News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Vejby's Imperie

Started by vejby, 23 March, 2012, 21:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

vejby

Jeg ved ikke, hvor meget de presser Warp spiders, da det er blasts, men jeg kan heller ikke huske deres jump-regel specifikt.

Jetbikes ved jeg heller ikke, om de er så truende overfor. Der er ca. 50% sandsynlighed for at ramme et hit på en scatter die med re-roll og så rammer man måske 2, hvis ikke de er klumpet sammen. Den anden blast marker giver så 1-2 hits mere. Det bliver til 3 wounds i alt, hvoraf du saver 2. Med to mortars bliver det to døde jetbikes, medmindre de er klumpet godt sammen.

Omvendt, hvis to døde jetbikes x hver wyvern bliver et problem for dig, kan jeg godt se pointen, når wyverns nu kun koster en chimera stykket.

Tak for input  :)
Maling 2023: 28/41 modeller

Reinholdt

Jetbikes kommer ofte i grupper af 3-5 nok mest 3. Og en død så er fire power reducere med 4 skyd samt de skal tage en morale test på ld8. De står ofte test på kanten så der er mulighed for grimme ting.
Warp spiders jump virker ikke så godt på mortar da den er ligeglad med los. Så den vil altid have mulighed for en effekt på dem.
2 bikes koster næste det samme som en mortar tanks.

vejby

Fedt, for nu at sige det på den måde  ;) Det er dejligt med lidt perspektiv på tingene.

Landbooster

Wyverns er virkelig gode. Du går ikke galt i byen med et par wyverns eller 4:)

AlexBware

Kør dem i sæt af to eller.tre. Jo flere blasts du kan lægge med barrage, jo bedre bliver de til at lægge wounds(du kan vandre med hits). De er uden tvivl IG's bedste enhed (måske med undtagelse af nogle FW units. Har du dembi units af 2-3, så ian du også beskytte deres svage side armor.

Er du i situationer, hvor du kan ramme tre.tropper med en blast, der laver du ofte.20 hits mee to wyverns.

vejby

Nu har min google-fu også hjulpet lidt med nogle reviews fra dengang codex'et kom. Konklusionen er vist klar: der skal indkøbes wyverns  :D

Tak for input.

Reinholdt

jeg kommer til at hade dig for det :-). Men er fan af dem:-)

vejby

Quote from: Reinholdt on 03 March, 2017, 10:16:06
jeg kommer til at hade dig for det :-).

Det forudsætter, at vi nogensinde mødes i en kamp igen. Meget a propos, skal du så ikke med til Fastawar: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=944.0?

vejby

Jeg har omdøbt bloggen til Vejby's Imperie da jeg synes den gamle titel ikke kunne følge med længere. Jeg har tyranidder, cult, astra militarum, et par imperial knights og nogle Space marines i varierende grader af WIP og vil-gerne til spilbare styrker samt en nogenlunde ide om, hvordan det fluff-mæssigt kan hænge sammen.

Mit primære hobby-mål skal nok være at spille (og vinde), men jeg kan godt lide ideen om at binde det hele lidt sammen med noget historie og jeg håber da også, Larry vil få lov til at få lidt taletid engang imellem. Under alle omstændigheder skulle titlen gerne signalere, at det hele hænger sammen på en eller anden måde og at jeg før eller senere får skrevet lidt baggrund om hele affæren.

vejby

10 færdige purestrain genestealers til min first curse formation, så nu er de alle i hus:

16 dukker færdige i år indtil videre  :)

vejby

Så er det snart tid for mig at tænke på Fastawar. I år vil jeg gerne lege med min first curse, nu hvor den er færdig, samt hvad jeg har i gemmerne. Listemæssigt giver det nok noget lignende det følgende:

First curse (patriarch + 20 purestrains)

2 flyrants
2 ripper swarms

Company command squad, chimera
Veterans, chimera
Veterans, chimera (alle tre valg med en masse plasma)
2 wyverns (hvis jeg kan få diverse sprays og afdækningstape til at spille)

Skyshield (fordi det er malet og jeg ikke er færdig med at lege med det)

Det efterlader ca. 180 point til ekstra legetøj, om det så være sig en vendetta, mawloc plus venomthrope eller noget helt tredje. Alle delelementerne burde kunne spille hver især, men jeg kunne godt være nervøs for, at det er for meget kludetæppe uden nogen som helst form for synergier og derved ikke særligt solidt. Omvendt er det (primært) noget andet end det, jeg plejer at spille og forandring fryder jo  :)

forhåbentlig giver det også minimalt malestress op til, hvilket min elskværdige kone nok vil sætte pris på.

Levarion

Vendetta skuffer altid syntes jeg. BS 3 lascannons er bare ikke the shit. Brug evt 60 på relic der giver preferred enemy til enheder indenfor 6" ( dine plasma bliver glade for det) evt en præst til at gøre dem fearless

vejby

Klart, det er også den oplevelse, jeg har haft af vendettaen i den korte tid, jeg har leget med den.

Et relic med en bobbel-effekt på 6" er ikke meget værd, hvis bæreren futter rundt i en chimera. Så vidt jeg kan forstå GW's seneste omgang FAQ's så duer auraer ikke ud fra vehicles længere. Så kan man selvfølgelig hoppe ud og plasma-dræbe en unit, men så tager man omvendt også pænt på munden bagefter. Det ville dog fuldstændig korrekt nok skære ned på antallet af plasma-relaterede dødsfald i egen rækker  :)

I sidste ende er en mawloc plus det løse måske en bedre investering, med de modeller jeg har til rådighed taget i betragtning.

Levarion

Fuldstændig korrekt med vehicle nerf reglen, men det gør imo også spillet lidt sjovere, da man ikke bare kan gemme sine folk i dåser.

Hvad med en Leman russ variant der kan hjælpe dine svagheder?

vejby

Quote from: Levarion on 06 March, 2017, 10:57:42
Fuldstændig korrekt med vehicle nerf reglen, men det gør imo også spillet lidt sjovere, da man ikke bare kan gemme sine folk i dåser.

Det kan du have en pointe med, men så langt er jeg slet ikke kommet i min nyfundne tilværelse med vehicles.

Det er også en mulighed, men en enkelt  Leman Russ virker ikke umiddelbart som en kæmpe trussel. Principielt bytter den bare vendettaens hard-to-hit regel ud med højere AV, men den skyder vel ikke bedre? Der er selvfølgelig noget andre våben, men så skal jeg bruge lidt længere tid på at dykke ned i codexet.

Levarion

Det er selvfølgelig rigtigt, til gengæld kommer den (i værste fald ) iIkke først ind tur 4..
Fordybelse i Codex er vejen frem ????

Hvad med en Hell hound? Den er en pain in The ass på mange (faktisk tit ubegrundet, men hey hvis det virker )

vejby

Quote from: Levarion on 06 March, 2017, 11:13:49
Det er selvfølgelig rigtigt, til gengæld kommer den (i værste fald ) iIkke først ind tur 4..

Det er det, man har en landing pad til  :)

Fordybelse i Codex er vejen frem ????

Som med så mange andre ting er viden magt, men det er sgu alligevel en ordentlig mundfuld at fordøje med alle de våben. Helt anderledes end 'nidder.

Hvad med en Hell hound? Den er en pain in The ass på mange (faktisk tit ubegrundet, men hey hvis det virker )

I og med jeg stort set udelukkende får spilletid til turneringer, så tror jeg ikke en Hell hound vil se sine foretrukne mål i mine kampe*, om end jeg godt kan lide ideen om den  :)

*men jeg tager stadigvæk nidder med. I hvert fald indtil jeg har malet nok andet til at stille en anden slags kludetæppe, så måske er den pointe ikke valid.

vejby

En Executioner med ekstra plasma sponsons på en landing pad med relic-manden bag ved lyder jævnt morsomt. Det er alligevel en front AV 14 tank med 5 plasma blasts med preferred enemy, og et 4++. Ikke helt dumt, det der.

MichaelAfisker

Har du overvejt pask punisher? som HQ kunne måske fungere med BS4 20 S5 rending skud med reroll på pen.

vejby

Næ, det har jeg egentlig ikke.

Det var godt nok nogle Leman (Lemen??) Russes med i den hær jeg købte, men jeg har ikke kigget det detaljeret igennem. Det var nu også meningen at i hvert fald Fastawar skulle holdes til et minimum af maleri og nye indkøb i år, så Pask er slet ikke med i overvejelserne.

Landbooster

Leman russerne der var med i hæren, er den absolut basic udgave med battle cannon. Så det kræver nok at du får fat i minimum en punisher cannon for at lave Pask og venner.
Måske du er sej til at bygge selv?? :)

vejby

Quote from: Landbooster on 06 March, 2017, 13:52:28
Leman russerne der var med i hæren, er den absolut basic udgave med battle cannon. Så det kræver nok at du får fat i minimum en punisher cannon for at lave Pask og venner.
Måske du er sej til at bygge selv?? :)

Det bedste jeg kan gøre er at købe en turret med de korrekte våben og eventuelt Pask og så male og sætte på dine tidligere Leman Russes, hvis jeg vil have andet end en battle canon så.

Mine selvbyggerevner har rakt til højest en hjemmebrygget malanthrope indtil videre og selvom jeg er ret glad for den er tanks nok noget helt andet at give sig i kast med  :)

vejby

Lige en huskeseddel til mig selv:
Kromlech
Maxmini
Spellcrow
Puppetswar

Det er de fire, jeg primært har brugt til non-GW bits.

Kromlech har for øvrigt en turret med en plasma-gun, der eventuelt kunne gå på en Leman Russ, så måske Landboosters helt basale russ'er kan få en ombygning i stedet for at jeg skal smide flere penge efter GW. Eller Good Games as it were.

vejby

Jeg fandt ud af at komme helt tæt på med mobilens kamera, for ellers kan man ikke tage et ordentligt billede af de her små svin:

Han mistede desværre fingeren i frygteligt uheld med sammenfiltrede sprues og da jeg efterfølgende ikke kunne finde den, må han undvære  :(

Her står han dog stadig og peger fremad mod en glorværdig fremtid for kulten på Yaga primes* tjæresorte og stærkt kemisk forurenede jord.

Det skal lige siges, at det er lyset på modellen, der gør lændeklædet lige lidt lækrere. I virkeligheden ligner det lidt mere lort, men jeg kan nok godt få forfinet teknikken lidt til når jeg engang skal til at lave neophytes.

*Jaja, der brygges lidt på noget fluff  :)

vejby

Så var julepostmanden forbi med et par wyverns i anledning af min fødselsdag, sendt af en anonym* gavegiver. Så kan jeg da forsøge at få samlet og malet i nogle farver, der tilnærmelsesvist ligner de andre.

*Det var i hvert fald ikke nogen af de andre medlemmer af familien, der havde sent dem  ::)