News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Vejby's Imperie

Started by vejby, 23 March, 2012, 21:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

vejby

Quote from: vejby on 01 February, 2016, 10:06:07
Hmm, en unit af 5 lictorer? Tja, tjo, måske.

Nu fik jeg lige læst lidt på den formation og jo, hvis der er en skov placeret på et pænt sted på banen kan vi godt snakke om det. Det er bare sjældent i firhold til ruiner. Kunne man nu lave den om til "valgfri terræntype" lictor brood var den fin.

Og når vi er ved DL, så er det fint med kun snapshots, men derfor dør han stadig til wall of death og T4 er noget hø i et assault, hvor han burde høre hjemme.
Maling 2023: 28/41 modeller

vejby

Bummelum.. Fastawar. Hvad skal jeg finde på, der ikke kræver maling til midnat dagen før?

Lige nu overvejer jeg en bastion med et void shield tilkøbt, så venomthropen indeni ikke bliver ristet med det samme, men det løber jo ikke helt op i 1850pts.

vejby

Jeg har købt sådan en svend her på e-bay sammen med nogle mindre "spires":

Den skulle være ca. 6 tommer bred og ca. 6 tommer høj, det vil sige, ikke ulig hoveddelen af en void shield generator. Plop den på en tilpas organisk base og så er man nok derhenne ad.

Jeg kan ikke helt se på deres billeder, i hvor høj grad de tre tårne hænger sammen med midten, men hvis de er til at skille ad, kunne jeg godt finde på at vende tårnene udad så skjoldene genereres af de bløde køddele. Plus, jeg er bange for, at den er lidt vel stor, hvis der skal kunne stå 10 modeller på battlements, som reglerne siger, og basen skal holdes nogenlunde indenfor originalmodellens grundmål, så hvis man kunne skære lidt af nederste "led" og presse det længere ind mod midterdelen og dermed komprimere det hele lidt, ville det sikkert være fint.

Jeg tror dog ikke, den bliver færdig til Fastawar, men så må den komme med til Ålborg til Heroes Fall senere engang.

Jeg kommer 98% sikkert ikke til at lave noget fancy maling med OSL til at lave void shield-effekt, men jeg tænker, at en gang mat lak, som jeg alligevel plejer, og så med et eller andet zig-zag mønster med blank lak i striber hen over det hele kunne give en slags "flimren" eller lignende til at lede tanken hen på energiskjold.

Genestealeren er for øvrigt ikke min  :D

princelarming

Det ser sgu da spændende ud - hvad måtte du slippe for den omgang??

Og hvis du bare maler som vinden - ligesom jeg snart er tvunget til - så er der da ingen is på koen i forhold til at nå det til FastaWar!  ;)

Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Quote from: princelarming on 15 February, 2016, 14:58:42
Det ser sgu da spændende ud - hvad måtte du slippe for den omgang??

Det snakker vi ikke om. I hvert fald ikke før jeg har set, hvad der ellers er i kassen :) Den er dog sendt fra USA, så alt andet lige lægger POST DK jo alligevel bare dummebøde på.

Quote from: princelarming on 15 February, 2016, 14:58:42
Og hvis du bare maler som vinden - ligesom jeg snart er tvunget til - så er der da ingen is på koen i forhold til at nå det til FastaWar!  ;)

Hvis bare konen er glad og børnene raske - ulig hele sidste uge - er der måske en chance.

Gorlak

Haha det er fedt at se - sidder også selv med Void Shield kvaler og kan ikke finde tiden til at fikse en før FastaWar :D vi må sende vores koner på fællestur et sted hen :D
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

vejby

Quote from: Gorlak on 15 February, 2016, 15:40:55
Haha det er fedt at se - sidder også selv med Void Shield kvaler og kan ikke finde tiden til at fikse en før FastaWar :D vi må sende vores koner på fællestur et sted hen :D

Lyder som en plan. Hvad kan vi betale os fra, der varer 4 uger  ;)

Gorlak

Ham Fritzl havde egentlig et ok setup hvis det er :D
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

Omalley69

Hvad fandt du de spires under på ebay?
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

vejby

Horizon Creations, mener jeg. De har en del forskelligt, men det er 3d-printet. Kvaliteten skulle være i orden, har jeg læst, men man kan se lagene, hvilket billedet ovenfor også viser. Med lidt maling tror jeg det er fint og de skriver, materialet er ABS, så ganske solidt.

vejby

Quote from: Gorlak on 15 February, 2016, 16:19:09
Ham Fritzl havde egentlig et ok setup hvis det er :D

Jeg har ingen kælder eller loftrum  :(

Gorlak

Ah, I see. Har jeg heller ikke  ;)

Sigmaril

Quote from: vejby on 15 February, 2016, 14:52:09
Jeg tror dog ikke, den bliver færdig til Fastawar, men så må den komme med til Ålborg til Heroes Fall senere engang.
Såfremt genestealeren ikke er vildt ude af proportioner tror jeg godt den kan blive forhåndsgodkendt til HF :)

Omalley69

Wat, det koster da ikke det vilde. Jeg har lige brugt for 350 :P

Damn det bliver fedt!
(????)?????*(???

vejby

Quote from: Sigmaril on 16 February, 2016, 01:30:27
Quote from: vejby on 15 February, 2016, 14:52:09
Såfremt genestealeren ikke er vildt ude af proportioner tror jeg godt den kan blive forhåndsgodkendt til HF :)

Jeg antager, at du mener: "sat på en base af passende højde og dimensioner, tror jeg godt, den kan blive forhåndsgodkendt til HF". Ud fra målene, som producenten angiver, er den alt andet lige for lav i forhold til originalen, men som substitut for de fire tårne + basen i midten på originalen skulle jeg mene, den er fin.

I hvert som jeg læser Belials post om en hjemmelavet VSG andetsteds her på PF.

vejby

Quote from: Omalley69 on 16 February, 2016, 07:36:50
Wat, det koster da ikke det vilde. Jeg har lige brugt for 350 :P

Damn det bliver fedt!

Men USA = POST DK dummebøde og så løber det jo op alligevel. TTIP er jo ikke underskrevet endnu.

Jeg glæder mig til at se, hvad du finder på med dem.

Omalley69

Ahh ja klart. Jeg er blevet bollet i tolden 3 gange i træk nu. Sidst var det ternigner til 700 der endte med at koste 1k. Jeg købte 3 spires, ret store. Tror jeg vil prøve at få dem til at stikke op af jorden i højde med en void shield, så basen bliver rigtige dimensioner.
(????)?????*(???

vejby

Quote from: Omalley69 on 16 February, 2016, 08:51:17
Ahh ja klart. Jeg er blevet bollet i tolden 3 gange i træk nu. Sidst var det ternigner til 700 der endte med at koste 1k.

Så må fjerde gang være lykkens gang  ;)

Quote from: Omalley69 on 16 February, 2016, 08:51:17
Jeg købte 3 spires, ret store. Tror jeg vil prøve at få dem til at stikke op af jorden i højde med en void shield, så basen bliver rigtige dimensioner.

Lyder sejt. Jeg tænker at lave en firkantet base som den originale og sætte nogle halve flamingo-æg på siderne som dekoration og så dække det hele med limpistiollim for at gøre det mere snasket/biologisk og holde noget af formen fra den originale model.

Men altså, intet er selvfølgelig sikkert, før jeg har set den med fingrene.

vejby

Random genestealer # 10:

Nytteløs på banen, men med obj.sec og ingen IB. Og så er det den første, jeg har malet siden jeg holdt op med at drybrushe huden.

vejby

WIP:

Ulækker lyserød eller konsekvent med de hvide huller i huden over hele hæren?

Jeg tror, jeg bliver ved den lyserøde. bare på ham her.

Gorlak

Umiddelbart ser det pink fedt nok ud :D

Omalley69

Jeg tror de stealers vi.le være glade for 32 mm baser :P
(????)?????*(???

princelarming

Quote from: Omalley69 on 19 February, 2016, 22:29:40

Nu ikke stresse Jakob, Thomas... Han har vist travlt op til Fasta (ligesom os andre...) ;)
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Quote from: princelarming on 20 February, 2016, 07:52:22
Quote from: Omalley69 on 19 February, 2016, 22:29:40

Nu ikke stresse Jakob, Thomas... Han har vist travlt op til Fasta (ligesom os andre...) ;)

Ikke stresse mig! Men jeg har lidt mindre travlt nu:

Og ja, det er Clint'en i baggrunden  :)

princelarming