News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Vejby's Imperie

Started by vejby, 23 March, 2012, 21:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

vejby

Quote from: Omalley69 on 10 November, 2016, 11:04:18
Mjah, dog vil jeg sige at svenskeren får en tand for meget ros i forhold til at kunne lave point imod 3 bund hold til ETC.

Hehe, nu har jeg heller ikke forventninger om andet end at være bund-spiller til kval, så det går nok lige op  :) Under alle omstændigheder kan jeg godt lide konceptet i listen, om end kulten kan det samme trick, bare, til dels i hvert fald, bedre.
Maling 2023: 28/41 modeller

Omalley69

arh, kulten smadre ting, mawlucs løber deres vej.
Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

vejby

Quote from: Omalley69 on 10 November, 2016, 11:42:30
arh, kulten smadre ting, mawlucs løber deres vej.

Kulten smadrer ting, ja, men de er bløde (uden invis) og kan ikke direkte ramme ting. Mawlocs rammer måske ting på vej ind, de kan tage et charge fra ikke-assault-orienterede units og de har hit'n'run. Derudover har mawlocs ingen begrænsning på, hvornår de kan smutte. Kulten skal være 6" fra enemy units, før de kan gør det. Har du et par fliers kan man begynde at irritere dem grænseløst ved at holde svækkede units på bordet på den måde.

Havde jeg en optimeret kult-hær ville jeg nok spille den, men sådan spiller klaveret ikke lige nu.

MaRV

Quote from: vejby on 10 November, 2016, 11:51:23
Har du et par fliers kan man begynde at irritere dem grænseløst ved at holde svækkede units på bordet på den måde.

Eller med deepstriking spores :)

Mvh Uffe

Omalley69

En cult liste ala Dorners blokkerer fliers til at auto dø ved sine 185 32 mm baser.
Cant deploy, you die.
Drop assault tur 1, you die.
If you Dont play cult, you die.  ;D

Ham de kalder Dr. Sloppy Moist!         
-------------------------
(????)?????*(???
-------------------------            ¯\_(?)_/¯

vejby

Færdig:

Og så gider vi heller ikke se mere på de flyvende klunker  :)

vejby

Så er Kval overstået med følgende liste:

PLAYER 1: Jakob "Vejby" Lang Sørensen
ARMY (Factions used): Tyranids
PRIMARY DETACHMENT: Tyranid Combined Arms Detachment
SECONDARY DETACHMENT: Tyranid Hive Fleet Detachment
TERTIARY DETACHMENT: Tyranid Sporefield (Formation detachment)

PRIMARY DETACHMENT: Tyranid Combined Arms Detachment

HQ1: Hive tyrant (165), wings (35), Twinlinked Brainleech devourers (15), Twinlinked Brainleech devourers (15) E-shock grubs (10) [240] - WARLORD

Troop1: Mucolid spore [15]
Troop2: Mucolid spore [15]

HS1: Mawloc [140]
HS2: Mawloc [140]
HS3: Mawloc [140]

FOR: Aegis defense line (50), Comms relay (20) [70]

SECONDARY DETACHMENT: Tyranid Hive Fleet Detachment

HQ2: Hive tyrant (165), wings (35), Twinlinked Brainleech devourers (15), Twinlinked Brainleech devourers (15) E-shock grubs (10) [240]
HQ3: Hive tyrant (165), wings (35), Twinlinked Brainleech devourers (15), Twinlinked Brainleech devourers (15) E-shock grubs (10) [240]

Troop3: Mucolid spore [15]
Troop4: Mucolid spore [15]
Troop5: Mucolid spore [15]

HS4: Mawloc [140]
HS5: Mawloc [140]
HS6: Mawloc [140]

TERTIARY DETACHMENT: Tyranid Sporefield (Formation detachment)

Troop6: Mucolid Spore [15]
Troop7: Mucolid Spore [15]
Troop8: 2 x Mucolid Spore (15) [30]

FA1: 5 x Spore mines (5) [25]
FA2: 6 x Spore mines (5) [30]
FA3: 6 x Spore mines (5) [30]

Army total [1850]

Jeg endte med 4 nederlag, en enkelt sejr og i alt 34 point.

Listen er stadig noget af det sjoveste, jeg har prøvet med tyranidder i lang tid, men det kunne godt mærkes, jeg bare har netlistet den og ikke har den inde på rygraden. Princippet i den er udmærket, men den kræver temmelig store boller at spille godt og jeg faldt for meget tilbage på typisk defensivt tyranidspil, når jeg ikke aktivt tænkte over at spille listen.

Den ene sejr var meget sigende også det spil, hvor jeg turde spille den allermest kækt mod Team Warpigs Chaos Marines liste.

vejby

Spil 1 mod JP himself:

== PRIMARY DETACHMENT: Chaos Daemon Daemonic Incursion ==

= Warpflame host =
HQ 1 - Warlord: Herald of Tzeentch (45), Psyker level 3 (50), Disc of Tzeentch (25), Exalted Locus of Conjuration (25), The Endless Grimoire  (35) [180pts] Warlord
HQ 2: Exalted Flamer of Tzeentch [50pts]
HQ 3: Exalted Flamer of Tzeentch [50pts]
HQ 4: Exalted Flamer of Tzeentch [50pts]
HQ 5: Exalted Flamer of Tzeentch [50pts]
HQ 6: Exalted Flamer of Tzeentch [50pts]
HQ 7: Exalted Flamer of Tzeentch [50pts]
HQ 8: Exalted Flamer of Tzeentch [50pts]
Troop 1: Horrors of Tzeentch (90), 1 additional horror (9) [99pts]
Troop 2: Horrors of Tzeentch (90), 1 additional horror (9) [99pts]

= Daemon Lord =
HQ 9: Kairos Fateweaver [300pts]

= Daemon Flock =
Fast 1: Chaos Furies (35), Mark of Tzeentch (5) [40pts]

== SECONDARY DETACHMENT: Chaos Daemon Combined Arms Detachment ==
HQ 10a: Herald of Tzeentch (45), Psyker level 3 (50), Disc of Tzeentch (25), Exalted Reward (30) [150pts]
HQ 10b: Herald of Tzeentch (45), Psyker level 3 (50), Disc of Tzeentch (25), Paradox (25), Exalted Locus of Conjuration (25) [170pts]
HQ 10c: Herald of Tzeentch (45), Psyker level 3 (50), The Oracular Dais(35), Lesser Reward (10) [140pts]
Troop 3: Nurglings (45), 1 additional Nurgling (15) [60pts]
Troop 4: Nurglings (45), 1 additional Nurgling (15) [60pts]
Fast 2: Screamers of Tzeentch (75), 5 additional Screamers (125) [200pts]

Total: 1848

Min forventning til det her spil var et totalt nederlag. Bordet inkluderede en ruin med etager, så hans stjerne kunne gemme sig for mawlocs og med op til 7d3 S9 (?) AP 3 (2?) skud fra exalted flamers forventede jeg ikke, at hverken MC'er eller FMC'er ville holde længe. Heldigvis for mig valgte JP at holde sine exalted flamers i Deep strike reserve og der var derfor maksimalt 4 af dem på bordet på samme tid.

JP havde en rimelig tur 1, hvor bog og diverse kom op at køre og jeg lavede ingenting. Så ramte katastrofen ham i tur 2, hvor både bog og psychic powers og rerolls svigtede totalt. Han gjorde derfor minimalt med skade på mig, men kunne desværre turbo-booste screamer start ind i ruinen og holde heralds udenfor rækkevidde af mawlocs. Det lykkedes dog alligevel for tre flyrants at fjerne 3 heralds, inklusiv bogen og warlord, og en del screamers. Resten af kampen gik med at forsøge at conteste  corruptede objectives og holde exalted flamers i cc, hvor de kunne gøre langt mindre skade mod mawlocs end hvis de gik frit fremme.

Jeg spillede listen principielt forkert 3/4 af tiden og brugte mawlocs på at binde demons i cc i stedet for at tage objectives, men omstændighederne taget i betragtning tror jeg, det var et godt valg.

Kampen endte 13-7 til JP efter et utroligt behageligt spil.

vejby

Kamp 2 mod Hyner:

Primary Detachment: Necrons: Necron Decurion

== Primary Detachment: Necrons: Necron Decurion ==
= Reclamation Legion =
HQ 1: Necron Overlord (80), Solar Staff (15), Res Orb (25), Phase shifter (25) [145]
Troop 1: Necron Warriors x 10 [130]
Troop 2: Necron Warriors x 10 [130]
Troop 3: Necron Immortals x 5, Tesla carabins = [85]
Fast 1: Tomb Blades x 3: 3 x Nebula scope (6), 3 x shield vanes (3), 3 x Particle beam (6) [72]

= Destroyer Cult =
HQ 2: Destroyer Lord (Warlord) (110): Void Reaper (30), Phase shifter (25), Res Orb (25) [190]
Fast 2: Destroyer (40) 2 additional destroyer (2 x 40 = 80) [120]
Fast 3: Destroyer (40) 2 additional destroyer (2 x 40 = 80) [120]
Fast 4: Destroyer (40) 2 additional destroyer (2 x 40 = 80) [120]

= Canoptek Harvest =
Fast 5: Canoptek Wraiths x 3 (120), 3 additional wraights (120) 6 x whip coils (18) [258]
Fast 6: canoptek scarabs x 3 [60]
Heavy 1: Canoptek Spyder [50]

= Canoptek Harvest: 368 points =
Fast 7: Canoptek Wraiths x 3 (120), 3 additional wraights (120) 6 x whip coils (18) [258]
Fast 8: canoptek scarabs x 3 [60]
Heavy 2: Canoptek Spyder [50]

Detachment Total [1848]
Army Total [1848]

Jeg kan ikke rigtigt slå hul på den type liste med tyranidder, men der er billige kill points på scarab swarms. Derefter er edderkopper og tomb blades prioriteter. Jeg får vist en enkelt af de to tomb blades med en mawloc, der derefter går i cc med dem (blades står på et objective og flygter derfor ikke), men den sidste er sejlivet og mawlocs kan ikke ramme eller klare deres hit'n'run, så den kamp ender med at mawloc'en bliver ædt af wraiths, der kommer over og hjælper. Tomb bladen dør dog før kampen stopper og efterlader et objective i det fri.

Jeg lader to mawlocs stå i flere runder på hver sit objective, først i forsøget på at få ascendancy men derefter desværre nok mest af frygt for at rykke dem tættere på wraiths. Det koster i sidste ende, da det ene kun er et maelstrom og ikke tæller på eternal war. For at føje spot til skade gjorde Hyner mig opmærksom på netop den pointe i tur to-ish og der var et andet u-contested objective, den mawloc kunne have stået på, så det koster mig nogle point, både på et mistet objective, men også på potentielt flere kill points.

Min personlige vurdering er, at jeg spiller en principielt korrekt kamp mod necrons med de muligheder tyranidder har og med det faktum at der er kill points i alle missioner, jeg gør det bare kun 60-75 % af tiden og det koster. Dertil spiller jeg så heller ikke listen til dens yderste, hvilket igen taber mig point.

En lille moralsk sejr er, at jeg vist ender med et kill point mere end Hyner, selvom jeg taber kampen 15-5.

Det var dog, ligesom første gang jeg mødte Hyner, en fornøjelse.

vejby

Kamp 3 mod Mikkel fra Warpig

Det eneste billede jeg fik taget hele turneringen

Primary Detachment: Chaos Space Marines codex (2015) Combined Arms Detachment. 1098 PTS

HQ 1: Fabius Bile [165]

Troop 1: Chaos Cultists(50), 10 additional cultists(40). [90]
Troop 2: Chaos Space Marines. (Enhanced Warriors) [75]
Dedicated Transport: Chaos Rhino. [35]
Troop 3: Chaos Space Marines. [75]
Dedicated Transport: Chaos Rhino. [35]

Elite 1: Chaos Terminators(95), 1 additional terminator(31), 4x Mark of Slaanesh(16). [138]
Dedicated Transport: Chaos Land Raider(230), Dirge Caster(5), Dozer Blade(5). [240]

FA 1: Chaos Bikers(70), 2x Melta Gun (20). [90]
FA 2: Chaos Bikers(70), 2x Melta Gun(20), Power Axe on Champion(15). [105]

Fortification:  Aegis Defence Line. [50]

Secondary Detachment: Black Legion, Cyclopia Cabal - Codex Supplement. 315 PTS

Sorcerer(60), Force Axe, +1 Mastery Level(25), Spell Familiar(15), Veterans of the Long War(5). [105]
Sorcerer(60), Force Mauls, +1 Mastery Level(25), Spell Familiar(15), Veterans of the Long War(5). [105]
Sorcerer(60), Force Mauls, +1 Mastery Level(25), Spell Familiar(15), Veterans of the Long War(5). [105]

Tertiary detachment: Traitors Hate, Forsworn Knight Detachment. 435 PTS

Renegade Knight (325), Avenger Gatling Cannon and Heavy Flamer (50), Avenger Gatling Cannon and Heavy Flamer(60). [435]

Army Total 1848 PTS

Jeg havde ikke noget forhold til denne liste på forhånd, men antog at den blot fungerer som en svagere marine star uden egentlige stjernekvaliteter. Knighten var en prioritet, da den i snit dræber en halv hive tyrant eller hel mawloc pr. shooting phase.  Mikkel deployede den i midten mere end 48" fra de yderste hjørner, så jeg fandt de store boller frem og deployede kun mucolids og spores og holdt resten ude til at Deep strike tur to. Spores infiltrerede dog for at deny'e eventuelle scout moves og andet fis.

Derefter gik det slag i slag: Tur et rydder han lidt spores men kan langt fra nå det hele, jeg skubber lidt rundt. Tur to kommer han lidt ud af starthullerne men immobiliser raideren på et dårligt dangerous terrain rul (og husker først dagen efter den havde dozer blade  :( ) og så kommer hele showet ind. To mawlocs rydder to bike squads og så er vi i gang, selvom resten rammer lidt ved siden af. En hive tyrant mishapper, men ender efter et svedigt sekund kun med at blive forsinket.

Knighten charger to mawlocs i tur 3 og spilder 1½ tur og 3 hull points på at slå/stompe dem væk, mens de smasher det bedste de kan, hvilket alligevel er ret dårligt.

Den ene flyrant lander i bunden af tur 4 for at tage et objective og knighten klarer ikke at skyde den væk i Mikkels tur 5, da den splitter sin ild mellem den og min flyvende warlord. Den forsøger så et 5" assault men fejler og mister et par hull points mere på wall of death haywire og i tur 5 bliver den skudt væk.

Mikkel kommer ikke rigtigt i gang og selv om terminators smadrer en mawloc og han shrieker et par ting til døde eller næsten døde, så bliver han aldrig rigtigt farlig, i det, jeg håber, Mikkel også syntes var en god kamp.

Dette er nok den kamp, hvor jeg får presset mest ud af listen og spiller den mest korrekt, hvilket heldigvis udmønter sig i 17-3 til mig.

vejby

Kamp 4

Player 1: Peter "Big dick rich kid (or so he says)" Linde

Primary Detachment: Codex Space Marines (Iron Hands)
Secondary Detachment: Codex Adeptus Sororitas
Tetriary Detachment: Codex Space Marines (Iron Hands)

Primary Detachment: Codex Space Marines

Libarius conclave:
Libarian (65) Force axe, Mastery level 2 (25), Bike (20) [110] (Warlord)
Libarian (65) Force axe, Mastery level 2 (25), Bike (20) [110]
Libarian (65) Force Sword, Mastery level 2 (25), Bike (20) [110]

Detachment Total: [550]

Secondary Detachment: Codex Adeptus Sororitas
Allied Detachment

HQ1: Saint Celestine [135]
HQ-: Ministorum Priest, The Litanies of Faith [40]
HQ-: Ministorum Priest [25]

Troop1: Battle Sister Squad [60]

Detachment total: [260]

Tetriary Detachment: Codex Space Marines
Combined arms detachment

HQ1: Chapter Master (130), Artificer Armour (20), Bike (20), Power Fist (25), Gorgons Chain (45) [240]
HQ1: Chapter Master (130), Artificer Armour (20), Bike (20), Power Fist (25), Shield Eternal (50)  [245]

Elite1: Command Squad (90), Storm Shield x 4 (40), Powerfist x 4 (100), Apothecary (15), Bikes (35) [280]

Troop1: Scouts, boltguns [55]
Troop2: Scouts, CCW og pistol [55]
Troop3: Scouts, 5 x Snipers (5) [60]

FA1: Drop Pod [35]
FA2: Drop Pod [35]
FA3: Drop Pod [35]

Detachment Total: [1080]

Army Total: [1850]?

Lørdag morgen og vi var begge døden nær. Peter er en flink mand og fortæller sin liste og bekræfter, at jeg godt ved, hvordan jeg er nødt til at spille den kamp. Han får selvfølgelig electro displacement.

Jeg følger planen og rydder efter bedste evne op i hans andre units, men ingenting lykkes rigtig. Mawlocs scatter væk fra deres mål konstant. Hive tyrants kan ikke formå at pille drop pods fra hinanden (for at score kill points og det er scouring). Peter multicharger på et tidspunkt 3 mawlocs, hvoraf 1 overlever, men den formår ikke at at hit'n'runne ud.

I bunden af tur 6 lander jeg en flyrant nær hans ene chapter master for at conteste et objective og en anden nær hans stjerne for at conteste et andet objective. Peter kaster en terning sidelæns og vi kører selvfølgelig også tur 7 med. Heldigvis formår hans enlige master ikke at nakke min warlord, men den anden tyrant dør og pludselig er Peter meget mere foran på point.

Peter blev ved med at insistere på, jeg skulle snipe hans apoth med en mawloc, men da jeg kunne slå ca. 0 hits på scatter die ud af 10-12 Deep strikes turde jeg ikke.

På trods af tømmermænd og uheld blev det en sjov kamp da jeg først var holdt op med at kaste op, men indtil da grinte vi meget af, hvor ringe man kan have det sådan en dag.

15-5 til Peter, hvilket jeg egentlig er ok tilfreds med, i forhold til hvordan terningerne ville i den kamp. Jeg burde nok have ignoreret pods til at begynde med og ryddet hans andre units en tur tidligere, men hjernen rakte ikke til den slags taktisk tænkning i starten af spillet.

vejby

Kamp 5

Player: Klaus Hansen - co-captain2
Army (Factions used): Eldar/Renegade Knight

Primary Detachment: Craftworlds Eldar Combined Arms Detachment
HQ1: Farseer (100), Skyrunner (15), The Spirit Stone of Anath'lan (15) - [130pts]
WARLORD HQ2: Farseer (100), Skyrunner (15) - [115pts]
TROOPS1: 4 Windriders (51+1x17), 4 Scatter Lasers (4x10) - [108pts]
TROOPS2: 3 Windriders (51), 3 Scatter Lasers (3x10) - [81pts]
TROOPS3: 3 Windriders (51), 3 Scatter Lasers (3x10) - [81pts]
TROOPS4: 3 Windriders (51), 3 Scatter Lasers (3x10) - [81pts]
TROOPS5: 3 Windriders (51), 3 Scatter Lasers (3x10) - [81pts]
TROOPS6: 3 Windriders (51), 3 Scatter Lasers (3x10) - [81pts]

HS1: 1 Vaul's Wrath Support Battery (30), Shadow Weaver (0) - [30pts]

LOW: 1 Wraithknight (295), 1 Scatter Laser (15) - [310pts]

Secondary Detachment: Craftworlds Eldar Aspect Host Formation (+1 BS)
FA1: 5 Warp Spiders (95), Warp Spider Exarch (10) - [105pts]
FA2: 5 Warp Spiders (95), Warp Spider Exarch (10) - [105pts]
FA3: 5 Warp Spiders (95), Warp Spider Exarch (10) - [105pts]

Tertiary Detachment: Forsworn Knight Detachment
LOW: Renegade Knight (325), 2 Avenger Gatling Cannons and 2 Heavy Flamers (50+60) - [435pts]

TOTAL ARMY POINTS: 1848

Klaus starter med at informere om, at han har spillet mod en meget lignende liste før og så er overraskelsesmomentet ligesom væk. Jeg starter med kun at deploye spores og hold resten i Deep strike reserve. Tur to kommer der to hive tyrants + alt det løse ind og med lidt held formår jeg at pille 5 hull points af hans renegade knight og jeg er forsigtigt optimistisk.

I hans næste shooting phase dør min warlord. Han ignorer den anden hive tyrant, som dog ikke formår at fjerne det sidste hull point på renegaden før tur 4 og der har jeg en flyrant (den tredje dør på et d-cannon skud, der rammer med to 6'ere) og 3-4 mawlocs igen. Han har wraith knighten og næsten alle sine bikes, men dog kun 2 x 4 spiders tilbage. Jeg kaster håndklædet i ringen, da skriften ligesom er på væggen og taber 20-0.

Jeg kunne have valgt at spille mod en anden liste, men jeg fik en desværre dårlig indskydelse om at prøve mod Eldar. Til gengæld var det den kamp, hvor jeg udnyttede listen dårligst, så det var bare ekstra dumt.

Stor tak til Klaus for at være en rar modstander, der trods alt lod som om, jeg kunne hive lidt point hjem indtil jeg selv indså, hvor slemt det stod til.

vejby

Tak til alle modstandere for god stemning og gode spil.

I forhold til hvor dårligt et ry ETC og dets fokus på kompetitivt spil kan have, så oplevede jeg ikke andet end begejstrede folk, der hyggede sig med hinanden. De få diskussioner der var om regler blev løst hurtigt og på en pæn måde.

Og så lige tak for lørdag aften. Det var pi**ehyggeligt, om end det havde sine omkostninger dagen efter og visse detaljer står temmelig tåget.

princelarming

Quote from: vejby on 14 November, 2016, 11:54:44
Og så lige tak for lørdag aften. Det var pi**ehyggeligt, om end det havde sine omkostninger dagen efter og visse detaljer står temmelig tåget.

Når man tuder med de ulve man er i blandt, og køber en flaske Arne, så er man selv ude om det ;)

Men enig i at lørdag aften var fedt - cool at godt og vel halvdelen af deltagerne havde mod på at møde hegnet...
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Quote from: princelarming on 14 November, 2016, 16:07:50
Når man tuder med de ulve man er i blandt, og køber en flaske Arne, så er man selv ude om det ;)

Men enig i at lørdag aften var fedt - cool at godt og vel halvdelen af deltagerne havde mod på at møde hegnet...

Nu måtte det jo være på tide at besudle min krop med det stads, men det var nu bedre end forventet. Det er muligvis ikke sidste gang jeg drikker det. Det gav jo også en  fest  :)

vejby

Som jeg også sad og råbte til Lars Bak i min brandert, så skal jeg male hurtigere, hvis jeg vil have en anden hær end 'nidder.

Det vil sige, der skal være et eller andet, der siger "stop", før jeg begynder at lave wetblending på 400 cult-modeller eller lignende tåbeligheder.

Jeg har, sjovt, nok, lige omkring 40 genestealers liggende, der aldrig er blevet rørt ved og en del af dem kan passende blive til en first curse formation, da jeg har patriarchen fra Overkill sættet liggende også. Da det ikke må tage alt for lang tid, skal de helst speed paintes på en eller anden måde, som ikke bliver alt for grimt.

Umiddelbart er der to-tre metoder, jeg overvejer:

1: Hvid primer, sort/brun wash til at lægge skygger og så f.eks. en blå/lilla wash til at dække hh. carapace og hud.
Fordele: detaljer popper med hvid baggrund og med to lag washes er der auto-blending og -shading.

Ulemper: washes er flydende, så at holde sig indenfor linjerne kunne blive en træls udfordring. Jeg skal stadig have en pensel minimum to gange over hver model + detaljer.

2: Sort primer, lilla army painter spray, drybrush med lys lilla, lilla wash over al hud.
Fordele: To lag klares med spray. Armypainter sprays ser egentlig ret godt ud over sort, hvis man ikke bare blæser igennem. Drybrush er let.

Ulemper: Potentielt fuck-up med armypainter, har hørt meget skidt om dem og klumper, drybrush er hjernedræbende kedeligt og bliver ikke 100% fedt. Carapace + hud er begge lilla

3: Spray, dyp, detaljer.
Fordele: nok det hurtigste i forhold til tid/model.

Ulemper: Jeg ved ikke om jeg ville blive tilfreds med resultatet og så er fornøjelsen ved unit'en (og potentielt hæren i et større perspektiv) måske mindre. Plus, jeg har nul erfaring med dypperiet.

Hvis andre har en god metode til at speed-painte genestealers vil jeg gerne høre  :)

Ryback

Jeg ville gå for mulighed nr. 1, tror du får det bedste resultat, og et resultat, som du også vil synes om i længden.
Nr. 2 kunne også være ok, men drybrush er efter min erfaring stort set lige så tidskrævende som washes, i hvert fald hvis det skal være rigtig støvet drybrush og ikke bare hurtig overbrushing.
Nr. 3, just don't go there. Dyp er bare slet slet slet ikke mig. Måske du vil kunne lide det.

Mvh
Ancient Battle Brother
Emperor's Pride

vejby

Quote from: Ryback on 15 November, 2016, 09:10:32
Jeg ville gå for mulighed nr. 1, tror du får det bedste resultat, og et resultat, som du også vil synes om i længden.

Ja, jeg har også nogle gamle nidder, der til dels er malet på den måde. Det var egentlig ok.

Nr. 2 kunne også være ok, men drybrush er efter min erfaring stort set lige så tidskrævende som washes, i hvert fald hvis det skal være rigtig støvet drybrush og ikke bare hurtig overbrushing.

Det er egentlig bare tænkt som en hurtig overbrushing. Man kan lave noget pseudo edge-high lighting på den måde, men så skal man tænke sig lidt om, mens man gør det. Men du har nok ret i, at det tager lige så længe som washes.

Nr. 3, just don't go there. Dyp er bare slet slet slet ikke mig. Måske du vil kunne lide det.

Mvh

Fair nok  :D

vejby

Jeg havde helt glemt hvor intenst jeg hader at rense genestealers.  Der er støbelinjer på alle overflader plus din mor  >:(

vejby

Efter ca. 4 uger uden energi til noget (grundet lungebetændelse, som først blev konstateret i denne uge) og dermed nul fremskridt er det ved at være tid til at gøre status over året:

Maling
21 modeller samt to af de større fortifications, VSG og skyshield, malet og klar.

Det er vist ok, selvom jeg stadig håber at nå at gøre i hvert fald nogen purestrains færdige før året rinder ud. Der er i hvert fald 5, der er grundet og helt klar til maling.

Det nye år rummer en del flere forskelligartede projekter end normalt. Jeg har tre knights, der kan males, en bunke marines, et sæt Overkill, et sæt Lost Patrol (som nok ryger ind under SM og Cult rent modelmæssigt) og så selvfølgelig de forskellige bunker tyranidder. Hvordan jeg skal holde styr på det og sørge for fremskridt er et åbent spørgsmål, men jeg kommer nok til at lade mig guide af on-a-need-to-paint-princippet, hvilket fører videre til næste punkt:

Turneringer
Jeg har været til 6 turneringer i år, 3 x Heroes Fall, Fastawar, Lords of Aros og meget uventet ETC-kval'en. HF, Fasta og LoA har jeg været til før og synes, det er fine arrangementer. Kval'en var til gengæld første gang og en meget positiv oplevelse. Jeg kom også afsted til den lidt hemmelige Obnoxicon og selvom det ikke er en rigtig turnering er der rigeligt med ETC-miljø, hvilket jeg nok burde udnytte lidt mere, hvis jeg kan komme afsted igen.

Målet for næste år må være flere marines, knights og kult-modeller, medmindre der kommer et nyt 'nid-codex, til at indgå i en mere turneringsegnet hær, som jeg så kan tage med til (mindst) lige så mange arrangementer som i det forgangne år. Et andet mål må klart også være at komme mere ud og spille enkeltspil. Der er jo flere klubber/grupper i området, jeg skal bare tage mig sammen og gøre det til en prioritet.

Vi ses forhåbentlig derude  :)

Doktorevil

Rigtig sjov kamp vi havde. Tror vist du fik 1 semi hit på mawloc ud af RIGTIG mange :P! Havde heldet været med dig og en apoth død eller en vigtig lib, så kunne det hurtigt gå ned ad bakke :)

Var glad for, at vi begge kunne lide i det tempo som passede :D! Jeg havde selv 2 semi-uheldige runder, men ringe charges og en perils :P!

Jeg blev også ved med at glemme, at de der satans flyvende bomber ikke gav KP eller Scouring :D! Havde jeg husket det, så var der nok mere fokus på dine locks og tyrands :D!

Men vi landede vist spillet der hvor den skulle landes :)

Spiller gerne mod dig en anden gang :) For det var en skøn kamp med god stemning :D!

vejby

Det var nok også den kamp, hvor jeg følte mawlocs svigtede allermest. Havde de ramt bare lidt i tur et eller to havde din stjerne haft noget ringere mulighed for at hoppe rundt, hvilket igen havde givet mig overhånden på en helt anden måde senere i spillet. Ligeledes var det ikke ligefrem til min fordel at vi rent faktisk nåede at spille tur 7 med.

Jeg skulle nok også have tildelt dine drop pods mere opmærksomhed da de kunne have givet mig et par ekstra point når vi nu spillede Scouring. Jeg tror, at hvis terningerne havde været lidt mere med mig og tømmermændene lidt mindre, så kunne den være endt på 7-8 point til mig, men omstændigheder taget i betragtning var det ok med 5.

Sjældent har jeg dog moret mig så meget mens jeg havde det så ringe. Jeg er rigtigt glad for, vi ikke bare overgav os til tømmermændene og opgav spillet, men rent faktisk gennemførte det i god stil og stemning.

Nu har vi begge været nede i Sanctuary's lokale, så vi kan jo gentage succesen dernede engang.

Edit: Alternativt kunne det jo også være til Kval'en, hvis jeg kan snige mig med på et hold igen  :)

vejby

En tester:

Jeg tror sgu egentlig det er ok og det er mindst 50% maletid sparet i forhold til mine almindelige tyranidder

trygsen

Hej  ;)

Fedt mand ! Ser ikke Værst ud  :)

Svinger du Pensler i Weekenden ?  8)

Mvh. Trygsen
23.985 Points 40k Ork Army. Og bliver ved...

vejby

Lige i denne weekend, ja  :)

Jeg har en plan om at bygge en First Curse formation til culten. Den er plug'n'play med mine tyranidder, så den er brugbar fra dag et, så at sige og med den hastighed, det her paint scheme har på, burde det være overkommeligt.

Og så er det lidt skægt at bruge GW's støbte baser. Det er ikke så tydeligt på billedet, men jeg har leget lidt med noget rusteffekt og salt og det er egentlig også blevet ok. Det er i hvert fald en kærkommen afveksling fra Vallejo Black Lave og 3-4 lag drybrush på tyraniddernes baser.