News:

Husk at læse reglerne for brug af forummet - Læs dem her

Main Menu

Vampire Tomb

Started by meller, 02 June, 2012, 20:36:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

meller

Jeg har fået en ny skør idé, men ved ikke helt om det er noget jeg bør bruge tid på, så vil godt lige høre hvad i syntes om det :p
Ideen er at lave mine vampire counts om til noget der ligner tomb kings, jeg har nemlig fået en masse vampire counts nogle år tilbage, så planen er at lave zombier til mumier også skeleterne til noget tomb guard agtigt, altså skeleter med lidt kjoler/rustning :p

Jeg er ikke helt færdig med mumien, laver den færdig imorgen og maler den mandag, håber jeg :p








TwoByFour

Jamen det er du da sluppet helt heldigt fra, han skal nok blive en god lille mumie. Bliver det ikke bare et pokkers stykke arbejde med at lave nok til en hær?
Maleblog - primært Infinity:     Paint and Procrastination

meller

Ja det er nok ikke noget der kan gøres på en weekend :p Men det er dværge heler ikke, de tager også lidt tid :p Men har jo så 3 hære, så jeg kan jo skiftes lidt mellem at lave på dem :p

meller

Så har jeg modeleret færdig, nu skal han bare tørre :p
så skal jeg bare finde ud af hvad farver der skal bruges :p Bandagen skal nok være traditionel, brun, gul og hvis mens jeg tror persenen skal være sort/blå, ellers skal den være sort lilla?? eller har i andre nogle forslag? :p Den kunne også være blå og lilla :p










Jones

Nu ved jeg ikke helt hvor hurtigt du arbejder og hvor mange timer i døgnet du har ;)
Jeg ville aldrig binde an med sådan et projekt.

Tro mig; jeg har convertet knap 200 zombier, men det er vand ved siden af det du har gang i. ;D
Tjek min blog: Jones' Cauldron of Blogs

zacret


meller

Hmm jeg har den tid jeg tager mig, nu har eg sommerferie (læseferie), så det skal nok gå :p jeg har ikke travlt :p kan også være at mange af zombierne ikke for lige så mange forbindinger på som denne her :p men jeg kunne vel sådanset bare købe mig noget resin og silikone?? der er vidst lavet mere om på ham der end lovkravet? :p så jeg kan vel bare masseproducere hvis det skulle være? :p
Men tiden jeg skal bruge på hæren er ligemeget, hele skittet er jo malet da jeg fik det så jeg kan sådanset spille med den som den er nu, der mangler bare en del figure rundt omkring, der er heller ikke nogle heste med, men der har jeg selv 8 tomb kings heste, jeg regner med at modulere til noget black knight/hexwrait agtigt :p også gå begge veje med begge hære så de kan spilles som begge dele :p har altid gerne ville lave tomb kings, men vil ikke putte penge i en fjerde hær som det ser ud lige nu :p så derfor prøver jeg 2 i 1 :p

otasolgryn

Det er en super fed mumie du har lavet dig der.
jeg kan godt lide den stilling zombie/mumien kommer til at gå i.
Sådan lidt mere shuffel og udød end de rigtige tomb kings.
Sådan lidt ala dem i "mummy" filmen. Så skal dine tombguards/GG bare være som dem der jager dem i bussen :)

Men bare tanken om at skulle lave så mange....
Du skal vel have 50, minimum da.

meller

Tja jeg regner ikke med at være færdig i år :p Men jeg kan vel godt nå en 30 stykker i år, nogle heste og nogle skeleter, samtidig med mine 2 andre hære :p Men så længe jeg har andre hære spilleklar så er det jo kun sådan et lille hygge arbejde :p gør det jo fordi jeg kan lide det :D
Nogle forslag til farver?? ellers kan i lige se når jeg har malet bandagerne om i så har nogle bud :D Greenstuffen skal bare lige tøre ordentligt først :(

meller

Kunne ikke vente med imorgen, og kunne heller ikke vente på farve ideer :p figuren er ikke helt færdig endnu, der er lidt rettearbejde også skal hans pind og føre også havde maling :D
I må godt kalde mig skør, men jeg kan godt lide de farve kombinationer :p det var ikke meningen forbindingen skulle være så mørk, men syntes faktisk det ser ret godt ud :D  Men hvad syntes i? :D








Ninu

Feed mumie.. mht til farven synes jeg dog du bør vende den om.. huden skal have den der mørkegrønbrune look over sig pga det er råddent kød.. og forbindingerne bør være lidt lyser.. ikke meget men det var jo det fineste stof de blev rullet ind i :)

De blå giver dem et lidt for tegneserie look efter min smag :) men uden tvivl feeed mumie.. er dybt imponeret over de evner du har med det greenstuff der.. :)

Jeg kan slet ikke finde ud af at arbejde med det :)
"Alone we are rocks but together we stand the strength of a mountain" - The Code of a Dorf..

Malehjørnet kan i finde her

meller

Hmm kan godt se hvad du mener.... Jeg syntes bare ikke selv at de skal se ud som her i virkeligheden, jo mere de ligner virkeligheden jo flere vil male dem samme måde hvis de også vælger at converte... kan godt lide mine hære et meget unikke, det skal helst være sådan mi nmodstander tænker: Fedt! Godtnok en fed hær, og fedt han gider bruge tid på det istedet for man altid skal spille mod noget som kommer lige fra GW´s katalog. Ikke fordi jeg har noget mod en hær der ligner dem GW laver, men syntes det er rigtig fedt når folk gør noget ud af deres hær :p Om jeg så skal bruge år på at blive færdig med mine hære, så må det være sådan det er :p Regner også med at lave en del unit fillers og stjæle lidt fra Jones, det med kun noget af figuren er på basen eller det slet ikke er en figur, men noget terrain eller andre fede effekter, dog ikke i den mængde han gør det :D

Ninu

kan du ikke give lidt fifs til hvordan du arbejder med det greenstuff der?.. kan slet ikke få den samme "modelleringsmuligheder" ud af det som du får.. mit ender altid som noget grimt ujævnt noget.. så jeg har mere eller mindre opgivet det :)
"Alone we are rocks but together we stand the strength of a mountain" - The Code of a Dorf..

Malehjørnet kan i finde her

meller

som du kan se har jeg startet med at glatte det ud på selve figuren, det gør du bare ved at klemme greenstuffet fast, spræd det lidt også putte lidt vand på fingerne og stræk det resten af vejen og glatte det ud med finger og redskaber hvis det havdes, men husk lidt vand, men først når greenstuffet sider på figuren, ellers for du vand under greenstuffet, altså mellem det og figuren, også er det bare trække skidtet af, tørre det og begynde forfra... Men når du så har glattet det ud så bare dyp redskabet i vand engang imellem også ellers bare modellere :p

Ninu

Tror det er det med vandet jeg gør forkert.. får vist ødelagt det hver gang :P

Tak for det..
"Alone we are rocks but together we stand the strength of a mountain" - The Code of a Dorf..

Malehjørnet kan i finde her

meller

I må godt kalle mig tosset, men jeg har bestemt mig for at lave hæren :p Men den kommer først rigtigt igang når jeg har 1600 point malet lizardmen, men det regner jeg snart med at havde :D Så håber jeg kommer igang i næste måned (juli).
Projektet er nok tungt at komme igennem for mange, eller det vil mange mene, men jeg ser det som en sjov proces, men der skal helt sikkert mange unit fillers til! :p og mon ikke også der kan laves lidt med det nyankomne legetøj? :p og mon ikke der også bliver lidt tilbage til terrain :p












casper h

Hvor har du dog fået det fra, det ser super fedt ud  8)

meller

Det er noget jeg har fundet på Ebay :p Prøv at søg Egyptian terrain, eller noget i den stil :p Man kan finde mange seje ting :p har også valgt en masse fra, da jeg også skal havde pengene til det :p men stolperne og murene er fra samme sæt, måske jeg også bruger noget af det til mit lizard :p der kunne godt bruges en væltet mur hvor der står en skink eller en saurus på som unit filler :p

meller

Det der med at vente... det er bare ikke mig :p
Så tænkte hvis jeg nu lavede noget nemt og hurtigt så kunne jeg bedre koncentrere mig om mine lizard men istedet for hele tiden tænke på mine vampire tomb :p så en lidt for nem figur... er ikke så vild med den, men mon ikke den kan fungere :p


meller

Jeg har lavet lidt mere, ikke så meget, men skal nok se om der kan komme til at ske lidt frem over :p




meller

Det går stille og roligt frem ad :)
jeg kan ikke helt holde mig fra at lave unit fillers, så her er den første og et billede af en jeg er igang med at lave :)
er løbet tør for greenstuff, så der går nok lidt tid inden jeg kan lave mere :( udover hvis jeg har nogle ting til unit fillers, derfor jeg er ved at lave den nye der :)






meller

Så blev jeg færdig med den unit filler :) 12 mumier er jeg nu på! :) går frem ad selvom der er meget unitfiller, har lidt lovet mig selv jeg ikke vil havde flere unitfillers end normale figure, det kan blive for meget :) men på den anden side, når de enkelte figure tager så lang tid at lave som de gør kan man måske nok være bekendt at havde lidt flere unit fillers end normalt :)




meller

lige for tidn går det fremad med mumierne :)





når disse to er modeleret færdige og malet er jeg oppe på en unit af 16 :) grundet unitfillerne tror jeg faktisk jeg kunne havde brugt lige så lang tid hvis jeg bare skulle male 16 zombier :) så huhej fremad går det! :) skal man sætte et mål på 40 styks inden året er omme? :) har jo allerede et mål om jeg skal havde 2400 point lizard og 2400 point dwarf inden året er omme :)


Koller

Kæft det ser godt ud! Følger spændt med ^^
The Drunken Commander

Jeg er dværgen fra helvede - Marcus Kerns personlige lapdog.

meller

så er der lidt nyt :)
de 2 mumier er nu færdige :) så de skal vel snart males :)
så er der lavet en kruk mere hvor der skal stikke en hånd op (lidt nemme må man vel godt lave ;-) )
stolpen skal sjovt nok bruges til unit fillers :) den lille (på 2) skal der stå/ride en mumie på, ved ikke helt endnu.. og den store (på 3) skal der ligge en død mumie på sådan lidt skråt hen over, regner jeg med ;-)





så er der en klassiker når man tænker på egypten :-) den her er så en lille model, den er omtrent 2 baser lang, og skal løftes af 4 mumier :) den kommer nok til at fylde for en 6 mumier desvære, tror jeg for svært ved at få den på en der tæller for 4. så jeg for nogle store unit fillers... har jo allerede en på 6.... men sådan er det vel :)