Tak for i fed miniturnering i aftes. Folk stillede med overraskende hold, mine fire (fem) kampe var i hvert fald meget varierede.
Først mødte jeg Emil, som spillede et Mystics-hold med Queen of Fables (som jeg aldrig har set nogen spille med), Jason Blood og Klarion. Jeg havde lavet et hold med Doppelganger, der kunne lave op til 6 Flurry-attacks på en runde, hvilket jeg dog aldrig fik lavet. Mit hold var Doppy, Mole Man, Black Alice + Shadowpact ATA, Lightspeed og Cypher, det var et svineheld, at jeg havde den ATA, som gjorde, at Black Alice ikke fik Mystics dmg, og via Cypher fik hele mit hold Mystics TA. På forhånd regnede jeg med, at Emil ville få læsterlige stryg, men han er så eminent taktiker, at han fik positioneret sig ud af problemerne. Plus at heldet ikke var på min side. Queen of Fables har også ufatteligt meget forsvar: Invulnerability, Shape Change og så en SP, der giver Perplex og PC. Så selvom jeg havde to Outwit til min rådighed, lykkedes det mig ikke at få Queenie ned.
I 500-kampen spillede jeg Avengers med 202 Hulk i spidsen mod Alexanders Silver Surfer, Starman, 040 Cap, SI Spidey, Invisible Kid. Starman hæmmede Hulks charge, men spillet havde alligevel tempo rimelig hurtigt, især pga Silver Surfers lange "swing". Min Spider-Man gik ned, men Hulk var effektiv og blev ikke rigtig ramt.
800-point var mod Henrik, som stillede med fire Herald-figurer: "20-swing"-Silver Surfer, Air-Walker, Fallen One og Stardust. Jeg havde udtænkt et "alpha strike"-hold, altså designet til at slå først og slå rigtig hårdt, men den plan blev aldrig aktuel, for Henrik fik det første slag ind pga Silver Surfer, selvom han skulle slå en 10'er. Mit hold var Cable/Deadpool, Uatu the Watcher (200), Cyclops/Phoenix, 206 Dr. Strange og Danger. Pga. Dr. Strange havde mine figurer 19-20 i def mod ranged attacks, så det gik lidt trægt for Henrik med at give skade fra afstand. Min Uatu var god til at ramme og havde et glimrende overblik over Hawkworld map'et med sin 12 range, colossal size, 11-12 i rammeevne og 4-5 i penetrating dmg. Cyclops/Phoenix gik ned, Cable/Deadpool røg ned på sit sidste (tiende!) click, Uatu pushede et par gange, men jeg endte med at tage sejren denne gang.
I kampen om 3. og 4. pladsen mødte mit 500-Avengers A.J.'s monsterhold med Mole Man, Bizarro, Swamp Thing, Moloid og Rampaging Hulk. Vi spillede begge aggressivt, der var gang i kampen fra start af. A.J. kørte noget mindcontrol med Mole Man, som kunne køre rundt med Bizarro, Swamp Thing og Rampaging Hulk. Bizarro oneshot'ede min SI Spidey rimelig hurtigt. Så blev min Hulk sur og tog først Bizarro ned, og damptromlede ellers resten af modstanderne én for én. Ene mand - for A.J. fik nakket de øvrige på mit hold. Hulk havde Infinity Gauntlet med Power Gem og Soul Gem, og da kampen var slut, var han på mere end fuld styrke pga. Gauntlet'en. Mole Man sørgede ellers for, at Hulk fik Poison dmg fra Swamp Thing, hvilket ikke var så tosset, da han med sin def 20 var pænt svær at ramme.
Jeg glemmer også lige, at A.J. og jeg først tog et 300-spil, hvor mit Doppelganger-hold mødte hans Nova Corps. Jeg tog sejren i en lidt unfair kamp, da mit hold var klart mere konkurrencemindet.