Kortnøgle:

Spiller ikoner, dem med prikkerne viser ejerskab af feltet, dem med romertal er jeres hære.

Fozzrik's flying fastness:
Alle kampe der udkæmpes i dette og tilstødende felter skal være storm of magic spil, tilgengæld vil begge spillere udover normale resultater få et artifact efter kampen, selve det flyvende fastness kan ikke erobres før kampagnens afsluttende slag.

city:
Jeres byer lægger 2 til jeres fortification saves for de tilstødende felter,
udover det kan et byfelt kun indtages hvis den indvaderende hær vinder siege scenariet over jer.

forest:
Har kun effekt for woodelf spillere.

fortress:
Jeres fort lægger 1 til jeres fortification saves for de tilstødende felter, udover det kan et fortfelt kun indtages hvis den invaderende vinder siege scenariet over jer.

mine:
Giver jer slag på mine tabellen, et slag pr. mine pr. runde.

river:
ingen effekt i kampagnen.

sea:
Kystfelter har speciel effekt for high/dark elves, rene havfelter kan ikke bebygges.

wizards tower:
Giver jer lov til at bytte om på rækkefølgen af terningerne når i slår på hændelses tabellen, derudover må i når i slås på jeres eget wizards towerfelt, efter at siderne er valgt, men før første enhed er placeret bytte et stykke terrain ud med et wizards tower.

hanging rock:
Den der kontrolerer hanging rock må, én gang i runden slå om på character injury tabellen, der ud over så vil modeller der bruger lore of death under slag på feltet lægge en gratis PD til alle casting attempts.

ironrock:
Den der kontrolerer ironrock må bruge allierede (denne gang i regelbogens forstand :-) ) fra orcs&goblins bogen, derudover tæller hele slagmarken som et idol of gork under slag på feltet.

marches of madness/morgheim:
Sumpfelter har et fortification save på 2+, tæller som 2 relics hvis man holder dem, kan ikke bebygges og må ikke erobres før efter slutningen af sommeren.
Sumpfelter andre steder på kortet må erobres fra start, men giver ingen relics.
Morgheim i midten af sumpen tæller som 5 relics hvis man holder den og må ikke erobres før efter sommerens afslutning, under slag i feltet tæller hele bordet som en charnel pit.

mount bloodhorn:
Tæller som et fort, tæller også som en mine der ikke kan løbe tør (ignorer resultat 1 på tabellen), tæller som 5 relics hvis man holder det og må ikke erobres før foråret er slut.

stormhenge:
Hvis man stadig har tilfangetagne helte og kontrolerer feltet så kan man ofre fangerne for en gevinst på d3 relics pr stk, der udover tæller hele bordet som en arcane ruin når man slås på feltet.
Jeg vil forslå, men ikke kræve at i bruger kortet når i belsutter jer for terrain/scenarie, så i fx. bruger flere skove hvis i slås i et skov felt, eller spiller battle for the pass hvis i slås i et bjergfelt.
JB