News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Space: 1889 - Soldier's Companion

Started by elThyge, 04 April, 2012, 17:35:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

elThyge

Jeg købte oprindeligt Soldier's Companion for at have en fuld samling af Space: 1889 udgivelser, men efter reelt at have læst reglerne er jeg blevet interesseret i at prøvespille det. Reglerne er fra 1989 og har nogle sjove tvists selv i forhold til daværende regler.

F.eks. er det kun spilleren med initiativet som kan bevæge sine tropper; modspilleren har kun mulighed for Defensive Fire. Når det kommer til at skyde er RoF baseret på en form for spredt skydning. For større effekt er det dog muligt at affyre Volleys, (hvilket dog begrænser skydningen i den efterfølgende runde). Grundlæggende rammer alle tropper på seksere, (d6). Det kan så blive modificeret op og ned. Ender to hit på 7+ eller højere rammes der fortsat på seksere, men modstanderen får et save på forskellen, (f.eks. ved +3 saver den beskudte enhed på 1,2 og 3).

Reglerne inkluderer alt der er brug for i en VSF-setting inklusive Land Juggernauts, Tripods og Flyers.

Nu er spillet af ældre dato, så det er sat stort op på modifiers. F.eks. er der 15 og 18 linjer med modifiers til hhv. nær- og ildkamp. Ud fra en hurtig gennemlæsning skulle det dog også være et af de få negative aspekter.

Spillet er mass-combat og kræver derfor flere figurer end jeg pt. har til rådighed, (et kompagni er 20 figurer, som dog godt kan deles op i to enheder). Spørgsmålet er derfor, hvor og hvordan jeg kan få hjælp til en spiltest?

Det er stadig muligt at købe genoptrykket af reglerne i fast form, men det nemmeste er køb af PDF her for $7.95. Her er det desuden muligt at se en preview, som inkluderer spillets tur-opbygning.
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Sadomator

Interessant.

Hvis vi kan finde en dato, så tror jeg godt Thorbjørn og jeg kan stille figurer til rådighed, vi har rigeligt af både Prøjsere og Briter, som er malede og der er flere faktioner på vej, med mange modeller klar.

Jeg har selv kigget lidt på Space 1889, men har ikke købt nogen bøger endnu... Jeg ved ikke om jeg husker forkert, men mener at have set i en tråd på LAF, at reglerne er ved at blive nyskrevet, men måske blander jeg det sammen med noget andet.

elThyge

Hvad jeg umiddelbart kan finde via LAF er nogle nye fiktion-bøger baseret på Space: 1889, (Space: 1889 & Beyond). Desuden er en gut i gang med at lave 15mm Space: 1889 figurer.

Jeg går ud fra, at vi ses sidst i april i Esbjerg. Så tager jeg regelsættet med, og vi kan få os en lille snak.
- You mean, I'm trapped here?
- Oh yes, we all are.

Let Me Warn You (1936)Horisont

Speaker to Machines

Oh, Nice.  Jeg har stadig min Space:1889 hardcover, og en masse minier til Sky Galleons...  Ah, memories...
Stephan Dahl