Author Topic: Heroclixkøb i Espergærde Boghandel (Arnold Busch)  (Read 91 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Caliban1968

• Træl
  • *
  • Offline Offline
Heroclixkøb i Espergærde Boghandel (Arnold Busch)
« on: 21 May, 2012, 13:17:57 »
Hej allesammen!

Jeg har i dag forespurgt til Heroclixindkøb hos Arnold Busch-boghandelen i Espergærde Center.

Konkret har jeg bestilt 2 cases "Chaos War" (den nye Marvelserie) og forventer bestemt at få en pris,
som er langt mere konkurrenceminded end den, som Fantask desværre har valgt at bruge ifm. Heroclixpriser.

Min klare forventning er, at Arnold Busch som forhandler på landsplan med et kæmpe netværk og fornuftige
indkøbspriser bestemt er til at samarbejde med ifm. turneringer, events etc. i spilkontekst ifm. Heroclixmiljøet og
at de nemt kan være konkurrencedygtige med Fantask og Enigma.

Så hvis nogle af jer lige trænger til den ekstra brick Heroclix eller gerne flere, så giv lige lyd fra jer mht. sæt, antal boosters (eller bricks eller cases).
Vi kan helt sikkert komme ned på et helt fornuftigt prisniveau i forhold til andre danske forhandlere. Og de er helt minded for klubliv og vil deltager faktisk
allerede i sponsorering af events på Espergærde Bibliotek den 1. søndag i hver månede.

Som udgangspunkt er det nok bedst med forhåndsbestilllinger til dem, da Heroclix nok p.t. er en rimeligt begrænset spillergruppe i København.
Det bliver helt bestemt spændende at høre, hvad Arnold Busch kan gøre for spilmiljøet og priserne for Heroclix i Københavner og Nordsjælland.

Fortsættelse følger (når de har ringet mig op med mere info fra boghandelen).

Hulk smash!

P.s. Og jo, Sentry og Void ..... SAVLE!!!!! De to figurer skal nok blive spillet herfra. Perfekt tema-duo figur og historisk helt perfekt iht. Marveltegneserier.
« Last Edit: 21 May, 2012, 13:25:25 by Caliban1968 »

Bartok

• Hirdmand
  • Offline Offline
  • Per, Heroclix-spiller
Re: Heroclixkøb i Espergærde Boghandel (Arnold Busch)
« Reply #1 on: 21 May, 2012, 13:46:46 »
God idé at få det ud i Arnold Busck. Der må simpelthen være et større potentiale, end der bliver udnyttet i DK. Superhelte er jo vildt populære, og Avengers-filmen har fået meget medieomtale. Forhandlerne skal måske nok vide lidt om Heroclix for at kunne sælge det. Det henvender sig til 14+ og tager noget tid at lære og kræver, at man lige besøger heroclix.com og anskaffer en regelbog og en PAC. De ting finder man fx ikke i en 3-figur-team-pack.

Der er også tit, at serier bliver udsolgt. Gad vide, om der overhovedet kan skaffes nogen Avengers Movie boosters til forhandlere? Det ville nok være klogt at hjælpe Arnold Busck lidt med, hvad de skal bestille hjem, hvis de skal have lidt stående på hylderne. Nogle starter-sæt ville være godt, så nye spillere kan få sig en regelbog og komme i gang med at lære spillet. Avengers Movie boosters goes without saying med filmen frisk i folks erindring.

Caliban1968

• Træl
  • *
  • Offline Offline
« Reply #2 on: 06 June, 2012, 12:47:17 »
Nåh, så fik jeg desværre et negativt svar fra Arnold Busch i Espergærde Centeret her i dag. De formår desværre ikke at bestille det nye heroclixsæt (Marvel: Chaos War) hjem og kan ikke løfte opgaven. Syndt for dem. De er gået glip af ca 20k heroclixomsætning på årsbasis.

Så derfor lagde jeg en fast bestilling på 2 cases Marvel:Chaos War hos Fantask til en særdeles rimelig pris hos Fantask her i dag. Iht. til Fantask skulle Chaos War-sættet lande i Danmark om ca. 2 uger.

Fantask har vist sig at være - trods nogle grove smuttere fra tid til anden - mere stabil leverandør end andre Heroclixforhandlere. Og her tænker jeg helt bestemt på een forhandler - Enigma (dvs. reelt Faraos Cigarer), som ikke tager 4 årlige ordrer på ca. 20K specielt alvorligt.

Så om to uger er det tid til at åbne en hel masse boosters Chaos War! Jubi!

Bartok

• Hirdmand
  • Offline Offline
  • Per, Heroclix-spiller
« Reply #3 on: 06 June, 2012, 12:52:15 »
Det var ærgerligt. Hvad begrunder de det med?

Gud, er det allerede om 2 uger, at der kommer Chaos War! Min kæreste er sat til at føde 23. juni, så jeg må lige udskyde min deltagelse i det sæt lidt. Det ser ellers lovende ud

Sporh

• Dreng
  • **
  • Offline Offline
« Reply #4 on: 06 June, 2012, 12:57:06 »
Jeg skrev med Faraos sidste år. Der var de ellers positive og ville gerne have, vi kom ind til en turnering, så de kunne se tilslutningen. Personligt så jeg gerne, at vi kunne handle hos Faraos. Mest fordi der er en stor tilslutning og lokaler til spil.

Jeg er da sikker på, vi kunne indgå i en dialog med dem, hvis der er stemning for det?

Bartok

• Hirdmand
  • Offline Offline
  • Per, Heroclix-spiller
« Reply #5 on: 06 June, 2012, 13:20:01 »
Jeg har ikke noget problem med Faraos.