News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

Introduktion og regler

Started by Dybdal, 02 May, 2012, 07:17:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dybdal

Hej og velkommen til Painting Powerfist

Billedet lavet af the damned artificer

Painting Powerfist er en kæmpe male konkurrence som jeg har fået til at holde som en af Powerfist.dks officielle male konkurrencer.
Denne konkurrence er den første af sin art og vi håber at de kan blive noget årligt. I år er der derfor ikke det store "udvalg" af kategorier for at holde det simpelt og for at se om folk kan og vil være med til en stor malekonkurrence.
Det handler i bund at grund om at der skal males nogle figurer som skal vises her på Powerfist.dk og vi skal alle stemme om hvem af de forhåbeligt mange deltagere skal vinde.
Det hele kommer til at fungere i 4 trin:
Tilmelding:
For at tilmelde dig skal du blot skrive i tilmeldningstråden med hvilken kategori du vil deltage i og hvilket niveau.
Tidsfrist:
Fra konkurrencens start har du 10 uger til at færdiggøre og tage billeder af din figur. Billederne skal du sende til mig.
Deadline: 11. Juli 2012!
Er de ikke i min indbakke inden den 12. så tæller de ikke.
Voting:
Når alle billederne er sendt ind til mig og juryen(der bliver ikke nævnt nogen navne) og jeg har kigget dem igennem så alle er i de niveauer der er mest fair for dem, opretter jeg en tråd for hvert niveau og kategori hvor billederne bliver smidt ind så alle kan se dem.
Afstemningen holdes hemmeligt så ingen kan se hvem der har stemt på hvem og hvor mange stemmer man har fået. Votingen kører i 1 uge.
Hall of Fame:
Alle vinderne kommer så ind i en tråd der hedder Hall of Fame så alle kan se dem og ønske folk tillykke.
Derudover som præmie får alle vinderne en Custom titel her på powerfist.dk

Regler:
Single Miniature:
Figuren må officielt ikke være på en base der er større en 50x50. Bikes/cavalry er dog også tilladt. Kun en enkelt figur må være i fokus(DVS at der må godt ligge et lig figuren træder på eller lignende)
Monstrous Creatures/Diorama/Alt andet:
Her er alt andet tilladt. Squads osv er velkomment her.
Fælles regler:
Der må konverteres så meget som man vil. Dette vil dog ikke blive bedømt lige så meget som malearbejdet da dette er en malekonkurrence.
Alle spilsystemer gælder så længe de følger alle regler.
Figuren må ikke have været vist færdigt her på powerfist.dk før. Dvs du må gerne bruge en gammel figur du selv er super stolt af du ikke har vist frem før eller du kan male en op fra bunden.

Forummets egne regler gælder selvfølgelig også her!

Niveauer:
For Single Miniature er der 3 Niveauer.
Let: For nybegyndere og dem som speed painter. Simple maletekniker osv.
Øvet: For de bedre malere. Avanceret teknikker forekommer. Sådan som blending og freehand.
Mester: For de bedste. Avanceret teknikker er hverdag for folk heroppe :D

For Monstrous Creatures/Diorama/Alt andet er der til at starte med kun 1 Niveau. Men kommer der mange tilmeldte så laver vi nogle flere.

Regler for billeder:
For hver entry må der maks bruges 3(5 for alt andet kategorien) billeder. Det kan være for og bag, og så et detail shot. Man kan også gøre det på sin egen måde.
Ingen photoshop effekter da ikke alle har muligheden for at bruge det. Du må godt redigere lidt i billederne med kontrast og andre små ting. Men ikke noget med at smide skrift på eller ekstra bling.
Hvert billede må maks være 800x600 pixels.

Et godt eksempel kan være dette(Lavet med paint og windows egen billede redigeringsprogram):

(Jeg ville selv smide denne figur i Øvet)

Finder du ikke svar på et spørgsmål så spørg i Spørgsmålstråden
Ps: Diskussion til konkurrencen findes her:
http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=56666.0