News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Vejby's Imperie

Started by vejby, 23 March, 2012, 21:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

vejby

Quote from: princelarming on 21 September, 2016, 12:42:36
Meget bedre med det hvide og lyseblå/grå... Det var kombinationen af den lilla og guldet, der gav mig associationer til min broders oldgamle IG-hær...

Det kommer især til at hjælpe at få alt det andet metal malet så der er noget til at bokse farveladen inde. Det bliver lidt vel sprælsk, om end jeg er lidt vildt med striberne.

Quote from: princelarming on 21 September, 2016, 12:42:36
Teksten er jeg ikke fan af, men jeg er med på at det er en smags-sag

Nej, det er jeg nok heller ikke i det lange løb. Medmindre jeg enten kan få bedre styr på frihånden eller finde en skabelon et sted. Jeg synes pladen lægger op til at der står noget, men det skal nok være bedre lavet.
Maling 2023: 28/41 modeller

princelarming

Stencils til skriften er en ok idé - ved ikke hvordan man gør det i miniature, men det kunne hjælpe på den usikre hånd...
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Quote from: princelarming on 21 September, 2016, 13:16:15
Stencils til skriften er en ok idé - ved ikke hvordan man gør det i miniature, men det kunne hjælpe på den usikre hånd...

Man laver det selv??? Har før haft kigget efter stencils og enten ryger man ud i noget airbrushshop, som jeg ikke kan overskue eller også ryger man til Panduro-hobby, der må tro folk sidder og laver guld ude i de små stuer med de priser, de har sig på nogle ting.

vejby

Ca halvvejs:

En gang til og den er i hvert fald tre-farver-minimum klar  :)

vejby

Og nu for alvor halvt færdig:

Væggene bliver per nødvendighed simple da jeg ellers løber tør for tid, men de har fået lidt 'skrammer' med en svamp. Det er en førstegangsoplevelse, omend ikke en vildt ophidsende en af slagsen...

Et eller andet sted er jeg sgu godt tilfreds, selvom det ikke bliver noget stort mesterværk. Væggene og stolperne er forøvrigt malet med en armypainter spray ovenpå sort grunder. Det gav nogle meget fine skygger af sig selv der, hvor jeg ikke kom til at overdrive. Jeg kan måske godt se charmen ved en airbrush...

vejby

Færdig:

Eventuelle detaljer må komme senere, men det ser langt mindre rodet ud end forventet

vejby

Så var der Heroes Fall i Aalborg. Som sædvanlig, fristes man til at sige, kom jeg ud med en sejr og to nederlag.

Listen var:
3 standard flyrants
4 mawlocs
1 venomthrope
6 mucolid spores
1 skyshield landing pad

Første kamp var mod en Space marine liste med Samael og to attack bikes, en libby conclave samt noget assorteret wulfen, så en dødsstjerne med electro-displacement + invis og bikes til at køre frem og bytte ud med. Missionen var Emepror's Will og contact lost. jeg havde egentlig tippet mig selv til at tabe denne kamp, da maelstrom ville blive semi-svært pga man kun trækker et kort for hvert objective, man kontrollerer.

Kampen var egentlig meget lige langt hen ad vejen, forstået på den måde, at ingen af os rigtig gjorde noget markant skade på den anden eller fik hevet maelstrom hjem, men jeg kunne ikke rulle hold objective x kort på mine maelstrom og jeg kunne ikke røre stjernen uden at dø, så langsomt trak resultatet til Asbjørns side. Min største, måske, fejl var et tage første tur selv, hvorved der selvfølgelig ikke er noget end-game objective grab. Jeg havde sikret mig bedst muligt imod et tur-1 assault ved at deploye de 6 miner forrest på pad'en og hive tyrants bagude, men jeg var for bange for ham alligevel til at tage tur 2.

Resultatet var 2-9 med mine to point på first blood og line breaker.

Kamp to var mod astra militarum med ren vehicle list: 9 sentinels (6 lascannon og 3 autocannons, en hydra, samt 6 andre tanks med hhv. battlecannons og punisher gatling cannons). Det hele var i en eller anden formation, som gav dem preferred enemy hele vejen igennem. Missionen var purge the alien og cleanse and control. Her tog min modstander tur et og jeg deployede alting bag en ruin i shrouded-rækkevidde for et 2+ cover save i stedet for et 4++. I tur et tog han 2 mucolids og så var vi i gang. Listen gjorde det, den skulle, nemlig opgive så få kill points som muligt og score maelstrom. Jeg kom ud med en 10-0 sejr. Kampen var muligvis afgjort i tur et og to, da min modstander fik to immobilised tanks på difficult terrain rul på sin ene flanke. Så var han ligesom lukket inde derover og flyrants kunne begynde fra den anden ende. Mawlocs tog objectives og begyndte senere også at presse fra en flanke, begyndende med de to immobilised tanks. Punisher gatling cannons med PE kan dog gøre enhver flyrant temmelig nervøs, men det var først i tur 4 eller 5, den første bukkede under og så var kampen afgjort.
MVP i den kamp var muligvis paroxysm, da den kan reducere AM-enheder til BS 0 og dermed forhindre dem i at skyde.

Kamp tre var mod Claus's Eldar, hvilket basalt set var en wraithguard dødsstjerne med scatter-bike support og alt for mange psykers. Missionen var The scouring og deadlock. Jeg spillede (næsten) efter bedste evne, men jeg var grådig/dum og assaultede hans invisible dødsstjerne i tur to efter den havde gate't ned og nakket min warlord. Jeg skulle være fløjet af bordet og vector-striket dem i håbet om et par random kills i stedet, men nej.
Mawloc's fungerede dog fint og jeg var foran på maelstrom indtil tur 4. Herefter gik det ned ad bakke efterhånden som Eldar fik nakket flyrants og mawlocs. Havde vi sluttet i tur fem, havde vi nok tie'et på maelstrom og jeg havde tabt på scouring. Desværre gik kampen til tur 7, hvor Claus tog den sidst mawloc og tablede mig til en 11-1 sejr. Min eneste lille trøst kom fra at have taget hans warlord.
Det var et godt spil og jeg håber, jeg ydede mere modstand end sidst jeg mødte Claus.

Listen var som sådan ok, men den ville måske nok fungere bedre ved højere point, hvor man kan få en femte og sjette mawloc med. Det føles bestemt som en af de bedre lister, jeg har leget med de sidste par år, men den er langtfra "sikker" mod alting, men sådan må det jo være med tyranidder.

Sigmaril

Det var en ret fedt kamp, synes jeg. Jeg var hunderæd for de mawlocs. Og med rette, viste det sig. Tror kun du scatterede to gange med dem :) Tror jeg havde haft et meget hårdt spil, hvis ikke du selv havde taget noget med, jeg kunne stå på i de ture du kom tilbage :D

vejby

Quote from: Sigmaril on 03 October, 2016, 13:45:23
Tror jeg havde haft et meget hårdt spil, hvis ikke du selv havde taget noget med, jeg kunne stå på i de ture du kom tilbage :D

Ja, landing pad'en er helt klart et tveægget sværd for mig i det setup, men det er bl.a. derfor den bare skal fyldes med mucolids. At du så vælger at hoppe op til dem må være din sag  ;)

Alternativet er en bunker til at holde mig på banen, men dels giver den ikke samme fordele mht. ignores cover og invuls og dels har jeg ikke noget at placere deri, som er hårdt nok til at overleve det uundgåelige kollaps og de flamer templates, der vil vælte ind over den. Plus, den ville du også kunne stå på. Så kunne jeg selvfølgelig bare tag en venomthrope mere i stedet og lade det, være det.

At jeg så ikke rendte ind i noget ignores cover til denne HF er en anden sag, men jeg havde til dels JP's yellow tide-hær i tankerne, der spillet som raven guard kunne nominere en unit i turen, som hans units ville have ignores cover mod.

vejby

Som kom kulten, codexet kom hjem i lørdags og der står er et sæt overkill uåbnet hjemme på kontoret. Bummelum.

Jeg er tændt på hæren og konceptet. Jeg er ikke tændt på malearbejdet og prisen. Et sæt overkill er kun ca. halvvejs til den core formation jeg vil satse på i cult-detachmentet og konen slår mig muligvis ihjel, hvis jeg skal male mere medmindre det maksimalt bliver grundfarve, drybrush, wash, detaljer, men det kan vel også gå an.

Oh well, jeg har nok 4 færdige hære om et årti  :)

princelarming

Men du har jo nok 4+ Broodlords fra dine Tyranids, som bare tigger og beder om at få lov til at lege med de dersens nye cultister??

Det er da halvdelen af en liste lige der ;)
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Det er selvfølgelig lige nok til et CAD med to brood lords patriarchs og to broods stealers, som jeg så kan bygge til på, men det bliver ikke rigtigt godt før der er mere kød på drengene.

Om end, selvfølgelig, det er bedre end at køre dem som tyranid genestealers  ::)

vejby

Det virker lidt som om, man kan lave nogle temmelig vilde/tåbelige ting med de her cultister.

Tag en Magus f.eks. Han har 2 angreb på profilen, +1 pga. hans force staff og auto pistol. Han har styrke 3, +2 fra staven. Det vil sige 4 angreb på charget med styrke 5. Hans WS er standard 4.

Kom ham i en unit med cult icon og han ryger op på WS 5. Kom en icon Ward med relic-banneret i og han ryger op på 5A på charget. Samme Icon Ward giver furious charge, så på charget er han S6. Kom en primus i samme unit og han får hatred, så reroller failed to-hit i første runde kamp.

Ruller han might from beyond som psychic power får han +1S igen, så er det på S7 på charget og et angreb mere fra rage, så 6A på I4 med WS5 med  S7 og AP4 mod xenos. Når det nu er magus'en kan man købe the crouchling for en ekstra psychic power og to ekstra familiars, da der vist ikke er en begrænsning på at combo'e de to ting. Det giver 6 ekstra S4 rending attacks i cc.

Med crouchling og en ekstra mastery level har han 4 powers hvis han kører på kun en discipline, så fair chance for at få might from beyond. Alternativt biomancy med Warp speed for 8 S6 angreb eller iron arm for 5 S9 AP 2 angreb + de 6 S4 rending angreb.

Ruller han helt vildt heldigt eller har han andre venner med og kører godt i psychic phase med iron arm, Warp speed og might from beyond ruller han:
9 angreb (2 på profil, +1 for 2 våben, +2 på charge fra rage, +1 fra relic banner og 3 fra Warp speed)
på S10 (3 på profil, +2 fra stav, +1 fra furious charge, +1 fra might from beyond, + 3 fra iron arm)
med AP 2 fra iron arms smash med WS5 på I7 + 6 S4 rending, vist nok også på I7
på et charge.

Er magusen i en doting throng kan man potentielt rerolle failed Blessings på den unit, han er i, men om det også inkluderer ham selv er lidt uklart lige nu. Det bliver lidt vildt, hvis man kan skabe sådan en 'perfect storm' mulighed for sig selv.

En patriarch kan ikke købe the crouchling, men er til gengæld S6, A4 (?) og AP3 på profilen, så han har også blender-potentialet, om end uden force  :D

vejby

vejby

Mere WIP:

Den til højre er klar og resten nærmer sig et ok minimum af farver.

vejby

Så nærmer de sig. 10 er klar, de sidste 5 grønne er næsten klar:

Omalley69

hvad skal de bruges til? =)
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

vejby

Spore field, men det regnede du vel ud siden du stregede det over igen?

Selvom Hold 12 er med til kval på løsere vilkår end de andre hold så kan jeg jo godt forsøge at stille med de rigtige modeller - de kommer jo nok til at have en interaktion med en defense line og så er der stor forskel på de nye og de gamle spore mines.

Omalley69

Ja de gamle må ikke bruges til ETC nu hvor der er kommet nye. De nye kan dog stadig gemmes.
(????)?????*(???

vejby

Quote from: Omalley69 on 10 November, 2016, 09:11:34
Ja de gamle må ikke bruges til ETC nu hvor der er kommet nye. De nye kan dog stadig gemmes.

Jeg kommer dog stadig til at bruge 2 af de gamle, de jeg kun har 15 nye, men dels er de i mindretal og dels er der løsere vilkår for hold 12 da det var en hastesammensat lappeløsning for at skaffe et ekstra hold, så det går nok.

Jeg troede dog ikke, man kunne gemme de nye bag en defense line - jeg ejer ikke en, så har ikke kunnet måle nøjagtigt efter.

Omalley69

Så længe du bare har en af de nye at måle LOS efter så er det lige meget.

Det er muligt. Jeg undersøgte sagen inden ETC i sommers, men endte med at stille en anden liste.
En aegis kan gemme 2 af de 3 i unitten, og unitten er fearless, så det er muligt at gemme 1-2 fuldkommen.

Fedt med 6 maws og sporefield. Jeg overvejer en 9 maws til warzone slagelse, men tror det bliver for ensidig en liste. Tilmed er hq 2 primes og deathleaper. Rimelig pøllet. :P
Jeg har også overvejet at lege med sporocyster + spore field + dumpster fortification.

(????)?????*(???

vejby

Quote from: Omalley69 on 10 November, 2016, 09:48:49
Fedt med 6 maws og sporefield. Jeg overvejer en 9 maws til warzone slagelse, men tror det bliver for ensidig en liste. Tilmed er hq 2 primes og deathleaper. Rimelig pøllet. :P
Jeg har også overvejet at lege med sporocyster + spore field + dumpster fortification.

Det virkede som en af de bedre tyranidlister til Heroes Fall og jeg glæder mig da også til at spille den til kval i den opskalerede version. Jeg har dog måske skåret for meget fedt af i forhold til at jeg har 0 lictors og 0 venomthropes, men det er med kill points for øje og baseret på de kommentarer den svenske (?) spiller, der havde den med til sidste ETC har efterladt på diverse fora.

Jeg tror ikke, den tromler noget og den har det måske hårdere til kval, fordi det er lettere at finde "gode" faktioner" til alle 5 spillere på et hold end til 8 spillere på et hold ved den rigtige ETC. Dermed vil der naturligt værre færre gode match-up lister til de her tyranids. Men spas, det bliver det.

MaRV

Det bliver mega spas og fedt at du arbejde på hæren op til ;D

Når kval er overstået, så skal jeg også lege med spores, bare så hele min hær liiiigee kan hoppe i reserve  ;)

Nå tilbage malearbejdet...

Mvh Uffe

vejby

Quote from: MaRV on 10 November, 2016, 10:57:34
Det bliver mega spas og fedt at du arbejde på hæren op til ;D

Jeg låner så også stort et alt andet, sååå.... Men jeg havde dem lige liggende og det lignede et fint lille projekt  :)

Quote from: MaRV on 10 November, 2016, 10:57:34
Når kval er overstået, så skal jeg også lege med spores, bare så hele min hær liiiigee kan hoppe i reserve  ;)

Nå tilbage malearbejdet...

Mvh Uffe

Jeg er pænt spændt på at se din kult og din tilgang til malearbejdet. Der er mange timer, jeg kunne spare, hvis jeg tog et par tips til mig. Bl.a. skal jeg nok have købt nogen af GW's sector imperialis-baser og givet dem maling på samme måde som dine, om end med spray fremfor airbrush.

Omalley69

Mjah, dog vil jeg sige at svenskeren får en tand for meget ros i forhold til at kunne lave point imod 3 bund hold til ETC.
(????)?????*(???