News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Vejby's Imperie

Started by vejby, 23 March, 2012, 21:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

vejby

Ovenpå alt det her er min begejstret for tyranidderne noget aftagende. Generelt er der få enheder, der fungerer godt mod mere end et meget smalt udvalg af enheder og selv de gode enheder har nogle forholdsvist strenge begrænsninger. Jeg synes tit, der mangler værktøjer til at klare tingene og ofte er den eneste mulighed at hælde S6 på ting indtil de enten falder eller ikke gør. Alt andet er som regel at spille imod oddsene.

Nu tager jeg til Heroes Fall i slutningen af april med tyranidderne og derefter vil jeg forsøge at komme i gang med nogle mariner.
Maling 2023: 28/41 modeller

Lucozade

God læsning.

Jeg har en stak alm. mariner fra en startkasse hvis det er noget?
Ligestilling JA TAK!
Flere kvindelige blottere

vejby

Quote from: Lucozade on 11 April, 2016, 23:38:46
God læsning.

Jeg har en stak alm. mariner fra en startkasse hvis det er noget?

Du kan lige hænge fast på dem indtil videre - jeg har en stak bikes, jeg skal igennem først. Plus, jeg skal have afgjort med mig selv, hvor højt OCD-niveauet skal ligge omkring at male dem så, tidshorisonten for nyanskaffelser er ikke helt fastlagt endnu  ;)

Omalley69

Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

vejby

Quote from: Omalley69 on 12 April, 2016, 09:18:32
Fler flyrants!

Mere spam. Mere monohær. Flere mucolids. Mindre variation. Så ender jeg med ikke at gide at spille. Der er så mange units, jeg gerne ville have motivationen til at male/udbygge, men alle står bare og messer "flyrant". Not fun.

Listen til Heroes Fall bliver nidzilla med lidt krydderi udelukkende for shits and giggles og for at stille en fuldt malet hær og så bliver tyranidderne degraderet til Allies indtil der enten kommer enten kommer et markant anderledes codex eller der er nok små mænd i power armor til at jeg kan stille en malet hær uden dem.

Levarion

Tja sådan er power gaming vel??

Kom over på hyggespil siden, vi har allesammen pølle hære, og masser af kage ????

Gorlak

Eller bliv hvor vi er på den casual kpmpetitive side - vi har Arnbitter og grov humor :D
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

vejby

Niksen, jeg skal til at være allround WAAC powergamer røvhul. Jeg mangler bare hæren til det  :'(

Jeg tror sgu bare jeg smider x antal tusind efter nogle rip-tides og Warp spiders og fylder op med hvad end nettet siger er den mest face-rapende liste man kan stille lige nu.

Jeg vil ikke have kage, jeg vil have modstandere, der græder snot og blod efter jeg har taget mødommen på deres hær så grundigt, at ingen anden hærs manddom nogensinde vil kunne udfylde det hul, jeg har efterladt.

Plus, realistisk talt, så er en turnering som regel en turnering, hvor alle gerne vil vinde, uanset hvor hyggeligt det ellers er. Når min nærmeste mulighed for et kælderspil ligger i en afstand af ca. 140km er turneringer som regel den eneste mulighed for at rulle terninger med andre.

Og der er jo ikke meget sjov ved at gå i kælderen og lege sine egne terninger, vel?

vejby

Quote from: Gorlak on 12 April, 2016, 15:30:54
Eller bliv hvor vi er på den casual kpmpetitive side - vi har Arnbitter og grov humor :D

Jeg drikker slet ikke på det niveau, men tjek ved grov humor!

Levarion

Quote from: vejby on 12 April, 2016, 15:52:11

Og der er jo ikke meget sjov ved at gå i kælderen og lege sine egne terninger, vel?

Det kommer sku an på om man har en gimp dernede

vejby

Quote from: Levarion on 12 April, 2016, 16:04:18
Quote from: vejby on 12 April, 2016, 15:52:11

Det kommer sku an på om man har en gimp dernede

Jeg har ikke engang en kælder, så det bliver sjældent relevant.

Anyway, der er Heroes Fall på søndag og så er der to tyranidder jeg gerne vil have malet færdig, før jeg kaster opmærksomheden på en anden hær, men nu er det der lækre knight-spil jo kommet.

Med to knights i til en overskuelig pris. Jeg er grumme fristet, men jeg havde jo på den anden side lovet mig selv ikke at købe mere, før jeg havde malet noget af det grå hav derhjemme. What to do, what to do?

vejby

Lidt fotos fra Heroes Fall:

Verdens hårdeste land speeder. Den sugede nok omkring 70 S6 skud fra diverse twin linked devourers + 2 haywire flamers før den døde. Det grinte vi ret meget af  ;D

Min liste:
Primary detachment: Combined Arms Detachment (1500)
No FOC1: Tyrannocyte, 5 Deathspitters (0) [75]
HQ1: 1 Hive Tyrant (165), Wings (35),2 x TL Devourer w. Brainleech Worms (2x15), E-shock Grubs(10) [240]
HQ2: 1 Hive Tyrant (165), Wings (35),2 x TL Devourer w. Brainleech Worms (2x15), E-shock Grubs(10) [240]
Tr1: 3 Ripper Swarms (3 x 13), Deep Strike (3 x 2) [45]
Tr2: 3 Ripper Swarms (3 x 13), Deep Strike (3 x 2) [45]
El1: 1 Malanthrope [85]
El2: 2 zoanthropes (2x50), 1 neurothrope (75) [175]
FA1: 10 Gargoyles [60]
HS1: 1 Carnifex (120), 2 x TL Devourer w. Brainleech Worms (2x15) [150]
HS2: 1 Exocrine [170]
HS3: 1 Mawloc [140]
Fortification: 1 Void Shield Generator (50), 1 extra shield (25) [75]

Det var lidt en spøjs dag eftersom jeg havde besluttet bare at hygge og rulle terninger med en fuldt malet hær i stedet for at forsøge at bisse op og gå efter at vinde noget og så vandt jeg de to af kampene. Go figure.

Første kamp var mod en venlig tau liste - kun en riptide, en ghost keel, en broad side, 2 små grupper path finders og en enkelt gruppe marker drones samt tre grupper fire warriors - en uden transport, 2 med transport og et eller andet lille vehicle.

Jeg havde tur et, heldigvis. Min neurothrope tog ghost keel'en, der meget venligt stillede sig indenfor rækkevidde under deployment, i tur et. Med et rul på 16 på 3d6 gjorde den 8 wounds på ghost keelen, som venligt fejlede nok saves til at dø. Heldigvis er der ikke cover saves på spirit leech, så den var i problemer. Derefter døde dens to dronemakkere venligt til en hive tyrant og så var first blood i hvert fald hjemme. Resten af tiden var neurothropen så mere eller mindre ligegyldig, men den havde gjort sit, så fair nok.
Min carnifex gjorde sig også positivt bemærket ved at skyde den enlige broad side i stykker i tur et, så den ikke kunne genere nogen.
Min malanthrope endte med at holde en riptide i cc i nogle runder sammen med 4 gargoyles og forhindrede den derved i at skyde i et par vigtige runder, så jeg havde tid til at rydde op i den gruppe fire  warriors, der holdt det ene primære objective.

Vi tiede på både primær, sekundær og slay the warlord (som ingen fik) og line breaker (som begge havde) så first blood gav mig sejren i et tæt og hyggeligt spil.

Sjovt nok var VSG'en ret god i denne kamp, da jeg tidligt fik nedkæmpet en af de få ting, der kunne penetrere skjoldet og den endte med at conteste det andet primære objective, så han ikke kunne score på det.

vejby

Andet spil var mod Hans Eriks necrons med Purge the Alien  :(

PRIMARY DETACHMENT: Codex Necrons - Decurion Detachment
SECONDARY DETACHMENT: None
TERTIARY DETACHMENT: None
Reclamation Legion [891]: HQ1 - Warlord: Overlord (80), Warscythe (20), Nightmare Shroud (35), Phase Shifter (25), Resurrection Orb (25) [175]

Troop1: 10 Warriors (130), Ghost Ark (105) [235]
Troop2: 10 Warriors (130), Ghost Ark (105) [235]
Troop3: 6 Immortals, Gauss Blasters

Fast1: 4 Tomb Blades (72), 4 Particle Beamers (8), 4 Nebuloscope (8)
Fast2: 4 Tomb Blades (72), 4 Particle Beamers (8), 4 Nebuloscope (8)

[88] Canoptek Harvest1 [282]:
HS1: 1 Canoptek Spyder (50)
Fast1: 3 Canoptek Scarabs (60)
Fast2: 4 Canoptek Wraiths (160), 4 Whip Coils (12) [172]

Canoptek Harvest2 [282]:
HS1: 1 Canoptek Spyder (50)
Fast1: 3 Canoptek Scarabs (60)
Fast2: 4 Canoptek Wraiths (172), 4 Whip Coils (12) [178] Total: 1497

Jeg formåede at få et point på first blood, men ellers var det necrons, der dominerede. VSG'en brillerede igen ved at holde min hær sikker i hans tur et. Der var ikke meget, der var i range, men hans cover-ignorerende tomb blades kunne dog nå mine gargoyles, så det var fint. First blood blev den ene scarab swarm, men så var det også i stigende grad op ad bakke efterhånden som kampen skred frem. Jeg var rimeligt med på kill points indtil tur 4, men så faldt min warlord flyrant ned på et peril og på trods af den forsøgte at gemme sig i assault med den anden scarab swarm bevirkede det bare, at den blev ædt af wraiths. Jeg kunne desuden heller ikke følge med på maelstrom, da jeg ingen mobilitet havde eller mulighed for at slå flere units ihjel i mine ture. I slutningen havde Hans Erik dræbt 11 units mod de seks, jeg havde taget af hans. De fire tomb blades, der er afbildet længere oppe var dog også urimeligt svære at slå ihjel og døde først, da min malanthrope fik hjælp af mawlocen, men da havde wraiths indehentet dem og spiste mal'en samtidig med den sidste tom blade døde.

Alt i alt et fornøjeligt og lidt tættere spil end før mod Hans Erik, men jeg har stadig ikke knækket Necrons udover den åbenlyse "undgå wraiths som pesten"  :)

vejby

Sidste kamp var mod DA:
HQ
Liberian lv1 (65)
bike (20) 85

Troope
10 marines (140)
plasmagun (15)
plasma cannon (15)
Sg. plasmapistol (15)
Rhino (35)
w. dozerblades (5) 225

5 marines (70)
meltagun (10)
Sg. meltabombs (5)
Rhino (35)
w. dozerblades (5) 125

5 scouts (55)
heavy bolter (8)
hellfire shells (5)
Sg. meltabombs (5) 73

Elite
Deathwing command squad (200=
4x thunderhammer and stormsheilds (40)
apothecary (5) 245

Fast
6 rawenwing bikers (150)
2x plasmaguns (30)
1x attackbike (45)
w. multimelta (10) 235

Rawenwing land speeder (50)
w. heavy bolter (5) 55

Heavy
5 Devestator marines (70)
4 missile launchers (60) 130

Whirlwind (65) 65
Landraider crusader (250)
multimelta (10) 260

1498

Formations
Rawenwing attack squadron:
Liberian, bikes, attackbike, landspeeder

Meget ulig mig gav jeg første tur til modstanderen, men da missionen var the scouring ville jeg gerne have mulighed for at lande med tyranner i sidste tur. Deployment var hammer and anvil og jeg havde to ruiner i hvert hjørne skudt lidt tilbage i min deployment zone samt en lidt længere fremme mit for. VSG blev sat i midten så den kunne dække begge ruiner og så deployede jeg alt undtagen gargoyles (da de er et billigt point til den primære), mawloc og pod'en med zoanthropes i det ene hjørne. Dog røg den ene gruppe rippers over i ruinen i det andet hjørne for at holde infiltrators lidt på afstand.

Det har var kampen mod de temmelig holdbare mariner. Land speederen, der ikke ville dø, combat squadede mariner, der klarede 8 ud af 10 3+ saves, bikes, der dobbeltjinkede og den slags.

Heldigvis var de ikke så agressive og hans bikes holdt sig til det modsatte hjørne af der, hvor jeg havde deployet. Dels for at score maelstrom på objectivet der og dels for at dræbe rippers. Til gengæld ville han ikke over til min carnifex, exocrine og malanthrope, der hyggede sig med 2+ cover save igennem hele kampen i det andet hjørne. Hans libby mistede et wound og, vigtigere, force-poweren på et peril og så var cc mod to MC'er nok ikke så spændende. Det var fair nok.

Til gengæld gav det mine tyrants frit spil på banen og da første land speederen var død og land raideren ramt af en Warp lance så den blot havde et hull point tilbage, kunne de i løbet af de næste 4 ture rydde rimeligt godt op og endda lande i sikkerhed fra gengældelse da han havde et meget begrænset udvalg tilbage i tur seks. Jeg var sikker på den primære mission allerede i tur 5, men jeg kom kun med på maelstrom i tur 6, men det var også fint til en 9-2 sejr. Han havde fået first blood, om end jeg ikke husker på hvad, for der gik ufatteligt lang tid, før noget egentlig døde og vi havde begge line breaker. Ingen warlord døde i denne kamp.

Igen et fornøjeligt spil med mange grin, især af den udødelige land speeder. Selv da jeg skiftede taktik til haywire flamer slog jeg en 1'er første gang, så den var meget usamarbejdsvillig. Trods det må lektien være, at flameren ville have været bedre, selvom det virker så usandsynligt at en runde med 3x12 twinlinked S6 skud ikke kan gå igennem og lave 2 hull points, selv med rerollable jink.

Til gengæld gik det rigtigt ned ad bakke for ham, da jeg først fik rigtigt hul på bylden og han endte med sine bikes og nogle devastators i et tårn som det eneste på banen, selv hans terminators faldt til sidst for de rigelige mængder orme i luften.

Som altid var Heroes Fall en fornøjelse og VSG'en var i denne omgang temmelig brugbar i alle kampe, med det aber dabei, at jeg ikke mødte nogle af de mest kompetitive hære, der var med.

Og dermed skal jeg til at rense marine bikes for støbelinjer :)

vejby

Quote from: vejby on 25 April, 2016, 10:45:17
...men jeg har stadig ikke knækket Necrons udover den åbenlyse "undgå wraiths som pesten"  :)

Det vil sige, jeg gik bevidst efter at knække hans spyders, men imellem at undgå at falde ned et uheldigt sted, lægge pres på hans cover-ignorerende tomb blades og generelt forsøge at score kill points på bløde ting, gik der for lang tid, før jeg fik bare den ene ned med nakken. På det tidspunkt havde jeg for lidt tilbage til reelt at have en chance for at slå hul på hans wraiths.

Det er muligt, at jeg kunne have lavet lidt flere huller i dem med 3 flyrants, men så skulle jeg have undværet både exo'en og gargoyles. Jeg bliver efterhånden gladere og gladere for gargoyles, både deres pris, rækkevidde på move og blinding venom, så dem ville jeg gerne bruge mere. Exo'en er mange gange lidt ligegyldig og lidt for dyr, men AP 2 på 24" rækkevidde (og endda BS 4 hvis den står stille) er sammenlignet med meget andet i codexet ikke at kimse ad, så snart der er andre MC'er med T6 2+ saves på banen, om ikke andet så som afskrækkende faktor.

Til min store overraskelse åd en carnifex en unit necron warriors i cc. Det er ikke tit den kommer i cc, men med sin S9 er han faktisk ret perfekt mod necron warriors og hans lave I er ikke så stort et problem mod necrons. Der døde 3, hvorefter de fejlede deres Ld og forsøgte at løbe. Helt tilfældigt koster en screamer 'fex det samme som en mawloc, hvilket godt kan sætte nogle tanker i gang omkring, hvad der er det mest pålidelige valg. Havde mawloc'en ikke haft sit TFTD angreb ville screamer 'fex have stået bedst i min optik, men leveringen af den er et problem. Omvendt kan man droppe at lave den helt klassisk med bio-plasma og nøjes med at slippe 120, eller 135 med furious charge, begge dele er stadig billigere end devilfex'en og så være nødt til at forsøge at udnytte dens høje styrke.

Det er egentlig helt rart, at overveje en cc-carnifex for en gangs skyld  :)

Gorlak

Læste alle batreps, god underholdning på arbejde:D hvad er dine Marine planer?
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

vejby

Quote from: Gorlak on 26 April, 2016, 13:32:52
Læste alle batreps, god underholdning på arbejde:D hvad er dine Marine planer?

I første omgang en chapter master på bike med hele pivtøjet + to squad bikes. Jeg vakler lidt mellem Shield Eternal eller Gorgon's Chain. Så har jeg grundstammen i et CAD, som jeg kan bruge som Allies med tyranidder, mens jeg arbejder mig gennem flere mariner. 3 flyrants + 3 spores tager alligevel nogle points og bikes er rimelig plug'n'play idet de kan passe sig selv og tage objektiver, mens flyrants gør det, de er bedst til. Iron Hands til marinerne, så de kan blive lidt holdbare, så det er et sværere valg at skyde på noget flyvende eller noget hårdt. De næste mariner bliver så command squad på bikes med en doktor for FnP for bedre at udnytte potentialet i IH.

På sigt? En conclave, en chapter master mere (med enten Shield Eternal eller Gorgon's Chain - den, den første ikke får) og flere bikes. Og så kigger jeg på land speeders. Jeg har købt to, men jeg mumler lidt over udstyr. Jeg kan godt lide dobbelt multi-melta, men den er omvendt bistert dyr, og så en typhoon. Derudover måske nogle FOC-løse techmarines (via supplement-regler til Iron Hands) til at sprede mere FnP-bonus i mine bike squads og give dem lidt mere punch i enten skydning eller assault. Men så er vi nok også inde i 2017, før jeg når så langt  ;D

vejby

Jeg har fundet det her skjold, som jeg tænker kunne være fint til som et Shield Eternal til en chapter master i spidsen for et tyranid-inficeret chapter:

Og så tænker jeg de her shoulder pads til HQ choices og command squads og den slags:

Som en slags inner circle, der kender den frygtelige hemmelighed  :)

Hvis jeg så også gider at konvertere en enkelt flyrant med et tentakelhoved, så hænger det fint sammen som visuelt udtryk for at de er Allies og så vil jeg som ekstra bonus have en tydeligt markeret model at bruge som warlord for nidderne.

Gorlak

Lyder som en vildt fed ide med de symboler der. Har du checket genestealer cult for evt conversion bitz? :D

vejby

Nej, jeg kan ikke overskue at skulle trævle igennem alle de modeller lige nu, ej heller bare at overveje at købe skidtet :)

vejby

Bummelum, tanker til Heroes Fall (for der må man godt have CtA-allies med):

Hive fleet detachment:
Flyrant, 2 x devourer, haywire template
Mucolid
Mucolid
Mucolid
Venomthrope

CAD
Chaptermaster med, bike, thunder hammer, digital weapons, artificier armour, shield eternal
Command squad med apothecary, 2 storm shields og grav guns på alle fire veteraner samt bikes
3 bikes med 2 grav guns og sergeant med combi-grav
3 bikes med 2 grav guns og sergeant med combi-grav

Lige omkring 1.500 pts.

Jeg ved ikke, om det er smart at give hele banden grav, men de er på bikes og jeg slipper for gets hot med plasma.

Primært er det for at slippe afsted med at bruge det bedste i tyranid-codexet og forsøge at få brugt marinerne til noget mens jeg stadig er ved at bygge hæren op. Omvendt er det en solid mængde S6 og grav på mobile platforme og værende bikes kan de snuppe de objectives, som tyranidderne normalt har svært ved at nå.

Grav + haywire flamers burde kunne tage en rimelig mængde vehicles og chapter masteren kan tage det meste i cc. Marinerne før det svært mod horde-hære, men omvendt burde de tre flyrants kunne slå buler i de fleste horder og grav er godt mod de ting, devourers ikke er gode mod.

Alt i alt skulle det kunne være lidt sjovt.

princelarming

White Scars Chapter tactics??
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

Doktorevil

Du skal da have IH Chapter Tactics :D! Dat 3+ FnP! og din CM for 2+ FnP med Gorgons Chain :D!

Men ellers ganske fint. Du kunne dog overveje et par fists i stedet for? Så har de virkeligt slagpower!

vejby

Quote from: princelarming on 28 April, 2016, 10:14:13
White Scars Chapter tactics??

Eller Iron Hands. Tror jeg får mere ud af IH holdbarhed i command squadet end hit'n'run fra White scars. Det er alligevel 2+,3++,4+ FnP på masteren og 3++,4+ FnP på de to veterans med storm shields. De relevante dele af hæren bliver T5 og T6 med enten monstrøse saves eller "hard to hit".

Når engang hæren skal udbygges kan jeg gå efter den nye IH formation og misbruge FnP i endnu højere grad, men så bliver WS chapter trait i stigende grad irrelevant. Selvom en iron clad dreadnought med hit'n'run måske kunne give anledning til nogle grin i assault fasen.

Anyway, det er alt sammen blot ideer på nuværende tidspunkt og første punkt på dagsordnen er de to troop bike squad samt masteren, så det er en legal hær at spille.

vejby

Quote from: Doktorevil on 28 April, 2016, 10:37:19
Du skal da have IH Chapter Tactics :D! Dat 3+ FnP! og din CM for 2+ FnP med Gorgons Chain :D!

Men ellers ganske fint. Du kunne dog overveje et par fists i stedet for? Så har de virkeligt slagpower!

Er noteret ;) Og ja, jeg er også meget mere lun på IH end scars, men det er til dels også på grund af min spillestil: jeg kan langt bedre lide at have holdbare modeller, der måske ikke slår så hårdt end glaskanoner.