turnering hos Henrik

Started by Kloen, 09 June, 2012, 01:24:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kloen

Hej alle, og tak for en hyggelig aften med mange afviklede spil (det var fedt at få nået så meget)
Til dem der ikke var med kan jeg fortælle at vi var 8 spillere, og spillede 4 runder;
300SA, 500SA, 800SA og afsluttende 300SA

Resultatranglisten endte således:
1. Jan M.
2. Emil
3. Per
4. AJ
5. Frederik
6. Henrik
7. Søren
8. Alex

Her er lidt blandede billeder af meget svingende kvalitet (Henrik ER jo på nogle af dem ;-) )andre må meget gerne sætte ord på dem..

Og lige et fra mit oprejsende spil:
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/

Bartok

Tak for i fed miniturnering i aftes. Folk stillede med overraskende hold, mine fire (fem) kampe var i hvert fald meget varierede.

Først mødte jeg Emil, som spillede et Mystics-hold med Queen of Fables (som jeg aldrig har set nogen spille med), Jason Blood og Klarion. Jeg havde lavet et hold med Doppelganger, der kunne lave op til 6 Flurry-attacks på en runde, hvilket jeg dog aldrig fik lavet. Mit hold var Doppy, Mole Man, Black Alice + Shadowpact ATA, Lightspeed og Cypher, det var et svineheld, at jeg havde den ATA, som gjorde, at Black Alice ikke fik Mystics dmg, og via Cypher fik hele mit hold Mystics TA. På forhånd regnede jeg med, at Emil ville få læsterlige stryg, men han er så eminent taktiker, at han fik positioneret sig ud af problemerne. Plus at heldet ikke var på min side. Queen of Fables har også ufatteligt meget forsvar: Invulnerability, Shape Change og så en SP, der giver Perplex og PC. Så selvom jeg havde to Outwit til min rådighed, lykkedes det mig ikke at få Queenie ned.

I 500-kampen spillede jeg Avengers med 202 Hulk i spidsen mod Alexanders Silver Surfer, Starman, 040 Cap, SI Spidey, Invisible Kid. Starman hæmmede Hulks charge, men spillet havde alligevel tempo rimelig hurtigt, især pga Silver Surfers lange "swing". Min Spider-Man gik ned, men Hulk var effektiv og blev ikke rigtig ramt.

800-point var mod Henrik, som stillede med fire Herald-figurer: "20-swing"-Silver Surfer, Air-Walker, Fallen One og Stardust. Jeg havde udtænkt et "alpha strike"-hold, altså designet til at slå først og slå rigtig hårdt, men den plan blev aldrig aktuel, for Henrik fik det første slag ind pga Silver Surfer, selvom han skulle slå en 10'er. Mit hold var Cable/Deadpool, Uatu the Watcher (200), Cyclops/Phoenix, 206 Dr. Strange og Danger. Pga. Dr. Strange havde mine figurer 19-20 i def mod ranged attacks, så det gik lidt trægt for Henrik med at give skade fra afstand. Min Uatu var god til at ramme og havde et glimrende overblik over Hawkworld map'et med sin 12 range, colossal size, 11-12 i rammeevne og 4-5 i penetrating dmg. Cyclops/Phoenix gik ned, Cable/Deadpool røg ned på sit sidste (tiende!) click, Uatu pushede et par gange, men jeg endte med at tage sejren denne gang.

I kampen om 3. og 4. pladsen mødte mit 500-Avengers A.J.'s monsterhold med Mole Man, Bizarro, Swamp Thing, Moloid og Rampaging Hulk. Vi spillede begge aggressivt, der var gang i kampen fra start af. A.J. kørte noget mindcontrol med Mole Man, som kunne køre rundt med Bizarro, Swamp Thing og Rampaging Hulk. Bizarro oneshot'ede min SI Spidey rimelig hurtigt. Så blev min Hulk sur og tog først Bizarro ned, og damptromlede ellers resten af modstanderne én for én. Ene mand - for A.J. fik nakket de øvrige på mit hold. Hulk havde Infinity Gauntlet med Power Gem og Soul Gem, og da kampen var slut, var han på mere end fuld styrke pga. Gauntlet'en. Mole Man sørgede ellers for, at Hulk fik Poison dmg fra Swamp Thing, hvilket ikke var så tosset, da han med sin def 20 var pænt svær at ramme. 

Jeg glemmer også lige, at A.J. og jeg først tog et 300-spil, hvor mit Doppelganger-hold mødte hans Nova Corps. Jeg tog sejren i en lidt unfair kamp, da mit hold var klart mere konkurrencemindet.

Bartok

Caliban1968

Hej allesammen!

Det var godt nok nogle sjove spil og tak for hyggeligt samvær! Det var nu også helt sjovt at se, hvor mange forskellige temaer, man
kan komme op med for bare 8 personer. Thanos var noget af en genganger, men det er nu også et rigtigt tematisk og sjovt hold at
sætte på banen.

Selv endte jeg med en slags grøn heroclixaften:

1) Winter Guards (300 point) på et grønt map (og jo, det var næsten ikke andet end grønt!)
2) Grønne skruller til 500 point (åbenbart et bedre hold, end jeg havde forventet, men med massive outwitmuligheder)
3) Hulked Out Heroes til 800 point (Hint: De var grønne!) og
4) Igen de grønne skruller til 500 point i en finalekamp mod Emil.

Så det må da siges at være en gang økologisk grøn gang heroclix. :-)

Men tusinde tak for en sjov aften og det var helt sikkert hele turen værd ind til Københavnstrup.

P.s. Nej, jeg kommer ikke til at savne Københavns smog, larm og forurening... Espergærde er bare så meget bedre
at bo i. Det er helt ude ved marker og skov. Jubi!

Sporh

Tak for nogle rigtig gode spil!

Det var fedt, at Emil havde Frederik, Frederik og Alexander med! Det er tydeligt, at de har spillet en del spil, når man både ser på regelkendskab og taktik. Det er sjovt at spille mod nogle, jeg ikke har spillet mod før, men især, når det er værdige modstandere :-D

Jeg synes formatet var rigtig godt og der viste sig ikke at være problemer med ost (selvom jeg troede det). Næste gang kan vi nok sige 50 mins omgange i stedet for en time, hvilket også var rigtig positivt!

Per "glemte" vores afsluttende spil, hvor vi tog et hurtigt 500 point spil. Jeg stillede:

100 JL047 Hourman
182 BB033 Metallo
159 BB031 Brainiac
55 AA033 Thinker
Samlet 496

Per stillede (måske har jeg lavet fejl?):

50 SI001 Spider-Man
72 HA040 Captain America
34 SN018 Mockingbird
255 AVM202 Hulk
59 IH027 Amadeus Cho
Samlet 470

Jeg fik hurtigt taget Hulk ned med Thinkers outwit + Superman Enemy TA. Derefter gik det slag i slag stærkt hjulpet af dårlige terningslag fra Pers side. Det var  rigtig godt med en revanche, efter mit nederlag mod Per i vores 800 point spil :)

Bartok

Ja, jeg "glemte" søreme det spil ;O) hvor min Hulk fik så mange nallerdallerbank, efter tidligere på aftenen at have været en uovervindelig enmandshær.

Hulk havde også Infinity Gauntlet + 2 gems, så mit pointtotal var 490

the_emil

Lidt sent jeg får skrevet. Men på vegne af mine venner og jeg, kan jeg sige at vi også nød aftenen, med spændende kampe, og det er altid en fornøjelse at prøve sig mod nye hold. Og nye figurer til 1 zillion point. JA jeg snakker om Thanos og Adam Warlock!!!

Kloen

du kommer bare, Emil! Men ja, din positioneringsevne, spiloverblik og rumlige forståelse overgår langt min, og det, blandet med dine 18(!?) figurer mod mine 3 efterlod mig ret out-actioned
"'We hold these truths to be self-evident, they said, 'that all men are created equal.' Strange as it may seem, that was the first time in history that anyone had ever bothered to write that down. Decisions are made by those who show up!"
Pain is weakness leaving the body!
http://clixreports.com/