News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Vejby's Imperie

Started by vejby, 23 March, 2012, 21:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

trygsen

Hej  8)

Støbte baser fra GW, siger du ? hmm - sådan nogle skal jeg vist have fat i engang  :D

Helt iorden stil der.

De der " cult-fætre der " ... Jeg kender intet til det. Men mon ikke vi kan få os et Spil engang ? Lækre er de i hvert fald !  ;)

Mvh. Trygsen  8)
23.985 Points 40k Ork Army. Og bliver ved...

vejby

Det er sprøjtestøbte baser i samme stil som deres imperial sector terræn, dvs. i plast og derfor noget billigere end resin, men sikkert heller ikke så detaljerede. Prisen var ok, som jeg husker det, og så får jeg mine purestrain 'stealers op på 32mm base, som alt andet lige passer bedre til dem end 25mm.

Formationen er 20 purestrains, der er en forbedret udgave af den almindelige 'stealer med bl.a. et 5++ save og en patriarch, der er en kraftigt forbedret independent character brood lord. What's not to like?

Jeg skal lige have alle 21 dukker gennem malemøllen før de kommer ud og lege  :)
Maling 2023: 28/41 modeller

vejby

Så nåede jeg de fem første røvere:

God jul  :)

vejby

De næste 5 er klar, så familien vokser. Billede kommer snarest, eller måske når patriarken også har fået farve.

De første fik et lag nuln oil før der kom farver på, men de næste her har ikke fået det og det giver lidt mere pang i farverne uden det går ud over skyggerne, så lidt mere speedpaint.

Jeg er dog lidt nervøs for patriarken, for modellen har ikke noget naturligt sted at placere de røde plamager, som genestealerne har og de er alt andet lige med til at gøre dem mere spændende at kigge på.

Og så er der ryddet lidt op i oversigten i første post samt tilføjet lidt tal om malefremskridt, så jeg bedre kan piske mig selv lidt fremad. Som de, frit fra hukommelsen, sagde i unionen:

Segodnja rabotat´ lutjsje tjem vtjera, a zavtra rabotat' lutjsje tjem segodnja! Frit oversat til: kom så i gang for hulen ;D

vejby

WIP af patriarken:

Jaja, der er noget med tynde hvide linjer, der er svært  :)

vejby

Jeg har haft den lidt større pung fremme og købt en færdig hær af en med-fister. En IG-hær, eller Astra Militarum på new-speak.

Jeg har også meldt mig til Heroes of Legend lige om lidt, så det er meget fint. Det er en ETC-hær af lidt ældre dato og det er ikke helt det format HoL kører, så jeg kommer ikke udenom at gentænke tingene lidt. Ligeledes kunne det være sjovt at køre lidt kult af og selvom jeg ikke når at male må min first curse færdig, kan jeg vel substituere nogle almindelige 'stealers ind blandt dem, der er malet. Det vil sige listetid:

GS Cult
[First Curse formation]
Patriarch, lvl2 psycher
20 purestrains

AM CAD
[HQ]
Company command squad
2 x meltaguns
[Troops]
10 veterans, 3 plasma guns
Chimera

Chimera

[Heavy support]
Manticore
Manticore
Manticore

[Fortification]
Sky shield landing pad

Point ca de 1.500, der er til rådighed.

Jeg tænker, de to ting kan støtte hinanden fint. Manticores kan stå med et 4+ invul og regne død over fjenden mens kulten forhåbentlig fanger noget i cc. De tre units infanteri skøjter rundt og griller infanteri og åbner dåser inden de dør horribelt i ruinerne af deres busser. Det er eneste jeg er lidt i tvivl om, er hvorvidt en eller to manticores skal byttes ud for lige så mange vendettas, men der er tid endnu til den slags beslutninger.

Første kamp uden 'nidder i 5-6 år siden jeg lånte en kammerats DA  :'(  ;D
Chimera

princelarming

Godt du får pølet, trist det ikke er med Tyranids...
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Quote from: princelarming on 10 February, 2017, 14:41:24
Godt du får pølet, trist det ikke er med Tyranids...

Tja, men hvad skal man gøre? Du tager vel heller ikke 'nidder med til noget turnering i år?

Og sad jeg jo spritstiv i Viborg og påstod, jeg ville spille 'kompetitivt', hvis jeg altså kunne udtale det på det tidspunkt, så må jeg jo gøre, som jeg selv har sagt og udvide mine horisont lidt  :D

vejby

Jeg er fæææærdig. Heldigvis skal der ikke tørres op bagefter  :)

Der er ting, jeg ikke er 100 % tilfreds med, men skidt pyt, den er færdig nu.

princelarming

Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Quote from: princelarming on 10 February, 2017, 22:06:35
Fræk fyr!

Ja, halen vidner om en vis del penismisundelse hos designeren, skulle jeg mene.

vejby

Billeder fra Heroes of Legend 18/2-17:

Selve resultaterne bliver der måske en post om, når jeg har tænkt lidt mere over, hvad der gik galt  :)

Master Ciaphas

Det er godt nok en tungt trafikeret Sky Shield Landing Platform! Hvad 'effen laver alle de Manticores på den? Der skal jo lande fly! Se så at komme af landingsbanen!

vejby

Quote from: Master Ciaphas on 19 February, 2017, 21:02:45
Det er godt nok en tungt trafikeret Sky Shield Landing Platform! Hvad 'effen laver alle de Manticores på den? Der skal jo lande fly! Se så at komme af landingsbanen!

Der kan sagtens være et fly og to manticores eller en hel first curse formation og to manticores. De står deroppe og får et 4+ invul, mens de regner død ned over fjenden*

Det der med landingsbane er til gengæld en blandet fornøjelse, når der nu kun kan være et fly** der (planetary empires-bogen).

Generelt er den rar til at give 4++ til alt, hvad man kan klemme derop, men til gengæld skal det gerne stå stille hele kampen. Jeg er ikke 100% overbevist, selvom det er en rar afveksling til grav***-BLAM-død¨på tyranid MC'er.

Principielt fungerede det også fint at placere alle genestealerne der i den kamp, hvor der var en ivrig dreadnought i en eller anden FW-drop pod, der gerne ville ned og klippe i manticores. Til gengæld gimpede diff. terrain rullet for at komme ned ad den, mens væggene er slået op, dem i flere runder. Mixed Blessings and all****  :)

*Eller kun ruller 1 på deres d3 large blasts, som derefter scatter udenfor rækkevidde.
**Og det fly kun har 3 TL lascannons. Guard sutter næsten lige så meget som orker til at ramme.
***En meget spøjs turnering, hvor jeg ikke løb ind i grav overhovedet. Eller havde tyranids med.
**** Og meget a propos ville jeg nok hellere have 4 wyverns i stedet for 2 manticores. De er billigere og umiddelbart sikkert langt mere driftsikre mod infantry (se den første *) end manticores. S10 er lækkert, men ikke hvis man ikke kan ramme og de er ikke så gode mod AV igen pga AP 4.

vejby

Jeg endte med følgende liste:
GS Cult
[First Curse formation]
Patriarch, lvl2 psycher
20 purestrains, 3 x scything talons

AM CAD
[HQ]
Company command squad
3 x Plasma guns

[Troops]
Chimera

Chimera

[Fast Attack]
Vendetta

[Heavy support]
Manticore, heavy flamer
Manticore, heavy flamer

[Fortification]
Sky shield landing pad

Nu er tre kampe til en hyggeturnering ikke det største grundlag at gøre sig tanker på, men here goes:

First Curse: det er genestealers. Jojo, det er skam bedre genestealers med skægge mutationer i formationen, men i bund og grund genestealers med de fejl og mangler de har.
Patriarchen er en sjov fætter. Jeg rullede med cult powers i to kampe og synes, det virker som et rimeligt valg. Der er ikke nogen dårlige powers og der er rigeligt med Blessings og maledictions til at man altid kan finde noget at bruge dem til, hvis man stiller nogenlunde fornuftigt op.

Det gjorde jeg ikke, for deres mobilitet sutter stadig, hvis ikke man er heldig med ambush tabellen. Formationen giver en brugbar bonus, men jeg ville i det store hele have foretrukket to eller fire mindre units genestealers for større fleksibilitet, men så må jeg jo bare bygge nok hybrids til at stille et CAD.

AM var også en blandet pose bolsjer, udover det skægge i at lege med køretøjer for en gangs skyld. Mine to store kærligheder, vendettaen og manticoren skuffede. Tre TL lascannons gør i virkeligheden ikke ret meget skade og fliers er helt umulige at manøvrere rundt med, når man er vant til FMC. Det er nok et spørgsmål om tilvænning, men alligevel.

Manticores var også gode, når de duede, men de sidder mellem to stole. S10 og AP 4 er en mærkelig kombo, der bedst duer med multi-wound tyranids og orker. Første kamp var rent faktisk med 3 store ork bike mobs, men når manticoren ikke kan skyde indenfor 24", så har man en runde, før de er for tæt på.

Det er desuden for tilfældigt med d3 blasts, så hellere prøve nogle wyverns engang. De er godt nok kun S4 AP6, men med shred og garanteret fire små blasts, virker de som et bedre bud på at høvle lidt let infanteri ned. Især når to koster mindre end en manticore.

Til gengæld var chimeras og veterans en positiv overraskelse. De er ligesom termagants, bare med en AV 12 mur og skydning, der kan dræbe noget. Omvendt er det farligt at være plasma gunner i kejserens hær, men det er nok generelt ikke et langt liv alligevel, så hvorfor ikke have det sjovt indtil da?

Jeg kunne godt være fristet til at føje nye ting til AM-hæren, når jeg nu har købt den. De virker som et godt grundlag at bygge nogle solide Allies til kulten på.

Og så håber jeg da, Landbooster opdager de fine billeder af hans hær, der var ude at lege, også selvom den ikke vandt en eneste kamp.

princelarming

Uden at du må hænge mig op på det, så er der noget med at minimum-afstanden på et barrage-våben (som eksempelvis Manticore) ikke er minimum-minimum...

vejby

Quote from: princelarming on 20 February, 2017, 13:19:21
Uden at du må hænge mig op på det, så er der noget med at minimum-afstanden på et barrage-våben (som eksempelvis Manticore) ikke er minimum-minimum...

Tja, pas. Jeg slog det faktisk ikke op, men jeg mener ikke den regel er ændret. Til gengæld har flere våben vist nok ikke længere en minimum-afstand.

Og jeg burde måske omdøbe bloggen igen, da 'nidder og mariner er lidt fattigt til at dække over en gryende kult med kejserlige lejesvende  :)

Sigmaril

Quote from: vejby on 20 February, 2017, 12:21:48
Manticores var også gode, når de duede, men de sidder mellem to stole. S10 og AP 4 er en mærkelig kombo, der bedst duer med multi-wound tyranids og orker. Første kamp var rent faktisk med 3 store ork bike mobs, men når manticoren ikke kan skyde indenfor 24", så har man en runde, før de er for tæt på.
Som Asbjørn siger, så er minimum ikke minimum :) Du må godt skyde på ting der er tættere på. Det tæller bare som indirect fire, og du kan derfor ikke trække din BS fra Scatter.

Levarion

Hvor står dette henne i reglerne ??

vejby

Quote from: Sigmaril on 20 February, 2017, 13:28:49
Quote from: vejby on 20 February, 2017, 12:21:48
Som Asbjørn siger, så er minimum ikke minimum :) Du må godt skyde på ting der er tættere på. Det tæller bare som indirect fire, og du kan derfor ikke trække din BS fra Scatter.

Nu har jeg fundet reglen, og det er stik modsat, Klaus:

If a Barrage weapon has line of sight to its target it can fire directly, even if the target is within its minimum range.

Det ville have været rart at vide  :)

vejby

Sigmaril

Quote from: vejby on 20 February, 2017, 13:52:57

Nu har jeg fundet reglen, og det er stik modsat, Klaus:

If a Barrage weapon has line of sight to its target it can fire directly, even if the target is within its minimum range.

Det ville have været rart at vide  :)
Ups. sorry. Men ja, du kan i hvert fald skyde :)

vejby

Og det er jo det vi allerhelst vil  ;D

vejby

Efter mine første oplevelser med IG Astra Militarum sidder jeg nu og overvejer, om jeg skal købe ekstra til.

Der er ingen psykers i den hær, jeg har købt, og der er flere muligheder i codexet, men hvad skal man gå efter? Wyrdvanes er principielt en 5 wounds psyker, der ikke kan ID'es da de 5 wounds er fordelt over 5 modeller, men de er level 1 uden muligheder for bonusser til at harnesse og hvad kan man så bruge det til? De andre muligheder lider af samme problem, bortset fra at de er endnu mere skrøbelige, men det er måske mest fordi jeg kommer fra codex flyrant, jeg ser det sådan?

Derudover er jeg lidt lun på wyverns og deres to twinlinked stormshard mortars. Hver mortar giver to små barrage blasts med S4 AP6, shred og ignores cover. Når de er twinlinked re-roller de altså både på at ramme og på at wounde og de ignorer cover og line of sight (barrage). Omvendt er de kun S4 og AP 6, så jeg kan ikke overskue, om de kan lægge nok wounds til at der går noget igennem eller om de er sat af dansen ligesom så meget andet, men rerolls har jo altid været en god ide.

Reinholdt

Quote from: vejby on 02 March, 2017, 11:47:50
Derudover er jeg lidt lun på wyverns og deres to twinlinked stormshard mortars. Hver mortar giver to små barrage blasts med S4 AP6, shred og ignores cover. Når de er twinlinked re-roller de altså både på at ramme og på at wounde og de ignorer cover og line of sight (barrage). Omvendt er de kun S4 og AP 6, så jeg kan ikke overskue, om de kan lægge nok wounds til at der går noget igennem eller om de er sat af dansen ligesom så meget andet, men rerolls har jo altid været en god ide.

Kan kun sige hvad jeg oplever med min Eldars. Der er wyverns et problem, da min jetbikes/warp spiders har de en sårbarhed over for ting de ikke kan gemme sig fra. Da min Eldar hær ikke har så mange modeller i hær, så et våben som mortars ville jeg have et problem med at undgå, da et par tabte jebikes betyder en del for hvor meget jeg kan presse næste runde.