste bord, jeg har at spille på i privaten er kun knap 4 fod bredt, så det ville være rart, hvis måtten kunne bøje naturligt som en dug i stedet for at stritte ud til siden... Jeg må lure til Fasta!

vejby

Her kommer den endelige liste vist:

** HQ **
1 x Hive tyrant: 2xTL Devourer w. brain leech Worms, wings, regeneration
1 x Tyranid prime: Flesh hooks, scything talons, 2xBoneswords, toxin sacs, adrenal glands

** Elites **
3 x zoanthropes
1 x venomthrope

** Troops **
9 x genestealer
  1 x brood lord: scything talons
3 x ripper swarms: Deep strike
3 x ripper swarms: Deep strike
3 x tyranid warriors

** Fast attack **
10 x gargoyles

** Heavy support **
2 x carnifex: 2xTwinlinked devourer w. brainleech Worms
1 x Mawloc
1 x Exocrine

** no FOC **
1 x tyrannocyte

Der er så 13 kill points. Spørgsmålet er, om jeg skal splitte zoanthropes op for at få 2 power dice mere, men det ville også gøre det helt tumpet at droppe dem ned med en pod, for så ville jeg max kunne droppe 2 = ingenting der dør, den runde de kommer.

Primen har også fået boneswords i stedet for maw claws. Så længe han render rundt med genestealers burde der være rending nok og AP3 sværd med mulighed for ID (han har trods alt 6 angreb på charget) kunne være modgiften mod alle de tyranid MC'er, der åbenbart kommer til at rende rundt.

Jeg tumler stadig lidt med, hvem af primen og tyranten, der skal være warlord og jeg rykker nok regeneration hen på primen, hvis han bliver warlord. På den anden side set er muligheden for at slå på personal traits med hive tyranten så stor en fristelse, at han nok ender med at være warlord, så hvem ved.

Endelig er der kommet 10 gargoyles som lidt er med bare fordi de er malet. Jeg tænker dog, at de kan være mobilt cover for carnifexerne i en runde eller to og eventuelt agere skærm for trælse mucolid spores, der kan æde flere af mine ting. Alternativt kan de løbe omkring tyranten og skærme ham eftersom mucolid spores er TRÆLSE med FMC, så længe de kan nå dem.

Det er helt klart ikke den hårdeste tyranidliste, men vi kommer jo også for at hygge os ;D Jeg kan eventuelt findes henne i hjørnet af salen fredag eftermiddag, hvor jeg prøver at trøste mig selv efter 4. tabling i træk  :o

princelarming

Tyrant som warlord! ;)
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Quote from: princelarming on 18 March, 2015, 10:35:40
Tyrant som warlord! ;)

Det hælder jeg også mest imod, men han er bare så skrøbelig, når der ikke er andre flyvebæster til at distrahere. Primen kan lettere gemmes.

princelarming

Han kan måske gemmes, men Barrage og SMS er ligeglad med LOS - Tyrant kan jo flyve af bordet, hvis man er alt for angst for at dø ;)

I langt de fleste spil er han langt bedre til at overleve

vejby

Quote from: princelarming on 18 March, 2015, 14:09:44
Han kan måske gemmes, men Barrage og SMS er ligeglad med LOS - Tyrant kan jo flyve af bordet, hvis man er alt for angst for at dø ;)

I langt de fleste spil er han langt bedre til at overleve

True, men 2+ Look out Sir kan også gøre en del. Desuden kunne man jo rulle outflank til sin warlord og den unit, han joiner og sætte ham med 2 dakkafexes for spas og løjer. Det kan man ikke med hive tyranten. Desuden kunne en warlord prime i teorien trække lidt ild væk fra tyranten, når han ikke uddeler VP gratis. Jeg siger heller ikke, at tyranten er et dårligt valg, bare at det ikke er 100% sort i hvidt.... i teorien, for jeg har jo ikke så mange spil at bakke det op med.

vejby

Her er noget andet, jeg ellers altid har ignoreret at lave: Objective markers:

Ikke så tyraniddede, men meget gerne funktionelle!

Edit: og så har jeg da langt om længe lavet en avatar her til forummet :D

MaRV

Hej,

du kan eventuel også lige lave et relic, nu du er i gang :)

Mvh Uffe

vejby

Quote from: MaRV on 28 March, 2015, 15:28:54
Hej,

du kan eventuel også lige lave et relic, nu du er i gang :)

Mvh Uffe

Jeg har vist en gammel dukke i outrerede farver fra  90'erne. Det må da være et relic!

princelarming

Quote from: vejby link=topic=56140.msg1150124#msg1150124
[..¿] og så har jeg da langt om længe lavet en avatar her til forummet :D

Så tæt tør jeg ikke gå på min Tyrant  :-\

Sgu fedt malet!

vejby

Quote from: princelarming on 30 March, 2015, 10:20:03
Quote from: vejby link=topic=56140.msg1150124#msg1150124
[..¿] og så har jeg da langt om længe lavet en avatar her til forummet :D

Så tæt tør jeg ikke gå på min Tyrant  :-\

Sgu fedt malet!

Tak! Til gengæld er konen snart sur over, hvor LANG tid, jeg har brugt på den. De sidste farver ryger på benene i aften (håber jeg) og så skal der lige lakkes med mat og 'ard coat (SHINY!) de rette steder.

Jeg fejler dog på rippers, da jeg ikke når de sidste fem af de små svin, så der bliver to baser med hhv. 2 og 3 rippers i stedet for 5. Og hvordan kan rippers så tage så lang tid? Det kan de, når perfektionisten (=idiot) her giver dem mellem 13 og 16 lag i alt. Jeg burde få en bøde for den slags!

vejby

Færdig og det er jeg også!

Gorlak

Wow den er fed! Helt vildt :D jeg liker.
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

princelarming

Kæmpe mad props! Han ser for sej ud!

Glæder mig til at se ham IRL på onsdag?

Egnarts

Enig, han ser sgu godt ud :)
Eyes closed, head first, can't lose.

Belial

Rækker efter min plasmagun... det bæst ser sku da næsten levende ud. Virkelig imponerende. :9

Dorner

40K ETC captain 2015, 2016
40K ETC strategi og matchup 2015, 2016, 2017, 2018 og 2019

SMF

Slutter mig naturligvis til koret, er du sunshine den er fed, flot og vild lavet!!

Orn'lig syg alien der  :D

vejby

I er da alt for venlige! Den holder altså ikke til at blive nærstuderet, da der stadig er en masse småfejl, som jeg til sidst ikke gad rette på af hensyn til den mentale sundhed. Jeg er ret godt tilfreds, men der blev så tilføjet noget ardcoat på de røde årer og øjne på devourerarmene efter billedet blev taget som prikket over i'et. Det er nok den næstflotteste model, jeg nogensinde har lavet. Den flotteste er enten exocrinen længere oppe eller en lictor, jeg lavede i '99(?), i hvert fald at dømme relativt ud fra maleevner dengang og nu.

@Princelarming: jeg forventer at være i Hobro onsdag aften-ish, så mon ikke der bliver tid til et lille kig eller to. Jeg er jo også i den heldige situation, at jeg har fået spillet lige præcis 0 testkampe med listen, så det kunne også være, jeg skulle punke nogen der indtil de gider lege med mig.

Næste post skulle gerne enten involvere et gruppebillede før hive fleet'en tager på tur eller nogle tanker omkring kampe (og hvorfor jeg tabte dem ::) )

vejby

Quote from: Belial on 30 March, 2015, 22:50:18
Rækker efter min plasmagun... det bæst ser sku da næsten levende ud. Virkelig imponerende. :9

Plasmavåben bedes stillet i entreen samtidig med man tørrer sine fødder, tak  :D Vi har desværre en alvorlig plasmaallergi :(

vejby

Det vil sige, jeg har malet 5 dukker i år, 1 hive tyrant + 4 ripper swarms. Jeg tager godt nok 6 baser med til Fastawar, men de to af dem tæller jeg ikke med endnu, da de er lidt underbemandede. Desuden er der kommet farver på temmelig mange baser, som før bare var i helt naturlige sand- og sten-farver. Det vil sige, det begynder sgu egentlig at se lidt prof ud.

vejby

Så er Fastawar vel overstået og udover at jeg kom i tanke om, hvor fedt det egentlig er at spille 40K takket være de 7 rare mennesker, jeg spillede mod, så var der et par gode overordnede iagttagelser for mig personligt:

• Jeg blev ikke tablet i turneringen (men dog af Kristoffers søstre i et testspil om onsdagen  ::), what to do?), så selv med 4 tabte spil, var der ikke nogen 100% katastrofe.
  • Jeg kom ind på en delt 15.-plads, hvilket er omkring toppen af den nederste tredjedel. Med det antal kampe, jeg får spillet, må det være absolut ok.
  • Mine to sejre var begge mod noget mere flyvertunge tyranidlister, så jeg må have ok styr på mit codex.
  • Mange sagde, jeg har nogle pæne figurer, også IRL. Det betyder meget, så tak!

Et par taktiske kommentarer:

En tyranid prime sutter i mange tilfælde røv og jeg fortryder, at jeg ikke gav ham både rending claws og lash whip oven i det nuværende setup, på trods af prisen. Omvendt, så har han alligevel temmeligt mange gode mål og er efter min mening, et ok HQ-valg, når man ikke må have to tyrants. Han klarer f.eks. normale marines og bikes i god form, hvor min oplevelse er, at f.eks. genestealers halter efter, og MC'er med 3+ save uden invul (i.e. tyranidder). Han kan ikke lide ting med 2+ save (ikke uden rending i hvert fald) eller ting, der slår før ham, der kan ID'e ham eller har mange angreb. Min ydmyge mening er, at under Fasta-AS kan han være et udmærket valg, hvis man arbejder lidt for at skabe de rette omstændigheder for at han kan slå fra sig. De to tyranidhære, jeg spillede mod, havde begge en tyrant og en tervigon. I begge tilfælde oplevede jeg kun tervigonen som kill-point generator for mig og ikke som noget reelt problem for mig. Pointen, og den gælder jo hele spillet, er: primen kan sagtens være et godt valg, hvis man kan skabe de rette omstændigheder for den. Dens ene store problem i den interne balance i codexet er, at en devilflyrant i 99 ud af 100 tilfælde er bedre til prisen. I den eksterne balance lider den under alle de samme mangler som andre tyranid cc-enheder: mangel på invul eller i hvert fald indbygget FnP til prisen, men det er jo åbenbart GW's designvalg for alle tyranidder.

Onslaught er en lidt udskældt power, men nu rullede jeg den både på tyrant og zoanthropes i min sidste kamp. Den var til stor nytte i tre tilfælde:

• Jeg kunne komme langt nok frem til at en crone kan var shrouded og ikke decideret i cover, hvorefter min tyrant kunne pille den ned i runde et meget lettere, end hvis den ikke havde løbet.
  • Mine carnifexes kunne komme frem og begynde at pille wounds af to zoanthropes, der kontrollerede et comms relay. Resultatet var, at min modstander ikke holdt i tur to og derfor fik langt færre reserver ind end det ellers ville være tilfældet. Faktisk lykkedes det mig at holde modstanderen væk fra det comms relay indtil tur 4, hvor det var ligegyldigt.
  • Mine Carnifexes kunne løbe og dermed kunne begge nå indenfor rækkevidde af en harpy og pille den ned med rimelig stor præcision selv uden skyfire
Den gav mig nogle marginaler, som kom til at betyde ret meget i det lange løb. Onslaught er ikke den bedste power, men man behøver ikke tude, hvis man ruller den.

Jeg vil også forsøge at få smidt nogle billeder og kommentarer på hver enkelt kamp op, men det må blive senere.