News:

Har du noget spændende der kan stå her? Læs mere her

Main Menu

9. Imperial meisterschaft

Started by Septimus, 10 May, 2012, 16:30:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Honsou

Tau findes slet ikke, det er mærkeligt de egentlig er tilladt til turneringer. ;)
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Septimus

Game 5

DA vs. BA

Mission:

Mission Five:
Mission Description: secure area with just five markers (see rulebook)
Line-up: defense post-slugfest
Total time: 5 plays, 6 to the 3 +, 7 to the 4 +

Defense post-slugfest:
Plays normal mission marker, as described in the rule book. Each marker point generates a mission.

Post-spearheads defense:
Rolls a D6 each. The winner of the litter must decide whether he wants to be an attacker or defender. Follows the normal rules for army building like a slugfest mission, with the following exceptions:
- The attacker must start and must be built first
- The defender gets to choose yourself a page
- The defender must not try to make the initiative

BA listen:

125   Librarian: fear of the darkness + unleash rage + jump pack

75     Sanguinary priest: jump pack

250   10 Assault marines: 2 meltaguns + fist + inferno pistol

100   5 Assault marines

100   3 Scout bikes: fist

1800 point.

59 jumpers + 3 scout bikes... 4. horde hær ud af 5 spil.

Han vinder roll-off, og derfor får jeg lov til at vælge side ifølge missionen da han er garanteret at jeg ikke kan seize. Det ville jeg så heller ikke få så meget ud af i denne mission, med en DA liste, så godt det samme.

BA deployment, left flank:

Librarian er et eller andet sted derinde i horden på venstre flanke. Priests er de gutter, der har blå sværd.

BA deployment, højre flanke:

Et 10 mands, et 5 mands og 1 priest sætter op herovre.

Det ser ud til at han ved hvad han laver, hele hans hær er roughly sat op i mid DZ, eller så det kan nå derind hurtigt.

DA deployment, højre flanke:

Det bliver tricky det her, jump horden slår hårdere end DA'erne, og der er slet ikke nok shooting til at tynde ud i dem - det ville kræve meget mere AP1-2 / S8 fire power end jeg kan skyde med inden han når frem i tur 2 - eller pure mech.

DA'erne har ikke nok af hverken det ene eller det andet, så der er ikke andet at gøre end at krydse fingre for 2+ saves!

Og dele hæren op i 2, mindst 24" fra hinanden, så horden ikke kun har et punkt at charge hen imod.

Derfor sætter jeg op sådan her på højre flanke: terminator squad, pred, melta team i rhino, missile team - og lige præcis tæt nok på short edge til at han ikke kan scout move om bag mig.

DA deployment, venstre flanke:

Vehicles skærmer af for plasma squad, og giver cover til typhoons.

Terminators skærmer af for vehicles.

Overview, venstre flanke:

Jeg håber han vælger at hoppe venstre om bakken, det kan forhåbentlig forsinke ham længe nok til at jeg kan tage objectives late game med mit detachment på højre flanke.

Overview:

Inden i kraterne, og i kløfterne er der difficult terrain.

Scout move:

Han brugte et godt stykke tid på at finde ud af hvor han kunne få sine bikes om bag mine linier - men den gik ikke  :)

Det kan godt være at hans liste klart har fået det bedste match-up ud af det her, men der bliver ingen free-be kills.

Så han infiltrater dem her.

BA pre-game:

De 2 markers indikerer at 2 af hans store squads fik Red thirst. Det manglede da bare...

BA scout moves, højre flanke:

Scout bikers scouter om bag bakken.

BA tur 1, venstre flanke:

Jump horden avancerer.

BA tur 1, midfield:

Han deler desværre ikke horden op, men gør det rigtige - og holder den samlet i midfield.

Alt får cover, enten fra egne squads, eller terrain.

BA tur 1, højre flanke:

Scouts går til angreb på missile team.

Og lol-smadre dem:

Saves? Why?

DA tur 1, højre flanke:

Melta teamet disembarker hen mod scout bikes, og nakker 2 almindelige scout bikes.

DA tur 1, midfield:

Det er lidt svært at se, men samlet shooting fra hele DA hæren resulterer i almægtige 7 døde jumpers.

Al shooting gik btw på samme squad.

Finish off en ting af gangen, eller det nærmeste - vs. horder.
Min blog: Best served cold http://www.powerfist.dk/forum/index.php?board=299.0

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Septimus

BA tur 2, venstre flanke:

På en eller anden måde er det lykkedes mig at misjudge distancen med hele 1.5" (det sker meget sjældent) .... eller også har han på en eller anden måde kommet til at rykke en anelse for langt.

Uanset hvad det er, kan han lige få en mand fra hver af de 2 squads på venstre flanke ind i en terminator, da de ikke kom langt nok væk.

Pis.

BA tur 2, midfield:

De 3 jump marines bagerst er de overlevende fra det squad jeg gik agaga på i tur 1.

Dem gemmer han fornuftigt nok til at tage objectives senere i spillet.

BA tur 2, pre-charge:

Alt står så det lige præcis ikke er i terrain.

BA tur 2, udsigten fra venstre flanke:

Der er pænt mange...

BA tur 2, midfield:

Horden løber tættere på.

BA tur 2, cc:

2 squads når ind, librarian gemmer sig så han ikke kan komme ind selvom han er joined - og giver sit squad unleash rage.

1 terminator bed i græsset til shooting.

BA tur 2, cc:

Så fik de det endelig gjort af med scout bikerne.

BA tur 2, post cc:

2 terminators dør i cc, og jumperne piler ind.

DA tur 2, venstre flanke:

Razor kører 6+" og smoker. Jeg kører den herop for at obstruere så meget som muligt - overlever den? Fint. Gør den ikke er der mere dangerous terrain de skal igennem.

Belial og co. gør sig klar til at counter charge.

DA tur 2, midfield:

Shooting havde ikke den store effekt, fik vist klippet et par stykker eller 3, men mere kunne det ikke blive til.

DA tur 2, cc:

CC går ikke specielt fantastisk - librarian giver igen unleash rage til sit squad, og 4 terminators dør inden de kan slå igen ... også selvom de 3 af dem havde FNP og ikke var oppe mod det squad som havde preferred enemy.

Hmm... not good.

BA tur 3, DA DZ:

Jumperne vil frem og zappe typhoon og razor.

BA tur 3, post cc:

Terminatorne vinder cc, smadrer et squad - og driver et på flugt.

Der er desværre ikke mange terminators tilbage, og Belial blev fistet.

En fra det første terminator squad og apothecary fra Belial's.

Mistede også razor og en typhoon.

Tyskeren er iøvrigt forbløffet over at det overhovedet er lykkedes mig at slå så mange jumpers ihjel - det var han vist ikke lige vant til, men han var heller ikke vant til at møde nogen der ved hvordan man fighter dem.

Ikke at det hjælper ret meget, for han har stadig overtaget da jeg har alt for lidt tilbage, der kan tygge sig igennem alle de jumpers og fnp.

BA tur 4, venstre flanke:

Næste bunke af jumpers går efter at rydde op på venstre flanke, og jeg har intet der kan stoppe dem.

Det her er efter cc, apothecary havde jeg fået placeret så han var tvunget til at charge gennem terrain - og her er det så tyskerne har lavet nogle mærkelige regler, som går direkte imod reglen i BRB.

Skal en fig i et squad igennem terrain, skal hele unit rulle diff.

Men i tyskland kan en hel unit charge fuldstændigt uhindret ind, hvis første man kan nå i base contact uden at skulle gennem terrain ... wtf?

BA tur 5, venste flanke:

Jumperne er færdige med venstre flanke, og spillet må sådan set godt tage at stoppe sådan ca. lige nu.

Men det fortsætter helt til tur 7, og lige meget hvad jeg prøver på så er der intet der virker.

Tidligere i spillet skød jeg 2 ud af de 3 marines, der var tilbage i et squad - så der var kun sgt. tilbage ... en priest joiner sgt, som holder et objective i tur 7.

Jeg kan line 2 HB og 1 AC op på dem fra min pred, men han mener hårdnakket at jeg ikke kan trække LOS fra HB da cyclone launcher fra en terminator blokerer for dem...

Jeg kan tydeligt se både fist og hovede med venstre bolter, og fist med højre.

Han går med til at en bolter kan skyde - og jeg vælger at sige fuck it så kan det sq også være ligemeget, da jeg ikke gad diskutere det længere, og alligevel ville tabe horribelt.

Det var vidst først her at det gik op for ham at jeg synes han var en smule unfair. Efter spillet satte jeg cyclone launcher gutten hen ved siden af dem - og den ragede op over hovedehøjde på hans fist sgt...

Flot tysker.

Der lå ca. 200 VP i de 2 mand, og det kunne have givet et point mere - og hvad så?

Den tyske dommer vinder 18-2.

How fun are Dark eldar? Like duct taping a hundred knives to a bicycle and riding it through a children's playground and then crashing into a tree.

Jeppe Sejer

Det var da lidt fattigt af ham til sidst der.

God læsning Sep. Tak for det - sgu en fornøjelse.
Quote from: Player1 on 28 October, 2010, 15:47:36
Da jeg fandt de videoer var jeg inde i en periode hvor bumser på brysterne var det nye analt!
- Regelrytteri er ligesom at prutte. Hvis du presser for hårdt, lukker du bare lort ud.

Septimus

Takker.

Ja, jeg synes ikke han var helt rimelig lige i den situation - men ellers var der ikke noget, og selvom DA'erne skulle op af en lidt for stejl bakke, så var det et fint spil.

Til trods for det fesne resultat, som til dels skyldes at jeg ikke havde spiltestet listen en eneste gang inden turneringen - men mest at DA har det meget svært ved horde hærene, og at jeg så lige skulle løbe ind i 4 ud af 5 af dem - så er jeg alligevel klatret et par trin op på den tyske rangstige.

Før turneringen lå jeg som nummer 1278, og nu ligger jeg som 667  :)

Jeg har en hel del billeder af de fleste af de hære, der var sat op til male bedømmelse - men de kommer nok først imorgen når jeg kan komme til min egen comp igen.

Og så skal jeg lige have sagt mange tak for lån af Jespers hær!

Honsou

En skam med de match ups, og en skam han rykkede for langt, ham den sidste pølsetysker, det er der desværre mange der gør.  :-\

QuoteDet var vidst først her at det gik op for ham at jeg synes han var en smule unfair. Efter spillet satte jeg cyclone launcher gutten hen ved siden af dem - og den ragede op over hovedehøjde på hans fist sgt...

Flot tysker.
Var det ikke også det han pev over? At cyclonemanden var højere, og derfor dækkede for dem?
Quote from: kOOn on 31 May, 2018, 23:28:36
Erik tæller aldrig, vi spiller altid om andenplads
Blog: Guld!

Septimus

Han mente at selve cyclone launcher dækkede for dem - men den er over hovedhøjde, så den kan ikke blokerer LOS, slet ikke fra et våben, der sidder lavere placeret.

Random pics incoming!

Peter vs. Mech BA:

Både Peter og jeg ville gerne have byttet modstander  :)

Necrons:

Det var vist den her necron army, der tog 3. pladsen.

BA:

BA:

BA:

BA:

GK:

GK:

GK:

GK:

Tyranids:

Tyranids:

Sisters of battle:

Sisters of battle:

Sisters of battle:

SW:

SW:

SW:

De er ikke for kønne de ulve... orange? Why?

GK:

Den her army vandt best painted - jeg synes personligt at GK hæren længere oppe var male teknisk overlegen (men ham her havde flest venner...) - svært at se på billederne, da de er taget med min telefon og jeg derfor ikke nemt og hurtigt kan zoome og justere lys.

GK:

Dark elves, nu med storm bolters...

GK:

GK:

Hvis man tog figurerne op, eller bare kom lidt for tæt på, kunne man tydeligt se at det var ujævne og grove highlights.

CSM:

CSM:

CSM:

Eldar:

Peter mødte den her eldar army i runde 3.

Eldar: