News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Vejby's Imperie

Started by vejby, 23 March, 2012, 21:58:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

vejby

Imperiet skal ej fattes grønt:

Maling 2023: 28/41 modeller

trygsen

Hej du  :)

Stakkels Ork Boy , som bliver fanget i Kæberne på den Model, der  :o  8)

Ser sku godt ud du!

Mvh . Trygsen
23.985 Points 40k Ork Army. Og bliver ved...

vejby

Faktisk f*ckede jeg carapacet op på underkroppen ved at bytte om på rækkefølgen af washes så den blev for mørk. Det må kaldes en prøveklud til den næste mawloc i rækken  ;)

vejby

Pyha, det ligger lidt tungt her i marts. Fik spray-primet det meste af to flyrants i går, undtagen nogle monstrous rending claws, der skal greenstuffes og have magneter samt to par ben. De fik til gengæld sat magneter under klovene så deres scything talons kan tages af og på og så fandt og limede jeg de sidste "sidekløer" til det ene sæt ben.

Aftenen i dag må stå på magneter og green stuff på de 4 MRC arme, så jeg kan prime dem sammen med benene i weekenden og så er det bare mal-mal-mal resten af vejen. Lige indtil GW FAQ'er det hele op og sætter en limit på 1 flyrant per detachment, hvis det altså går så galt.

Og så skal der nok købe et par KR-multikasser mere - sådan et par flyrants og en mawloc fylder lige rigeligt i skabet.

vejby

WIP monstrous rending claws, nu med magneter:

Så er der en dobbelt devourer i det ene arm-slot og claws i det andet: wysiwyg-konform  :)

De er måske lidt klejne i det, men til gengæld er de kun lavet af bits, jeg havde i forvejen, og den første ser egentlig ok klar ud til at give på munden.

vejby

Lulz-liste hvis max en tyrant/detachment-mareridtet bliver virkelighed:

++ Brigade Detachment +9CP (Tyranids) [75 PL, 1297pts] ++

+ Heavy Support +
Biovores [2 PL, 36pts]: Biovore

+ HQ +
Broodlord [8 PL, 162pts]: Monstrous Rending Claws
Hive Tyrant [11 PL, 184pts]: Monstrous Rending Claws, Two Devourers with Brainleech Worms, Wings
Neurothrope [4 PL, 70pts]

+ Elites +
Hive Guard [7 PL, 144pts]
. Hive Guard: Impaler Cannon
Lictor [2 PL, 45pts]: Flesh Hooks, Rending Claws

+ Fast Attack +
Mucolid Spores [1 PL, 20pts]: Mucolid Spore
Spore Mines [2 PL, 30pts]: 3x Spore Mine

+ Troops +
Genestealers [8 PL, 120pts]
. 10x Genestealer: 10x Rending Claws
Ripper Swarms [2 PL, 33pts]: 3x Ripper Swarm

++ Spearhead Detachment +1CP (Tyranids) [17 PL, 292pts] ++

+ Heavy Support +

+ HQ +
Hive Tyrant [11 PL, 184pts]: Monstrous Rending Claws, Two Devourers with Brainleech Worms, Wings

++ Battalion Detachment +3CP (Tyranids) [26 PL, 408pts] ++

+ HQ +
Tyranid Prime [6 PL, 104pts]: Devourer, Scything Talons

+ Troops +
Termagants [3 PL, 40pts]: 10x Termagant (Fleshborer)

++ Total: [118 PL, 1997pts] ++

16 CP

princelarming

16 CP er dog drømmen!
Min blog - Alt males grønt!
Projekt 2025 status: 0/51
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

princelarming

Men dog måske lidt overkill?
Quote from: Troels S on 01 July, 2019, 15:08:30[...] 40K århus er ikke en afdæmpet forsamling [...]

vejby

Der skal bruges mange CP på regen for at holde ouputtet i live og på at øge outputtet på det, der ikke bare er tax.

Men ja, måske lidt overkill  ;D

princelarming

Tror jeg ville droppe batallion, og køre outrider - og så sælge Warrior Prime, med mindre du finder points til at hive hans venner med...

En enhed Stealers på 20 er heller ikke at foragte... specielt presset op, sammen med Flyrants og warriors

vejby

Quote from: princelarming on 16 March, 2018, 10:51:47
Tror jeg ville droppe batallion, og køre outrider - og så sælge Warrior Prime, med mindre du finder points til at hive hans venner med...

En enhed Stealers på 20 er heller ikke at foragte... specielt presset op, sammen med Flyrants og warriors

Ja, primen er ren tax uden venner, men det er ud fra samlingen. En neurothrope mere kunne gøre det samme.

20 'stealers, en AG trygon og flyrants kunne være en pæn trussel tæt på og trygon'en er ikke meget dyrere end en prime + venner. Med Leviathan er det såmænd nok også rimelig holdbart  :)

vejby

Så er vi ude i noget ala:

++ Brigade Detachment +9CP (Tyranids) [81 PL, 1410pts] ++

+ No Force Org Slot +
Hive Fleet: Leviathan

+ Heavy Support +
Trygon [9 PL, 173pts]: Adrenal Glands, Biostatic Rattle, 3x Massive Scything Talons

+ HQ +
Broodlord [8 PL, 162pts]: Monstrous Rending Claws, Power: Catalyst
Hive Tyrant [11 PL, 193pts]: Adrenal Glands, Monstrous Rending Claws, Power: Psychic Scream, Power: The Horror, Toxin Sacs, Two Devourers with Brainleech Worms, Wings
Neurothrope [4 PL, 70pts]: Power: Catalyst

+ Elites +

+ Fast Attack +

+ Troops +
Genestealers [16 PL, 240pts]
. 20x Genestealer: 20x Rending Claws

++ Outrider Detachment +1CP (Tyranids) [17 PL, 283pts] ++

+ No Force Org Slot +

+ HQ +
Hive Tyrant [11 PL, 193pts]: Adrenal Glands, Monstrous Rending Claws, Power: Dominion, Power: The Horror, The Maw-claws of Thyrax, Toxin Sacs, Two Devourers with Brainleech Worms, Wings

+ Fast Attack +

++ Spearhead Detachment +1CP (Tyranids) [17 PL, 301pts] ++

+ No Force Org Slot +
Hive Fleet: Kronos

+ Heavy Support +

+ HQ +
Hive Tyrant [11 PL, 193pts]: Adrenal Glands, Monstrous Rending Claws, Power: Psychic Scream, Power: The Horror, Toxin Sacs, Two Devourers with Brainleech Worms, Warlord, Warlord Trait: Soul Hunger, Wings

++ Total: [115 PL, 1994pts] ++ 14 CP i alt

Hvis jeg havde de helt rigtige modeller til tax-units, kunne der skæres fedt fra til at klemme en ekstra biovore ind eller, hvis man helt fjernede hive guards, en mawloc eller til at opgrade trygonen til en prime. men der er en hårdtslående kerne, der er i fjendens ansigt i den tur, man ønsker det.

Alt det vigtige har glands og der er back field synapse, til at holde screens omkring biovores og units nok til at lave en null-deployment-agtig opsætning, hvis man ikke har første tur.

princelarming

Listen ovenfor er dog kun relevant i den meget specifikke situation, at Flyrants bliver begrænset til et pr detachment...

Det er typisk os, som Tyranid-spillere at tage sorgerne på forskud, og forberede os på det værste...

vejby

Quote from: princelarming on 16 March, 2018, 13:11:13
Listen ovenfor er dog kun relevant i den meget specifikke situation, at Flyrants bliver begrænset til et pr detachment...

Det er typisk os, som Tyranid-spillere at tage sorgerne på forskud, og forberede os på det værste...

Brændt barn har knasende svær og i den dur...

Jeg er dog ikke færdig med at nyde ideen om transport til 'stealers, selvom metaet måske for længst er rykket fra 'stealershock igen.

Master Ciaphas

Tænker du mangler 2x Acid Maws i hver Genestealer brood...de er trods alt gratis og svarer til et power sword...så det er lidt mere stabilt end "kun" rending claws...?

Mvh
Master Ciaphas

vejby

Quote from: Master Ciaphas on 16 March, 2018, 14:43:57
Tænker du mangler 2x Acid Maws i hver Genestealer brood...de er trods alt gratis og svarer til et power sword...så det er lidt mere stabilt end "kun" rending claws...?

Mvh
Master Ciaphas

Jep. men modellerne har bare ikke hovederne pt. Ellers er de vist auto-include  :)

vejby

Relic monstrous rending claws :

Og relic venom cannon :

vejby

Jeg skal have en prøvekamp i weekenden med denne liste:

++ Brigade Detachment +9CP (Tyranids) [80 PL, 1409pts] ++

+ No Force Org Slot +
Hive Fleet: Kronos

+ Heavy Support +
Exocrine [11 PL, 216pts]
Mawloc [6 PL, 104pts]: Biostatic Rattle

+ HQ +
Hive Tyrant [11 PL, 189pts]: Adrenal Glands, Monstrous Rending Claws, Power: Psychic Scream, Power: The Horror, Two Devourers with Brainleech Worms, Warlord, Warlord Trait: Instinctive Killer, Wings
Hive Tyrant [11 PL, 189pts]: Adrenal Glands, Monstrous Rending Claws, Power: Catalyst, Power: Onslaught, The Maw-claws of Thyrax, Two Devourers with Brainleech Worms, Wings
Neurothrope [4 PL, 70pts]: Power: Onslaught

+ Elites +

+ Fast Attack +

+ Troops +

++ Spearhead Detachment +1CP (Tyranids) [34 PL, 590pts] ++

+ No Force Org Slot +

+ Heavy Support +
Mawloc [6 PL, 104pts]: Prehensile Pincer Tail

+ HQ +
Hive Tyrant [11 PL, 189pts]: Adrenal Glands, Monstrous Rending Claws, Power: Catalyst, Power: The Horror, Two Devourers with Brainleech Worms, Wings
Hive Tyrant [11 PL, 189pts]: Adrenal Glands, Monstrous Rending Claws, Power: Onslaught, Power: Paroxysm, Two Devourers with Brainleech Worms, Wings

++ Total: [114 PL, 1999pts] ++

13 command points. Warlord trait skal måske skiftes til soul hunger afhængigt at modstanderens antal psykers, men ellers skal den bare have max. rerolls.

Nogen vil måske undre sig over, at onslaught går igen på så mange tyrants, men man må advance og assaulte bagefter med den, hvilket kan være forskellen mellem at klare et assault eller ej. Når så meget af arbejdet skal klares af flyrants tæller alle marginalerne for at få dem i mål. Eller også viser det sig at være helt ligegyldigt  ;D

Spændende bliver det i hvert fald.

vejby

Onslaught blev aldrig nødvendigt og exo'en er en ulempe, når den dør til skydning før den kan noget. Og jeg savnede mindst en mawloc mere. Her er et mere turneringsorienteret bud på en liste :

++ Brigade Detachment +9CP (Tyranids) [80 PL, 1404pts] ++

+ HQ +

Hive Tyrant [11 PL, 189pts]: Adrenal Glands, Monstrous Rending Claws, Two Devourers with Brainleech Worms, Wings

Hive Tyrant [11 PL, 189pts]: Adrenal Glands, Monstrous Rending Claws, Two Devourers with Brainleech Worms, Wings

Hive Tyrant [11 PL, 203pts]: Adrenal Glands, 2x Two Devourers with Brainleech Worms, Wings

+ Troops +

+ Elites +

+ Fast Attack +

+ Heavy Support +

Biovores [4 PL, 72pts]: 2x Biovore

Mawloc [6 PL, 109pts]: Adrenal Glands, Prehensile Pincer Tail

++ Spearhead Detachment +1CP (Tyranids) [34 PL, 595pts] ++

+ HQ +

+ Heavy Support +

Biovores [4 PL, 72pts]: 2x Biovore

++ Total: [114 PL, 1999pts] ++

Created with BattleScribe

trygsen

Hej du - Og tak for Kampen i går!  8)

Den nye Liste du har lavet der , virker mere Vild end den du brugte i går  ;)
Jeg fandt da godt nok Hurtigt ud af, at AM sux max i nærkamp, i forhold til mit Orkz  :o   Men det var kanon Hyggeligt alligevel  ;D

Og jeg fandt også ud af at Spore Miner skal man ikke Ignorere... Stakkels Hellhound Hehe

Kagen var super du - Chokoladen den var overtrukket med, smeltede jo på tungen i ren vel-smag og fylde!  ChokoladeKage giver godt med Points i Klubben  8)

Du er velkommen til at komme forbi en anden gang. Tak for kampen og Hyggen  :D

Mvh. Trygsen
23.985 Points 40k Ork Army. Og bliver ved...

vejby

Ja, efter du blæste Hive guard og exo'en af banen i tur et, gik det skridt for skridt med hhv. at låse dig i cc og fjerne dine tanks. Det var dog ikke helt let og vi gik da også til tur syv uden tabling.

vejby

Næsten klar til Fasta...

vejby

Relic monstrous rending claw og almindelig:

vejby

Så blev Fastawar 2018 afsluttet med tre sejre, et loss og et draw samt 67 point i alt. Det blev til en 7. plads ud af ca. 30 alt i alt, hvilket er det bedste resultat til en turnering so far.

Listen var:

Battalion detachment
Hive Fleet Jormungandr

Flyrant: 2x2 devourers (warlord)
Flyrant: 2x devourers, MRC

3x ripper swarm
3x ripper swarm
10x termagants, fleshborers

6x hive guard, 6 impalers
6x hive guard, 3 impalers, 3 shock cannons

1x Mucolid

1x Mawloc
1x biovore
1x biovore

Spearhead detachment
Hive fleet kronos

1x Mawloc
1x biovore
1x biovore
1x biovore

Det var en rigtigt fin turnering og med høj stemning, men den omkringliggende con kunne godt have været bedre organiseret, men det har intet med arrangørerne af Fastawar at gøre.

vejby

Kamp 1 mod Jans demons.

Han havde en prins, en pink et eller andet på disc, 3x3 oblits pænt placeret i reserve, 30 plague bearers, 30 pink horrors, 2 hold flamers, 20 blood letters, et hold nurglings.

Vi stillede op på de korte bordender.

Problemet her var at overleve hans oblits, der har pænt grim skydning mod tyrants og holde afstand til blood letters. det lykkedes til dels, men jeg måtte dog ofre en tyrant for at lokke ham til at deep strike blood letters ind i hans eget bordhjørne. Det lykkedes dog og efter en sej omgang med først at fjerne plague bearers, der på forbilledlig vis screenede for alle characters og derefter pinks, lykkedes det dog at reducere både oblits og flamers til håndterlige størrelser. Vi sluttede dog tur fire, da vi løb tør for tid, hvor det begyndte for alvor at gå ned ad bakke for Jan.

Godt spil, hvor især biovores kunne blokke Jans muligheder for at komme ind med misses. I næste runde ramte de dog over snit, hvilket bestemt ikke var meningen.

Resultatet var 13-7 til mig, off to a good start, selvom det gjorde ondt at måtte slås mod min team-mate fra sidste kval.