News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

9. Imperial meisterschaft

Started by Septimus, 10 May, 2012, 16:30:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Septimus

Her i weekenden skal Peter Juhl og jeg til tyskerland for at noob-bashe pølsetyskere!

Turneringen har pt. 47 deltagere, og her følger et par facts:

Ca. 25% af deltagerne ligger i top 100 i tyskland (ud af ca. 4000 registrerede spillere...!).
11 spiller GK.
6 spiller SW
5 spiller BA
4 spiller IG

Og diverse andre dexer for resten.

Fun fact: 3 eldar spillere, men kun 1 dark eldar.... so much for dark eldar competitiveness....

Jeg var den eneste vanilla marine spiller, og nu jeg siger "var" er det såmænd ikke fordi det ikke var det jeg ville have spillet - men jeg lyttede til mine venner og undlod at ødelægge endnu en hær by rush painting..

Denne gang skal det gøres ordenligt.

Jesper har været umådeligt flink at låne mig sine DA, jeg har aldrig spillet DA før, så vil ikke love for meget - men her er de så:

130   Belial: TH/SS

265   5 Upgraded terminators: 4 TH/SS + 1 lightning claw pair + 1 cyclone launcher + 1 apothecary

235   5 Terminators: 5 TH/SS + 1 cyclone launcher
235   5 Terminators: 5 TH/SS + 1 cyclone launcher

265   10 Tacticals: 1 meltagun + 1 missile launcher + 1 fist + melta bombs + rhino + extra armour

205   5 Tacticals: 1 plasma gun + power weapon + melta bombs + razorback + TL lascannon

75     Typhoon speeder: MM

95     Predator: AC/Las
95     Preadtor: AC/Las

1750 point.

Hvis der er nogen der har set, og bidt mærke i, Peters liste, vil man kunne se at den er på 1800 point - det skyldes at man kun har 1750 point til rådighed, hvis man har en named character med.

Fun fact part 2: for et par dage siden fandt jeg ud af at jeg pt. ligger i top 25% i tyskland (pt. som nummer 1278) grundet min performance i Baltic battle Rostock i 2010 (turneringsresultater downgrades over tid).

Så nu kommer der nok til at gå lidt sport i om jeg kan kæmpe mig til tops i Tyskland  :P
Min blog: Best served cold http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=299.0

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Septimus

Lige et par hurtige resultater inden jeg giver mig til at skrive batreps - havde selvfølgelig glemt mit kamera, så alle billeder er taget med min telefon, og jeg skal lige finde ud af hvordan jeg får det overført.

Jeg blev nummer 16 ud af 49. Det var meningen at jeg skulle have lol-slagtet GK, men i stedet for at møde bare en eneste GK rendte jeg ind i 4 horde hære ud af 5 spil, og hvis der er noget DA sutter til, så er det at fighte horder (læg mærke til hvordan jeg som enhver god leder straks fralægger mig ethvert ansvar!).

Odense fik 1. pladsen som den by med det bedste samlede resultat  :P

Team DENMARK fik 4. pladsen ud af de 12 deltagende "teams" (det var ikke en holdturnering, men i Tyskland har de mange klubber/foreninger, så derfor ser de også på deres samlede resultat).

Havde jeg været den eneste der spillede DA, havde DA ligget som 2nd best army performance  8)

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Master Ciaphas

Det ser meget spændende ud! Jeg vil ser frem til at læse mere om dine oplevelser!!

Mvh
Master Ciaphas

zacret

Jeg troede vanilla marines var codex marines og ikke Dark angel codex?

Septimus

QuoteJeg var den eneste vanilla marine spiller, og nu jeg siger "var" er det såmænd ikke fordi det ikke var det jeg ville have spillet - men jeg lyttede til mine venner og undlod at ødelægge endnu en hær by rush painting..

Denne gang skal det gøres ordenligt.

Jesper har været umådeligt flink at låne mig sine DA, jeg har aldrig spillet DA før, så vil ikke love for meget - men her er de så:

Overså du det der?  :)

Septimus

Game 1

Dark Angels vs. Blood Angels

Mission:
Mission One:
Mission Description: collect resources with just 4 markers (see special rules!)
Line-up: fight before the dawn
Total time: 5 plays, 6 to the 3 +, 7 to the 4 +

Special rules apply:
+ The markers are positioned alternately by the players and at least 6 inches from the field edge and 18 inches away from his other markers.
+ From the second round to give the marker to the controlling player's turn at the end point of a mission.
+ In order to control a marker is a point entity must be located within 3 inches of the marker. Here, the unit should not be in a transport vehicle.
+ In addition, a unit can only take one marker at a time.
+ Can be Contested by all but the marker units.

Fight before the dawn:
+ The first two rounds of the special rule applies fight night

Google oversætter ftw!

Hvis jeg som aldrig har haft tysk kan forstå det, så kan I nok også...  :)

Her er hans liste:

Jump horde... og der er night fight i de første 2 ture... tak for lort!  ::)

Ze table:

DA deployment:

Jeg starter, og deployer 2 terminator squads (det ene med FNP) og Belial.

Det ene squad er sat op på midtlinien i midfield for at presse jump horden tilbage. Det andet sørger for at jeg får et objective point i tur 1.

DA tur 1, left flank:

Fra venstre mod højre: dakka pred, tom razor, missile combat squad som har run-moved ind i ruinen, 3 typhoons og det sidste terminator squad.

DA tur 1, right flank:

Fra højre mod venstre: rhino med melta-team, plasma team, og dakka pred no. 2.

BA tur 1, right flank:

3 jump squads med priests og librarian - jeg havde ellers krydset fingre for at han ville sætte op lige over for terminatorne (da der ville være mindst cover for hans jumpers der, og jeg så ville kunne lave follow up assaults).

BA tur 1, left flank:

Det er lidt svært at se på billedet (taget med min iphone da jeg havde glemt mit rigtige kammera), men scouts infiltrerede han i ruinen og Saunginor render hen mod de andre jumpers på modsatte flanke - de 3 preds er evenly spred mellem left, mid og right DZ.

BA tur 1, mid DZ:

Overview, her ses det lidt tydeligere at han hoppede sine jumpers ind helt ude på højre flanke.

DA tur 2, right flank:

Awesome! En IMMOBILIZED pred... lige det man havde brug for  ::)

Det var naturligvis kun de ting, der ikke var i besiddelse af search lights, der kunne få øje på fjenden.

DA tur 2, left flank:

Uhh, shaken pred på venstre flanke? Det kan man da i det mindste bruge til noget.

DA tur 2, left flank:

Typhoon yderst til venstre flat-out'ede.

Terminatorne nulrer rundt i midfield, liiige uden for charge range - bait bait bait! Kom så, bid på din satans pølse-tysker!

Får han lov til at få for mange charges af ender spillet i hvor heldig jeg er med mine 2+ saves, kan jeg lokke ham frem så jeg får lov til at charge burde jeg nok kunne få overtaget.

DA tur 2, right flank:

Rhino leger med i bait-gamet - det bagerste terminator squad er klar til at pounce hvad end der hopper frem, hvis han bider på krogen.

DA tur 2, left flank:

Ja, så blev den pred også immobilized - og det er jo bare pisse awesome! Hvad skal jeg bruge det til?!

Den er ikke shaken længere, han har bare ikke fjernet 1'eren.

Septimus

DA tur 3, left flank:

Der mangler et par billeder, men nu skete der heller ikke det vilde på venstre flanke - andet end at den immobiliserede pred blæste min typhoon til atomer.

Terminator teamet med Belial attached circler stadig omkring, lige uden for charge range - og sniger sig nærmere og nærmere på hans objective på venstre flanke.

DA tur 3, midfield:

Alle 3 terminator squads holdes samlet for at han kun kan nå max 1 squad, og blive countered af de 2 andre - hvis han nu alligevel skulle kunne få et charge af.

DA tur 3, right flank:

Hans jumpers var ikke sådan helt vilde med at springe i hovedet af 16 terminators  :)

Men nu har de vidst langt om længe set sig varm på en rhino...... den er helt tilfældigt parkeret så den forhåbentlig bliver til diff terrain når de 'sploder den, og de så skal så langt som muligt igennem terrain for at nå mit objective.

DA tur 3, midfield:

FNP fuckers i cover... I hatez it.

Jeg kan ikke gøre andet end at prøve at bevare tålmodigheden, og håbe på at han snart prøver at rushe mig.

DA tur 3, BA mid DZ:

Finally! One pred down!

DA tur 4, left flank:

Got ya! Så faldt han endelig i bait fælden, og kom for tæt på med hans midterste assault squad (og den ene priest) - og Belial og co. smadrede nok af dem til at han skulle snake-eye sin LD test - og så hoppede resten ud over bordet.

Sanguinor er desværre ukomfortabelt tæt på, og jeg savede ikke videre super mod jumperne.

DA tur 4, right flank:

Rhino'en blev 'sploded, og BA'erne kunne desværre lige nøjagtig nå melta-teamet på deres diff rul. Bleh. Power fist'en døde selvfølgelig selvom han kun skulle save ét wound. Jumperne massacre-movede desværre langt nok tilbage til at jeg havde svært ved at nå dem.

Med et godt terrain rul var det lykkedes, men sådan skulle det ikke være.

DA tur 4, midfield:

Jumpers holder sig stadig på behørig afstand.

BA tur 4, right flank:

BA'erne hopper så tæt på plasma-teamet som de kan komme, og gør sig klar til at charge ind i ruinen. Priest og Librarian er attached.

BA tur 4, mid/right flank DA DZ:

Jeg fyrede mange missiler og andet snask af på de forbandede jumpers, men han klarede forstyrrende mange cover saves, og fnp'ede sig ud af resten. Derfor er der stadig et halvt squad tilbage.

BA tur 4, right flank:

Det var så her jeg holdt op med at klare mine saves, 2+? Pfff....

Plasma-teamet er væk, og 4 terminators. Fik da i det mindste nakket hans librarian.

BA tur 5, midfield:

I mellemtiden smadrede Sanguinor 4 terminators uden at miste så meget som et eneste wound ... så chargede mit 3. og sidste terminator squad hans sidste undepleted assault squad - og så skulle man jo tro at 15 thunder hammer attacks ville gøre en forskel ik? 2 terminators døde inden de kunne slå igen, en tredje røg til fisten. Han klarede sin LD -1, såå tough luck.

Og her har Sanguinor lige charged ind for at lege med, nu han var så godt igang.

Jeg fik lokket hans jumpers i samtlige charge-fælder, og fået hele 3 charges af med mine terminators vs. jumpers - og så failer det hele pga. utter fail saves? Pis ogs'.

Men jeg fik da en 10-10'er vs. jump horden - og Jespers DA's er absolut ikke begejstret for horde match-ups, så det er fair nok.

Jeppe Sejer

God læsning. Fedt. Glæder mig til at se resten  :)
Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

Septimus

Game 2

Mission
Mission Two:
Mission Description: "Tactical Destruction"
Line-up: slugfest

Tactical Destruction:
Plays normal destruction mission, as described in the rule book. Each firing point reached a point mission.
Each player places an additional mission objective marker in his deployment zone, as with the mission "capturing and holding" section. The markers must be at least 6 inches away from all edges of the field. If you end the game controls its own marker, you get an extra point mission. Controlled to get the marker of the opponent, there are three additional mission points.

DA vs. Imperial Guard

IG listen:
140   CCS: 2 meltaguns + power fist + chimera

140   CCS: 2 meltaguns + regimental standard + chimera

100   Psykers: 8 psykers + 1 overseer

80     Psykers: 6 psykers + 1 overseer

105   PCS: 4 flamers + chimera

70     Inf squad: 1 lascannon
70     Inf squad: 1 lascannon

65     Special weapons squad: 3 meltaguns

75     Heavy weapons team: 3 AC

155   Veterans: 3 meltaguns + chimera
100   Veterans: 3 meltaguns

130   Vendetta
130   Vendetta
130   Vendetta

75    Hydra
75    Hydra

160  Manticore

1800 point? Noget er fishy, for jeg kan se 5 chimeras på billederne, men listen giver 1800 point med 4...

50 point mere, da der ikke er nogen SC (det er nemlig fair at lægge yderligere 50 point oven i en i forvejen dyr SC's pris), og der er latterligt lidt cover på bordet - og praktisk taget intet LOS blocking.

DA vinder start rullet, deployment, left flank:

Fra venstre mod højre: pred, typhoon, 2 terminator squads, tom razor, plasma squad (som holder mit eget objective i krateret).

DA deployment, right flank:

Typhoons, pred, missile team, rhino med melta team og Belial og co. - IG objectivet er direkte over for rhino'en.

Modstanders objective giver flest point, så jeg har selvfølgelig sat stærkest op over for det.

IG deployment, right flank:

Fra højre mod venstre: hydra, CCS med fist i chimera, 2 lascannon inf squads, AC teams, 2 psyker squads.

IG deployment, mid DZ:

CCS med regimental standard i chimera, tom chimera.

IG deployment, mid DZ:

Veterans i chimera, PCS i chimera.

IG dpeloyment, left flank:

De 3 vendettaer efter scout moves, hydra og manticore. Der er et SW team med 3 meltaguns i den ene vendetta.

IG tur 1, left flank:

Ja så blev man da lige seized, det er bare mega fedt mod en pure shooty army på et bord uden cover  ::)

En pred weapon destroyed, 1 typhoon down.

IG tur 1, DA mid DZ:

Manticoren fik 3 missiler af... razor weapon destroyed, 2 terminators dør, 1 marine og shaken typhoon.

IG tur 1, right flank:

Stunned typhoon, 1 død marine fra missile team.

Tak for seize, og lorte terræn, siger jeg bare...!

DA tur 1, right flank:

Rhino advancer 12", Belial og co. nulrer frem - skulle bare have løbet i stedet for at forsøge mig med missiler - jeg burde vide hvordan det går med mig og S8 firepower...

Shaken chimera! Sådan.

DA tur 1, right flank:

One multi-laser down!

DA tur 1, right flank:

Psykers løb ind i den mystiske tomme chimera som jeg ikke aner hvor han har fra...

DA tur 1, midfield:

Nej, 1 weapon destroyed/shaken chimera mere!

IG tur 2, left flank:

Den ene vendetta fik jeg vist også shaked.

Vendetta med SWS unloader dem i nærheden af min pred.

DA tur 2, right flank:

Razor kan ikke andet end at generer ved at køre i vejen, og tank shocke (hvis den overlever næste tur).

Jeg kan ikke lige huske hvad der ødelagde den chimera, men mener jeg side-shot'ede den med missiler.

DA tur 2, right flank:

Her har tyskerne lidt svært ved at finde ud af deres egne selvopfundne regelændringer (som jeg ikke var klar over), her spilles der efter de rigtige regler i regelbogen - altså skal 1 mand igennem terrain skal hele squad'ed slå for difficult terrain. Mere om det i spil 5...

Rhino'en blev immobilized, og melta teamet charger ind i CCS ... men ruller ikke ligefrem overvældende på to-hit - og da slet ikke for fisten.

DA tur 2, midfield:

2 terminators overlevede IG shooting, og laver endnu et weapon destroyed result - så ødelæg dog noget for s....!

DA tur 2, left flank:

Hans SWS 'splodede pred'en med long range melta skud i side armour.

Terminators har lige ædt dem.

Septimus

IG tur 3, left flank:

Eller det vil sige, 12 thunder hammer attacks (kunne kun nå ind med de 4 af dem) præsterede hele 4 døde guardsmen, så de sidste 2 er på retræte.

IG tur 3, midfield:

Igen liner chimeras op for at brænde de stakkels terminators af.

IG tur 3, DA mid DZ:

En vendetta flat-out'er ned i min DZ.

IG tur 3, right flank:

Læg mærke til at han gør noget fornuftigt her - skærmer af med sin chimera, så jeg er tvunget til at løbe igennem terrænet. Eller forsøge at smadre mig vej igennem den.

Rhino crew'et fandt værktøjet frem og reparerede larvefødderne  :)

IG tur 3, right flank:

Et IG squad er ved at line op til at charge ind i cc, og swampe melta teamet med guardsmen.

DA tur 3, midfield:

Han fik skudt hele mit plasma team ned, men her har terminators fået fat i den ene vendetta - og endelig fik de ødelagt noget! Huzza!

DA tur 3, midfield:

De 2 terminators overlevede mirakuløst, og smadrer de 2 chimeras - 3 ture i træk har deres missiler ikke formået at lave noget som helst. Ville ellers have været nice at charge et squad (og være i sikkerhed for shooting), hvis man havde kunnet 'splode en chimera.

DA tur 3, right flank:

Typhoon uden weapons flat-out'er så tæt på ham som muligt - håber på at han 'sploder den, og at den tager nogle guardsmen med i faldet.

Rhino tank-shocker, men han passer sit LD pga. banneret.

DA tur 3, right flank:

Terminatorne kom desværre ikke så langt, så de må tage til takke med at smadre chimera'en. Shaken  ::)

IG tur 4, midfield:

Her har han lige brændt de sidste 2 terminators af.

Det andet terminator squad prøvede at komme frem, men run-moves er ikke lige med mig.

IG tur 5, midfield:

Razor'en fik han smadret i tur 4, den chimera der holder ved siden af er uskadt.

IG tur 5, right flank:

I tur 3 fik han smadret mine tacticals i cc, CCS havde 2 overlevende, som med hjælp fra chimera'en lige nøjagtig kunne skærme af så jeg ikke kunne komme mere end et par inches frem med terminatorne.
Hvilket tvinger mig til at smide terminatorerne i hovedet af en sølle guardsman og officer - et par terminators gik selvfølgelig også på chimera'en, men som man kan se vil den bare ikke dø.

Immobilized og shaken. Le sigh.

Her i tur 5 har han så skærmet af ved at ofre et af sine infantry squads.

Læg mærke til at rhino'en nu er weapon destroyed, og igen er immobilized.

Har ikke flere billeder af det her ... men rhino crewet fik endnu engang repareret larvefødderne - og jeg prøvede at tank-shocke guarderne af bordet, men pga. banneret blev de stående.

Terminatorerne nakkede selvfølgelig det ene guard squad, men brugte hele 2 cc phaser på det - og derfor var et fesent consolidate move ikke nok til at conteste hans objective.

20-0 til IG.

Inden spillet var der et par af tyskerne der sagde at han var dygtig - det var han skam også - det er da første gang jeg nogensinde har mødt en spiller uden for Odense, der ved hvad man skal ofre, hvornår, og hvordan.

Han kunne da også godt se at det ikke lige var specielt heldigt for mig at han seizede initiativet - og at jeg jo var blevet udsat for the awesomeness of IG firepower  ::) - og mente at jeg havde taget den forkerte side, fordi han havde en ide om at jeg kunne få cover bag bakken der lå midt i hans DZ.

Men med hydras i hjørnerne, manticore som kan skyde indirect og 3 scouting vendettaer = no cover whatso-fucking-ever.
Hvilket jeg også pointerede, og at det måske ikke havde været så voldsomt hvis der havde været ordenligt terræn på bordet, men det kunne han ikke se (se spil 4 mod en anden pure shooty army for hvor stor en forskel terrænet gør).

Han er btw tyskernes ETC IG spiller.

Nu synes jeg sådan set at jeg har opbrugt min kvote af horde modstandere!  :)

Septimus

Hvis jeg skulle ændre noget var det at DS aggresivt med terminatorne, S8 skud uden AP1 virker bare ikke for mig - og jeg er vant til at spille med fleeting terminators...

Derfor man bør spille minimum 5 spil inden en turnering med selve turneringslisten, men jeg kunne jo også bare have rush paintet mine Minotaurs  :)

Honsou

Tyskerne har set du er en trussel, det er derfor du fik de modstandere du gjorde. Tyskerne vælger selv hvilke borde de vil møde dig på.
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Septimus

Heh, 1 af dommerne, og 4 af de andre tyskere kunne huske mig fra Baltic battle Rostock - så det er da ikke helt utænkeligt  :P

Jeppe Sejer

Kommer der snart mere?

Altså helt ærligt, altså. Hva!? Gør der? Kommer der snaaaaart mere!?

...du er så sød, Seppe. Og blød.
Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

Septimus

:-*

Yeps, men har altså lige lidt travlt med at losse en last resin olie... - med lidt held har jeg bedre tid til batreps imorgen  :)

Septimus

Game 3

DA vs. Chaos marines!

Mission:
Mission Three:
Mission Description: "capture area"
Line-up: Post-spearheads defense
Playing time: at least 6 plays, 7 Train on the 4 +.

Quarter-conquer:
Dividing the court into a neutral zone (12 inches around the center) and four-quarter to. Only point units can conquer umkämpfen quarter, as well.

Once a unit is located in more than one quarter or the neutral zone will be reviewed as to what zone you will find the majority of the unit. Should this not also be possible to determine in which zone is the unit, it is determined at random.
Each district has conquered a mission point

Post-spearheads defense:
Rolls a D6 each. The winner of the litter must decide whether he wants to be an attacker or defender. Follows the normal rules for army building as a spearhead mission, with the following exceptions:
- The attacker must start and must be built first
- The defender gets to choose oneself quarter
- The defender must not try to make the initiative

CSM listen:
150   Daemon prince: mark of tzeentch
150   Daemon prince: mark of tzeentch

165   5 Chosen: 4 meltaguns + rhino

206   7 Plague marines: 2 plasma guns

256   7 Plague marines: 2 meltaguns + 1 fist + rhino
256   7 Plague marines: 2 meltaguns + 1 fist + rhino

208   8 Berzerkers: 1 fist

165   Vindicator: havoc launcher + dirge caster + daemonic possession

240   Land raider: daemonic possession

1796 point.

DA deployment overview:

Han vinder roll-off, og vælger at være attacker - derfor får jeg lov til at vælge quarter, og jeg tager så det her.

DA deployment, right flank:

Plasma team i razor, pred dækker af for typhoons, belial og co. og et af de andre terminator squads er intermingled så de begge er lige langt fremme.

DA deployment, left flank:

Den anden pred dækker af for den sidste typhoon og terminators og et melta squad er klar til at springe ind i nabo-quarter. Missile team slår sig ned i ruinen.

Chaos deployment/tur 1, right flank:

Vindicator, 2 melta plague rhinos, land raider kører max og en prins prøver at komme i dækning af den.

Han outflanker chosen, og reserver plasma plague marinerne.

DA tur 1, right flank:

En typhoon flyver over på højre flanke for at riste land raider'en, razor shuffler også derover af.

DA tur 1, midfield:

Terminators, preds og typhoons avancerer og prøver at komme på skudhold af fjenden.

DA tur 1, left flank:

Terminators og melta team rhino rykker ind i opposing quarter.

DA tur 1, right flank:

Man kan ikke lige se det på billedet, men den her prins har efter shooting phase er overstået kun 1 wound tilbage.

Land raider'en slap som foventet udskadt - lascannon rullede ikke højt nok og melta var på long range.

DA tur 1, right flank:

Den her prins har også kun 1 wound tilbage efter min første shooting phase  :)

Chaos tur 2, right flank:

Et lascannon skud fra land raider stunner min typhoon.

DA tur 2, right flank:

Jeg smadrer hans plague marine rhino, og den sårede prins må bide i græsset.

DA tur 2, right flank:

Alt undtagen stunned typhoon holder sig i cover for land raider.

DA tur 2, midfield:

Terminatorne er nået ind midt på bordet, fuldstændigt un-opposed - selv vindicatoren er ikke kommet i spil endnu.

Melta team rhino kommer ned i hans home quarter i næste tur, hvis han ikke snart stopper den.

Chaos tur 3, left flank:

Chosen outflanker ind i mit home quarter og liner op til et money shot.

Chaos tur 3, right flank:

Land raider shaker typhoon....  :)

Chaos tur 3, right flank:

Plague marinerne har lidt svært ved at grave sig ud af krateret.

Chaos tur 3, left flank:

Poof!

Men det ligner at de er inden for charge range af terminators....

Chaos tur 3, left flank:

Plasma plague marines stunner og weapon destroyer min rhino.

DA tur 3, right flank:

En typhoon melta kom inden for melta range, og land raider bliver immobilized.

DA tur 3, enemy DZ:

Ja, der holder de så stadig parkeret... man skulle ellers tro at sådan en vindicator måske ville have taget et par skud på terminators.

DA tur 3, left flank:

Terminatorne ryger i hovedet af chosen - men ruller ikke videre fantastisk til trods for 15 thunder hammer attacks ... 2 chosen overlever.

Septimus

Chaos tur 4, right flank:

Plague marines fik et godt difficult terrain rul, og er derfor nået ud af krateret.

Chaos tur 4, left flank:

Rhino overlevede mit shooting, og kører ned mod terminators, og smoker ... hvad den skal dernede ved jeg ikke rigtigt.

Så mistede han endelig tålmodigheden, og zerkers springer ud af land raider.

Chaos tur 4, Chaos DZ:

Den kan rent faktisk godt bevæge sig .... bedre sent end aldrig.

Chaos tur 4, left flank:

Plague marines tager stilling i skoven.

Scrap for the scrap God!

Begge typhoons er stadig i live  :P

DA tur 4, left flank:

Terminators blev færdige med chosen, consolidater mod rhino - og når derfor inden for charge range - i shooting får jeg stunned og et weapon destroyed ud af det.

DA tur 4, right flank:

Razor skærmer af for plasma team'et, så der er mindre end 1" mellem table edge, og klippen.

Pred kørte op på klippen i sidste tur.

DA tur 4, cc:

Zerkers får den første typhoon ned.

DA tur 4, cc:

Plasma plague marines får skudt et par terminators ned, men de når alligevel ind i cc.

DA tur 4, cc:

Rhino 'sploded.

DA tur 5, chaos DZ:

Plague marines på bakken er døde.

Alt mit shooting er prellet af på vindicator'en, men terminators er snart ved at være inden for hammer range - og spillet kan tidligst stoppe i tur 6.

DA tur 5, right flank:

Zerkers chargede razorback, og fik smadret tårnet, og shaked den. Den ene af de 2 typhoons de huggede løs på i tidligere ture, er stadig i live ... den kan bare ikke så meget.

Her har jeg lige skudt alle zerkerne ned.

Plasma team og terminators var ellers klar til at charge (Belial har joined plasma squad), hvis der havde været nogen overlevende.

DA tur 5, right flank:

Terminators er på vej rundt om ruinen, de rullede for lavt på deres difficult terrain i sidste tur, og kunne derfor ikke få fat i plague marines før de jumpede ind i land raider bunkeren.

DA tur 6, right flank:

Terminators og Belial + plasma team er lined up til at charge land raider.

Hvis man nu bare snart kunne få ødelagt det skidt...

DA tur 6, right flank:

Melta gunneren har failed 3 ture i træk...

Terminators har fået gravet plague marines ud af deres rhino - men deres to hit rul er temmeligt fesne.

Spillet slutter først i tur 7, plague marines i chaos DZ blev smadret. Vindicator overlevede med et weapon destroyed result.

Fik land raider ned med den sidste typhoon, og 'splodede de sidste plague marines ud af den - desværre kunne Belial, terminators og plasma team ikke nå dem da jeg fik nogle "meh" diff rul.

17-3 til DA.

Honsou

Overraskende pænt malet chaoshær. En skam der ikke kom nærbilleder af prinser. :)

Septimus

Det var en af de pænere hære til denne turnering. Har måske et bedre billede af prinsen imellem de billeder jeg tog da jeg hapsede billeder af de hære jeg nåede at få, da vi skulle sætte dem op til paint score bedømmelse.

Septimus

Game 4

DA vs. Tau

Mission:
Mission Four:
Mission Description: "Battle for the middle"
Mission Objective: There are three types of mission objectives. At the end of the game, the mission of a player points are simply added together.
1) Does the normal Kill Point Mission. The player who has scored more points Kill 1 Mission points are awarded at the end of the game.
2) Places a marker in the middle of the pitch. This marker is worth 2 mission points.

3) After it was thrown, who starts the game, the player does not begin, a marker placed in a pitch-quarters of at least 18 "away from the Middle Marker. The starting player places then also a marker in the Opposite quarter and on a Especially with the other two markers. This marker must also be at least 18 "from the middle markers are removed. The two markers are each worth one point mission.

Line-up: spearhead, it may only be elected district, where there is no marker.

Tau listen:

301   Shas'o: multi-tracker + target lock + missile pod + TL plasma rifles + 2 crisis suits + TL plasma rifles + missile pod + target lock + multi tracker + 2 gun drones

184   Crisis team: shas'vre + TL missile pod + target lock + 2 crisis suits + TL missile pod + target lock + 2 shield drones

164   Crisis team: shas'vre + TL missile pod + target lock + 2 crisis suits + TL missile pod + target lock + 1 gun drone 

164   Crisis team: shas'vre + TL missile pod + target lock + 2 crisis suits + TL missile pod + target lock + 1 gun drone 

60     6 Fire warriors
60     6 Fire warriors

70     10 Kroot
70     10 Kroot
70     10 Kroot

160   5 Path finders: shas'ui + target lock + devil fish + disruption pod

95     Broadside: advanced stabilisation system + 1 gun drone

190   2 Broadsides: 2 shield drones + advanced stabilisation system + TL plasma rifles
190   2 Broadsides: 2 shield drones + advanced stabilisation system + TL plasma rifles

1798 point. Det var vist nogenlunde sådan upgrades hang sammen.

Endnu en horde hær? GAH! WHY? Fuckin' germs...!

Jeg er ligeglad med hvad folk siger, Tau er langt farligere end den fesne CSM hær jeg mødte i sidste runde.

Jeg vinder roll-off og tager dette quarter:

Jeg vælger kun at sætte 2 terminator squads op, og DS det sidste ned i første tur (en typhoon ryger også i DS reserve) - Belials drenge er nærmest i billedet. Missile team i bunkeren, 2 typhoons, pred skærmer af for rhino med melta team (fordi jeg ikke rigtig har brug for den rhino lige nu, og fordi jeg gerne vil have pred'en parkeret mellem de 2 ruiner).

Højre flanke:

Pred forrest fordi den skal køre nordvest på i billedet, razor bagved i tilfælde af seize, og fordi den skyder langt nok til at det ikke gør nogen forskel.

Overview:

Han placerede de 2 sekundære objectives, det sidste er inden i den store ruin til venstre.

Tau DZ:

Pathfinders, devil fist og et crisis team.

Tau DZ:

Han sætter resten af crisis teams og broadsides op helt nede i hjørnet.

Tau DZ:

Og der var hans HQ team.

Tau tur 1, tau DZ:

Tau seizer, og jeg er nu for anden gang ud af 2 blevet seized af en über shooty hær. Lækkert! I'm lovin' it!

FFS.

Gør terræn på bordet rent faktisk en forskel?

Ja, det ser faktisk sådan ud ... hvem skulle have troet det?

2 weapon destroyed, og ikke halvdelen af mine vehicles der er endt i brændende vrag.

DA tur 1, tau DZ:

Terminators DS ned, og scatter 2" fra tau linierne...  :)

DA tur 1, tau DZ:

Mener jeg skød fisken ned i tur 1..

DA tur 1, tau DZ:

Shooting er ikke specielt hot til at tage suit horden ud.

Tau tur 2, tau DZ:

Han får 1 kroot outflankers på bordet på venstre flanke (han valgte at outflanke alle 3), crisis teams jsj ind og ud af ruinen.

Tau tur 2, tau DZ:

2 terminators overlever. Det er han heldigvis ikke helt tilfreds med  :)

Tau tur 2, tau DZ:

Command teamet jumper længere ned mod min side.

Septimus

DA tur 2, left flank:

Typhoon kommer på bordet, og failer al shooting på command teamet.

DA tur 2, tau DZ:

Terminators ryger i hovedet af kroot og pwn'er face. Kroot er så flinke at blive stående på en LD 4 test  :P

Tau tur 3, tau DZ:

Kroot prøver at nå i cc med de 2 terminators.

Tau tur 3, tau DZ:

2 fire warrior squads kommer ind fra reserve. Kommer lige i tanke om at han også havde den upgrade, der gør at man kan få 1 unit ind på et 2+ rul, den brugte han selvfølgelig i tur 2, og ikke i denne tur.

Tau tur 3, venstre flanke:

Flere kroot kommer ind på venstre flanke.

Tau tur 3, venstre flanke:

Smoke hjælper ikke synderligt meget mod marker lights, og rhino'en bliver wrecked.

Tau tur 3, tau DZ:

1 terminator overlevede kroot fight. Det andet kroot squad chargede ind, slog 1 terminator ihjel - og Belial og co. counter charger og smadrer dem.

Her er han på vej ned for at true så meget som muligt - fisken er wrecked for længst.

DA tur 3, højre flanke:

Jeg kommer ikke langt med at forsøge at shoote suits, så TANK SHOCK! Desværre passer han begge tests.

DA tur 3, venstre flanke:

Kroot chargede ind i typhoon og banker stadig løs på den - command suits har lige wasted mit melta team.

DA tur 3, venstre flanke:

Langsomt men sikkert...

Tau tur 4, tau DZ:

Her laver han en mega fejl som kommer til at koste ham spillet.

Belial er forresten ikke død, han de-joinede for at gå efter command suits, da terminatorne blev færdige med at tæske kroot.

DA tur 4, venstre flanke:

Her har Belial lige smadret command suits. Endelig fik jeg fat i de mongoler.

Lige præcis dette billede viste sig at være ret vigtigt, mere om det længere nede.

DA tur 4, tau DZ:

Yeps, terminators kunne godt komme igennem path finder hullet i assault phase - og derfor lykkedes det at multi-charge terminators ind i fleeing kroot, pathfinders, et broadside team og et crisis team.

Poof!

DA tur 4, højre flanke:

Them rules them rules... jeg ville gerne have tank shocked 2 squads - men fordi man skal lave et pivot move før man tank shocker kan det ikke lade sig gøre, da jeg så vil komme inden for 1" af suits.

Hver af de 3 crisis suits har taget 1 wound.

DA tur 5, venstre flanke:

Og her er grunden til at billedet var vigtigt - han mente ikke jeg kunne consolidate move helt hen til ruinen efter at have smadret command suits, så vi satte figs tilbage hvor de havde stået - og Belial var lige en tand længere væk fra ruinen end jeg huskede .... bare man dog lige havde taget et billede, så man kan vise man har ret  ;)

Så Belial nåede alligevel op på taget.

DA tur 5, tau DZ:

Terminators går hen og napper objective i ruinen.

DA tur 5, højre flanke:

Finally. Crisis team bliver skudt ned.

DA tur 5, midfield:

Missile team løber mod centre objective.

Pred pivot mover for at skyde de sidste suits ned.

DA tur 5, tau DZ:

Tank shock! Et fire warrior squad løber af banen.

No more pics.

I tur 6 skyder jeg mig selv i foden, og det kommer til at koste mig 2-3 point. Terminators som holder left flank objective var der intet i tau hæren der kunne røre. 1 mission point.

På højre flanke var der heller ikke noget tau snask, der kunne røre det objective. 1 mission point.

Jeg fører på KP = 1 mission point.

Altså 3-0 = 16-4 sejr, + 1-2 point hvis jeg fører på VP (og det gør jeg).

Men han løber crisis team direkte mod centre objective - og af mystiske årsager går jeg pludselig ud fra at de er scoring, og centre objective er 2 mission point hver...

Så terminators løber fra deres objective på venstre flanke, og efter at have spillet en del med mine Minotaurs på det sidste er jeg vant til at have fleet...

Crisis team skyder 2 marines, og mit missile team flygter på en LD10 test (Belial; rites of battle) - heldigvis langt nok til at nå uden for 6", men de bliver beskudt igen i tur 7, og igen failer de en LD10 test - og løber ud over bordet.

Terminators når frem, fyre missiler af - som whiffer.

Tau hæren har kun de 2 crisis suits tilbage på bordet - og DA vinder 15-5.

Og hvad kan man så lære af det? Test spil en turnerings hær mindst 5 gange inden turneringen. Så undgår man den slags fjollede fejl man ellers kan komme afsted med.

I tur 1 lavede jeg også en "fejl", jeg skulle bare have løbet lige i fjæset af ham med terminators i stedet for at skyde med deres missil hatte. De par S8 skud gjorde ingen forskel whatsoever.

Så, ik flere horde hære nu vel? Vel? Oh..

Honsou

Det er nu sjovt du kalder dem hordehære, bare fordi de er mere end 30, hvad er så en Orkhær med 150 orker? :)

Septimus

Når der er 3 gange flere figurer end i CSM hæren, så kalder jeg det en horde hær. Det handler lige så meget om hvor let eller svært det er at nakke de figurer der er i en hær - og 30 orks er ikke særligt svære at slå ihjel.

10 Blood angels med fnp er for eksempel noget mere besværlige at slippe af med.

Jeg får det samlede antal wounds i Tau hæren til: 94 + 1 vehicle... horde enough for you? :)

Honsou

Nej wounds tæller ikke, horde = mange modeller, ikke wounds. ;)

Men hver sin tolkning.

Godt du klaskede dumme Tau trods seize.

Septimus

Han brugte da lige så lang tid som hvis han havde haft 300 orks at flytte rundt på  :)

Hvor skal man bruge sine marker lights? Og 6 units i hæren har 2 moves per game turn + shooting (på forskellige targets per unit)... annoying.