News:

Husk at få skrevet turneringer ind i turneringskalenderen

Main Menu

Spørgsmålstråden

Started by Dybdal, 02 May, 2012, 07:19:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Frederik

Jeg kunne godt have på fornemmelsen, det kunne blive svært med max. tre billeder, selv hvis det ene er en collage.
Men grænsen skal vel gå et sted.

Jeg vil foreslå fire hovedbilleder, så man har mulighed for at komme hele vejen rundt om en model/diorama, og så måske collage med mulighed for close-ups.

Dybdal

Altså man kan lave collage med alle de 3 billeder.
men tja.. Kunne være man skulle for den sags skyld sige store ting må have op til 5 billeder?

Kirkegaard

Jeg synes 3 billeder er fint til Single Miniature - men 5 billeder ville nok passe bedre til Alt Andet kategorien. Det er klart, det er sværere at vise alt på 3 billeder jo større modellen er. Selvfølgelig er der mulighed for collage-billeder, men det kan hurtigt komme til at se presset og forvirrende ud. Så jeg stemmer for 5 billeder i Alt Andet kategorien :)
Følg med i Traxos og mine forskellige projekter her: http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=555.0

Dybdal

5 billeder it is then.. Retter det i reglerne med det samme.

King_Cuttuk

Quote from: Dybdal on 12 May, 2012, 11:43:18
Som umildbart ja.. Husk på du kan klippe flere billeder sammen så man kan se mere på billederne.
men er der andre der mener det bliver for svært?

Nej det mener jeg ikke bliver et problem.

Smedegaard

Hvis man har et MC der officelt ikke står på større base end 40mm må den så komme ind under single miniature? :)

Chaos is 20% cooler

Dybdal

Tyrrea

Kunne ikke ved hurtig gennemlæsning se om der var svaret på den her: Hvad med basen? Altså, bliver den vurderet med eller er det kun selve figuren? Kan nemlig ikke beslutte mig for den endelige basedesign, så måske jeg ville vente med den ;)
Søger WM/H spillere på vestsjælland!
Glory to the Skorne Empire!

Dybdal

Basen er en del af figuren. Så den bliver "bedømt" også.
Jeg vil mene at alle skal bedømme figuren som helhed. Om male arbejdet i klart fokus.
Hvis basen ikke skulle bedømmes med så skulle man næsten bare ikke have dem med :P Men det er tit en ret vigtig faktor så den tæller med så at sige.

eido

Er der nogen mulighed for at man kan omgå den der 50x50 regel i enkelt miniature kategorien? Jeg er lige blevet færdig med en noget sprød demigryph men de er jo "desværre" på en 50x75 base... Og jeg havde tiltænkt en anden figur i den store kategori, hvor jeg også tror min rytter som enkelt figur vil falde lidt igennem.

/René
Kids! Bringing about Armageddon can be dangerous. Do not attempt it in your home.
    -- (Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens)

Eidos Maleblog

Dybdal

Er den ikke cavalry? For så må den godt være med.

Lasse

Det er monstrous cavalry.
Pledges 2009-2014: +153/+33/+19/-28/+61/-30
Kommentarer ved køb og salg

eido

Jo, det hedder nu monstrous cavalry, men cavalry ikke desto mindre... HVis den er købt er jeg glad :)

/René
Kids! Bringing about Armageddon can be dangerous. Do not attempt it in your home.
    -- (Terry Pratchett & Neil Gaiman, Good Omens)

Eidos Maleblog

Dybdal

Synes ikke de virker så store.. Så kan ikke se det skulle være et problem.

Så hvis der ikke er nogen der har noget imod det så må du gerne bruge den.

Kexplosion

Er det tilladt at lave mindre kvalitetsjusteringer på billederne indsendt til dommerpanelet?

Altså ikke retouchering men mindre kontrast/tone justeringer på hele billedet?

Mit udstyr er nemlig ret ringe, hvorfor det ofte er nødvendigt at justere billederne lidt efterfølgende for at farverne rent faktisk ligner "the real deal".  :o
"... brændende Broodlord til dit face!" - Stefan Dahl

The Internet - because asking idiots far away for advice is better than asking those close by.

Se mine seneste miniaturer i mit Photobucket album!

Dybdal

Ja det er helt fint. Så længe det ikke er for meget. Det er så relativt at sige det. Men prøv at se hvad du kan gøre uden du selv synes det er for meget og send det. Hvis det er for meget så ska jeg nok prøve at fortælle det så specifikt som muligt.

Kexplosion

Quote from: Dybdal on 09 July, 2012, 00:06:13
Ja det er helt fint. Så længe det ikke er for meget. Det er så relativt at sige det. Men prøv at se hvad du kan gøre uden du selv synes det er for meget og send det. Hvis det er for meget så ska jeg nok prøve at fortælle det så specifikt som muligt.

Klart klart, der er også stadig et par dage tilbage, så hvis det bliver helt umuligt, må jeg hyre en kammerat med et ordentligt kamera til jobbet.

Men godt at vide, at det er tilladt at få billedet af ens figur til at ligne...well... ens figur!  ;D
"... brændende Broodlord til dit face!" - Stefan Dahl

The Internet - because asking idiots far away for advice is better than asking those close by.

Se mine seneste miniaturer i mit Photobucket album!

Belial

Det er Dybdals hotmail man sender til, ikke sandt?

Får man besked om, at ens entry er modtaget?

MVH

Belial

Dybdal

Det er bare en PM Belial. Har set din mail dog. Men du må sende op 3 billeder :D Så det er du velkommen til.

Men når jeg har gemt billederne på min PC får folk besked om det er modtaget

Anaxagorax

Efter hvor lang tid? Jeg sendte dig dem for 18 dage siden ;)
QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Belial

Nå ok. Jamen godt du fik min mail alligevel.

Havde taget en flok billeder, men det var desværre det bedste. De andre var crap, så jeg nøjes med det ene.

MVH

Belial

Dybdal

Anaxagorax: Jeg har modtaget dine.. Skulle også gerne have svaret tilbage.. Hvis ikke... Beklager!
Men de er modtaget.
Belial: Fint så bruger vi den ;D

Anaxagorax

QuoteWe all fail. In the end we all fail. Often sooner.

Blög - Relicblade, Hell Dorado, Kingdom Death og navlepilleri.

Alustriel

Jeg skrev også til dig igår Dybdal, dog uden svar, men jeg satser på at det bare kører som det skal :)

Dybdal

Der er modtaget billeder fra dig så det kører som det skal.
Damn jeg må have været dårlig til at svare.. Synes ellers jeg gjorde det ved alle :P