... den der film, der ..? Den med ham skuespilleren? Du ved godt hvorfor en jeg taler om ...!

Et spørgsmål jeg bliver mødt med igen og igen, når jeg sidder og ser film i TV med konen ....
Et meget præcist spørgsmål, som kræver et meget præcist svar, og vil derfor gerne bede om jeres hjælp.
Tema er derfor, denne gang, at male en karakter eller scene fra en kendt film, som får os alle til at huske, hvilken film du tænkte på.
Der er en hulens masse proxy’er derud, som er baseret på mere eller mindre kendte personer/skuespiller/karakterer, så det bør ikke være svært at finde noget. Men jeg ser nu heller ingen grund til hvorfor du ikke via positur, kropssprog, farvevalg mv. kan få fx en orc til at lige enten Rambo eller Bridget Jones. Og går det helt galt, så maler du jo bare en af dine LoTR-figurer – som jeg ved du har liggende

Og hvad er en kendt film så? Tjah, med alle de nørder vi er herind, så vil jeg lade det være meget åben. Men skal vi ikke sige, at din afgangsfilm fra aftenskolen, eller din You-Tube kort-film som blev uploaded fra din telefon ikke tæller her
Og synes du det kniber med genkendeligheden så er det her ganske tilladeligt at hjælpe sin entry lidt på vej med lidt photoshop (el. lign.)– og klippe fx ”one-lines” eller ”memorable quotes” ind i dit billedet/dine billederen. Måske endda at lave en helt lille collage for at skabe en scene.
Jeg forstiller mig noget a la dette (selvom det ikke var nødvendigt for denne film, men for eksemplets skyld …):

Men give os nu ikke film-titlen, for vi skal jo have en lille side event, hvor vi kan prøve at ”gætte” hvilken "kendt" film du tænkte på?
Your mission, should you choose to accept it ….: - er altså: ”Mal en kendt filmkarakter/personlighed eller filmscene”
Og
deadline …: Trods begrænset deltagelse i debatten herom så vælger jeg at skubbe denne til efter ”painting powerfist” og den værste sommer varme. Så lad os sige:
19. august 2012, kl. 23:59.