Colossal-spil hos Per (Læs med, Jan M.)

Started by Kloen, 30 May, 2012, 01:01:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

jeg kiggede forbi Per her til aften, og ville gerne prøve et spil mod en af de nye colossals der pryder hans hylde. Valget faldt på den sculpt-mæssigt imponerende Master Mold til 600 point, og jeg stillede "Newer New Fantastic Four"
GG Wolverine 110
GG Spider-Man 90
GG Iron Man 150
GG Hulk 130 der fik hjælp af SI starter MR. Fantastic, alle 5 med den nye ata, og Gauntlet med Time Gem på Hulk til 600 præcis.  Per vandt overraskende nok Map Roll, og valgte Fortress of Solitude-map'et. Der var knapt nok plads til den tronende robot, der startede med at sende en Omega Prime Sentinel ud som decoy:


Og ganske forventeligt kom jeg til at gå efter den istedet for fabrikken, og fik mine figurer aaalt for langsomt op langs siden, Hulk split fra Banner gav mig en rar outwit, og Iron Mans Space Armor der gav ham +2 mod fliers holdt også fjenden på stand mens jeg fik bevæget og skudt mig ind på Omega Prime Sentinel'en. Men det tog jo et par skæbnesvangre runder, og pludselig var der mere at bekymre sig om:


jeg stod nu solidt uden for skydemulighed, men også uden mulighed for at få Hulk og Wolverine op til Master Mold:


og tiden der arbejdede for Per fik pludselig spillet til at se således ud:


Iron Man fik mind control'et den ene Sentinel til at skyde Master Mold'en og den anden sentinel, og jeg fik ånderum til at få Wolverine ind i kampen

Spider-Man gjorde kål på en Prime Sentinel, men det hjalp ikke meget i det store hele, og Wolverine kom nu på sit livs opgave:


Hulk var nu kommet op hvor han kunne lege med:


Men der overlevede han ikke længe, og Per vandt stort. 1-0
Master Mold skal bare rammes hurtigt og hårdt.

Nu skiftede vi til et 300 som blev et S.H.I.E.L.D. vs. S.H.I.E.L.D:

Pers AVM Howard Stark 33
IH She-Hulk 105
Ha Captain America 72
AVM Black Widow 50
Sn v Shield Agent 29
289


Mod mit hold fra sidste uges spil
CA Steve Rogers 99
som havde en infinity gauntlet med Soul, Power, Time og Space gems på til 30
AVM Agent Coulson 50
MM v Domino 52
AVM Hawkeye 65
296

Per vandt Map Roll og placerede os i "Alien City":

hvor der lynhurtigt blev træf på midten:


Pers "Smokey feet Cap" og hans (Pers - ikke Caps) taktiske overblik fik hurtigt pillet mit hold ned, omend jeg dog nåede at gøre kål på She-Hulk:


Sejr Per 2-0
Nu skiftede vi op til 500 hvor mine Inhumans
IH Black Bolt 193
GG Medusa 82
CA Maelstrom 225
500

Mod Pers Frost Giants
AVM Laufey 180
AVM Frost Giant 80
AVM Frost Giant 80
AVM Frost Giant 80
AVM Frost Giant 80
500

Jeg gøs (pun intended) ved synet, Per vandt Map Roll og valgte, sikkert i et forsøg på at gavne sit range-svage hold, et indoor map "Knowhere-basen" fra FF:GGA.
Black Bolt bar Medusa med ud og stod parat bag noget blocking mens Per stillede sine frost giants parat i det hindering i midten af map'et
(undskyld billedkvaliteten, men var blevet lidt træt)

Desværre for Per havde han bare glemt Maelstroms trait som gør at "Opposing characters that are given a non-free action within 8 squares of Maelstrom modify their speed value by -2 for that action." hvilket jo pludselig betød at hans boys kun kunne charge 3 felter, så han rykkede dem støt men sikkert ned mod Medusa og Black Bolt, hvilket gav BB tid til at rydde, og så ofre sin dronning for at give 12 i skade til 3 omkringstående frost giants:




Maelstrom var nu landet på sine HSS-clicks og zappede rundt og skød og outwittede, og pludselig var de meget stationære Frost Giants ikke så frygtindgydende.
Og da Maelstrom i at dræbe Laufey endte på sit vanvittige sidste click:


endte sejren, og oprejsningen, til mig:

Så altså 2-1 til Per.
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Tak for sjove spil. Master Mold var anderledes end nogen anden Heroclix-figur at spille. Han rykkede sig ikke et eneste felt, men producerede løs af sentinels. Din Iron Man var jeg en kende nervøs for, og du fik også brugt hans "colossal-mindcontrol" effektivt.
Det sidste spil Inhumans vs Frost Giants var også skægt og uforudsigeligt. Black Bolt tog lang tid at få ned uden outwit, og det var noget af et lammende skrig, han fik leveret. Maelstrom spillede du vildt godt. Hans trait var SÅ irriterende for mine chargende bisser, der mistede adskillige attacks pga den, da de havde positioneret sig for langt væk. Medusa fik også lige flænset jætter med flurry-B/C/F, av av.

P.S. du glemte et af dine maps hos mig.

Kloen

ah, ok, tak for info - husk at smse mig dit kontonummer imorgen :-)
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Caliban1968

#3
Hejsa folks!

Fantastisk kamprapport! Og specielt Sentinelsdelen var morsom. Mastermold er nemlig farlig på så mange måder.

En af de andre gode måder, som Per kunne have brugt var at producere de gamle "Sentinel Guards" (fra Ultimates Serien) med
Rookie udgaven til 20 point, experienced til 25 point og Veteran til 28 point. De har nemlig Shields-teamability.

Så 3 Sentinel Guards giver lige +3 Damage og +3 Range til Master Mold. Og med 8 point i skade 13 felter ud og Multishot ender
Mastermold med at være en rigtig modbydelig modstander på alle tænkelige måder. Nå ja, attack er forresten 13 med Psyc. Blaster.
Ups... Det læste Per nok.. Hehe.

Dernæst kan Master Mold så begynde at producere Primes og Større Sentinels (dog altid sammenlagt under 300 point totalt).

Fik forresten lige optalt mine Sentinels her i går:

1 stk. Mastermold
15 stk. Gigantic Sentiels (4 baser Sentinels) - jeps - der står 15 :-) (Hehe)
27 stk. Prime Sentinels
17 stk. Sentinel Guards (med Shield teamability)
1 Nimrod (Sentinels version en trilliard og en halv)
1 Bastion (en magisk/teknisk udgave af Nimrod).

Men lad os booke en spilledag snarest evt. her nordpå eller i København. Og husk endelig spillesøndag nu den 3. juni kl. 10.00 til 16.00 (og senere herhjemme i min bette lejlighed), hvor der seriøst skal spilles sjove spil Heroclix.

Bartok

What, 15 colossal sentinels! Sikke en sand hær! Selv har jeg "kun" tre, men det antal passede nogenlunde med 600-kampen i aftes. SHIELD-TA er rigtig nok brugbar med ranged attacks og multiattack, men jeg valgte at fokusere på at holde gang i sentinelfabrikationen, så Master Mold angreb vist kun i en enkelt runde.

Tager nok op til Snekkersten på lørdag sammen med Sebastian, håber på at mine forældre kan passe ham søndag, mens jeg lader mine colossals ryste den espergærdeske jord. (Mine (AVM-)jætter skal i hvert fald oppe sig lidt, før jeg tager dem frem igen, hmpf)

Caliban1968

#5
Hej Per!

Sentinels er i min optik - næst efter Brother of Mutants (Magnetos flok af rødder) de absolut mest interessante skurke/fjender/henchmen for diverse onde skurke
i Marveluniverset.

Der er så mange gode og rigtigt spændende historier - herunder faktisk også X-51 (Machine Man) og Phalanx (Technovirussen) - med Sentinels, at det altid er
værd at se X-Men både vinde over og faktisk ofte tabe til Sentinels.

At Hellfire Club så også har haft mere end indirekte kontrol med hele Sentinelsprogrammet (via stormogulen Sebastian Shaw - Black King) er så lige den ekstra
krølle, som bare gør Sentinels endnu mere interessante at spille Heroclix med (og mod) siger blot lidt om Sentinels som modstandere.

Endeligt er Weapon X, Purifiers, John Sublime (en anden modbydelig X-Men fjende) omkring Sentinels fra tid til anden. Hele Weapon X-programmet er baseret
på Sentinel-tech!!

Men p.t. kan jeg stille med Sentinels for (og hold på hat og briller):

8953 point...

Noget af et temahold. :-)

Så "Go Sentinels! Target that Mutant scum! :-) ZAPPP!"

Bartok

Næsten 9000 point, damn, det er mange! Så er problemet lige at finde en, der kan stille med et hold på ligeså mange point, haha.

Det højeste antal point jeg nogensinde har spillet er 1500. Min oplevelse var, at når man har så mange figurer på brættet, er der heller ikke den store skade sket, når man mister en figur. Det kan godt tage noget af spændingen af spillet. Eller også skal man bestemme et max antal figurer, fx max en figur per 150 eller 200 point man spiller for. Jeg ved godt, at det ikke harmonerer så godt med dine mange, mange sentinels, men nu tænker jeg udelukkende, hvordan man kunne lave et spil, der er sjovt at spille.

Master Mold var big fun i aftes. Og sentinellerne var i sig selv også fede med synergi, godt damagepotentiale, outwit, automatisk break away, og alt muligt. Kan varmt anbefale dem!

Caliban1968

#7
Hej Per!

Min tanke - og faktisk en langtidsplan lige siden den allerførste Sentinel blev udgivet - har været at kunne lave et Megascenarie med Sentinels,
hvor de mange Sentinels tramper fremad og knuser alt på deres vej (det er ideen med scenariet inspireret af Marveltidslinie - "Days of Future Past").

Tanken er så, at man giver 2 spillere kontrol over Sentinels i fælleskab. De skal så efter bedste evne til heroclixeri prøve at stoppe turnerings-/demo-/scenariespillerne, som selvfølgelig skal høste flest mulige Sentinels indenfor en given tidsfrist (2 timer maks, måske kun 90 minutter svarende til 2 normal spil Heroclix).

Forløbet er i korte træk tænkt til:

1) 2 spillere (typisk dommere til en turnering eller mere erfarne Heroclixrotter) spiller Sentinels. Regelkendskab er godt her, da de samtidig skal hjælper spillerne med regler. Sentinelsspillerne laver en strategi på forhånd (siden Sentinels følger låste programmer) og følger den i det store hele.

2) 6 Ikke-Sentinelsspillere får hver 1500 point til at stille et hold (tematiske mutanthold vil være ekstra cool!). Spillerne må planlægge og lægge strategi sammen. Hvis ikke har Ikke-Sentinelspillerne næppe en kinamands chance mod det voldsomme Sentinelhold iht. mit bedste gæt.

3) 2 store eller 3 topersoners-maps sættes sammen (udendørskort vil nok være bedst for alle spillere generelt). Spilletid sættes til 120 minutter. En Ikke-Sentinel spiller har 10 flyt pr. gang, Sentinel-spillerne har 60 flyt pr. gang (dvs. 10 til hver spiller).

4) Ikke-Sentinels spillere starter automatisk spillet (Sentinels tager sig altid god tid og rykker traditionelt altid metodisk og langsomt frem).

5) Sentinelspillerne kan ikke vinde, da de faktisk blot styrer Sentinelhorden og har en voldsom overmagt. Så de skal såmænd bare hærge løs med Sentinels med et muntert smil. Ikke-Sentinels spillere skal hente flest mulige mange Sentinels-point til sig selv inden de 120 minutters spilletid. Hver spiller burde få effektivt ca. 15 min spilletid, så der skal virkeligt prioriteres fra Ikke-Sentinel-spillerne. Simpelt ikke sandt?

Hver af - ikke Sentinelspillerne - tæller så samlede point efter tidens udløb og så skulle en 1. til 3. plads være lige til at kåre med lidt figurpræmier.

Først nu efter 10 år med Heroclix er det muligt - pga. hidtil manglende figurer til formålet - at få scenariet realiseret. Men nu kan det lade sig gøre - omsider!!

Fedt at det kan lade sig gøre, at ens ideer til massespil i heroclix kan realiseres. :-)

Jesped

9000 point sentinels WOW.

Jeg tror ikke at 2 timer er nok til et 18000 point spil. :o

Selv med dyre figurer, så er 8 spillere stadigvæk meget og det vil tage noget tid at flytte.

Jeg er dog frisk på at prøve det engang. Forstil jer lige billederne fra sådan en kamp.

Ellers en fed kamprapport.

Boyer

Hej folkenes

Det er sgu lige et scenarie for mig, både som robotfører og robotbekæmper.

Sikken nogle powerhold der skal på banen, og hvis man så er rigtig vild, så spilles der med highlanderregler og kun marvelhold. Det vil være fantastisk, men måske også en smule begrænsende, da der virkelig skal koordineres hold blandt sentinelsbekæmperne. Jeg er klar på sådan en udfordring

Hilsen Boyer