News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Vejby's Imperie

Started by vejby, 23 March, 2012, 21:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Gorlak

Jeg har set værre på færgen til GF :D (spørg Tun om detaljerne...)
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

vejby

Quote from: Gorlak on 12 October, 2015, 13:13:38
Jeg har set værre på færgen til GF :D (spørg Tun om detaljerne...)

Eeewww, nej tak!

Anyway, efterårsferien bød på to testspil til Heroes Fall VI, som visse (looking at you Lauge) personer har valgt at forlade. Begge kampe mod orker, som overordnet set bød på en bikerstjerne + tankbustas i trucks.

Her er lidt billeder fra første kamp, som var mission to:

En lictor gør noget nyttigt for en gangs skyld og rydder op i resterne af en unit tankbustas. Min modstander havde venligt stillet de to trucks tæt sammen, så to hive tyrants kunne ramme begge to med deres e-grubs. Meget belejligt. I vanlig stil er det IKKE Larry, der rydder op.

Her er et billede af Larry's bidrag til kampen:

Retfærdigvis tog han en unit tankbustas missiler i fjæset, da bikerstjernen ellers ville have fået bid i røven fra to mawlocs, men han gjorde altså ikke andet end at komme frem her på platformen og sige BØH ::)

Flere tankbustas i problemer:

Den kedelige slutning i tur 5. Kedelig, fordi bikerstjernen er nærmest uskadt:

Jeg vandt heldigt på at have ryddet op i alt andet end stjernen og vinder derfor primary. Min modstander fik samlet 7 point (ud af otte for at vinde den) til secondary og var vi gået en tur til havde han vundet. Jeg overværede et spil med mission et og samme orkhær før denne kamp og gik bevidst efter at rydde alt andet end stjernen, som jeg ikke forventede at kunne røre rigtig, hvilket også viste sig var rigtigt. Bastion med comms relay er fint til reserver, og det var sjovt at have en biovore stående på toppen, omend den ikke er meget bevendt mod mekaniserede orker og bikes. Sjovt spil dog, selvom det mest kom til at dreje sig om at vinde den sekundære mission. Jeg må også indrømme, at en templates er pænt sjove mod open-topped transports i en ork-hær :) Alt andet lige er mawlocs, flyrants + det løse til at støtte stadig en kedelig hær at spille, jeg føler ikke, jeg har muligheder nok i shooting phase og mawlocs kommer på 5 ture kun op to gange. Så hellere noget, der starter på bordet og kan gøre noget fra tur et.

Mere om anden kamp og flere konklusioner i en anden post. Samme hære, men mission tre denne gang. Vil Larry gøre noget nyttigt eller løber Bob og klonerne endnu engang med rampelyset?
Maling 2023: 28/41 modeller

Lucozade

Ligestilling JA TAK!
Flere kvindelige blottere

vejby

Selv tak, det var hyggeligt, som altid.

vejby

Den anden kamp var The relic med table quarters som secondary. Starten gik fint da jeg fik tur 1 og kunne infiltrere to lictorer tæt på relic'et klar til at tage det i tur to. Vi kom dog efterfølgende i tvivl om, om en lictor overhovedet kunne tage det pga måden scenariet er beskrevet på kun tillader heavy support at claime det. Om det er meningen til HF eller et levn fra tidligere editions står hen i det uvisse.

Anyway. Tur et skete der ikke det store fra min modstander udover han rykkede aggressivt tæt på med sin bikerstjerne. Tur to kommer mine mawlocs op og dræber (som forventet) ikke mere end tre bikes til sammen. Til gengæld ruller den ene '1' på mishap og væk var 140 point. Den anden mawloc er misplaced og bliver sat i midten af bordet ved siden af bikestjernen. Alle tre mucolids kommer ind og sammen med mawlocen danner de en kæde henover midten af bordet, som skal holde de frådende ork-horder på plads, hvilket lykkes nogenlunde. Min lictor løber forudsigeligt nok mod sin baglinje med the relic, så langt så godt.

Jeg havde før kampen besluttet at gå efter stjernen da den ellers ville kunne claime relic'et og sidde på det resten af kampen. Jeg skal ikke have min hive tyrants i cc med power claws, der er gemt i så stor en enhed, så den eneste mulighed er at erobrere bolden fra start og spille efter at forsinke fjenden, hvilket også går godt i starten. Til gengæld viser det sig igennem de næste ture, at tank bustas meget let får mine stakkel flyrants ned med nakken, når jeg nu targetter stjernen i stedet for dem. Det vil sige, jeg hurtigt mister både en og to flyrants uden at fjerne hverken bikes eller tank bustas hurtigt nok.

Kampen ender forudsigeligt nok med at bikes claimer relic'et, om end først i tur 5, og jeg har alt for få modeller tilbage til at stå imod de resterende bikes og 1-2 units tank bustas. Den sekundære mission fejler også, da tyranidhæren bløder point som skidt hver gang et MC dør, mens orkhæren virkelig skal høvles ned i jorden, før den giver ret mange point fra sig.

Begge kampe viste, at der bare ikke er scoring units nok til HF's missioner. De to mawlocs, som trækker tre lictorer med sig i et forsøg på at opnå lidt træfsikkerhed, er bare hverken holdbare eller hurtige nok til at claime objectives i de missioner.

Jeg kan derfor enten gå efter flere holdbare tropp..., nå nej, det er tyranids, eller flere skud i shooting phase til at tynde ud i modstanderen. Da jeg har svært ved at se, hvordan 5-6x 5 genestealers er sagen, må det blive flere skud. Problemet er bare, tyranidder heller ikke er særligt gode i shooting phase udover de sædvanlige 2-3 units, hvor jeg i forvejen spammer flyrants, så det må blive noget lidt mere alternativt måske. Og endelig, selvom kampene var sjove, så synes jeg ikke, at det er sjovt at vente på reserve rolls og så forsøge at undgå scatter eller krydse fingre for, at modstanderen ikke tværer mine lictors. Ergo: mawlocs er fint som krydderi, men der skal andet kød på listen  :D Billeder må tilgå senere.

Sigmaril

Quote from: vejby on 19 October, 2015, 12:30:04
Den anden kamp var The relic med table quarters som secondary. Starten gik fint da jeg fik tur 1 og kunne infiltrere to lictorer tæt på relic'et klar til at tage det i tur to. Vi kom dog efterfølgende i tvivl om, om en lictor overhovedet kunne tage det pga måden scenariet er beskrevet på kun tillader heavy support at claime det. Om det er meningen til HF eller et levn fra tidligere editions står hen i det uvisse.
Lictors kan sagtens tage Relic. Reglen er tilskrevet så Heavy Vehicles også kan, hvilket de normalt ikke kan i Relic missioner.

vejby

Quote from: Sigmaril on 19 October, 2015, 13:35:45
Quote from: vejby on 19 October, 2015, 12:30:04
Lictors kan sagtens tage Relic. Reglen er tilskrevet så Heavy Vehicles også kan, hvilket de normalt ikke kan i Relic missioner.

Dejligt, tak for det. Det havde nu nok ikke gjort den store forskel mod den orkiske overmagt, men rart at vide, vi ikke spillede den helt forkert.

vejby

Piccies:

Den kedelige slutning:

Jeg huskede åbenbart forkert, orkerne nåede ikke relic'et (helt til højre på første billede), men vandt stort på sekundær og tertiær. Var vi gået en runde til, havde de nok også vundet primær.

Alt var dog ikke skidt. Go Larry, go Larry:

Men Larry rammer skidt:

Retfædigvis ramte Bob heller ikke bedre:

Og hvor Larry åd sig igennem en bike squad på tre mand med lidt hjælp fra en ripper swarm, formåede Bob at holde bikerstjernen en hel tur. Primært fordi han åd den eneste bike i basekontakt med ham og de andre kunne ikke nå ind til ham på deres pile-in. Næste runde skete det her så for Bob:

Bob døde kort tid efter dette billede blev taget  :(

Den anden klon holdt heltemodigt relic'et og flygtede langt væk ned bag min bastion. Jeg havde ham placeret i min bastion i en enkelt tur, men da stjernen med dens 4-5 power klaws kom tæt på besluttede han, at det var bedre at løbe længere væk. Desværre åd en raket ham :) Larry kunne måske være nået derned på et hit and run move på 13", men vi klokkede i missionen på dette tidspunkt og troede, det kun var troops og heavy support, der kunne claime det. At jeg så havde snydt hele spillet i den læsning af missionen så vi stort på, på dette tidspunkt for klokken var mange og spillet spændende.

Det endte så 1-1 til mig og Kim på de to spil, men med svær overvægt i orkernes favør hvis de havde fortsat efter tur 5 i begge tilfælde.

vejby

Så, nu gider jeg ikke tænke mere over liste til Heroes Fall!

Lictorer er ude, mawlocs bliver og så bliver der skåret ned på alt unødvendigt så som troops, der ikke er mucolid spores. Ind med en ekstra biovore, en exocrine og en zoanthrope. Comms relay ryger også ud, men det må alt andet lige kunne gå, når det "kun" er de to mawlocs, der skal ind. Jeg er, rent taktisk, heller ikke sikker på, de er så smarte at få ind tur to, hvor de kan komme ind direkte i fjendens midte. Så hellere vente lidt, til fjenden er mere spredt, så de ikke bliver skudt i smadder, hvis de ikke går tilbage i ongoing reserve.

vejby

Heroes Fall VI er vel overstået og der blev indkasseret 2 solide nederlag og en enkelt lige så solid sejr, i hvert fald hvis man ser på pointene. Ser man på resterne af hærene var de to af kampene noget mere jævnbyrdige, mens den sidste, mod necrons, var en ren nedslagtning af de små tyranidder.

Et par billeder blev det da til....

Det er skidt, når selv zoanthropes må gå i nærkamp:

Det var faktisk rigtigt skidt da jeg komplet undervurderede hvor holdbare necrons er. Blandt andet tog en overlord imod ca. 30+ hits fra tre hive tyrants (den ene havde jinket) og mistede kun to wounds. Der var jeg LIDT træt af tingene  :) Zoanthropen var det eneste, der holdt bordet for tyranidderne i tur 6.

Exocrinen blæste en raider ud ad skyerne og så kom indholdet efter ham:

Den holdt dog helt urimeligt længe for modstanderen i 7 kamprunder og havde måske klaret den endnu længere, hvis ikke en mucolid spore havde pillet et wound af den i forsøget på at gøre skade på fjenden.

I ingen af kampene formåede de to mawlocs rigtigt at gøre noget stort, så de burde også ryge ud. Så er vi nede på omkring 3 units i codexet, der kan gå med i en turneringshær. Blandt andre nedslående konklusioner efterlod de to af kampene mig med en temmelig tydelig fornemmelse af, at uanset hvad jeg prøvede, så er der bare ikke OOOMPH nok i tyranidderne til rigtigt at lave buler i de mere bissede hære. Den tredje kamp mod harlequin/dark eldar var dog anderledes ligeværdig og føltes langt mindre som en håbløs øvelse i at minimere tabet end de to første, uagtet at alle tre kampe var meget hyggelige. Måske skulle man bare til at spille xeno vs. xeno (minus Eldar og necrons, forstås)? Eller måske havde Lars bare ret, da han sagde at alting ville været gået bedre, hvis jeg havde haft Larry med  :o

Sigmaril

Det var en rigtig fed og spændende kamp, synes jeg. Men den Exocrine måtte godt have ladet livet liiidt tidligere :D

vejby

Jep, den var pænt svær at få i gulvet. Til gengæld kunne din venom i midten af bordet måske have været en flink fyr og fejlet bare det ene af hans to 5+ invuls, da mawlocen kom op neden under den? Jeg mener, den havde jo kun et hull point tilbage, hvorfor så ikke liiiige fejle det ene save?

Det var en ski'egod kamp og som vi også snakkede om, bølgede den ret meget frem og tilbage mellem hvem, der så ud til at ville vinde.

vejby

Nu hvor HF er overstået og der nok mest bare skal males tilfældige dukker indtil der enten kommer nyt codex eller Fastawar løfter sløret for næste års planer, kan man jo komme til at tænke lidt i nye lister:

Hive fleet detachment:
Tyrannocyte
Tyrannocyte

Flyrant med det sædvanlige

Tyrant guard med RC + ST
Tyrant guard med RC + ST

2 zoanthropes + neurothrope
2 zoanthropes + neurothrope

Mucolid spore
Mucolid spore
Mucolid spore

Formation:
Deathleaper's assasin brood = 5 single lictors og Deathleaper selv.

Der er sådan set kun en gimmick og det er at gimpe folks ld og spamme både neurothropens egen power men forhåbentlig også psychic shriek på enten tyranner eller zoanthropes eller i mangel på samme håbe på at suge nok wounds fra neuthropes til at konvertere til nogle Warp blasts eller Lances. Zoanthropes skal hives ned i snotpods og der er to hiv guards til at campe objectives, bestemt ikke til at joine tyrants.

Shadow in the Warp giver -3 ld til psykers. Deathleaper give -d3 til en enkelt karakter og alle indenfor 6" (eller er det 12") af et medlem af formationen får også -1 ld. Ruller man samtidig det warlord trait, der gør at enemy units skal benytte deres dårligste ld-værdi indenfor 12" af warlorden kan det måske begynde at ligne noget.

Ulempen er selvfølgelig at mod psykerstærke hære får den aldrig et ben til jorden, men oh well, det er et andet gimmick end mawlocs og måske kan man kilde lidt til f.eks. Tau, før de skyder alt i smadder.

vejby

BOOM! I IZ IN YOR HOUSE. I IZ STEALING YOR GENES! I ROCKZ, OCKZ, CKZ.

I BE DA LAWDEST AZZAZIN DIS ZIDE O DE GALACZY! BOOM! BOOM!

MAI BUTT IZ SO NICE! ALL DA LADIEZ WANTS MY FEEDER TENDRILZ IN DER....GARGL GIGGEDY...BWAINZ!

AI LOOKZ HAWT DIS WAY

AND AI LOOKZ HAWT DAT WAY! BOOM!

AI IZ DA BADDEST BADAZZ WIDOUT A BOOMSTICK! BOOM!

Wooo, træner, har du købt Deathleaper? Woooo!

Men træner, jeg vidste ikke, han var så højlydt.

Det vidste jeg heller ikke, Larry, det vidste jeg heller ikke.

Men træner, hvad kan han?

Jamen, Larry, det samme som dig, bare bedre. Og højere, åbenbart. Stik mig for eksempel lige den multi-melta der.

Her

*FFWWWWIIIIII* *SWOOM*

Se. jeg kan slet ikke ramme ham, han er supersvær at se. Stik mig så den flamer der. Nej, den store.

*Klik. Klik. Klik*

Se, den kan slet skyde på ham.

Wauw, træner, han er bare sej.

BOOOM! AI IZ DA COOLEZT. WHERE BE MAI GROUPIEZZZ?

Larry, vi skal vist have ham pillet lidt ned. Vent lidt, jeg tager lige flameren igen. Ok, få ham så til at løbe hen mod mig, som om han vil angribe.

Jamen, træner, er du sikker?

Jep!

AAARRRHHHH. I COMEZ FOR YU NAOW!!!

*Klik. Kli- FWOOOOSH*

AIIIIHHH. I BURNZ. I BURNZ. MAH FEEDER TENDRILS. MAH GIRLZ. NOOOO! ARH GIGGEDY.

Her Larry, giv ham lige noget salve på brandsårene. Så sej som han er, kan han stadig ikke løbe ind i en flamer.

Træner?

Ja?

Hvorfor har vi en multi-melta?

Det kommer ikke dig ved, Larry.

Edit: 10.000+ views - jeg takker mange gange for, at nogen gider kigge på mine dukke og navlepillerier om egen inkompetence på bordet  :)

princelarming

Mad props for endnu en flot Tyranid... At han er lidt selvfed, kan han måske ikke selv gøre for...
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Quote from: princelarming on 10 November, 2015, 21:45:24
Mad props for endnu en flot Tyranid... At han er lidt selvfed, kan han måske ikke selv gøre for...

Takker. Selvfed? Herreirriterende (også at male og samle) snarere, men når han kommer i kamp engang og lider smertefuld og ydmygende let død ved første-gang-malet-i-kamp-syndromet vil det gøre lidt mindre ondt med tanke på hvor lidt stealth, der egentlig er over ham  :)

Apropos, hvornår kommer der oplæg til Fastawar? Ved godt, I har Kval og alting, men er lidt nysgerrig alligevel.

princelarming

Quote from: vejby on 11 November, 2015, 09:37:18
[...]første-gang-malet-i-kamp-syndromet[...]

The real killer - det er min interne forklaring på min egen dårlige placering til FastaWar sidste år... ;)

Apropos, hvornår kommer der oplæg til Fastawar? Ved godt, I har Kval og alting, men er lidt nysgerrig alligevel.

Vi havde planlagt at mødes idag for at få det sidste på plads, men der kom noget i vejen... Vi melder ud snarest!
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Quote from: princelarming on 11 November, 2015, 10:05:55

Vi havde planlagt at mødes idag for at få det sidste på plads, men der kom noget i vejen... Vi melder ud snarest!

Cool. Jeg har hørt rygter om ITC-format, men jeg håber da på et AS oveni. Ellers bliver det sgu op ad bakke med 'nids  :)

Egnarts

Quote from: vejby on 11 November, 2015, 10:36:18

Cool. Jeg har hørt rygter om ITC-format, men jeg håber da på et AS oveni. Ellers bliver det sgu op ad bakke med 'nids  :)

Så galt er det vidst heller ikke? Jeff Robbins aka incontrol klarede/klare sig da ret godt med nids?
Eyes closed, head first, can't lose.

vejby

Quote from: Egnarts on 11 November, 2015, 14:13:56
Quote from: vejby on 11 November, 2015, 10:36:18

Så galt er det vidst heller ikke? Jeff Robbins aka incontrol klarede/klare sig da ret godt med nids?

Her er en af de lister Hr. Incontrol åbenbart her spillet med:

HQ: Flyrant x3 eGrubs, Wings, TLDwBL (WL has Fighter Ace and I gave him poison cuz 10 points)
Elite: Malanthrope
Troops: 4×1 Mucloids, 2×3 DS Rippers
LoW: Barbed Heirodule
HQ but really just super bad ass: Swarm Lord

Kan godt være, de alle sammen har tyranid faction, men den "hær" er bare alt hvad der er galt med 40K i dag, efter min mening.

Så hellere gå hele vejen og tage 3 x flyrant + 3 x mucolids som Allies til hvad jeg nu kan låne. Så er man da i det mindst ærlig omkring det  ;)

Egnarts

Jojo, men altså hvis det er sådan man skal spille nidder for at være kompetetiv så er det vel sådan det er? Man kan ikke både nægte at spille det som er kompetetiv og så sige at man ikke kan være kompetetiv.

vejby

Quote from: Egnarts on 11 November, 2015, 15:10:59
Jojo, men altså hvis det er sådan man skal spille nidder for at være kompetetiv så er det vel sådan det er? Man kan ikke både nægte at spille det som er kompetetiv og så sige at man ikke kan være kompetetiv.

Det har du helt ret i!

Jeg er selv lidt ubeslutsom omkring min holdning til det: skal man tage det kompetitiveTM eller det, der virker "sjovt", altså giver et underholdende spil for begge parter, med alle de subjektive holdninger det indebærer?

Det er træls, i varierende grad afhængig af spillets gang, at tabe, men jeg synes heller ikke at e.g. 3 x flyrants indtil videre har givet vildt sjove (eller massivt vundne) spil.

Et fungerende AS kunne jo eventuelt munde ud i et kompromis imellem NAS kompetitiveTM og subjektivt "sjove" lister, men det er ikke en diskussion vi behøver gentage her.

Edit: AS-diskussionen behøver vi ikke tage her. Der er rigeligt med tråde, der kører den igennem langt bedre end det kunne gøres her. Det var blot en kobling til min kommentar om ønsket om et AS til Fastawar.

Egnarts

Personligt syntes jeg jo selv det er sjovest hvis begge parter bare giver den maks gas. Det der med at AS sig frem til noget der alligevel ikke er balanceret syntes jeg mere er med til at give en dårlig smag i munden, meget ala 'jamen, hvis jeg ikke var nerfed på den og den måde så kunne jeg sagtens have gjort noget ved det'.

Men altså, hvis det ikke er sjovt at spille så er der da ingen grund til at spille det, det kan jeg kun give dig ret i.

vejby

Quote from: Egnarts on 11 November, 2015, 15:30:06
Men altså, hvis det ikke er sjovt at spille så er der da ingen grund til at spille det, det kan jeg kun give dig ret i.

Jep.

Edit: Efter lidt grundigere overvejelser omkring ovenstående er jeg kommet frem til, at det "kedelige" ved den type lister simpelthen er manglen på valgmuligheder. En flyvende hive tyrant med standardudstyr er fin, men når 75%-80% af hærens værktøjer i shooting phase består af mange S6 AP- skud fra identiske enheder, mangler der nogle valgmuligheder. Den del af shooting phase, der handler om at vælge de rigtige våben til de rigtige enheder i ens target priority er væk, for der er ikke nogen forskel på de våben, der er til rådighed, dvs. ingen spændende valg at foretage.
Når resten af hæren derudover i typisk kompetitivt regi vil bestå af bastion + comms relay samt mawlocs og minimale tropper kommer hærens muligheder for interaktion op på de overvældende 3 muligheder: skyd med S6, lav Terror from the Deep eller dø horribelt fordi tropperne er skod fordi alle point er gået på MC'er. Det er selvfølgelig sat på spidsen, men ikke meget.

Det vil sige, en kamp går med at undgå at falde ned, vente på mawlocs kommer ind fra reserve, claime comms relay, så man måske kan vente lidt kortere på første gang mawlocs kommer ind fra reserve samt håbe på, at modstanderen ikke uddeler opmærksomhed til eventuelle andre støtteenheder.

Hvad så med psychic phase? Tjo, tre hive tyrant genererer da 6 charges og der er da også ok power i tyranid-decket, men de offensive powers er enten ekstremt kort rækkevidde eller svære at få noget ud af (hhv. scream og Warp blast) eller også rangerer de fra ok buff (FnP) til småsvag buff (skyd og løb) eller svag debuff (pinning test) til ok debuff (-d3 WS + BS).
Man afskærer også sig selv fra assault phase, for mawlocs vil primært gerne lave TftD og siden 7th ed. kan man ikke ændre flight mode og assaulte i samme tur, så det eneste assault, flyrants vil se, er når de er faldet ned og så står der som regel en dedikeret cc-unit i nærheden. Eller også er den så svækket, at den alligevel dør til standardtropper.

Pointen er, jeg ville gerne have flere relevante valgmuligheder i hver fase af spillet end den typiske kompetitive tyranidhær tillader. Den logiske konklusion ville være at vælge at bygge en ny hær, men den her blog hedder jo vejby's Nidder, ikke Vejby's alle mulige hære, af en grund.

[/wall of text]

vejby

Nu er det jo jul snart og så har man jo lov til at tænke på gaver, i dette tilfælde til den stakkels enlige y-marine, jeg fik test-malet. Ovenpå alt mit brok omkring tyranidderne har jeg så gået og tænkt lidt i Space marine-baner som Allies og her er lidt af, hvad jeg er nået frem til:

*HQ*
Captain med bike, artificier armour, storm shield og plasma pistol, grav pistol

*Elite*
Command squad: apothecary, 2 x storm shield, 4 x grav guns, bikes

*Troops*
5 x bikes: 2 grav guns, en sergeant med grav pistol, cc weapons til alle
5 x bikes: 2 grav guns, en sergeant med grav pistol, cc weapons til alle

*Fast Attack*
2 x land speeders, hver med multi-melta x 2.

Kaptajnen futter rundt med command squad og tanker lidt wounds med sit skjold eller look out'er til en af de to andre bikes med skjolde. Generelt skal de bare farte rundt og nakke heavy infantry. Land speeder squadronen er der til at nakke vehicles med høj AV og de to troop bike squads giver lidt mere firepower og claimer ellers bare objectives.

Så vidt jeg kan se får man mest bang for the buck med grav weapons på bikes idet de bare har flere skud end de andre special/heavy weapons. Til gengæld er de ikke så gode mod AV, men det er land speeders til for. Kombineret med de gode enheder fra tyranid-codexet, dvs. flyrants, kunne det blive spas, da de nok skal rydde op i light infanty og fliers.

Det eneste problem med den plan er, at de er come the apocalypse Allies, så no go til Fastawar grundet ITC retningslinjerne, men ellers synes jeg det lyder lidt sjovt. i hvert fald på papiret.

Der skulle måske et cc-våben på kaptajnen og en enkelt mand i command squadet for at afholde fjenden fra at assaulte dem, men omvendt burde det, de skyder på, dø, så det ved jeg ikke.

Måske nogle af de erfarne SM-kaptajner vil give deres besyv med og fortælle mig, hvor jeg tager fejl? Det er trods alt bare lidt legen med tanker og indkøbslister på nuværende tidspunkt.