Kamprapport torsdag den 17/5

Started by BatMiteJr, 18 May, 2012, 09:42:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BatMiteJr

Hej alle,

Jeg har et par ferie fridage og jeg tog en tur ud til en fastende Jan M på hvad der ellers er en hverdag. Min søn Peter skulle jeg ikke spørge to gange og så drog vi ellers afsted mod Espergærde (altså lige knap minutter i bil og med et stop for at købe lidt rød sodavand og lidt tjips).

Vi havde lidt uafsluttet der skulle afsluttes men Jan M ville hellere spille Sinister Syndicate end hans Asgardian hold: FCBD AM 200 Thor, HA 55 Valkyrie sammen med et par fodfolk. Peter og jeg lagde derfor vores henholdsvis SHIELD/Avengers og Sentinels hold på hylden og sammensatte et par hold.

Jan Ms Sinister Syndicate blev til 630 point: WS Doctor Octopus og Green Goblin var nok holdets ledere sammen med Chameleon, Mysterio, Sandman, Scorpion og Venom (som sammen med Green Goblin faktisk ikke har Sinister Syndicate TA). Jeg havde faktisk ikke de store forventninger til holdet men Jan M var meget sikker på holdets fortræffeligheder.

Green Goblin har running shot og perplex men til 122 point giver den ikke sit hold nok. Doctor Octopus har sin special powers perplex (men kun på sig selv), outwit og har masser af potentiale men igen ok ikke helt sine 121 point værd. Venom er nok den jeg var mest opmærksom på men kan altså ikke give sine op til 11 i attack videre.

Sandman virker ikke så farlig men viste sig om en værdig og farlig modstander. Scorpion er ikke så farlig igen men var alligevel effektiv for sine 62 point. Jan M satte sin store lid til Mysterio med sin trait, probability control og smoke cloud og Chameleon med incapacitate og sin special power shape change.

Peter skiftede til Fantastic Four med CL/SI Invisible Woman og Mister Fantastic med deres to trofaste makkere Human Torch og Thing med CL/SI Spider-Man på holdet og ægteparret GX Storm og AV Black Panther (der var ikke point til en CA Black Panther). Dermed var der tematisk sammenhæng og Spider-man havde altså fået hjælp af sine Fantastic Four venner.

Jeg pudesede mit SHIELD/Avengers hold af og da Jan M havde udtænkt skumle planer for min AM 202 Hulk så holdt jeg fast i Avengers med AM 203 Nick Fury, lidt Secret Avengers GX Beast og GX Wolverine og sidst men ikke mindst blev der også plads til CA Steve Rogers. Spider-Man er jo også med i Avengers og det var vel dermed nogenlunde tematisk.

Mit hold havde i den grad potentiale med høje attack values på Hulk og Steve Rogers begge med med 12. Beast og Wolverine var mit sekundære angreb med 10/11/9. Beast har outwit og er nem at placere med sin leap/climb trait.. Nick Fury begynder godt nok med leadership men får probability control og senere outwit og såmænd også et par click enhancement.

Godt nok er der ingen fliers men Hulk er giant og kan også være taxi og har sin special Powers charge, både Hulk og Nick Fury ignorere hindering terrain med deres Avengers Initiative TA, Steve Rogers har running shot, Beast har sin leap/climb trait sammen med charge og Woverine har charge.

Vi valgte det nye Galactic Guardians Annihilators outdoor map og besluttede at det var et indkøbscenter. Jan M havde sit startfelt på midten mens Petr og jeg havde vores i hvert vores hjørne modsat Jan M. Ikke overraskende rykkede Jan M hurtigt over imod mig med sin Green Goblin, Scorpion og Venom. De blev mødt af Nick Fury, Beast og Venom mens jeg rykkede Steve Rogers og Hulk så de kunne gå op imod både Jan M og Peter.

Jan M fik hurtigt problemer og hans Venom måtte lade livet og Steve Rogers fik et godt skud ind på Green Goblin. Jan M rykkede hans anden flanke over imod Peters to ægtepar. Peter svarede igen ved først at angribe Jan M med Human Torch. Jan M fik helt som den skurk han var overtalt Peter til at angribe først Steve Rogers og bagefter Hulk med Thing.

Steve Rogers blev taget ud med 6 damage og Hulk rykkede så ind med tilsvarende bøllebank til Thing. Black Panther havde fået sin outwit og sammen med Mister Fantastics special powers +2 perplex fik Thing et par gode hug ind på Hulk. Jan M havde rykket ind på Storm og til sidst måtte Peter trække sig over til at forsvare hende.

Hulk fik flere gode slag ind og fik Human Torch ned men kunne til sidst ikke stå for overmagten og at kæmpe imod to hold som i den grad og med rette frygtede hans vrede. Undervejs var min Beast blevet nedkæmpet og Wolverine rykkede hen til Nick Fury og kom i kamp med Peters Spider-Man.

Jeg stod tilbage med mine to figurer og Peter forsvarede sig stadig imod Jan ms Sandman, Doctor Octopus med Mysterio og Chamelon på sidelinjen. Til sidst var udfaldet givet og vi måtte give op og erkende at Jan Ms overlegne hold havde vundet. Igen var det et eksempel at man ikke skal undervurdere det umiddelbart svageste hold.

Jeg vil holde fast i at Jan Ms Sinister Syndicate imod mit SHIELD/Avengers hold ikke vil have den store chance og udfordrer til en revanche. Det var ellers en intens og nervepirrende kamp med masser af højedepunkter og spænding som fik os op at stå. Vi lader vores figurer ligge tilbage hvor de bliver KO og det giver altså lige lidt mere historik.

Vi ses,
Jan A

BatMiteJr

PS: Jeg har nogle foto men skal lige guides igennem hvordan man indsætter dem.

Boyer

Hej Jan

Det lyder som en ganske fornøjelig omgang klikkeri. Ja, man skal ikke undervurdere det der ser svagest ud, det kan vise sig det bedste i enden. Se bare på Mole man and the moloids. De har vist sig at være svære at få rigtig ned.

Med hensyn til billeder er her et link.

http://www.powerfist.dk/forum/index.php?topic=8219.0

Der står alt hvad du har brug for at vide og det er ganske let.

Hilsen boyer

Sporh

Lyder som et godt spil! Jeg har længe gerne ville spille Sinister Syndicate, men mangler nogle af de mere spændende figurer, som Sandman og især Green Goblin.

Bartok

Fedt med en kamprapport, altid rart at høre at der bliver spillet.

Sinister Syndicate skal man være fan af for at spille, deres dials er i hvert fald ikke imponerende. Desværre. Jeg gad godt at have en spilbar Doc Oc. Den Grønne Gnom er der en udmærket version af i FF Norman Osborn, sculpt'en er også flottere og mere elegant end den fra WS. Boomerang kunne de godt tage og lave en ny version af, det er rimelig længe siden, vi fik en. Ja, der er faktisk ret mange Sinister Syndicate-medlemmer, vi kunne bruge nye udgaver af: Vandmanden, Billen, Storvildtjægeren, Gribben, Hammerhoved, Øglen.

Kloen

Jeg synes Sandman fra WS er helt okay, specielt med TA'en
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/