Galactus kiggede forbi

Started by Kloen, 10 May, 2012, 16:09:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

Jeg havde aftalt spil med Per idag, 300, 500 og 600, og havde regnet med at møde Galactus i 600-spillet, men blev noget overrasket over at han også har en 300-dial, som mit Animal-theme team bestående af

CA Squirrel Girl 59
SI Howard the Duck 35
HT Moondragon 134
som havde en gauntlet med Power og Time gems på til 20
GG Cosmo 52
300

Jeg vandt map roll og valgte "Realm of Death" der satte en stor kæp i Galactus' hjul med alle sine walls og snævre gange, men
da Galactus ikke kan blive tied up og er usårlig over exploit weakness, var Squirrel Girl og Monkey Joe ikke meget bevendt, dog fik Moondragon med Cosmos hjælp og Howards perplex psychic blastet big G' 3 i skade, men blev så selv skamskudt, og så var det spil ligesom ovre:

Sejr Per. (som forøvrigt havde ret mht. AE: http://clixcast.realmsradio.com/forum/showthread.php?t=350341)

Nu skiftede vi til 600 hvor jeg for første gang længe havde et hold der ikke var themed:

IG Runner med Space Gem 220
SI Nick Fury 100
SI Dr. Strange 149
IH Bruce Banner 55
med gauntlet'en der havde Time Soul og Power gems'ne på 25
MM e Domino 46
595

Per valgte GG Thing som galactus' herald, men jeg vandt map roll og valgte igen Realm of Death-map'et, hvor Runner fes lystigt afsted og nåede at give store G' 2x4 i skade, og så rendte Thing rundt og daskede til mine figurer:

Runner blev prplexet dobbelt op af Strange, sig selv, Nick fury OG fik +2 på Av mod Galactus pga. Galactus' høje Mv, så han kom hurtigt i Things sigtekorn:

Men så lavede Banner sig om til House of M Hulk, der med Strange's 18 shared Defense og SP hvor man skal slå to ens for at ramme var en lidt for stor mundfuld for Thing, og derfor tog et heavy object og med perplex slog Thing for 7 skade. Thing der allerede havde fået lidt høvl af Runner bukkede under, og jeg var egentlig klar til et endgame hvor Hulk skuylle ned og tage endless slag på Galactus, men først røg Strange, og så i ét skræmmende multiskud hvor der, selvfølgelig, blev slået dobbelt røg Hulk og Domino, og Runner der nu var så tygget at han reelt var uden chance for at ramme store G', så jeg måtte trække stikket. Sejr Per

tid til 3. spil som var sat til 500, jeg spillede de nyeste regulære Fantastic Four:
CA Invisible Woman 110
CA Human Torch 120
GG Thing 140
GG Mr. Fantastic 130
500

Mod Pers Universal Church of Truth:
GG Replica 47
GG Magus 165
GG Cardinal Raker 132
GG Cardinal of the UCT 66
GG  Cardinal of the UCT 66
5x ATA 20
496

Her vandt Per Map Roll og vi kom ombord i Helicarrier'en fra AVM starter-set'et:

Jeg brugte som typisk mig alt for meget energi på at få gjort parat til Human Torch's Nova Blast, og Thing endte omringet af fjender:

mens Per rykkede langsomt frem i siden mod den udsatte mr. Fantastic stod Invisible Woman og hendes bror parat og ventede, dog var Thing bukket under.

Og pludselig gik det stærkt i midten:

...og Human Torch fik endelig sin "Fiery Corona" på:

Kampen endte på kanten hvor Mr. Fantastic holdt udkig.

Human Torch Nova blastede de tilbageværende kardinaler, men desværre også sine egne team-mates, og den urørte Magus kunne blaste ind og rydde bordet:

Igen sejr Per, og altså 3-0 til Per, men mod 2xGalactus og med et meget spændende afsluttende spil overlever min stolthed nok.
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Tak for spil. Det var ikke helt fair af mig at spille med Galactus i 1. spil mod dine animals. Men boy oh boy hvor havde jeg glædet mig til at få Galactus på brættet. Super sjovt at spille ham og en herald. Det var også et godt hold, du spillede. Runner er i det hele taget en led karl med hans monsterhøje speed sammen med HSS og Flurry eller Exploit Weakness. Du lavede også gode taktiske moves med Fantastic Four, hvor jeg troede, at du ville løbe med sejren.

Sporh

Spændende (måske ikke første spil)!

Jeg kender ikke en på Universal Church of Truth, men det fungede godt?

Det er cool at kunne få Galactus til 300 points. Så kan man få et rigtig vildt hold i et 1000 pint spil med hans heralds!

Kloen

Ham Magus var ret heftig, og de andre minion'ede i hvert fald godt af ham og hinanden.
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"

Bartok

Universal Church of Truth, også kaldet UCT, var ganske underholdende at spille. Magus er svær at få nakket, da han er Power Cosmic og starter med at have Mastermind og Stealth, senere får han Steal Energy og Regeneration. Han har en trait, så han kan skifte over til at være Adam Warlock, men det fik jeg ikke brugt - kan ikke helt hitte ud af, hvornår det er en fordel. UCT mangler lidt dynamik, da der ikke er ret meget move-and-attack på figurernes startclick.

Første spil var også interessant på den måde, at vi fandt ud af, hvor svært en 3 x 6 felters figur som Galactus har det med at bevæge sig på et indoor map - også selvom han starter med Phasing/Teleport. Han kunne næsten ikke stå nogen steder på kortet, så han måtte bruge en del attacks på at smadre vægge ned. Det var på sin vis også underholdende, men havde været bittert for mig, hvis Søren havde haft seje HSS-bøller.

Ellers er Galactus ret nem at spille og kan med sine pointvalgmuligheder indgå på mange forskellige hold. Sådan gør Wizkids mere og mere med deres colossals, det er sgu cool.

Kloen

muligvis click 5 hvor man kan vælge mellem en charge/steal energy/mastermind/outwit eller en phasing/pulse wave/toughness/probability control-figur..?

Bartok

Den "fortærende" troner bagerst. Ben Grimm er hans herold, der længe holder skansen mod fjenden. Især Runner var en trussel.

Galactus er sgu ikke helt lille! Se, hvor Søren knytter næven i forbitrelse ;O)

Ét eneste move, det var alt, Big G rykkede i et helt spil. Fjenden må komme til kongen, hæhæ

Bartok

Så er der bibel-bank på vej ... eller ... det troede jeg. Det viste sig at blive en sej kamp!

Søren fik udnyttet Mr. Fantastic godt på sikker afstand, mens Thing var frygtløst i front alene mand mod 2-4 figurer. Reeds to gange Outwit hæmmede UCT pænt godt.

Reed sidste mand imod hårdt sårede Magus og en Cardinal of UCT (minion).