News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Vejby's Imperie

Started by vejby, 23 March, 2012, 21:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

vejby

Så kom der post fra Polen:

De Space Marines-kyndige må oplyse, om de reelt ligner grav guns, men kvalitativt er der intet at udsætte på produktet. Der var ganske få støbelinjer og jeg har kun bemærket en enkelt minimal luftboble, der kan klares med superlim. De andre ting er ikke renset endnu, men de ser umiddelbart lige så fine ud og så var der en bonuspakke med ekstra ting i, bare for reklamens skyld. I dette tilfælde noget pyntearmour med (flere) skulls til et rhino-chassis.

Biker-armen er med for skalasammenligning, men umiddelbart kan jeg klemme grebet på gøben ned i bikerhånden i et rigtigt godt greb. Man kan lave noget John Woo-stil og lade ham affyre den mens den ligger på siden eller jeg kan skære hånden af og rotere den 90º. Under alle omstændigheder kræver de minimalt arbejde at få sat fast.
Maling 2023: 28/41 modeller

princelarming

Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

Waaargh

Ud med orks og nidder, ind med mere imperielt charme. Godt gået GW.

Nå ret skal være ret, sarkasmen er kun henvendt mod økonomi- og regelafdelingerne.
So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

vejby

Quote from: Waaargh on 22 May, 2016, 11:13:15
Ud med orks og nidder, ind med mere imperielt charme. Godt gået GW.

Nå ret skal være ret, sarkasmen er kun henvendt mod økonomi- og regelafdelingerne.

Tja, nu vil jeg gerne have mulighed for at fortælle en historie, hvor min side har en rimelig chance for at vinde slaget. Men det betyder da ikke, at jeg ikke vil vende tilbage til tyranidderne fra tid til anden

Waaargh

So long as the average ork has someone to fight, someone bigger than him to tell him who to kill next, and someone smaller than him to beat up, he will know contentment.

vejby

Nu skal det ikke drukne i gw-bashing og modige farveltårer til tyranidderne, så her er et forsigtigt WIP-foto af de tre første bikes:

De er ikke så langt endnu, men størstedelen af scheme't ligger fast og skal bare malet på de manglende dele. Jeg er lidt bekymret for, om det bliver for mørkt, men jeg tænker at rytteren får en rød hjelm for at omkranse hele modellen med rødt og så skal bikens lygte være blå og så grønne detaljer på styret samt deres grav Guns til at give lidt kontrast.

Jeg håber, det bliver godt.

Edit: De males som let modificerede Iron Lords, så her skal jeg huske, at sergentens venstre hånd males med metal i stedet for sort. De Space Marines og deres skøre Codex-regler. Han må have været ret regel-kåd, da han skrev den store bog, ham Guilleman.

vejby

Så begynder det at ligne noget:

Det tager sat'me lang tid, når man hele tiden skal overveje, hvad farve tingene skal have, men det kommer forhåbentlig til at gå hurtigere, når der ikke skal tænkes så meget på de næste. Der er også bestilt mere Black Lava, så jeg kan lave baser samt nogle Kraken shoulder pads fra Puppetswar. Så håber jeg sgu, de passer på en almindelig marine!

vejby

De der codex-compliant mariner og deres heraldik. Jeg kan godt se, det er superfedt at vide hvilket kompagni og squad, de forskellige mariner tilhører rent fluff-mæssigt - og jeg kommer sikkert til at markere det på størstedelen fordi man kan - men går folk op i det? Er der nogen, der lægger mærke til den slags eller er det kun for at tilfredsstille den indre nørd, man laver den slags?

princelarming

Personligt går jeg ikke så meget op i det der Pokémon...  ::)
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

Gorlak

Det er KUN indre nørd der bliver glad for den slags :D
Quote from: Aslak
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

vejby

Quote from: princelarming on 06 June, 2016, 10:05:24
Personligt går jeg ikke så meget op i det der Pokémon...  ::)

Quote from: Gorlak on 06 June, 2016, 10:19:39
Det er KUN indre nørd der bliver glad for den slags :D

Hmmm, fair nok. Det er selvfølgelig også mindre bøvl at springe den slags over. Men jeg skal jo også bruge alle de der transfers, der er lagt i æskerne. Sådan noget har tyranidderne jo slet ikke. Det er en helt ny oplevelse!  ;)

Gorlak

Altså man må jo gerne hvis man virkelig brænder for det :D
Jeg er overrasket over at du konstruerer sætninger vedrørende fødevarer nogenlunde rigtigt. Du lader til at have forståelse for konsistenser og sager! Havde forestillet mig noget i retning af "mår vendt i Per" eller "stålbudding med fynsk tandsten"

vejby

Quote from: Gorlak on 06 June, 2016, 11:01:39

Min indre nørd siger "do it". Aajj, på den her måde har jeg en bike squad i 2017. Næste post bliver med et billede af en færdig bike med rytter og base. Promise.

vejby

Quote from: princelarming on 11 May, 2016, 10:43:18

Altid sidelæns!

Happy to oblige :

En assault marine deployed på bike fra andet kompagni, syvende squad. Jeg er 98% tilfreds, men jeg har kvajet mig igen og lagt niveauet alt for højt til at jeg kan klatmale mig igennem det på 14 dage. Til gengæld synes jeg, den er flot af kun at være den anden marine, jeg nogensinde har malet.

princelarming

vejby

Quote from: Gorlak on 06 June, 2016, 11:01:39

Det gør jeg jo så, tydeligvis  :) Meeen, jeg skal nok køre sur i det om 2-3 bikes mere, bare rolig.

vejby

Så kom vi så langt:

Så har jeg meldt mit til Lords of Aros, hvor der køres Consuela AS så der skal tænkes tyranidlister de næste uger.

Gorlak

Fedt at se der sker noget! Er selv kørt totalt fast i mit Marine projekt som ellers skulle have været med til LoA nu her. Men så må der komme Tau fly på banen i stedet :D Nidz virker stærke i Consuela so far, så bliver spændende at se hvad du stiller.

vejby

Det bliver nidz til LoA, marinerne når ikke langt nok, flere tanker om det i en anden post, når jeg kommer i nærheden af et stykke teknik med et ordentligt keyboard i stedet for det her smartphone-værk.

Jeg har dog bestilt to mperial knights i et anfald af pundet-er-lavt-galskab og en tredje fra en PF'er, så imperiet vil blive stærkt repræsenteret før eller siden. Jeg agter at (forsøge) at male dem som mine mariner, så det bliver en stor sammenhængende hær.

trygsen

Hej  :)

Det er ved at ligne noget med de Bikers der du - ser fedt ud ( og Inspirerende ! )

Hvis du har så mange Knights, er der jo ingen der kan nakke dem i nogen spil ? Kan være jeg husker forkert - men har de ikke en Shielding-ting som griner af mine Ork Rokkit-Launchas S8 Ap3 ?  :o

Mvh. Trygsen  8)
23.985 Points 40k Ork Army. Og bliver ved...

vejby

Takker for de pæne ord. Jeg skal dog øve mig gevaldigt på at lave pæne lige edge highlights når jeg kommer op i større modeller. Det bliver en ny maleudfordring.

Angående tre knights i spil, så tror jeg, du spiller noget blødere hære, end jeg sigter på, så du skal klart ikke møde dem.

vejby

Så skal der snakkes LoA med Consuela-AS: 1250 point med tre x TDTF. LoA benytter tre af de seks missioner, der er listet under Consuela, men den, der primært betyder noget for mine tanker om listebygning er den, hvor begge warlords går i flæsket på hinanden før (?) kampen. Det vil sige, warlorden  skal kunne noget i cc eller slippe ud af kampen og derefter tage den via skydning. Det vil sige:

Choice number one: Swarm Lord
Han har et invul save i cc, som det eneste HQ for tyranids. Han har ID på sine våben og kommer med 3 psychic powers. Det vil sige, bortset fra han koster meget, er han nok det bedste valg til den mission.

Boblere: Deathleaper, tyranid prime, flyrant med lash whip og bone sword.
Deatherleaper er desværre ikke hård nok til at tage et andet HQ i cc alene. Han unlocker ellers lictors som en del af de obligatoriske points brugt på troops, hvilket igen kunne føre til et maelstrom deck med mange hold objective x kort grundet lictorernes bevægelighed samt mawlocs, der kan guides ind.
Tyranid prime er et lidt hårderevalg i cc, hvis man giver ham hele baduljen af våben og biomorph-upgrades. Men, så koster han også lige lidt mere end en nøgen hive tyrant uden de fede(re) stats og psychic powers. Jeg kan rigtigt godt lide ideen om primen, men han er omkring 60 point for dyr med alle sine upgrades i forholdtil hvor sårbar han er.
En flyrant kunne have været det åbenlyse valg, men man må ikke tage den med devourers i Consuela og så hård er en hive tyrant heller ikke i CC. Det kræver f.eks. bare en enkelt force weapon-bærende SM-psycher for at udslette den. Ingen invuls, ingen eternal warrior og en pris på 230-250 alt afhængig af upgrades. Plus, vil man bruge ham som haywire-templat-platform må man opgive hans jink, som er det eneste, der kunne give ham lidt mere at overleve på end hans 3+ save.

Ergo, jeg kommer til at køre med Swarm Lord som warlord. Heldigvis er han Too Dumb To Field, så det er med 150 points rabat.

Desværre er han enten langsom, men beskyttet af guards, eller hurtig men alene. Siden hans invul kun tæller i cc må det blive den langsomme udgave. Det er dog ikke helt skidt. For det første unlocker han 100 point tyrant guard som en del af de 400, der obligatorisk skal bruges på troops og for det andet er tyrant guards også TDTF, så en bare-bones unit med rending claws og scything talons på tre mand er gratis. Det er seks ekstra wounds og 12 ekstra angreb på charget til hele unitten, med S5 og T6.

Så langt så godt.

For at overleve gåturen over bordet kræves der noget mere end bare rustning, i dette tilfælde en stor stinkende sky i form af en malanthrope. Malanthropen kan desuden tjene som en kilde til preferred enemy, hvis den er med i en nærkamp, hvor en enemy unit destrueres. Heldigvis er swarm lord, forhåbentlig, ekspert på det område, så de vil være bedste venner. En ekstra kilde til preferred enemy vil give swarm lord lejlighed til at dele hans andre special rules ud, hvis det er påkrævet eller bare sprede preferred enemy til endnu flere enheder.

Da jeg har opgivet mobiliteten ved at købe swarmy måjeg ud i at skaffe noget mobilitet andetsteds. Det må så blive til en tyrannocyte med en tyrannofex indeni. Dyret har to templates og plonkes ned ved det bedst egnede fjendtlige mål. Tyrannofexen er også TDTF og bliver dermed tredje og sidste TDTF-unit i listen. Det giver mig en relativt til andre tyranid-units holdbar enhed med et 2+ save, der grundet Consuelas hårde begrænsning på grav weapons er mere værd end normalt. Det giver mig også to units til at claime objectives, der er langt fra min deployment zone, hvilket ellers kan blive et problem.

Endeligt skal der 300 points troop choices til for at opfylde resten af Consuelas krav på 400 point. De kommer i form af 2 genestealer squads med brood lord. Brood lorden er normalt temmelig dyr i forhold til evner, men de kommer hver især med en mastery level samt infiltrate, hvilket igen giver mig lidt mobilitet.

Dermed kommer kernen af listen til at bestå af følgende:

Swarm lord (TDTF)
3 tyrant guards (TDTF)
6 genestealers + brood lord
6 genestealers + brood lord (+biomorphs til at få det til at give 300 points i alt)
Malanthrope
Tyrannofex med e-shock grubs (TDTF)
Tyrannocyte

Det er cirka halvdelen af de point, der er til rådighed.

vejby

Den anden halvdel skal fyldes med, ja hvad? Her er nogle forskellige blokke, jeg tumler med at sætte på kernen, listet eftermindst sandsynlighed for at tage det:

1. Tungt og fåtalligt
Exocrine
Prime med hele pivtøjet til samme pris som exo'en
Mawloc
Mawloc

Det giver mig to mawlocs, som sammen med tyrannocyten giver noget bevægelighed og trussel. Exo'en er det til 2+ saves og primen er der for at lave en lidt ledere stjerne med swarmy og guards. det bliver bare for få modeller i sidste ende og uden lictors er mawlocs temmelig upræcise.

2. Dakka+ mobilitet
Exocrine
3 x hive guard
3 x biovores
Tyrannocyte
3 x 2 mucolid spores

her er ideen at hive guards + biovores giver lidt options for skydning mens exo'en ryger i podden for at afhjælpe dens ringe range. Hive guard har godt nok også kun range 24", men de er lettere at gemme, mens exo'en lige så godt kunne have en skydeskive på ryggen grundet den meget lækre model. Mucolids er lidt en joker i det her tilfælde, da der er så mange, at de egentlig kan bruges til at herde fjenden hen i den rigtige retning eller tvinge dem til at spilde en masse skud på dem.

3. Dakka-varianten
Exocrine
3 x hive guard
1 x carnifex med to devourers
3 x biovores
1 x mucolid (for at få pointene til at gå op)

Noget flere skud, men mindre mobilitet. Carnifexen giver dog mange skud og er noget nær den eneste anti-flier option, jeg har kan tage uden flyrants grundet de mange twin linked skud. Rækkevidden er dog endnu ringere end exo'en og guards så jeg er ikkesolgt på både dårlig rækkevidde og ringe mobilitet.

4. Det balancerede valg
Exocrine (den er malet og lækker, den kommer med!)
1 zoanthrope
1 zoanthrope
3 x biovores
3 x hive guard
10 x gargoyles

Her er der igen tre units der skyder uden at deres roller går hinanden i bedene, da de her tre forskellige måltyper. Jeg får desuden udnyttet maksimumpotentialet for Warp charges, da Consuela sætter et cap på 9. Da swarm lord vil have mange powers, skal der simpelthen være nok terninger til, at han kan kaste det, der skal til. Desuden giver de to zoanthropes to synapseankre mere, som vil kunne følge med det hele undtagen den ene tyrannofex i podden.

Den store forskel er dog gargoyles. Alle de andre liste manger billiger screen-tropper, som kan give maksimal effekt af mal'ens shrouded-bobbel. Det fås her, om end nok kun i en eller to ture, medmindre jeg kan lægge meget pres fra starten. Skulle modstanderen ignorere dem, er de jump infantry, der kan gå efter objectives samt de kan være glimrende støtte i cc med deres blind attack.

vejby

Endelig er der maelstrom. Consuela tillader, man blander sit eget deck på 18 kort med kort fra to deck. Det vil sige, man kan skræddersy skidtet temmelig meget.

Da der er rimeligt dårlig mobilitet i listen og jeg ikke vil lade mig diktere i placeringen af min tyrannocyte af en uheldig kombo af et maelstromkort og objective placering, vil jeg nok gå efter et deck, der består af kort, der dækker det, jeg alligevel ville gøre. Det vil sige, kort der opfyldes ved at dræbe units, kaste psychic powers, komme ned i fjendens deployment zone og deslige. En kamp består af max 7 ture, hvor jeg kan klare to i hver tur (Consuela max), det vil sige 14 kort på en kamp. Da man også kan tage kort, som ikke kan klares, e.g. destruer en fortification når Consuela ikke tillader fortifications, vil jeg mene, der kan bygges et deck, der udelukkende kører på ting, jeg alligevel ville gøre og som frigør mig fra at skulle være bestemte steder på banen hver tur. Så skulle fokus kunne ligge på den primære mission, mens maelstrom kan klare lidt mere på automatikken.

Det er i hvert fald teorien, så må praksis vise, om jeg tager fejl :)

princelarming

Fedt med en svada om Tyranids i Consuela! Bimse er en glad mand (jeg vandt også krigen idag, men da det var Hot Tyranid-on-Tyranid action tæller det kun som en lille sejr...)

Har ikke skænket det med at kunne koge et deck selv en tanke endnu (har spillet bare bones ETC-style kort i alle mine prøvespil)

Tyrant Guards har så vidt Michael viste mig i dag 3 Attacks på profilen, og med både RC og ST kommer de vel op på 5 på charget, hvilket kan hjælpe gevaldigt med at klemme Swarmy ud af tætte situationer med eventuelle tar-pits...

Michael kom i vores krig frem til at en Yolo-Tyrannofex i Pod som eneste In-Your-Face option ofte kommer ud på dybt vand... Der skal presses med mere end det - ellers læber han for tit ind i et tar-pit eller en ond counter-Assault enhed der kan kneppe ham for nemt...